RSSDomény

Investovanie do Domén – Ako Zarobiť Peniaze na Doménach

investovanie do domenHľadáte spôsob ako zarobiť peniaze na internete, alebo ako vaše peniaze zhodnotiť?

Investovanie do domén (internetových adries) môže byť tá najlepšia príležitosť, pretože domény sú v dnešnej internetovej dobe veľmi žiadanou komoditou. Svedčia o tom úspešné predaje domén za desiatky tisíc, stovky tisíc, ale aj za niekoľko miliónov eur. A aj na Slovensku sa denne kupujú a predávajú domény za stovky či tisíce eur. Preto sú domény jedinečnou investičnou príležitosťou.

 

Čítať ďalej…

 

Ako a kde Zaregistrovať Doménu (www adresu pre Vašu webstránku)

Doména a webhosting sú dve základné veci, ktoré potrebujete na to aby ste mohli mať webstránku na internete. Predstavte si doménu ako adresu na ktorej sa nachádza vaša webstránka. Je to ako pozemok na ktorom na ktorom sa nachádza nehnuteľnosť (vaša webstránka). A rovnako ako pri pozemkoch aj pri doménach platí, že čím lepšiu doménu máte, tým lepšiu a kvalitnejšiu návštevnosť bude vaša webstránka získavať.

Výber správnej domény je veľmi dôležitý a ak si nie ste istí aké kritéria by mala spĺňať kvalitná doména, pred jej registráciou si prečítajte tento článok.

Ak už máte vybrané doménové meno, alebo názov, samotná registrácia domény je veľmi jednoduchá.

Čítať ďalej…

 

Výber Domény Pre Vašu Firemnú Webstránku

Čim kratší názov, tým lepšie sa pamätá

Čo si ľahšie zapamätáte, www.amsterdam.sk, alebo www.amsterdamhlavnemestoholandska.sk?

Kľúčové slovo v názve

Oplatí sa mať v názve webstránky predmet vášho podnikania. Ak máte obchod s keramickými vázami, potom je vhodný názov napríklad www.keramicke-vazy.sk. Už podľa vašej www adresy bude všetkým jasné, čím sa vaša firma zaoberá. Budete mať tiež výhodu v internetových vyhľadávačoch – vaše webstránky sa vďaka tomu môžu objaviť pre vašimi konkurentmi, ktorí nemajú predmet podnikania zakomponovaný do www adresy.

S pomlčkou alebo bez?

Nevýhodou viacslovnej www adresy s pomlčkou je, že sa návštevníci môžu pri písaní adresy pomýliť a namiesto www.keramicke-vazy.sk napíšu len www.keramickevazy.sk. Či už zvolíte názov s pomlčkou alebo bez, odporúčame zaregistrovať aj druhý variant a ten si nechať presmerovať na prvý. Takto zaručíte, aby sa v obidvoch prípadoch dostal zákazník na vaše stránky. Výhodou je, že pomlčka robí názov webstránky čitateľnejší a prehľadnejší. Rýchlejšie rozoznáte obidve slová v adrese www.neuveritelne-prihody.sk než www.neuveritelneprihody.sk. Druhou výhodou je, že internetové vyhľadávače pri variante s pomlčkou rozoznajú obidve slová a môžu tak uprednostniť vašu webstránku pred ostatnými, ktoré síce obsahujú rovnaké kľúčové slová, ale sú spojené do seba bez pomlčky. Treťou výhodou je, že názvy bez pomlčky bývajú častokrát už obsadené a jedinou možnosťou ako získať peknú www adresu je zvoliť variant s pomlčkou.

Čítať ďalej…

 

Kúpa Staršej Domény-Ako a Kde Kúpiť Doménu

Chcete si vytvoriť webstránku, eshop, alebo iný internetový projekt a rozmýšľate nad výberom správneho názvu-domény? Keď ste si vymysleli vhodné meno, pravdepodobne ste zistili, že už je obsadené niekym iným, pretože bolo dobré a dobré domény je už dnes problém voľne zaregistrovať. To, že je doména, ktorú ste si vybrali obsadená, ešte neznamená, že nieje na predaj a že ju nemôžete mať. V prípade, že je vaša vybraná doména už obsadená, máte na výber dve možnosti:

  1. Vymyslieť nejaké iné meno, ktoré bude voľné, alebo
  2. Skúsiť kúpiť už obsadenú doménu, ktorá je na predaj.

Navyše práve kúpa staršej domény má niekoľko nezanedbateľných výhod, ktoré by ste mali určite zvážiť.

  1. Prvou výhodou je to, že si môžete vybrať doménu, ktorá je dobrá a nemusíte vymýšľať rôzne varianty názvu s pomlčkami, alebo pridanými slovami. Tým, že získate lepšiu doménu máte lepšie meno a výhodu pri budovaní značky. Budovanie značky nieje iba pre veľké firmy, ale aj malá webstránka, alebo blog môže mať svoju značku. Doména je v tom prípade základ.
  2. História domény. Pri každom novom internetovom projekte je prvoradé získanie návštevnosti. Doména, ktorá má  históriu, má preto  výhodu. Pod históriou nemyslím len vek domény(ako dlho je zaregistrovaná), čo je tiež výhodou, ale aj to, či na nej už niekedy bola vytvorená webstránka, akú má návštevnosť, PageRank a podobne.
  3. Návštevnosť. Hlavnou výhodou starších domén s históriou a PageRankom je to, že už majú vybudovaný nejaký základ návštevnosti, spätných odkazov a propagácie na ktorom môžete stavať a nemusíte budovať všetko od nuly.

Staršie domény môžu mať však aj nevýhody. Sú nimi vyššia cena a fakt, že nemusia mať iba dobrú históriu, ale môžu byť blokované vyhľadávačmi kvôli používaniu nepovolených optimalizačných praktík – tzv. black hat seo. Je to iba zanedbateľné % domén, ale pre istotu by ste si to mali overiť. Môžete si to overiť napríklad napísaním domény do vyhľadávača. Ak doména nebola doteraz používaná, tak nemusí byť ani zaindexovaná vo vyhľadávačoch, takže nemusí to byť smerodajné. Môžete skontrolovať aj počet spätných odkazov. Pre zistenie informácií o histórií domény môžete tiež použiť Domenovac.sk.

Nie vždy a za každú cenu sa oplatí kupovať staré domény, pretože niekedy ich cena nezodpovedá ich skutočnej hodnote. Niekedy peniaze, ktoré by ste investovali do drahej domény, môžete investovať do propagácie novej domény a môže to mať lepší efekt. Všetko to záleží od konkrétnych okolností a vašich možností.

Kde kúpiť doménu?

Ak chcete kúpiť staršiu doménu z históriou, najlepšie je sa obrátiť na majiteľa domény, ktorú chcete. Ak máte vymyslenú doménu pre váš web, skontrolujte, či je voľná. Ak nie je, môžete vymyslieť niekoľko iných domén, väčšinou sa dá vymyslieť aj 5 či 10 názvov pre váš projekt, ktoré budú vhodné na použitie.  Je pravdepodobné, že niektoré budú aj voľné pre registráciu, ale ak nie, tak je tiež možné, že natrafíte na zaparkované domény, ktoré sú zvyčajne aj na predaj. Vtedy môžete kontaktovať majiteľa domény s vašou ponukou.

Je obrovské množstvo dobrých domén, ktoré niesu používané a sú iba zaparkované. Ako nájsť priamo takúto doménu? Jednoducho môžete použiť platformy pre obchodovanie s doménami. Medzi najznámejšie patrí Sedo.com. Slovenské domény môžete tiež nájsť na stránkach ako Domainer.skWebtrh.cz, Predajdomen.sk, alebo Dnparking.sk.

Je veľmi pravdepodobné, že tam nájdete doménu, ktorá bude vyhovovať vašim požiadavkám. Pred tým, ako kúpite nejakú doménu však zvážte všetky pre a proti a tiež sa uistite, že si vyberáte správnu doménu.

 

Je Doména Zadarmo Dobrý Nápad?

Podnikanie na internete vo väčšine prípadov vyžaduje, aby ste mali svoju vlastnú webstránku, alebo blog. Je množstvo rôznych druhov web stránok-klasické web stránky, firemné web stránky, blogy, e-shopy a rôzne iné, takže ich nepotrebujete iba na predaj produktov, alebo služieb, ale slúžia aj ako firemná, alebo osobná prezentácia. V každom prípade na to, aby ste mohli mať web stránku, potrebujete mať najskôr doménu, na ktorej ju postavíte.

Pre výber domény máte v podstate dve možnosti. Buď použijete doménu ktorá je zadarmo, alebo vlastnú doménu, ktorú si zakúpite. Obidve možnosti majú svoje pre a proti a preto by ste mali vedieť aká možnosť je pre vás najlepšia a akú si zvoliť pred tým, ako začnete budovať web stránku.

 

Výhody a nevýhody domény zadarmo.

Sú dva druhy domén, ktoré firmy ponúkajú zadarmo. Prvá je doména, ktorá je “zadarmo“ napríklad ku nejakej platenej službe ako webhosting a podobne, ale neskôr za ňu musíte platiť bežný ročný poplatok a potom doména, ktorá je úplne zadarmo. Je to zvyčajne subdoména domény nejakej firmy, ktorá je v tvare vasadomena.nejakafirma.sk. Keď sa rozhodnete použiť pre vašu web stránku doménu zadarmo, výhodou takého riešenia je to, že nemusíte platiť ročný poplatok za registráciu vlastnej domény. To znamená, že ročne ušetríte okolo 13 eur. Na domény zadarmo natrafíte väčšinou pri spoločnostiach, ktoré ponúkajú služby ako blogy a iné, ktoré vám zvyčajne umožňujú aj tvorbu web stránok zadarmo. Toto riešenie sa môže zdať lákavé, no má aj svoje nevýhody, ktoré by ste mali brať do úvahy, hlavne ak to myslíte s prezentáciou na internete vážne.

Nevýhodou domény zadarmo je to, že doména nikdy nebude v skutočnosti vaša, pretože je to iba subdoména, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou domény danej spoločnosti. Z dlhodobého hľadiska tak strácate, pretože nebudujete hodnotu svojej vlastnej doméne. Nad doménou zadarmo nemáte plnú kontrolu, takže ak sa napríklad prevádzkovateľ rozhodne ukončiť činnosť, alebo skrachuje, vy skončíte bez domény na ktorej ste niečo budovali. Budovanie, alebo prevádzkovanie web stránky na free doméne je z dlhodobého hľadiska nezodpovedné.

Ak chcete mať firemnú web stránku na doméne zadarmo, uistite sa, že vám spoločnosť na stránku neumiestni neželané prvky ako reklamy, odkazy a podobne. Pri niektorých web stránkach by to nemuselo byť vhodné.

Doména zadarmo je subdoména, takže okrem názvu vašej stránky, alebo firmy bude obsahovať aj názov spoločnosti, ktorá vám doménu poskytla. Ak chcete aby vaša firma pôsobila seriózne, tak najlepšie bude zvoliť vlastnú doménu.

 

Výhody a nevýhody vlastnej domény.

Vlastná doména má viacero výhod. Tým, že budete mať vlastnú doménu, či už je to pre blog, e-shop, alebo firemnú stránku pôsobí vaša stránka dôveryhodnejšie. Svojej doméne môžete budovať históriu a hodnotu a máte nad ňou plnú kontrolu. Ak sa ju rozhodnete kdekoľvek použiť-vizitky, reklamy atď, vždy pôsobí lepšie a dôveryhodnejšie, ako subdoména nejakej firmy, ktorá je zadarmo. Takisto ju môžete použiť pre vytvorenie vlastného emailu a budovanie značky.  Keď sa niekedy rozhodnete doménu predať, má oveľa vyššiu hodnotu ako doména zadarmo a takisto máte aj oveľa väčšiu šancu ju predať.

Nevýhodou vlastnej domény, ktorú si kúpite je, že musíte za ňu platiť každoročne poplatok (cca 13€).

 

Takže vidíte, že aj jedna aj druhá možnosť má určité výhody a nevýhody a musíte sa rozhodnúť na základe vašich požiadaviek. Ak ste napríklad hobby bloger, alebo si chcete vytvoriť web stránku len pre zábavu, tak doména s web stránkou zadarmo môže byť vhodným riešením. Naopak ak to myslíte s prezentáciou a podnikaním na internete vážne, tak vlastná doména je jednoznačne lepšia, priam nevyhnutná voľba.

 

Kde Zaparkovať Domény

Parkovanie domén môže byť vhodný spôsob ako využiť nepoužívané domény a zarobiť tak nejaké peniaze. Či už chcete zaparkovať jednu doménu s priemernou návštevnosťou, alebo celé portfólio určite chcete z vašich domén vyťažiť maximum a takisto chcete, aby boli v dobrých rukách. Na trhu je viacero spoločností, ktoré sa zaoberajú parkovaním domén. Tu je šesť najlepších parkovacích spoločností, ktoré môžete použiť.

Sedo.com

Sedo.com je jedna z najznámejších a najpoužívanejších parkovacích spoločností na svete. Sedo sa nezaoberá iba parkovaním, ale je to aj najväčšia platforma pre obchodovanie s doménami. Ak chcete vašu doménu aj predať, tak na sedo.com máte aj vyššiu šancu predaja oproti iným spoločnostiam.

Sedo.com nieje výhradne zameraný na konkrétnu zemepisnú oblasť a môžete tam parkovať akékoľvek domény s akoukoľvek návštevnosťou. Preto je to univerzálna parkovacia spoločnosť.

Sedo vám umožňuje parkovať a ponúknuť na predaj domény zadarmo. Ponúkajú aj možnosť nastavenia vzhľadu parkovacích stránok a kľúčových slov pre optimalizáciu. Na výber máte niekoľko templetov a dosť fotografií s pomocou ktorých si môžete upraviť vzhľad. Výplatné minimum je 20 eur, ktoré vám pošlu šekom, bankovým prevodom, alebo cez paypal.

NameDrive.com

Namedrive.com je parkovacia spoločnosť, ktorá sa podobne ako sedo zameriava na viaceré doménové služby. NameDrive je vhodná hlavne na parkovanie domén s európskou návštevnosťou. Parkovanie domény si môžete optimalizovať v ovládacom paneli, v ktorom máte k dispozícií viacero funkcií a detailných štatistík.

Výplatné minimum je $20 a môže byť vyplatené v prípade, že používate paypal. Ak si chcete vybrať peniaze bankovým prevodom, tak výplatné minimum pre tento spôsob je $100.

Google Adsense pre domény

Jednou z možností ako monetizovať nepoužívané domény je použitie služby Adsense od Google. Je to parkovanie domén, na ktorých sú umiestnené reklamy od Google. Aj keď táto služba je iba doplnková služba Adsense pre monetizáciu domén a nieje to ich prioritná činnosť, takže nemáte toľko možností a nastavení parkovacej stránky ako napríklad pri Sedo, alebo NameDrive, výhodou parkovania od Google Adsense je zobrazovanie množstva relevantných odkazov.

Na to, aby ste mohli zaparkovať domény u Google, potrebujete mať Adsense konto.

DNParking.sk

DNParking.sk je Slovenská parkovacia spoločnosť, ktorá sa zameriava na monetizáciu SK a CZ domén, respektíve SK a CZ návštevnosti. DNParking umožňuje jednoduché, ale praktické a účinné parkovanie domén. K dispozícii máte niekoľko možností vzhľadu stránky a optimalizácie a tiež si na stránku môžete pridávať svoj popis, prípadne odkazy. K dispozícii máte podrobné štatistiky, ale zaparkovanú doménu môžete takisto monitorovať pomocou Google Analytics.

DNParking má ešte dve výhody a tými sú, že majú nízke výplatné minimum(10€ vyplácané prevodom, alebo PayPal) a možnosť linkovania, alebo propagovania domény. DNParking.sk je vhodná voľba pre monetizáciu SK a CZ domén.

Sworp.com

Sworp.com je parkovacia spoločnosť vhodná na monetizáciu SK a CZ domén. K dispozícii máte rôzne nastavenia a optimalizáciu parkovacích stránok a tiež podrobné štatistiky parkovania. U Sworpu nemáte žiadnu minimálnu hranicu výplaty a peniaze vám pošlu raz mesačne  buď bankovým prevodom, alebo na PayPal konto.

Parked.com

Parked.com je jedna z najznámejších a tiež najlepších parkovacích spoločností. Zameriavajú sa hlavne na US a UK návštevnosť.  Zameriavajú sa na väčšie portfólia domén, ale u parked nemôžete parkovať akékoľvek domény, pretože ich podmienkou sú kvalitné domény s návštevnosťou. Takže ak máte viacero (min. 10)kvalitných domén zameraných na anglický hovoriaci trh, Parked.com je asi najlepšia voľba. K dispozícií máte veľké množstvo nastavení a úprav parkovacej stránky a podrobné štatistiky. Výplatné minimum je $20, ktoré môžete obdržať dva krát mesačne na paypal účet, alebo priamym vkladom. Bankovým prevodom je to $100.

 

Na trhu je veľa parkovacích spoločností, ale tieto sú jedny z najlepších nielen pre parkovanie Slovenských domén.

 

Ako si Vybrať Najlepšieho Registrátora Domén

Výber správnej domény pre váš web je veľmi dôležitý krok, pretože to môže znamenať rozdiel medzi úspechom a neúpechom v internetovom podnikaní. Nemenej dôležitý je však aj výber správneho registrátora domény. Ak si chcete zaregistrovať svoju prvú doménu, môže byť pre vás problém si vybrať toho najlepšieho registrátora, pretože na trhu ich je veľké množstvo.

Všetky domény najvyššej úrovne(.com, .net, .biz, .info  atď.) spravuje organizácia ICANN. Slovenské domény spravuje SK-NIC. Ak si chcete zaregistrovať doménu, musíte sa obrátiť na registrátora, ktorý má licenciu od týchto spoločností. Registrátorom domén sa môžete stať aj Vy, ale ak si chcete registrovať jednu, alebo aj viacero domén iba pre vlastné použitie, tak sa vám to neoplatí. Prvým kritériom pri výbere registrátora teda je, aby bol oprávnený registrovať domény. Registrátor domény je vlastne sprostredkovateľ , ktorý vám zabezpečí správu a administráciu domén za určitý poplatok.

Na čo pozerať pri výbere registrátora domény?

Cena

Jedným z nezanedbateľných kritérií pri výbere registrátora je samozrejme aj cena domén. Za každú doménu je určitý ročný poplatok, ktorého výška záleží od typu domény ale aj od registrátora. Registrátori domén si určujú svoju maržu na doménach na základe vlastných kritérií a môže sa stať, že kým jeden registrátor ponúka doménu za 10 eur ročne, u iného je cena 20 eur. To je rozdiel 10 eur ročne za jednu doménu. Ak máte 10 domén, tak to je 100 eur ročne, ktoré môžete zbytočne vyhadzovať von oknom. Vyžšia cena domény neznamená jej vyššiu kvalitu. Mali by ste si položiť otázku, aké výhody, alebo čo naviac dostanem, keď si doménu zaregistrujem u toho drahšieho registrátora. Ak je odpoveď nič, tak potom je zbytočne platiť za domény viac. Registrátor, ktorý vám vie dať nízku cenu registruje veľa domén, čo môže byť znakom kvality.

Služby

Pri výbere registrátora je dôležité prihliadať aj na to, aké majú doplnkové služby, ktoré popri samotnej registrácií domény registrácii. Tak ako pri výbere webhostingu, tak aj pri výbere registrátora domén je kvalitný zákaznícky servis a podpora tiež dôležité kritérium, pretože ak niečo potrebujete, je dobré, ak sa môžete okamžite obrátiť na nonstop spoľahlivú a rýchlu podporu. Väčšina registrátorov domén ponúka aj rôzne doplnkové služby ako napríklad webhosting a iné.

Doplnkové Funkcie a ďalšie Poplatky

Ponúka registrátor u ktorého si chcete zaregistrovať doménu aj ďalšie doplnkové funkcie? Ak áno sú zadarmo, alebo sú spoplatnené ďalšími vysokými čiastkami? Možno chcete doménu s vašim menom, alebo menom firmy iba pre vytvorenie emailového konta. Ponúka registrátor služby ako emaily, presmerovanie emailov, úpravy DNS, ochranu súkromia, whois, zabezpečenie domény, hromadnú registráciu a presun domén a iné funkcie? Ak áno, sú tieto funkcie zadarmo, alebo aké sú za nich ďalšie poplatky? Overte si to pred tým ako si zaregistrujete doménu.

Spravovanie domén

Administrátorské rozhranie v ktorom spravujete domény je tiež vec, na ktorú by ste mali hľadieť pri výbere registrátora. Niektoré spoločnosti ponúkajú množstvo služieb a funkcií a majú prepracované, prehľadné a jednoduché ovládanie, kým u iných je správa domén problematická. Pri niektorých registrátoroch musíte kontaktovať zákaznícku podporu ak chcete vykonať takú banalitu ako zmenu DNS.

Uistite sa, že po zaregistrovaní domény budete jej oficiálnym držiteľom. Niektorí registrátori uvádzajú seba aj ako registrátora a aj ako držiteľa domény. Skoro všetky veľké spoločnosti uvádzajú ako držiteľa domény vás, ale pre istotu si to overte.

Diverzifikácia

Niekto odporúča registrovať doménu a hosťovať webstránku u dvoch rôznych spoločností a niekto odporúča mať všetko pod jednou strechou. Na trhu je veľa spoločností, ktoré ponúkajú registráciu domén a aj webhosting a veľa z nich ponúka kvalitný hosting aj plnohodnotnú registráciu a spravovanie domén. Ťažko povedať či je lepšie mať aj pre hosting aj pre registráciu domén jednu spoločnosť, alebo dve. Ale ak sa rozhodnete pre registrátora domény, aj pre webhosting pod jednou strechou, uistite sa, že sa registrácií domén venujú minimálne tak, ako poskytovaniu webhostingu. Sú webhostingové spoločnosti, ktoré ponúkajú aj registráciu domény(niekedy aj zadarmo ku hostingu), ale iba ako okrajovú službu.  Aj keď to môžu byť dobré webhostingové spoločnosti, pre registráciu domény si v takom prípade radšej vyberte inú spoločnosť, ktorá sa zaoberá primárne registráciou domén.

Ak chcete registrovať doménu po prvý krát, tak vám možno veľa tieto veci nehovoria, ale keď vyskúšate viaceré spoločnosti, uvidíte rozdiel v kvalite ich služieb a ponúkaných produktoch. Ak chcete registrovať iné domény ako .sk a .cz, tak vám odporúčam Godaddy. Je to najväčší a najznámejší registrátor domén, u ktorého máte istotu, že domény máte v dobrých rukách. Pre registráciu .sk, prípadne .cz domén  je asi najlepší Websupport.

 

Parkovanie Domén

parkovanie domén

Ak máte doménu, na ktorej nemáte žiadnu webstránku, ale nechcete ju nechať iba tak visieť na internete, môžete zvoliť lepší spôsob jej využitia-môžete ju zaparkovať a možno tak zarobiť nejaké peniaze.

 

Čo to je parkovanie domén?

Parkovanie domény je výraz pre stav, keď na doménu umiestnite jednoduchú stránku s reklamnými odkazmi. Namiesto toho, aby ste nepoužívanú doménu nechali len tak bez obsahu, pri jej parkovaní je na doméne vytvorená jednoduchá stránka s reklamami, alebo reklamnými odkazmi a za každý klik vám parkovacie spoločnosti dajú určité % zo zisku. Väčšinou ide o zárobky od 1 centa až do 1 eura, niekedy aj viac. Zvyčajne však ide o sumy od 5 do 20 centov za klik. Záleží to od viacerých faktorov, ale hlavne od toho, akú máte doménu, respektive od oblasti na ktorú je zameraná, a tiež kde ju parkujete. Parkovanie domén poskytujú viaceré parkovacie spoločnosti, alebo registrátori domén.

 

Výhody parkovania domén

Výhodou parkovania domény je to, že aj doména, ktorú nepoužívate môže byť zisková a vy tak nemusíte byť stratový na ročnom poplatku. Ak si doména dokáže na parkovaní zarobiť viac ako ročný poplatok, tak na tom môžete byť ziskový. Napríklad pri desiatich doménach nemusíte byť na ročných poplatkoch v strate 140 eur, ale môžete byť 140 eur v pluse. Ďalšou výhodou zaparkovaných domén je to, že vyzerajú aj pre návštevníkov lukratívnejšie ako iba prázdne stránky, alebo stránky s hlásením, že stránka neexistuje. Zaparkované domény sú zvyčajne aj na predaj a výhodou zaparkovaných domén je to, že na nich je aj oznam o tom, že sú na predaj, čo zvyšuje šancu ich predaja.

 

Ako zarobiť na parkovaní domén?

online biznis

Ak chcete zaparkovať domény s tým, že na tom zarobíte, mali by ste vedieť, že nie každá doména je vhodná na parkovanie.

Na to aby ste zarobili na parkovaní domén, musíte mať domény s vysokou návštevnosťou. Zisk z parkovania je priamoúmerný návštevnosti domény. Ak máte doménu, alebo portfólio domén, ktoré má nejakú lepšiu návštevnosť, tak sa vám ich môže oplatiť zaparkovať a domény si tak môžu zarobiť aspoň na registračný poplatok.

Napríklad na to aby doména zarobila iba na svoj ročný registračný poplatok, musí mať okolo 14 návštev denne, mieru prekliku 5% a 5 centov za klik. (Sú to len obrazné čísla, ale v tomto biznise je to iba o číslach). Čím lukratívnejšiu doménu máte, tým má vyššiu návštevnosť a tým viac na parkovaní zarobíte. Sú ľudia, ktorí zarábajú na parkovaní domén tisíce eur, pretože využívajú potenciál kvalitných a vysoko navštevovaných domén.

 

Veľmi kvalitné domény získavajú takzvanú type-in návštevnosť, čiže návštevnosť, ktorá prichádza priamym zadávaním domény do prehliadača. Ľudia niekedy skúšajú prísť na webstránku tak, že doménu zadajú priamo do prehliadača, pretože očakávajú, že tam nájdu webstránku, ktorú hľadajú. Domény ktoré takto ľudia zadávajú priamo do prehliadača sú väčšinou najlepšie jednoslovné domény ako napríklad obchod.sk, auta.sk, pocasie.sk a podobne.

Parkovať však nemusíte iba kvalitné jednoslovné domény. Môžete zaparkovať akékoľvek domény, ktoré majú určitú návštevnosť napríklad zo stránky, ktorá kedysi bola na doméne, alebo zo spätných odkazov z iných stránok.

Je tu ešte jedna kategória domén, ktoré sa zvyknú často parkovať a tými sú takzvané preklepové domény. Sú to domény, ktoré sú zámerne registrované s tým, že sa spoliehajú na preklepovú návštevnosť. Sú podobné ako domény známych spoločností ako napríklad facebook, alebo google a obsahujú o písmeno viac, či menej, alebo nejaký iný preklep. Pri obrovskej návštevnosti, akú má napríklad facebook, získavajú aj tieto preklepové varianty domén určitú návštevnosť z ktorej môžu mať profit.

 

Ako a kde zaparkovať doménu?

Na to, aby ste mohli zaparkovať doménu si potrebujete vytvoriť konto u parkovacej spoločnosti a presmerovať na ňu DNS a vaše domény. Niektorí registrátori domén (napríklad Godaddy) ponúkajú aj parkovanie domén, takže ak už máte u nich konto, stačí si aktivovať túto službu. Lepšie je však použiť parkovaciu spoločnosť, ktorá sa zaoberá primárne parkovaním domén.

Sú rôzne parkovacie spoločnosti a každá má svoje výhody aj nevýhody. Niektoré parkovacie spoločnosti platia lepšie provízie, ale sú prísnejšie pri výbere domén, iné zase platia menej a môžete parkovať domény aké chcete. Niektoré parkovacie spoločnosti (napríklad Sedo) ponúkajú aj miernu optimalizáciu pre zaparkované domény pomocou nastavenia kľúčových slov a výberu oblasti, takže sa môžete objaviť na lepších miestach vo vyhľadávačoch, čo môže pridať nejakú návštevnosť navyše. Kým pre niekoho, alebo nejaké domény je lepšia tá spoločnosť, pre iného, alebo iné je lepšia iná spoločnosť.

 

Určite je lepšie využiť parkovanie inač nepoužívanej domény na to, aby vám zarobila nejaké drobné, ale keď to chcete brať ako biznis, tak musíte mať veľké portfólio kvalitných domén s vysokou návštevnosťou. Ináč parkovanie domén nemá zmysel.

Predtým ako začnete parkovať vaše domény sa uistite, že majú dostatočnú návštevnosť na to, aby zarobili aspoň na prekročenie výplatného limitu u parkovacej spoločnosti, ináč sa môže stať, že im necháte vaše zárobky…

 

Tipy pre Obchodovanie s Doménami

domény biznis

Domény sú virtuálne pozemky na internete. Tak ako v normálnom svete potrebujete pozemok, ak chcete postaviť dom, tak aj na internete potrebujete doménu, keď chcete postaviť web stránku. A takisto ako pri podnikaní v normálnom svete, tak aj pri podnikaní na internete platí, že správna adresa je základ. Ak postavíte obchod, alebo reštauráciu na správnom frekventovanom mieste, tak automaticky budete mať viac návštevníkov, ako nový biznis na mieste kde nechodí veľa ľudí. To isté platí aj o doménach a investovaní do domén a ako pravidlo pre obchodovanie s doménami.

Obchodovanie s doménami a investovanie do domén je lukratívny biznis. Obchodovať s doménami môžete aj Vy, ale pred tým ako začnete, by ste mali vedieť ako na to, pretože tak ako môžete na investícií do domén získať, tak môžete aj stratiť. Investovanie  znamená, že kúpite doménu na dlhšie obdobie a postupom času ju môžete zhodnotiť a prípadne na nej zarábať napríklad na parkovaní. Alebo tiež môžete s doménami obchodovať krátkodobo, čiže ich nákup a následný predaj zo ziskom.

Ak máte záujem o investovanie do domén, tak tu je pár tipov, ktoré by ste mali brať na vedomie predtým ako sa pustíte do doménového biznisu.

 

1. Zamerajte sa na kvalitu namiesto kvantity

Nové domény, resp. registrácia novej domény je pomerne lacná, takže niekoľko stoviek domén si môžete zaregistrovať za pár tisíc eur. Ale to nie je celkom dobrá investícia, pretože dobré domény nekúpite tak lacno. Navyše ak budete mať pár sto domén ktoré budú nekvalitné, tak ich nepredáte a ani na nich nezarobíte a ročný poplatok za predĺženie registrácie sa bude pohybovať v tisícoch eur. Takže keď zistíte, že sa vám ich nedarí predať, na ďalší rok ich pravdepodobne necháte expirovať.

Naopak ak by ste mali pár kvalitných domén nakúpených za tú istú cenu ako množstvo nekvalitných, tak nielenže o tieto domény budú mať ľudia záujem, ale ročný poplatok za registráciu vás výjde na niekoľko desiatok, alebo stoviek eur. Dnes je určite ťažšie nájsť dobrú doménu na predaj a zarobiť na nej ako to bolo pred pár rokmi, ale nie je to nemožné. Môžete si vybrať buď registráciu nových domén, alebo kúpu starších domén od majiteľa. Niekdy nemusí byť doména kvalitná sama o sebe, ale môže mať vysoký PageRank, alebo návštevnosť a také domény môžu byť tiež dobrá investícia. Čo sa týka nových domén, tak kvalitnú „novú“ doménu nájdete už iba veľmi ťažko. Stále je však potenciál nájsť dobrú voľnú doménu, ktorá nemusí obsahovať kľúčové slovo, ale môže byť vhodná napríklad pre budovanienie značky. Ide o to, aby ste dokázali odhadnúť či doména má potenciál a predať  ju, keď ju kupujete zo zámerom na nej zarobiť.

 

2. Snažte sa predať domény koncovému zákazníkovi

Podstata biznisu s doménami je taká istá ako každého iného biznisu a tou je kúpiť doménu lacno a predať ju zo ziskom. Ak napríklad kúpite doménu v aukcii, alebo na diskusnom fóre plnom domainerov a o mesiac neskôr sa ju budete pokúšať predať na tom istom mieste, tak s najväčšou pravdepodobnosťou môžete zabudnúť na nejaký zisk. Ale ak sa vám podarí kúpiť dobrú doménu za dobrú cenu napríklad v aukcii, tak ju môžete ponúknuť koncovému zákazníkovi za oveľa vyššiu cenu. Napríklad domény ako zubnáambulancia.sk, alebo právnik.sk a podobné sú najlepšie, pretože môžete priamo osloviť potencionálnych koncových zákazníkov. To platí pre rôzne domény, ale musíte mať víziu pre to, ako sa môže doména použiť a kto je potencionálny zákazník, ešte predtým ako doménu kúpite.

 

3. Doménové koncovky

Je strašne veľa domén, ale iba niektoré majú veľký potenciál. Každá doména má svoju cenu, ale  niektoré majú vyššiu ako iné a tiež majú väčší potenciál pre predaj. Celosvetovo najlepšia doménová koncovka je .com a po nej .net, .org atď. Na Slovensku sú to však domény .sk, v Čechách .cz atď. Môžete investovať aj do iných domén ako napríklad .eu, .tv, .biz a podobne, ale neinvestujte zbytočne do akýchkoľvek domén a snažte sa zameriať na najpoužívanejšie koncovky. Možno najkontroverznejšia doména je .mobi a stále sa špekuluje či z nej niečo bude, alebo nie a pri kúpe takých domén možno zbytočne riskujete, preto je lepšie sa zamerať na najpoužívanejšie domény. Pre anglické .com, pre slovenské .sk atď.

 

4. Vyhnite sa nezmyselným doménam

Aj keď môže byť doména krátka, môže byť zbytočná bez nejakého použitia. Príkladom môžu byť domény typu fvqy.com, ktorých je na trhu dosť a ľudia si myslia, že preto, že je to štvor písmenová doména, tak bude mať nejakú cenu a nakoniec ju buď predajú za ešte menej ako registračný poplatok, alebo vôbec.

 

5. Vyberte si dobrého registrátora domén

Ak chcete mať kvalitné domény, je lepšie keď budú u registrátora, ktorý vám poskytne najlepšie služby a dôverujete mu. Môžu sa stať rôzne veci a je vždy lepšie mať domény u registrátora, ktorý je najlepší, poskytuje najlepšie služby a bezpečnosť.

 

Pokiaľ chcete investovať do domén a obchodovať s nimi úspešne, musíte tomu venovať veľa času. Musíte byť v obraze a venovať sa tomuto biznisu naplno. Domény môžete aj parkovať, no z parkovania nečakajte žiadne veľké príjmy pokiaľ nemáte doménu s návštevnosťou. Na to aby ste na parkovaní zarobili, alebo aspoň pokryli registračný poplatok, doména musí mať určitú návštevnosť – buď zostatkovú z webstránky, alebo type-in (ľudia ju zadávajú priamo do vyhľadávača), ale takú návštevnosť majú iba veľmi dobré domény. Prečítajte si, ako si vybrať doménu.

Snažte sa získať čo najviac informácií o doménach a doménovom biznise. Pred tým ako kúpite nejakú doménu si buďte istý, že viete čo robíte, prečo ju kupujete, komu ju môžete predať a za koľko, pretože ako som písal vyššie na doménech môžete aj veľmi ľahko prerobiť. Tieto veci môžete zistiť keď sa budete v tejto oblasti pohybovať trochu dlhšie. Najlepšie bude, ak sa stanete členom diskusných fór ako domainer.sk, alebo webtrh.cz a strávite nejaký čas poznávaním domén a doménového biznisu pred tým, ako začnete s doménami obchodovať.

 

Ako si Vybrať Najlepšiu Doménu

Ako si vybrať doménu

Ak si práve vyberáte nejakú doménu pre vašu webstránku, internetový obchod či iný projekt, mali by ste zvážiť určité kritéria predtým, ako si doménu zaregistrujete a začnete na nej niečo budovať. Výber domény môže znamenať rozdiel medzi úspechom a neúspechom vášho internetového biznisu.

Doména je základ pre pre vašu webstránku a internetový biznis, ale výber nemusí končiť iba pri vhodnom názve. Samotný názov je dôležitý, a niekedy aj na prvý pohľad bezvýznamná doména môže mať veľkú cenu a byť pre váš projekt vhodná, ale sú aj iné dôležité kritéria pre výber kvalitnej domény, ktoré si možno ani neuvedomujete.  Tu je pár tipov, ktoré by ste mali zvážiť pred kúpou domény:

 

1. Názov domény/projektu

Vaš web môže mať názov, aký len chcete(ak je taká doména voľná), ale najlepší nazov by mal byť taký, ktorý bude vyjadrovať podstatu webstránky, alebo projektu. Ideálna doména by mala byť jednoduchá, taká ktorú si návštevník ľahko zapamätá, a mala by súvisieť s produktom alebo službou ktorú ponúkate. Ak má webstránka mať profesionálny charakter, vyberte si nejaký profesionálny názov, ak humorný, tak môžete použiť humorný názov a podobne. Záleží to od zamerania webstránky, a ak si chcete vymyslieť nejaké zaujímavé meno, kľudne popustite uzdu svojej fantázií. Myslite iba na to, aby bol názov výstižný, jednoduchý, ľahko zapamätateľný, dobre vyzerajúci(bez 4 pomlčiek a čísiel), aby sa dal dobre vyslovovať a prípadne, aby ste ho mohli použiť pri budovaní značky.

 

2. Kľúčové slová v doméne

Nikdy nie je zlé, keď doména obsahuje kľúčové slová, na ktoré sa snažíte stránku optimalizovať vo vyhľadávačoch. Vyhladávače ako napríklad Google použivajú pri vyhľadávaní výsledkov aj doménu, takže ak máte relevantnú doménu,tak je to výhoda pri SEO. Výhodou kľúčových slov v doméne je aj anchor text pri odkazoch. Ak na vašu stránku bude na nejakej inej stránke odkaz, ktorý obsahuje kľúčové slovo, tak ten odkaz bude mať trochu väčšiu váhu ako odkaz bez kľúčového slova. Tieto dve veci sú dôležité pri optimalizácii vašej stránky. A takisto návštevník vašej stránky si váš názov zapamätá skôr, alebo na neho vo vyhľadávačoch, či na iných webstránkach klikne skôr, keď ho zaujme doména, respektive uvidí, že doména obsahuje slovo zamerané na tému, ktorá ho zaujíma.

 

3. Koncovka domény

Výhodou pri výbere domény je aj to, že na výber máte množstvo rôznych koncoviek domény. Samozrejme ak chcete robiť webstránku pre Slovensko, tak najlepšia koncovka je .sk. Je však pravdepodobné, že .sk doména, ktorú chcete bude obsadená a vtedy môžete použiť aj rôzne iné koncovky ako .com, .net, .org, alebo aj iné. .Com je najpoužívanejšia doména na svete a s príchodom rôznych zahraničných webov a sociálnych sieti, si ľudia na Slovensku trochu zvykli aj na .com, takže kľudne môžete použiť .com, alebo .net domény namiesto nejakých dlhých pomlčkových .sk domén, alebo  .sk domén zo zbytočnými slovami navyše. Na Slovensku, alebo v iných krajinách je však najlepšie používať koncovku danej krajiny a pre anglické webstránky koncovku .com.

 

4. Pomlčky v doméne

Doména s pomlčkami, alebo bez? Ak sa vaša doména skladá s dvoch, alebo viacerých slov, v niektorých prípadoch je lepšie použiť pomlčku. To sú iba ojedinelé prípady, kedy je doména zle čitateľná buď ľudským okom, alebo pre vyhľadávače. Môže to byť v prípade slov, ktoré sa miešajú a spolu vytvárajú nejaké iné slová, ktoré by robot vyhľadávača, alebo človek nemusel dobre prečítať. Príkladom môže byť doména assport.sk, ktorú môže vyhľadávač, ale aj ľudia vidieť ako „ass port“ Alebo tiež v prípade, že doména, ktorú chcete je už obsadená, ale verzia s pomlčkou je voľná. Vtedy je lepšie použiť v doméne pomlčku, alebo si vybrať inú doménu.

Najideálnejšie je zaregistrovať obidve verzie domén s pomlčkou aj bez pomlčky a jednu z nich presmerovať na tu druhú. Pomlčkové domény sú spravidla menej cenné, pretože nevyzerajú tak dobre a návštevník vašej webstránky si nemusí pomlčku zapamätať. A ak nemáte aj bezpomlčkovú doménu, môžete tak prichádzať o nejakých návštevníkov, ktorí doménu zadávajú do prehliadača a na pomlčku zabudnú. Čo sa týka optimalizácie pre vyhľadávače, tak medzi pomlčkovými a bezpomlčkovými doménemi nie je žiadny rozdiel. Roboty vyhľadávačov vedia správne vyhodnotiť slová spojené v doméne, takže sa o to nemusíte báť.

 

5. Vzhľad a výslovnosť domény

Niektoré domény už na prvý pohľad nevyzerajú dobre, pretože buď na nich nepasujú dokopy slová, alebo majú zbytočné pomlčky, čísla  a podobne. Niektoré domény sa zase môžu zle vyslovovať, alebo znieť. Preto si doménu napíšte na papier a skúste ju nahlas vysloviť. Vaša doména môže byť na vizitkách, alebo ju môžete hovoriť napríklad do telefónu a preto je dobré, aby vyzerala a znela dobre a zrozumiteľne.

 

6. Budovanie značky

Pri výbere domény by ste mali zvážiť aj to či ju nechcete použiť ako značku. Doména je názov webu a tým pádom reprezentuje web, alebo nejakú službu, produkt, alebo firmu. Dôležitosť značky pre biznis snáď ani netreba rozoberať a preto pri výbere domény pre internetový projekt zvážte aj túto možnosť. Značka môže byť niečo špecifické iba pre váš web a môže to byť dizajn, farby, logo a samozrejme aj názov-doména. Ak budete mať značku, tak si vaši návštevníci vašu stránku na základe toho lepšie zapamätajú.

 

Ako získať kvalitnú doménu?

Základný spôsob ako získať doménu je ju zaregistrovať u registrátora domén. Vyberte si najlepšieho registrátora domén, aby boli vaše domény v dobrých rukách. Registrácia novej domény má svoju nevýhodu a tou je, že dnes už len ťažko nájdete dobrú doménu, ktorá nie je obsadená.

Kúpa domény od iného majiteľa je ďalší spôsob ako získať kvalitnú a v lepšom prípade staršiu doménu s návštevnosťou pre váš web. Ak máte vyhliadnutú doménu, ktorá je už obsadená, môžete si overiť či na nej je nejaká webstránka a ak nie, môžete skúsiť osloviť majiteľa s ponukou na jej odkúpenie. Je dosť veľká šanca, že takto môžete získať vhodnú doménu. Takisto môžete skúsiť nájsť vhodnú doménu na predaj na sedo.com, čo je centrum pre obchodovanie a parkovanie domén.

Aj keď sa  vám môže zdať, že všetky domény sú už obsadené, nie je to celkom pravda. Denne expiruje niekoľko desiatok niekedy zaujímavých domén, ktoré môžu byť vaše pomocou služby odchytu domén takzvanému backorderu. O týchto doménach sa mnohokrát ani nedozviete a myslíte si, že sú obsadené a pritom im končí platnosť.

 

PS: Pri registrácií domény sa neunáhlite. Radšej si vyberte viacero názvov a variánt a premyslite si ktorá doména, alebo názov bude pre váš web najlepší. A tiež sa pri registrovaní uistite, že ste doménu napísali správne. Možno si poviete, že to je snáď jasné, ale môže sa stať, že sa pomýlite a po zaregistrovaní domény už nemôžete meniť nič, iba kúpiť druhú.