RSSWebstránky

7 rôznych typov duplicitného obsahu

seo-duplicitny-obsah(a ako sa im vyhnúť)

Duplicitný obsah je v prostredí SEO veľkou témou. Väčšinou sa o ňom hovorí v súvislosti s pokutami od Google. Tento vedľajší účinok duplicitného obsahu je však jednak dosť nafúknutý (Google takmer nikdy nepenalizuje stránky len pre duplicitný obsah), navyše zďaleka nejde o najvážnejší dôsledok. Tri najpravdepodobnejšie problémy z pohľadu SEO, ktoré môže spôsobiť duplicitný obsah, sú tieto:

Premrhaný rozpočet na prezeranie stránok (po anglicky crawl budget). Ak sa duplicitný obsah objavuje na internete a aj na vašej stránke, zaručene tak mrháte aspoň časťou rozpočtu na prezeranie stránok (t.j. počet stránok, ktoré vyhľadávač prezrie za jednotku času). To znamená, že podstatné časti stránky bude prezerať menej často.

Čítať ďalej…

 

Čo nesmie chýbať na webstránke

tvorba webu

Keď nie ste skúsený web developer a túžite po skvelej webstránke, zaplaťte profesionálom.

Tvorba web stránok nie je, ako naučiť sa bicyklovať – nie každý sa to dokáže naučiť robiť a už vôbec sa to nenaučí za pár dní. Zaplaťte radšej odborníkom. Nehľadajte cestičky, ako ušetriť pár sto eúr na web stránke, ktorá vás bude sprevádzať počas celého vášho pôsobenia v online svete.

Čo si myslíte, kde vás skôr navštívi potencionálny zákazník? U vás v kancelárii alebo na vašej webstránke? Áno, správne, najskôr vás bude hľadať cez internet, preto sa ho okamžite snažte získať na svoju stranu.

Čo nesmie chýbať na vašej stránke, aby ste návštevníka zaujali?

>> O nás

Záložka „O nás“, presne tam klikne návštevník, keď chce zistiť, čo ste zač. Preto buďte priateľský, predstavte sa mu ako kamarátovi, nie ako robotovi. Nepredstavujte si, že píšete prezidentský prejav, vyvarujte sa klišé, frázam, ničnehovoriacim vetám. Čo znie lepšie? „Prinášame vám kvalitné služby v oblasti predaja XY. Náš sortiment je široký a obsahuje vysokokvalitné výrobky.“ Alebo: „Za 10 rokov sme pomohli už 5000 klientom. Využite aj vy naše služby XY a pridajte sa na stranu spokojných klientov.“  Vidíte, uvoľnite sa a nebuďte zbytočne v kŕči.

Čítať ďalej…

 

Ako by mal vyzerať web v roku 2015?

Ako by mal vyzerať web v roku 2015

Webdizajn našťastie nepodlieha meniacim sa trendom až tak rýchlo móda. V móde sa menia trendy každé tri mesiace, pri webdizajne to nie je až taká bláznivá jazda ako na japonskom rýchlovlaku.

Ale nie je to tak, že dnes pri tvorbe stránok môžete používať trendy, ktoré boli aktuálne pred piatimi rokmi. Vaši návštevníci, hoci sa tejto problematike nevenujú, dokážu oceniť, ak je váš web vizuálne pekný. A určite sa niektorý z nich aj vďaka príťažlivému webu premení na vášho zákazníka či klienta. Ako by mal vyzerať web v roku 2015, aby naňho dizajnéri neukazovali prstom a nekrútili hlavou, že koľko rokov bol zatvorený v jaskyni?

 

Ako zaujať návštevníka?

Webový projekt, ktorý spĺňa požiadavky moderného webdizajnu, by mala byť dlhá stránka, aby návštevník scrolloval a nepreklikával sa rôznymi úrovňami, nech mu ukážete všetko to, čo chcete, aby videl. Ale pozor! Nepreháňajte to s obsahom a nezasypte ho lavínou zbytočných informácií. Ak ešte nemáte na vašom webe príťažlivý obsah, ktorý tam dokáže návštevníka prilákať a udržať, okamžite to napravte. Je rok 2015! Stránky bez príťažlivého obsahu majú len informačnú hodnotu, ukážte, že si svojho návštevníka vážite a ponúknite mu aj pridanú hodnotu. Zadarmo.

Čítať ďalej…

 

Čo je dôležité na firemnom webe?

Čo je dôležité na firemnom webe

Budovanie vzťahov s pravidelnými alebo potencionálnymi zákazníkmi je pre firmu rovnako dôležité ako jej prezentácia. Aké sú najlepšie možnosti vonkajšej prezentácie spoločnosti?

Je rok 2015 a najväčšie množstvo ľudí sa pohybuje na internete, či už sú to sociálne siete, rôzne fóra alebo webstránky. Hoci je prezentácia na internete pre každú úspešnú firmu už povinnosťou, nezabúdajte ani na osobný kontakt so zákazníkmi, či už sú to rôzne výstavy, eventy organizované vašou firmou alebo veľké trhy zamestnávateľov, výrobcov či poskytovateľov služieb. Posvieťme si teraz na vašu webovú stránku.

 

Ako potešiť návštevníka webovou stránkou?

Ako by mala vyzerať vaša stránka a čo by na nej, práve naopak, nemalo byť? Nenechajte návštevníka utopiť sa v neprehľadnom a zbytočne rozsiahlom menu. Pri tvorbe webu sa nepýtajte, čo chcete mať na stránke vy, ale spýtajte sa, čo na stránke potrebuje mať váš návštevník. Webovú stránku nerobíte pre seba, ale pre zákazníka. Ak ešte nemáte svoj web a rozhodli ste sa, že ho vytvoríte, zverte svoje požiadavky spoločnosti, ktorá vám ponúkne webovú stránku vytvorenú pre vás na mieru.

Čítať ďalej…

 

Ako vytvoriť ziskový web – Conversion Academy

Conversion AcademyConversion Academy (CA) je zrejme jediným praktickým a uceleným programom na českom a slovenskom internete, ktorý dokáže transformovať obyčajné webstránky na automaticky fungujúci online nástroj na získavanie nových zákazníkov, objednávok a kontaktov na potenciálnych klientov – tj. web s vysokou konverziou.

Tento program naučí internetových podnikateľov počas 60 dní, detailne krok za krokom to, ako prakticky používať tie najlepšie fungujúce overené postupy a nástroje online marketingu pre vytvorenie ziskového webu v troch základných oblastiach:

  1. Ako získať veľa  kvalitných návštevníkov s minimálnymi nákladmi.
  2. Ako premeniť maximálne % návštevníkov webu na zákazníkov.
  3. Ako si týchto zákazníkov udržať a získať od nich opakované objednávky.

Je dôležité si uvedomiť, že správne vytvorené web stránky s použitím kľúčových online marketingových nástrojov a stratégií majú schopnosť veľmi rýchlo úplne zmeniť svoju efektivitu a konverziu. Conversion Academy každého účastníka naučí, ako to urobiť, bez toho aby ste museli investovať do nových stránok, alebo aby ste sa museli učiť komplikované technické a programátorské veci.

Čítať ďalej…

 

Ako zarobiť peniaze na webstránke alebo blogu

| | 1 Comment

Ako zarobiť na webstránkeZarába vaša web stránka peniaze? Ak nie, problémom môže byť jedna z dvoch základných vecí: nízka a nekvalitná návštevnosť webu, alebo nedostatočná, resp. nevhodne zvolená monetizácia webstránky.

Väčšina majiteľov webstránok si myslí, že peniaze na ich webe, alebo blogu zarobia umiestnením Adsense reklamy, alebo predajom reklamných bannerových plôch. V skutočnosti existuje množstvo iných zaujímavých a často výnosnejších spôsobov ako s webstránkou zarobiť peniaze. Peniaze môžete s vašou web stránkou zarobiť priamo, alebo nepriamo. Tu sú osvedčené a najpoužívanejšie spôsoby zárobku cez web:

a.) Priama monetizácia webstránky

Čítať ďalej…

 

9. Krokov ako vytvoriť web s CMS WordPress

Ak rozmýšľate o tom ako začať pracovAko vytvoriť webať a zarábať na internete, určite bude provou otázkou to v akej oblasti chcete podnikať. To je čisto individuálna záležitosť, takže tomu sa teraz venovať nebudeme. Ale je tu ďalšia otázka a to je web stránka. Ak chce ktokoľvek cez internet rozbehnúť svoje podnikanie, určite k tomu bude potrebovať webstránku.

Na vytvorenie web stránok existuje veľa možností, no predpokladajme že nechcete zbytočne investovať peniaze za výrobu webu a platiť webdizajnérskej firme. Jedna z možností je zakúpiť si kvalitný software v ktorom výrobu webu zvládne aj začiatočník – napr. Website Design Software XSitePro  alebo WebsiteX5 . V týchto programoch si pohodlne vytvoríte celý web offline na svojom PC a hotový web už len nahráte na svoju www doménu. Tak isto pri ďalších úpravách a zmenách webu si všetko pripravíte v PC a potom len „klik“ a všetko sa na stránke online aktualizuje.

Druhou možnosťou je vytvoriť web pomocou redakčného systému (CMS). Týmto spôsobom je možné vytvoriť v podstate akýkoľvek web, či už je to prezentačná firemná stránka, internetový obchod, blog alebo čokoľvek iné. Celosvetovo jeden z najpoužívanejších systémov na tvorbu webu je WordPress. Napríklad aj táto stránka beží na WordPress-e. V nasledujúcom článku nájdete presný postup, ako jednoducho vytvoriť v 9-tich krokoch pekný a funkčný web a to aj bez expertných skúseností a znalosti programovania.

Čítať ďalej…

 

Výber Domény Pre Vašu Firemnú Webstránku

Čim kratší názov, tým lepšie sa pamätá

Čo si ľahšie zapamätáte, www.amsterdam.sk, alebo www.amsterdamhlavnemestoholandska.sk?

Kľúčové slovo v názve

Oplatí sa mať v názve webstránky predmet vášho podnikania. Ak máte obchod s keramickými vázami, potom je vhodný názov napríklad www.keramicke-vazy.sk. Už podľa vašej www adresy bude všetkým jasné, čím sa vaša firma zaoberá. Budete mať tiež výhodu v internetových vyhľadávačoch – vaše webstránky sa vďaka tomu môžu objaviť pre vašimi konkurentmi, ktorí nemajú predmet podnikania zakomponovaný do www adresy.

S pomlčkou alebo bez?

Nevýhodou viacslovnej www adresy s pomlčkou je, že sa návštevníci môžu pri písaní adresy pomýliť a namiesto www.keramicke-vazy.sk napíšu len www.keramickevazy.sk. Či už zvolíte názov s pomlčkou alebo bez, odporúčame zaregistrovať aj druhý variant a ten si nechať presmerovať na prvý. Takto zaručíte, aby sa v obidvoch prípadoch dostal zákazník na vaše stránky. Výhodou je, že pomlčka robí názov webstránky čitateľnejší a prehľadnejší. Rýchlejšie rozoznáte obidve slová v adrese www.neuveritelne-prihody.sk než www.neuveritelneprihody.sk. Druhou výhodou je, že internetové vyhľadávače pri variante s pomlčkou rozoznajú obidve slová a môžu tak uprednostniť vašu webstránku pred ostatnými, ktoré síce obsahujú rovnaké kľúčové slová, ale sú spojené do seba bez pomlčky. Treťou výhodou je, že názvy bez pomlčky bývajú častokrát už obsadené a jedinou možnosťou ako získať peknú www adresu je zvoliť variant s pomlčkou.

Čítať ďalej…

 

Ako vytvoriť cenovo dostupnú web stránku?

Existuje viacero spôsobov, ako na internete zarobiť peniaze, no pre väčšinu z nich potrebujete mať vlastnú web stránku. Keď začínate podnikať na internete, tak nie je najvhodnejšie robiť veľké investície do internetových projektov bez toho, aby ste vedeli ako podnikanie na internete funguje. V prípade, že nemôžete investovať do rozbehu internetového podnikania tisíce eur, by ste určite mali vedieť, ako si vytvoriť vlastnú finančne nenáročnú web stránku.

Najlepším spôsobom ako začať, je vytvorenie lacnej, ale plnohodnotnej stránky, na ktorej si to môžete vyskúšať. To znamená, že ak chcete vytvoriť eshop, namiesto drahej výroby na mieru u nejakej  firmy použite na začiatok radšej nejaký open source softvér. To isté platí aj pre iné typy stránok ako napríklad diskusné fóra, blogy, alebo iné.

Dnes už pre väčšinu stránok existujú nejaké hotové riešenia, ktoré môžete použiť. Napríklad pre vytvorenie blogu, či inej webstránky môžete použiť CMS ako WordPress, Joomla, Drupal a iné. Sú to kvalitné systémy, ktoré používajú ľudia na celom svete a najlepšie je na tom to, že sú zadarmo. Takže jediný náklad na vytvorenie web stránky je kúpa domény a webhostingu.

Ak chcete vytvoriť vlastné diskusné fórum, tak môžete použiť CMs ako phpbb, čo je tiež jeden z najpoužívanejších open source softvérov na svete. Alebo môžete tiež použiť WordPress s pluginom bbpress.

Keď chcete vytvoriť obyčajné statické webstránky, nieje nič jednoduchšie ako použitie WYSIWYG editora ako napríklad XSitePro. Pomocou WYSIWYG editorov môžete vytvoriť a upravovať webstránky veľmi jednoducho a rýchlo a ak sa ich naučíte používať, môžete vytvoriť hotovú web stránku behom niekoľkých minút.

Začínajúci podnikatelia, alebo ľudia, ktorí vidia na internete príležitosť pre zarábanie peňazí sa často vrhajú do rôznych projektov, o ktorých si myslia, že s nimi zarobia peniaze a často investujú nemalé peniaze do tvorby webov, či e-shopov. Až potom, keď zistia, že zarábanie peňazí na internete nie je o drahých riešeniach, ale o pochopení podnikania na internete, zisťujú, že dané riešenie web stránky mohlo byť oveľa lacnejšie ale rovnako účinné.

Takže pred tým, ako sa pustíte do budovania biznisu na internete, je lepšie si vyskúšať o čom to je, a začať napríklad s lacnejšími riešeniami pre tvorbu web stránok uvedenými vyššie.

Tvorba web stránky pomocou CMS systémov je jednoduchá, časovo nenáročná a môže vám ušetriť dosť peňazí. Nie vždy a pre každý web je hotové sériové CMS vhodné riešenie, no vo väčšine prípadov je. Tieto riešenia navyše ponúkajú množstvo ďalších úprav, ktoré môžete robiť dodatočne a odlíšiť tak váš web od ostatných.

 

Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0 – Čo To Je a Aký Je Medzi Nimi Rozdiel

 

web1.0 2.0 3.0

Internet sa vyvíja veľkou rýchlosťou a s ním aj rôzne výrazy, či názvy. Za zmienku určite stoja aj Web 1.0, web 2.0 a Web 3.0, pretože sú to názvy, ktoré definujú verzie webu. Je to označenie “generácií“ webu a nielen internetový podnikatelia a marketéri by mali vedieť, čo tieto pojmy znamenajú a aký je rozdiel medzi Web 1.0, Web 2.0 a Web 3.0.

 Web 1.0

Na začiatku internetu v 90tych rokov neexistovali výrazy ako Web 1.0, Web 2.0 či Web 3.0. Bolo to preto, lebo ani neexistovali také weby a technológia ako dnes. Celý internet bol iba o jednoduchých statických web stránkach. Tieto web stránky tak ako dnes ponúkali obsah, ktorý ste si mohli prečítať, no to bolo všetko.  Web 1.0 (čiže základná verzia web stránok a internetu) umožňoval používateľom iba pasívne prezeranie obsahu stránok, ale neumožňoval komunikáciu používateľov s majiteľom webu, alebo používateľmi medzi sebou.

Príkladom webu 1.0 sú obyčajné statické stránky, firemné statické stránky, katalógy stránok atď.

 

Web 2.0

Názov Web 2.0 vznikol v roku 2004, kedy začal boom blogov,  sociálnych sietí a iných webov, ktoré majú dynamický obsah a umožňujú zdieľanie obsahu a interaktivitu medzi návštevníkmi webu. Web 2.0 umožňuje používateľom pridávať na web svoj vlastný obsah, nad ktorým majú kontrolu. Web 2.0 nie je postavený len na obsahu, ktorý vytvorí jeho majiteľ, ale aj na obsahu, ktorý vytvára komunita používateľov webu. Takže Web 2.0 je o dynamicky sa meniacom obsahu, o zdieľaní obsahu, sociálnych sieťach a o komunite ľudí. Čiže presný opak webu 1.0, ktorý bol iba pasívny a jednosmerný.

Príkladom webu 2.0 sú blogy, sociálne média ako facebook, google+, twitter , youtube, digg…

 

Web 3.0

Čo to je Web 3.0? Zatiaľ iba málo ľudí pozná odpoveď na túto otázku. V každom prípade však ide o tretiu generáciu webu, ktorý opäť posúva používanie webu na vyššiu úroveň. Pre web 3.0 je charakteristických viacero znakov. Web 3.0 má spoločné znaky s webom 2.0, no je viac sofistikovanejší po technologickej stránke. Na internete sa objavujú rôzne služby a aplikácie na zdieľanie obsahu. Reklamné spoločnosti vám vedia zacieliť reklamu podľa vašich záujmov aj bez toho, aby ste vypĺňali nejaké dotazníky atď. Mení sa tiež spôsob vyhľadávania, pretože budete dostávať výsledky vyhľadávania šité na mieru pre vás a nie iba všeobecné. Firmy ako Facebook alebo Google sa snažia získať čo najviac informácií o vás, aby vám vedeli poskytnúť čo najlepší obsah a pobyt na internete, a aby vás neotravovali s necielenou reklamou o ktorú nemáte záujem.

Web 3.0 je tiež viac o jednotlivcoch a individualite. Ľudia trávia na webe značnú časť svojho času a internet sa stáva ich domovom. Vytvárajú si na webe svoj vlastný priestor-svoj druhý domov. Preto je web 3.0 viac zameraný na jednotlivcov a používanie internetu. Web 3.0 má viacero typických funkcií, ktoré umožňujú ľuďom používať web s ľahkosťou a kdekoľvek. Web 3.0 je aj o prenosnosti, pretože internet máte dnes dostupný prakticky kdekoľvek, respektíve ho nosíte všade so sebou. Web 3.0 je tiež viac virtuálny ako web 2.0(ľudia si vytvárajú virtuálny svet v ktorom sa cítia dobre). Možno to nie sú nejaké konkrétne funkcie, ktoré by neboli v čase webu 2.0, ale aj tak je na internete cítiť zmenu. Web 3.0 je skrátka web novej generácie.

 

Ak si zoberiete, že internet začal niekedy začiatkom 90tych rokov a pozriete sa kde je dnes, je to až neuveriteľné, ako rýchlo sa rozšíril a dostal do dnešnej podoby. Ešte len nedávno začala éra a boom webu 2.0 a už sme sa dostali do ďalšej-tretej generácie webu, ktorý začína vládnuť internetu. Nie nadarmo sa hovorí, že jeden rok na internete je ako sedem rokov v normálnom svete.

 

5 Najlepších WYSIWYG Editorov Pre Tvorbu Webstránok

wysiwyg editor

Najlepšie wysiwyg editory ponúkajú veľké množstvo možností pre jednoduché vytvorenie  web stránok, vrátané už hotových šablón, ktoré iba doplníte vaším obsahom (ako práca s ms word) a webstránky máte vytvorené behom rekordného času. Wysiwyg editory ale nie sú iba pre laikov, ktorý neovládajú programovacie jazyky, ale naopak používajú ich aj skúsení programátori, pretože im dokážu ušetriť množstvo času.

Tu je 5 najlepších WYSIWYG editorov, ktoré môžete použiť pri tvorbe web stránok:

       1. Adobe Dreamweaver

Je to jeden z najlepších a najprofesionálnejších WYSIWYG editorov, ktorý je veľmi obľúbený najmä medzi skúsenejšími developermi, ktorí dokážu využiť jeho potenciál. Ide o profesionálny softvér s množstvom funkcií pre vytvorenie profesionálnych webstránok. Cena je cca 500€ a zodpovedá kvalite softvéru od firmy Adobe. Ku dreamweaver existujú aj rôzne doplnky, ktoré si môžete dokúpiť a rozšíriť tak možnosti tohto WYSIWYG editora. Viac info nájdete tu.

       2. Microsoft Expression Web

Možno ste počuli o Frontpage – WYSIWYG editore od spoločnosti Microsoft. Niekym viac a niekym menej obľúbený WYSIWYG editor kvôli tvoreniu webstránok s menej kvalitným zdrojovým kódom. Microsoft Expression Web je vylepšená verzia Frontpage, na ktorej si dali vývojári záležať oveľa viac. S Expression Web môžete podobne ako s Adobe Dreamweaver vytvoriť profesionálne web stránky. Expression Web je zhruba na rovnakej úrovni ako Dreamweaver  čo sa týka funkcií, ale je zameraný trochu viac aj na vytváranie lepšej grafiky a web dizajnu.  Cena tohto softvéru záleží od verzie a ponúkaných funkcií, ale základná je $149 a ultimate verzia stojí $599. Viac informácií nájdete tu.

       3. XSitePro

XsitePro je kvalitný softvér, ktorého tvorcovia mysleli nielen na to, aby sa pomocou neho dali vytvárať profesionálne webstránky, ale aby práca s ním bola skutočne jednoduchá. V XSitePro môžete vytvárať webstránky, ktoré sú priateľské pre vyhľadávače(kvalitný a čistý zdrojový kód a iné možnosti pre optimalizáciu). XSitePro je určený primárne pre dve skupiny ľudí. Začiatočníkov, ktorí chcú vytvárať webstránky jednoducho a bez veľkých technických znalostí a pre internetových marketérov, ktorí potrebujú vytvárať funkčné webstránky rýchlo. XsitePro ponúka množstvo funkcií, hotových šablón a možnosti pre monetizáciu a optimalizáciu stránok s ktorými vytvárate skutočne kvalitné webstránky v rekordnom čase.  XsitePro stojí $197 a ak ste jedným z vyššie uvedených ľudí, tak vám XSitePro naozaj odporúčam. Viac info tu.

       4. WYSIWYG Web Builder

WYSIWYG Web Builder je editor s množstvom funkcií, skriptov a tiež šablón pre vytvorenie jednoduchých webstránok. Wysiwyg web Builder je podobný softvér ako Kompozer a má tiež niektoré doplňujúce funkcie ako XsitePro. Tento softvér je určený hlavne pre tvorbu jednoduchších webstránok, takže nieje celkom vhodný na náročné projekty. Je vhodný pre tvorbu menej náročných webstránkok, ale má aj prídavné funkcie, s ktorými môžete posunúť webstránky na vyššiu úroveň.  Wysiwyg Web Builder stojí iba 44,95. Viac informácií tu.

       5. Kompozer

Kompozer je celkom kvalitný a obľúbený WYSIWYG editor, pomocou ktorého si môžete vytvoriť plnohodnotné webstránky. Kompozer vznikol prebraním a vylepšením ďalšieho známeho editoru – NVU. Kompozer je oveľa jednoduchší ako Dreamweaver alebo Expression web, ale tiež v ňom môžete vytvoriť a publikovať a spravovať webstránky. Tento WYSIWYG editor nieje určený na tvorbu profesionálnych projektov. Je to pomerne jednoduchý softvér a nevyžaduje také technické znalosti a preto je určený pre ľudí, ktorí sú menej technicky zdatní. Je vhodný hlavne pre začiatočníkov, ktorí sa chcú naučiť pracovať s WYSIWYG editorom. Je to open source softvér, takže je zadarmo. Viac info tu.

 

Tvorba webstránok pomocou WYSIWYG editora môže byť jednoduchá, ale aj zložitá. Záleží to od toho aký editor si vyberiete a aké webstránky chcete vytvárať. Čím náročnejšie webstránky budete chcieť vytvoriť, tým viac času vám zaberie nielen samotná tvorba, ale aj učenie práce s WYSIWYG editorom.

Ak sa chcete zamerať na profesionálne webstránky, ktoré budú robené presne na mieru tak zvoľte Dreamweaver, alebo  Microsoft Expression Web.

Ak chcete vytvárať kvalitné webstránky bez zdĺhavého učenia práce s WYSIWYG editorom, chcete vytvárať web stránky rýchlo a jednoducho a myslíte aj na SEO a monetizáciu webu, tak zvoľte XSitePro.

A ak sa chcete naučiť pracovať s WYSIWYG editorom a tvoriť jednoduché webstránky, tak môžete zvoliť WysiwygWebBuilder, alebo Kompozer.

 

Kúpa Staršej Domény-Ako a Kde Kúpiť Doménu

Chcete si vytvoriť webstránku, eshop, alebo iný internetový projekt a rozmýšľate nad výberom správneho názvu-domény? Keď ste si vymysleli vhodné meno, pravdepodobne ste zistili, že už je obsadené niekym iným, pretože bolo dobré a dobré domény je už dnes problém voľne zaregistrovať. To, že je doména, ktorú ste si vybrali obsadená, ešte neznamená, že nieje na predaj a že ju nemôžete mať. V prípade, že je vaša vybraná doména už obsadená, máte na výber dve možnosti:

  1. Vymyslieť nejaké iné meno, ktoré bude voľné, alebo
  2. Skúsiť kúpiť už obsadenú doménu, ktorá je na predaj.

Navyše práve kúpa staršej domény má niekoľko nezanedbateľných výhod, ktoré by ste mali určite zvážiť.

  1. Prvou výhodou je to, že si môžete vybrať doménu, ktorá je dobrá a nemusíte vymýšľať rôzne varianty názvu s pomlčkami, alebo pridanými slovami. Tým, že získate lepšiu doménu máte lepšie meno a výhodu pri budovaní značky. Budovanie značky nieje iba pre veľké firmy, ale aj malá webstránka, alebo blog môže mať svoju značku. Doména je v tom prípade základ.
  2. História domény. Pri každom novom internetovom projekte je prvoradé získanie návštevnosti. Doména, ktorá má  históriu, má preto  výhodu. Pod históriou nemyslím len vek domény(ako dlho je zaregistrovaná), čo je tiež výhodou, ale aj to, či na nej už niekedy bola vytvorená webstránka, akú má návštevnosť, PageRank a podobne.
  3. Návštevnosť. Hlavnou výhodou starších domén s históriou a PageRankom je to, že už majú vybudovaný nejaký základ návštevnosti, spätných odkazov a propagácie na ktorom môžete stavať a nemusíte budovať všetko od nuly.

Staršie domény môžu mať však aj nevýhody. Sú nimi vyššia cena a fakt, že nemusia mať iba dobrú históriu, ale môžu byť blokované vyhľadávačmi kvôli používaniu nepovolených optimalizačných praktík – tzv. black hat seo. Je to iba zanedbateľné % domén, ale pre istotu by ste si to mali overiť. Môžete si to overiť napríklad napísaním domény do vyhľadávača. Ak doména nebola doteraz používaná, tak nemusí byť ani zaindexovaná vo vyhľadávačoch, takže nemusí to byť smerodajné. Môžete skontrolovať aj počet spätných odkazov. Pre zistenie informácií o histórií domény môžete tiež použiť Domenovac.sk.

Nie vždy a za každú cenu sa oplatí kupovať staré domény, pretože niekedy ich cena nezodpovedá ich skutočnej hodnote. Niekedy peniaze, ktoré by ste investovali do drahej domény, môžete investovať do propagácie novej domény a môže to mať lepší efekt. Všetko to záleží od konkrétnych okolností a vašich možností.

Kde kúpiť doménu?

Ak chcete kúpiť staršiu doménu z históriou, najlepšie je sa obrátiť na majiteľa domény, ktorú chcete. Ak máte vymyslenú doménu pre váš web, skontrolujte, či je voľná. Ak nie je, môžete vymyslieť niekoľko iných domén, väčšinou sa dá vymyslieť aj 5 či 10 názvov pre váš projekt, ktoré budú vhodné na použitie.  Je pravdepodobné, že niektoré budú aj voľné pre registráciu, ale ak nie, tak je tiež možné, že natrafíte na zaparkované domény, ktoré sú zvyčajne aj na predaj. Vtedy môžete kontaktovať majiteľa domény s vašou ponukou.

Je obrovské množstvo dobrých domén, ktoré niesu používané a sú iba zaparkované. Ako nájsť priamo takúto doménu? Jednoducho môžete použiť platformy pre obchodovanie s doménami. Medzi najznámejšie patrí Sedo.com. Slovenské domény môžete tiež nájsť na stránkach ako Domainer.skWebtrh.cz, Predajdomen.sk, alebo Dnparking.sk.

Je veľmi pravdepodobné, že tam nájdete doménu, ktorá bude vyhovovať vašim požiadavkám. Pred tým, ako kúpite nejakú doménu však zvážte všetky pre a proti a tiež sa uistite, že si vyberáte správnu doménu.

 

Najlepšie CMS Pre Vytvorenie Blogu.

Na trhu je viacero blogovacích softvérov, ktoré môžete použiť pre vytvorenie vášho vlastného blogu. Sú to desiatky rôznych CMS(Content Management System), ale asi nemá zmysel spomínať všetky, pretože iba málo z nich vám ponúka najlepšie riešenie pre vytvorenie blogu. V tomto článku nájdete 5 najlepších open source softvérov na vytvorenie blogu, ktoré majú najlepšie možnosti a majú podporu aj na Slovensku.

WordPress

WordPress je číslo jedna. Je to najznámejší a najlepší blog s obrovskou podporou. WordPress má svojú hosťovanú verziu na wordpress.com, ale hlavne vlastnú na WordPress.org, ktorá je veľmi populárna. WordPress má doslova neobmedzené možnosti, na výber máte tisíce šablón pre dizajn, tisíce doplnkových modulov pomocou ktorých si môžete upraviť vzhľad a funkcie vášho blogu a samozrejme má aj obrovskú podporu po celom svete, ktorá vždy rastie.  WordPress má všetko čo potrebujete pre vytvorenie kvalitného blogu, a keďže je to open source, je úplne zadarmo.

Joomla

Joomla je podobné CMS ako WordPress, no nieje až tak rozšírené. Je to podobný, ale predsa trochu iný systém, a takisto ho ľudia používajú dosť často na vytvorenie webstránok a blogov. Má tiež svoje špecifické vlastnosti a funkcie, ale nemá až takú podporu a toľko možností ako wordpress. S týmto softvérom môžete vytvoriť blog, alebo klasické webstránky pomerne jednoducho. Používa sa skôr na tvorbu obyčajných webstránok, ale má všetky potrebné funkcie na vytvorenie plnohodnotného blogu. Aj Joomla má veľkú podporu a veľa možnosti úprav vzhľadu a funkcií. Tak ako aj wordpress aj Joomla je open source, takže je tiež zadarmo.

Drupal

Drupal je ďalší špičkový CMS, niečo podobné ako Joomla. Dal by sa skôr porovnávať s Joomla ako s Wordpress. Dosť často sú WordPress, Joomla a Drupal porovnávané, ale na vytvorenie blogu je jednoznačne najlepší WordPress. Drupal je vytvorený skôr pre tvorbu  “technickejšich“ webstránok a portálov, ale má aj všetky funkcie pre vytvorenie kvalitného blogu. Je to softvér skôr pre skúsenejších ľudí, ktorý dokážu využiť skutočný potenciál Drupalu pre seriózne webové projekty. Drupal je trochu rozšírenejší ako Joomla a má aj trochu lepšiu podporu. Drupal je veľmi kvalitný open source softver s veľkými možnosťami, ale pre začiatočníkov je trochu náročnejší.

B2evolution

B2evolution je ďalší z popredných free blogovacích platforiem. Je to kvalitný klasický blog, ktorý obsahuje všetky potrebné veci, ktoré má blog mať. Nemá ale dobrú Slovenskú podporu.

Typo 3

Typo 3 je tiež kvalitný systém, ktorý umožňuje jednoduché a kvalitné blogovanie. Má celkom dobrú podporu, ale nie veľmi na Slovensku. Je to tiež open source, takže je zadarmo.

 

To je 5 najlepších blogovacích systémov, ktoré môžete použiť pre vytvorenie vlastného blogu. Sú to najlepšie riešenia pre vytvorenie blogu, a majú aj Slovenskú podporu(hlavne prvé tri). Pod Slovenskou podporou myslím, že majú preklady do Slovenčiny a komunitu ľudí, ktorí ich používajú, takže v prípade nejakých problémov skoro vždy nájdete pomoc na internete. Takže pre vytvorenie blogu je najlepší wordpress, ktorý je aj najjednoduchší a a v podstate zameraný iba na vytvorenie blogu. Ale samozrejme je výber iba na vás a záleží od toho, ktorý systém vám najviac vyhovuje. Všetky tieto softvéry sú zadarmo a jediné čo potrebujete pre vytvorenie blogu je doménakvalitný webhosting.

 

Aký Je Rozdiel Medzi SEO a SEM a Čo To Vlastne Je?

Aký je rozdiel medzi SEO a SEM, a čo vlastne tieto skratky znamenajú? SEO je skratka pre Search Engine Optimization, čo je optimalizácia pre vyhľadávače. SEM je skratka pre Search Engine Marketing, čo je marketing pre vyhľadávače. Aj keď si veľa ľudí myslí, že SEO a SEM je rovnaká vec, nieje to celkom tak. V tomto článku sa pozrieme na definíciu a rozdiel medzi SEO a SEM.

SEM – Marketing Pre Vyhľadávače

Začneme s marketingom pre vyhľadávače, čiže SEM. Úlohou marketingu pre vyhľadávače je získať návštevníkov z vyhľadávačov, alebo katalógov. Ako vidíte je to široký pojem, a v tom je rozdiel medzi SEO a SEM. Marketing pre vyhľadávače je komplex činností pre získavanie návštevnosti z vyhľadávačov, medzi ktoré patrí aj optimalizácia stránky pre vyhľadávače (SEO). Stratégia marketingu pre vyhľadávače môže okrem optimalizácie obsahovať aj platené vloženia stránky do vyhľadávačov, alebo katalógov, PPC reklamu, alebo sponzorované odkazy vo vyhľadávačoch a činnosti, ktoré vedú k zviditeľneniu vašej webstránky vo vyhľadávačoch.

Platené umiestnenie

Platené umiestnenie je pridanie vašej stránky do vyhľadávačov, alebo katalógov za poplatok. Niektoré vyhľadávače umožňujú vložiť a zaindexovať webstránku okamžite namiesto toho aby ste čakali kým ju zaindexujú prirodzene, alebo zadarmo, čo môže trvať aj týždne, alebo mesiace. (napr. Yahoo). Niektoré vyhľadávače a katalógy majú túto možnosť a umiestnia vašu stránku za poplatok rýchlejšie a na lepšie pozície, čo prináša viaceré výhody.

Reklama vo vyhľadávačoch, PPC

Platená inzercia vo vyhľadávačoch je tiež súčasť SEM stratégie. Platené, alebo sponzorované odkazy môžete nájsť na prvých miestach vo vyhľadávačoch. Môžete tak umiestniť vašu stránku na popredné pozície vo vyhľadávači, čo prinesie vašej stránke návštevnosť. Môžu to byť reklamy založené a platené od počtu zobrazení, alebo PPC (Pay Per Click). PPC reklama je jednoduchý spôsob, ako umiestniť vašu webstránku vo vyhľadávačoch na popredné miesta aj bez optimalizácie. Táto reklama sa zobrazuje podobne ako prirodzené výsledky vyhľadávania na základe zadaných vyhľadávaných výrazov.

Výhody a nevýhody SEM

Výhodou SEM je, že výsledky môžete pozorovať a merať okamžite. SEM je založený hlavne na platenej propagácií, takže hneď po spustení kampane môžete mať na stránke návštevnosť. Ak máte dosť peňazí na reklamnú kampaň a viete čo robíte, môže to byť pre vás vhodná forma marketingu.

Nevýhodou SEM ako celku je to, že je to platená forma marketingu.

SEO-Optimalizácia pre vyhľadávače

Optimalizácia pre vyhľadávače je iba súčasťou marketingovej stratégie pre vyhľadávače. SEO je základná vec na ktorú by ste sa mali zamerať pri budovaní webstránky, pretože optimalizáciou pre vyhľadávače získava vaša web stránka lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch prirodzene. SEO-optimalizácia je proces, pri ktorom ladíte webstránku tak, aby bola bezproblémová pre vyhľadávače a zodpovedala vyhľadávaným výrazom, čím získate lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch a lepšiu návštevnosť.

Výhody a nevýhody SEO

SEO má výhodu v tom, že vám môže priniesť cielených návštevníkov zadarmo (v prípade, že si robíte optimalizáciu sami). Nevýhodou optimalizácie pre vyhľadávače je to, že je náročná na čas, a tým pádom aj na finančné prostriedky. Je to dlhodobý proces, ktorý sa prejaví až po dlhšom čase a treba ho neustále opakovať.

Vyhľadávače denne navštevujú milióny ľudí, ktorí hľadajú konkrétne informácie, produkty, alebo služby. Preto aj SEO a SEM patria medzi základné spôsoby na marketing a propagovanie web stránky na internete.

 

Tvorba Webstránok s XSitePro

XSitePro

Jedným z najjednoduchších spôsobov ako vytvoriť kvalitné a plnohodnotné web stránky aj bez znalosti programovacích jazykov je použitie WYSIWYG editoru. Na trhu je množstvo editorov, pomocou ktorých si môžete vytvoriť web stránku, ale jedným z najuznávanejších a najlepších je XSitePro.

XsitePro je softvér, ktorý si nainštalujete na svoj počítač a môžete pomocou neho vytvárať neobmedzené množstvo kvalitných webstránok v rekordne krátkom čase. Ak chcete vytvárať webstránky s množstvom funkcií veľmi jednoducho aj bez znalostí programovania, tak tento softvér je určený pre Vás.

Čím je XsitePro WYSIWYG editor výnimočný?

Je množstvo editorov pre tvorbu web stránok, ale žiadny nie je v jednoduchosti tvorby kvalitných a funkčných webstránok na úrovni XsitePro. Je to preto, lebo XsitePro je vyvinutý profesionálmi nie len v odbore tvorby webstránok, ale aj internetového marketingu, ktorí sa zamerali hlavne na to, aby vytvorili softvér, ktorý bude spájať jednoduchosť používania zo sofistikovanými funkciami. Vzhľadom na to, aké má XsitePro funkcie a možnosti je tento softvér úplne jednoduchý aj pre človeka, ktorý nemá vôbec žiadne znalosti HTML, alebo iných programovacích jazykov. XsitePro nie je iba obyčajný WYSIWYG editor s ktorým môžete vytvoriť webstránku. Je to sofvér určený na tvorbu webstránok pre marketérov a zarábanie peňazí na internete.

Ako funguje XsitePro?

Tvorba web stránok s XsitePro je veľmi jednoduchá. V menu si vyberiete vytvoriť nový projekt, pomenujete ho a pridáte krátky popis. Vyberiete si buď z veľkého množstva šablón(hotových dizajnov), alebo si môžete vytvoriť svoj vlastný dizajn sami. Ak si vyberiete nejakú šablónu, tak tvorba web stránky je iba o naplnení obsahom cez WYSIWYG editor(niečo ako MS Word). Vlastný dizajn si môžete vytvoriť takisto pomocou editora a môžete si ho poskladať z ponúkaných možností, ktorých je dosť, alebo prepnúť na HTML editor a urobiť vlastné úpravy. Keď máte nachystané texty, alebo iný obsah na stránku(XsitePro má tiež jednoduché vkladanie videí a obrázkov), tak tvorba webstránky trvá skutočne iba niekoľko minút. Keď máte webstránku hotovú, tak pomocou jednoduchého, už zabudovaného FTP ju uploadujete jedným klikom na webhosting.

Tvorba webstránky pomocou XsitePro je skutočne jednoduchá a jediné čo vám zaberie trochu času je na začiatku oboznámenie sa s funkciami a používaním tohto WYSIWIG editoru.

Tvorcovia XsitePro mysleli hlavne na to, aby sa pomocou ich softvéru dali vytvárať najlepšie webstránky maximálne jednoducho aj začiatočníkom. V tom je XsitePro jednotka na trhu, pretože momentálne žiadny iný WYSIWYG editor nemá také funkcie a nedokáže vytvoriť kvalitné webstránky tak jednoducho a rýchlo, bez znalosti programovacích jazykov. Web stránky, kroré profesionálovi trvajú nakódovať manuálne týždeň si môžete vytvoriť behom pár hodín.

 

Aké funkcie má XsitePro?

Asi najlepšou funkciou je samotná tvorba web stránok, pretože je to skutočne zábava. Jednoduchosť, rýchlosť a kvalita. Nechcem veľmi tento softvér ospevovať, ale skutočne je to asi najjednoduchšie a najlepšie riešenie pre tvorbu web stránok ako pre profesionálov, tak aj pre laikov, ktorí s tvorbou webstránok nemajú žiadne skúsenosti. Tento softvér vám ušetrí množstvo času. Tu je demo video a zoznam funkcií.

 

Pre koho je XsitePro určený?

  • XsitePro je softvér vyrobený hlavne pre jednoduchú tvorbu webstránok, ktoré sú “priateľské pre vyhľadávače“, čiže sa dajú ľahko optimalizovať.
  • XsitePro je určený pre začiatočníkov, ktorí sa nechcú učiť roky programovať, aby mohli vytvárať stránky sami.
  • Pre ľudí, ktorí chcú vytvárať aj väčšie množstvo webstránok rýchlo a jednoducho-ako podporné weby, MFA stránky…
  • Pre internetových marketérov.
  • Pre ľudí, ktorí chcú vytvárať kvalitné web stránky rýchlo a lacno.

Ak chcete vytvoriť nejaké zložité aplikácie, tak pomocou XsitePro ich asi nevytvoríte, ale ak chcete tvoriť kvalitné statické web stránky rýchlo a jednoducho, tak tento softvér je na to ideálny nástroj. XsitePro je ideálny nástroj pre tvorbu web stránok zameraných na zarábanie na internete – tvorbu web stránok pre PPC reklamu a affiliate marketing(má na to rôzne funkcie), prezentačných, alebo informačných stránok atď.

Pre niekoho môže mať XsitePro aj nevýhodu. 

Napríklad pre anglicky nehovoriacich ľudí je to, že XsitePro je iba v anglickom jazyku, takže ak neviete aspoň trochu po anglicky, tak tvorba stránok bude pre vás problém.

XsitePro môžete kúpiť za 197 dolárov. Niekomu sa to môže zdať dosť veľa, ale je to v podstate cena, ktorú si popýta nejaký študent-programátor za veľmi jednoduchú web stránku. S XsitePro ju môžete mať vytvorenú za 1 hodinu a môžete ich tvoriť neobmedzené množstvo, takže v porovnaní, čo tento softvér ponúka je to zanedbateľná čiastka.

Ak XsitePro ešte nepoužívate, neváhajte ho vyskúšať, určite stojí za to.