RSSDomény

Ako Funguje Multi Level Marketing (MLM)

mlm multi level marketing
Multi Level Marketing (MLM), alebo tiež sieťový marketing je forma marketingu, ktorá funguje na veľmi jednoduchom, ale účinnom princípe a používajú ho spoločnosti v rôznych odvetviach na predaj svojich produktov a služieb. Navyše s využitím dostupných internetových nástrojov sa aj v MLM otvárajú nové spôsoby a možnosti podnikania.

Veľa ľudí si spája MLM s podvodnými schémami a to častokrát oprávnene, pretože na trhu je aj mnoho podvodných neserióznych spoločností a jednotlivcov, ktorí túto formu marketingu zneužívajú pre podvody. V skutočnosti nie je Multi Level Marketing predurčený k tomu, aby pomocou neho zarábalo nekonečné množstvo ľudí, lebo to ani nie je možné. To ale neznamená, že MLM je podvod, alebo, že si s MLM nemôžete zarobiť peniaze. Práve naopak, tento obchodný model úspešne používa veľa spoločností a umožňuje zarábať peniaze aj bežným ľuďom na každej úrovni MLM systému.

Multi level marketing nie je nič nové a firmy ho používajú na propagáciu svojich produktov a služieb už desaťročia a niektoré spoločnosti sú veľmi úspešné, ako napr. RINGANA, GDIHerbalife, Oriflame, Amway, Avon, Lyoness a ďalšie. To isté platí aj o úspešných predajcoch. Niektorí ľudia si predstavujú pod MLM iba ich rodinných príslušníkov, alebo známych, ktorí predávajú kozmetické výrobky, alebo nejaké doplnky výživy a podobne…V každom prípade je multi level marketing pre mnoho ľudí stále málo známy a málo pochopený spôsob zarábania peňazí. MLM je síce jednoduchý systém, s ktorým môžete zarobiť peniaze ak viete čo robíte, ale nie je to žiadny systém pre bezpracné rýchle zbohatnutie.


TIP: Ako ľahko a dlhodobo získavať BTC zadarmo? 👉 Stačí zmeniť webový prehliadač na CryptoTab v ktorom je implementovaný ťažobný modul, ktorý využíva nevyužitý výpočtový výkon vášho PC na ťažbu Bitcoinu pre vás (overené v praxi) ✨


Čítať ďalej…

 

Investovanie do Domén – Ako Zarobiť Peniaze na Doménach

investovanie do domenHľadáte spôsob ako zarobiť peniaze na internete, alebo ako vaše peniaze zhodnotiť?

Investovanie do domén (internetových adries) môže byť tá najlepšia príležitosť, pretože domény sú v dnešnej internetovej dobe veľmi žiadanou komoditou. Svedčia o tom úspešné predaje domén za desiatky tisíc, stovky tisíc, ale aj za niekoľko miliónov eur. A aj na Slovensku sa denne kupujú a predávajú domény za stovky či tisíce eur. Preto sú domény jedinečnou investičnou príležitosťou.

 

Čítať ďalej…

 

Ako a kde Zaregistrovať Doménu (www adresu pre Vašu webstránku)

Doména a webhosting sú dve základné veci, ktoré potrebujete na to aby ste mohli mať webstránku na internete. Predstavte si doménu ako adresu na ktorej sa nachádza vaša webstránka. Je to ako pozemok na ktorom na ktorom sa nachádza nehnuteľnosť (vaša webstránka). A rovnako ako pri pozemkoch aj pri doménach platí, že čím lepšiu doménu máte, tým lepšiu a kvalitnejšiu návštevnosť bude vaša webstránka získavať.

Výber správnej domény je veľmi dôležitý a ak si nie ste istí aké kritéria by mala spĺňať kvalitná doména, pred jej registráciou si prečítajte tento článok.

Ak už máte vybrané doménové meno, alebo názov, samotná registrácia domény je veľmi jednoduchá.

Čítať ďalej…

 

Výber Domény Pre Vašu Firemnú Webstránku

Čim kratší názov, tým lepšie sa pamätá

Čo si ľahšie zapamätáte, www.amsterdam.sk, alebo www.amsterdamhlavnemestoholandska.sk?

Kľúčové slovo v názve

Oplatí sa mať v názve webstránky predmet vášho podnikania. Ak máte obchod s keramickými vázami, potom je vhodný názov napríklad www.keramicke-vazy.sk. Už podľa vašej www adresy bude všetkým jasné, čím sa vaša firma zaoberá. Budete mať tiež výhodu v internetových vyhľadávačoch – vaše webstránky sa vďaka tomu môžu objaviť pre vašimi konkurentmi, ktorí nemajú predmet podnikania zakomponovaný do www adresy.

S pomlčkou alebo bez?

Nevýhodou viacslovnej www adresy s pomlčkou je, že sa návštevníci môžu pri písaní adresy pomýliť a namiesto www.keramicke-vazy.sk napíšu len www.keramickevazy.sk. Či už zvolíte názov s pomlčkou alebo bez, odporúčame zaregistrovať aj druhý variant a ten si nechať presmerovať na prvý. Takto zaručíte, aby sa v obidvoch prípadoch dostal zákazník na vaše stránky. Výhodou je, že pomlčka robí názov webstránky čitateľnejší a prehľadnejší. Rýchlejšie rozoznáte obidve slová v adrese www.neuveritelne-prihody.sk než www.neuveritelneprihody.sk. Druhou výhodou je, že internetové vyhľadávače pri variante s pomlčkou rozoznajú obidve slová a môžu tak uprednostniť vašu webstránku pred ostatnými, ktoré síce obsahujú rovnaké kľúčové slová, ale sú spojené do seba bez pomlčky. Treťou výhodou je, že názvy bez pomlčky bývajú častokrát už obsadené a jedinou možnosťou ako získať peknú www adresu je zvoliť variant s pomlčkou.

Čítať ďalej…

 

Kúpa Staršej Domény-Ako a Kde Kúpiť Doménu

Chcete si vytvoriť webstránku, eshop, alebo iný internetový projekt a rozmýšľate nad výberom správneho názvu-domény? Keď ste si vymysleli vhodné meno, pravdepodobne ste zistili, že už je obsadené niekym iným, pretože bolo dobré a dobré domény je už dnes problém voľne zaregistrovať. To, že je doména, ktorú ste si vybrali obsadená, ešte neznamená, že nieje na predaj a že ju nemôžete mať. V prípade, že je vaša vybraná doména už obsadená, máte na výber dve možnosti:

  1. Vymyslieť nejaké iné meno, ktoré bude voľné, alebo
  2. Skúsiť kúpiť už obsadenú doménu, ktorá je na predaj.

Navyše práve kúpa staršej domény má niekoľko nezanedbateľných výhod, ktoré by ste mali určite zvážiť.

  1. Prvou výhodou je to, že si môžete vybrať doménu, ktorá je dobrá a nemusíte vymýšľať rôzne varianty názvu s pomlčkami, alebo pridanými slovami. Tým, že získate lepšiu doménu máte lepšie meno a výhodu pri budovaní značky. Budovanie značky nieje iba pre veľké firmy, ale aj malá webstránka, alebo blog môže mať svoju značku. Doména je v tom prípade základ.
  2. História domény. Pri každom novom internetovom projekte je prvoradé získanie návštevnosti. Doména, ktorá má  históriu, má preto  výhodu. Pod históriou nemyslím len vek domény(ako dlho je zaregistrovaná), čo je tiež výhodou, ale aj to, či na nej už niekedy bola vytvorená webstránka, akú má návštevnosť, PageRank a podobne.
  3. Návštevnosť. Hlavnou výhodou starších domén s históriou a PageRankom je to, že už majú vybudovaný nejaký základ návštevnosti, spätných odkazov a propagácie na ktorom môžete stavať a nemusíte budovať všetko od nuly.

Staršie domény môžu mať však aj nevýhody. Sú nimi vyššia cena a fakt, že nemusia mať iba dobrú históriu, ale môžu byť blokované vyhľadávačmi kvôli používaniu nepovolených optimalizačných praktík – tzv. black hat seo. Je to iba zanedbateľné % domén, ale pre istotu by ste si to mali overiť. Môžete si to overiť napríklad napísaním domény do vyhľadávača. Ak doména nebola doteraz používaná, tak nemusí byť ani zaindexovaná vo vyhľadávačoch, takže nemusí to byť smerodajné. Môžete skontrolovať aj počet spätných odkazov. Pre zistenie informácií o histórií domény môžete tiež použiť Domenovac.sk.

Nie vždy a za každú cenu sa oplatí kupovať staré domény, pretože niekedy ich cena nezodpovedá ich skutočnej hodnote. Niekedy peniaze, ktoré by ste investovali do drahej domény, môžete investovať do propagácie novej domény a môže to mať lepší efekt. Všetko to záleží od konkrétnych okolností a vašich možností.

Kde kúpiť doménu?

Ak chcete kúpiť staršiu doménu z históriou, najlepšie je sa obrátiť na majiteľa domény, ktorú chcete. Ak máte vymyslenú doménu pre váš web, skontrolujte, či je voľná. Ak nie je, môžete vymyslieť niekoľko iných domén, väčšinou sa dá vymyslieť aj 5 či 10 názvov pre váš projekt, ktoré budú vhodné na použitie.  Je pravdepodobné, že niektoré budú aj voľné pre registráciu, ale ak nie, tak je tiež možné, že natrafíte na zaparkované domény, ktoré sú zvyčajne aj na predaj. Vtedy môžete kontaktovať majiteľa domény s vašou ponukou.

Je obrovské množstvo dobrých domén, ktoré niesu používané a sú iba zaparkované. Ako nájsť priamo takúto doménu? Jednoducho môžete použiť platformy pre obchodovanie s doménami. Medzi najznámejšie patrí Sedo.com. Slovenské domény môžete tiež nájsť na stránkach ako Domainer.skWebtrh.cz, Predajdomen.sk, alebo Dnparking.sk.

Je veľmi pravdepodobné, že tam nájdete doménu, ktorá bude vyhovovať vašim požiadavkám. Pred tým, ako kúpite nejakú doménu však zvážte všetky pre a proti a tiež sa uistite, že si vyberáte správnu doménu.

 

Je Doména Zadarmo Dobrý Nápad?

 
domény biznisPodnikanie na internete vo väčšine prípadov vyžaduje, aby ste mali svoju vlastnú webstránku, alebo blog. Je množstvo rôznych druhov web stránok-klasické web stránky, firemné web stránky, blogy, e-shopy a rôzne iné, takže ich nepotrebujete iba na predaj produktov, alebo služieb, ale slúžia aj ako firemná, alebo osobná prezentácia.

V každom prípade na to, aby ste mohli mať web stránku, potrebujete mať najskôr doménu, na ktorej ju postavíte.

Pre výber domény máte v podstate dve možnosti. Buď použijete doménu ktorá je zadarmo, alebo vlastnú doménu, ktorú si zakúpite. Obidve možnosti majú svoje pre a proti a preto by ste mali vedieť aká možnosť je pre vás najlepšia a akú si zvoliť pred tým, ako začnete budovať web stránku.

 

Výhody a nevýhody domény zadarmo.

Sú dva druhy domén, ktoré firmy ponúkajú zadarmo. Prvá je doména, ktorá je “zadarmo“ napríklad ku nejakej platenej službe ako webhosting a podobne, ale neskôr za ňu musíte platiť bežný ročný poplatok.  Doména, ktorá je úplne zadarmo je zvyčajne subdoména domény nejakej online služby, ktorá je v tvare www.vasadomena.nejakasluzba.sk.

Keď sa rozhodnete použiť pre vašu web stránku doménu zadarmo, výhodou takého riešenia je to, že nemusíte platiť ročný poplatok za registráciu vlastnej domény. To znamená, že ročne ušetríte okolo 15 eur. Na domény zadarmo natrafíte väčšinou pri spoločnostiach, ktoré ponúkajú služby ako blogy a iné, ktoré vám zvyčajne umožňujú aj tvorbu web stránok zadarmo. Toto riešenie sa môže zdať lákavé, no má aj svoje nevýhody, ktoré by ste mali brať do úvahy, hlavne ak to myslíte s prezentáciou na internete vážne.

Čítať ďalej…

 

Kde Zaparkovať Domény

Parkovanie domén môže byť vhodný spôsob ako využiť nepoužívané domény a zarobiť tak nejaké peniaze. Či už chcete zaparkovať jednu doménu s priemernou návštevnosťou, alebo celé portfólio určite chcete z vašich domén vyťažiť maximum a takisto chcete, aby boli v dobrých rukách. Na trhu je viacero spoločností, ktoré sa zaoberajú parkovaním domén. Tu je šesť najlepších parkovacích spoločností, ktoré môžete použiť.

Sedo.com

Sedo.com je jedna z najznámejších a najpoužívanejších parkovacích spoločností na svete. Sedo sa nezaoberá iba parkovaním, ale je to aj najväčšia platforma pre obchodovanie s doménami. Ak chcete vašu doménu aj predať, tak na sedo.com máte aj vyššiu šancu predaja oproti iným spoločnostiam.

Sedo.com nieje výhradne zameraný na konkrétnu zemepisnú oblasť a môžete tam parkovať akékoľvek domény s akoukoľvek návštevnosťou. Preto je to univerzálna parkovacia spoločnosť.

Sedo vám umožňuje parkovať a ponúknuť na predaj domény zadarmo. Ponúkajú aj možnosť nastavenia vzhľadu parkovacích stránok a kľúčových slov pre optimalizáciu. Na výber máte niekoľko templetov a dosť fotografií s pomocou ktorých si môžete upraviť vzhľad. Výplatné minimum je 20 eur, ktoré vám pošlu šekom, bankovým prevodom, alebo cez paypal.

NameDrive.com

Namedrive.com je parkovacia spoločnosť, ktorá sa podobne ako sedo zameriava na viaceré doménové služby. NameDrive je vhodná hlavne na parkovanie domén s európskou návštevnosťou. Parkovanie domény si môžete optimalizovať v ovládacom paneli, v ktorom máte k dispozícií viacero funkcií a detailných štatistík.

Výplatné minimum je $20 a môže byť vyplatené v prípade, že používate paypal. Ak si chcete vybrať peniaze bankovým prevodom, tak výplatné minimum pre tento spôsob je $100.

Google Adsense pre domény

Jednou z možností ako monetizovať nepoužívané domény je použitie služby Adsense od Google. Je to parkovanie domén, na ktorých sú umiestnené reklamy od Google. Aj keď táto služba je iba doplnková služba Adsense pre monetizáciu domén a nieje to ich prioritná činnosť, takže nemáte toľko možností a nastavení parkovacej stránky ako napríklad pri Sedo, alebo NameDrive, výhodou parkovania od Google Adsense je zobrazovanie množstva relevantných odkazov.

Na to, aby ste mohli zaparkovať domény u Google, potrebujete mať Adsense konto.

DNParking.sk

DNParking.sk je Slovenská parkovacia spoločnosť, ktorá sa zameriava na monetizáciu SK a CZ domén, respektíve SK a CZ návštevnosti. DNParking umožňuje jednoduché, ale praktické a účinné parkovanie domén. K dispozícii máte niekoľko možností vzhľadu stránky a optimalizácie a tiež si na stránku môžete pridávať svoj popis, prípadne odkazy. K dispozícii máte podrobné štatistiky, ale zaparkovanú doménu môžete takisto monitorovať pomocou Google Analytics.

DNParking má ešte dve výhody a tými sú, že majú nízke výplatné minimum(10€ vyplácané prevodom, alebo PayPal) a možnosť linkovania, alebo propagovania domény. DNParking.sk je vhodná voľba pre monetizáciu SK a CZ domén.

Sworp.com

Sworp.com je parkovacia spoločnosť vhodná na monetizáciu SK a CZ domén. K dispozícii máte rôzne nastavenia a optimalizáciu parkovacích stránok a tiež podrobné štatistiky parkovania. U Sworpu nemáte žiadnu minimálnu hranicu výplaty a peniaze vám pošlu raz mesačne  buď bankovým prevodom, alebo na PayPal konto.

Parked.com

Parked.com je jedna z najznámejších a tiež najlepších parkovacích spoločností. Zameriavajú sa hlavne na US a UK návštevnosť.  Zameriavajú sa na väčšie portfólia domén, ale u parked nemôžete parkovať akékoľvek domény, pretože ich podmienkou sú kvalitné domény s návštevnosťou. Takže ak máte viacero (min. 10)kvalitných domén zameraných na anglický hovoriaci trh, Parked.com je asi najlepšia voľba. K dispozícií máte veľké množstvo nastavení a úprav parkovacej stránky a podrobné štatistiky. Výplatné minimum je $20, ktoré môžete obdržať dva krát mesačne na paypal účet, alebo priamym vkladom. Bankovým prevodom je to $100.

 

Na trhu je veľa parkovacích spoločností, ale tieto sú jedny z najlepších nielen pre parkovanie Slovenských domén.

 

Ako si Vybrať Najlepšieho Registrátora Domén

Výber správnej domény pre váš web je veľmi dôležitý krok, pretože to môže znamenať rozdiel medzi úspechom a neúpechom v internetovom podnikaní. Nemenej dôležitý je však aj výber správneho registrátora domény. Ak si chcete zaregistrovať svoju prvú doménu, môže byť pre vás problém si vybrať toho najlepšieho registrátora, pretože na trhu ich je veľké množstvo.

Všetky domény najvyššej úrovne(.com, .net, .biz, .info  atď.) spravuje organizácia ICANN. Slovenské domény spravuje SK-NIC. Ak si chcete zaregistrovať doménu, musíte sa obrátiť na registrátora, ktorý má licenciu od týchto spoločností. Registrátorom domén sa môžete stať aj Vy, ale ak si chcete registrovať jednu, alebo aj viacero domén iba pre vlastné použitie, tak sa vám to neoplatí. Prvým kritériom pri výbere registrátora teda je, aby bol oprávnený registrovať domény. Registrátor domény je vlastne sprostredkovateľ , ktorý vám zabezpečí správu a administráciu domén za určitý poplatok.

Na čo pozerať pri výbere registrátora domény?

Cena

Jedným z nezanedbateľných kritérií pri výbere registrátora je samozrejme aj cena domén. Za každú doménu je určitý ročný poplatok, ktorého výška záleží od typu domény ale aj od registrátora. Registrátori domén si určujú svoju maržu na doménach na základe vlastných kritérií a môže sa stať, že kým jeden registrátor ponúka doménu za 10 eur ročne, u iného je cena 20 eur. To je rozdiel 10 eur ročne za jednu doménu. Ak máte 10 domén, tak to je 100 eur ročne, ktoré môžete zbytočne vyhadzovať von oknom. Vyžšia cena domény neznamená jej vyššiu kvalitu. Mali by ste si položiť otázku, aké výhody, alebo čo naviac dostanem, keď si doménu zaregistrujem u toho drahšieho registrátora. Ak je odpoveď nič, tak potom je zbytočne platiť za domény viac. Registrátor, ktorý vám vie dať nízku cenu registruje veľa domén, čo môže byť znakom kvality.

Služby

Pri výbere registrátora je dôležité prihliadať aj na to, aké majú doplnkové služby, ktoré popri samotnej registrácií domény registrácii. Tak ako pri výbere webhostingu, tak aj pri výbere registrátora domén je kvalitný zákaznícky servis a podpora tiež dôležité kritérium, pretože ak niečo potrebujete, je dobré, ak sa môžete okamžite obrátiť na nonstop spoľahlivú a rýchlu podporu. Väčšina registrátorov domén ponúka aj rôzne doplnkové služby ako napríklad webhosting a iné.

Doplnkové Funkcie a ďalšie Poplatky

Ponúka registrátor u ktorého si chcete zaregistrovať doménu aj ďalšie doplnkové funkcie? Ak áno sú zadarmo, alebo sú spoplatnené ďalšími vysokými čiastkami? Možno chcete doménu s vašim menom, alebo menom firmy iba pre vytvorenie emailového konta. Ponúka registrátor služby ako emaily, presmerovanie emailov, úpravy DNS, ochranu súkromia, whois, zabezpečenie domény, hromadnú registráciu a presun domén a iné funkcie? Ak áno, sú tieto funkcie zadarmo, alebo aké sú za nich ďalšie poplatky? Overte si to pred tým ako si zaregistrujete doménu.

Spravovanie domén

Administrátorské rozhranie v ktorom spravujete domény je tiež vec, na ktorú by ste mali hľadieť pri výbere registrátora. Niektoré spoločnosti ponúkajú množstvo služieb a funkcií a majú prepracované, prehľadné a jednoduché ovládanie, kým u iných je správa domén problematická. Pri niektorých registrátoroch musíte kontaktovať zákaznícku podporu ak chcete vykonať takú banalitu ako zmenu DNS.

Uistite sa, že po zaregistrovaní domény budete jej oficiálnym držiteľom. Niektorí registrátori uvádzajú seba aj ako registrátora a aj ako držiteľa domény. Skoro všetky veľké spoločnosti uvádzajú ako držiteľa domény vás, ale pre istotu si to overte.

Diverzifikácia

Niekto odporúča registrovať doménu a hosťovať webstránku u dvoch rôznych spoločností a niekto odporúča mať všetko pod jednou strechou. Na trhu je veľa spoločností, ktoré ponúkajú registráciu domén a aj webhosting a veľa z nich ponúka kvalitný hosting aj plnohodnotnú registráciu a spravovanie domén. Ťažko povedať či je lepšie mať aj pre hosting aj pre registráciu domén jednu spoločnosť, alebo dve. Ale ak sa rozhodnete pre registrátora domény, aj pre webhosting pod jednou strechou, uistite sa, že sa registrácií domén venujú minimálne tak, ako poskytovaniu webhostingu. Sú webhostingové spoločnosti, ktoré ponúkajú aj registráciu domény(niekedy aj zadarmo ku hostingu), ale iba ako okrajovú službu.  Aj keď to môžu byť dobré webhostingové spoločnosti, pre registráciu domény si v takom prípade radšej vyberte inú spoločnosť, ktorá sa zaoberá primárne registráciou domén.

Ak chcete registrovať doménu po prvý krát, tak vám možno veľa tieto veci nehovoria, ale keď vyskúšate viaceré spoločnosti, uvidíte rozdiel v kvalite ich služieb a ponúkaných produktoch. Ak chcete registrovať iné domény ako .sk a .cz, tak vám odporúčam Godaddy. Je to najväčší a najznámejší registrátor domén, u ktorého máte istotu, že domény máte v dobrých rukách. Pre registráciu .sk, prípadne .cz domén  je asi najlepší Websupport.

 

Parkovanie Domén

parkovanie domén

Ak máte doménu, na ktorej nemáte žiadnu webstránku, ale nechcete ju nechať iba tak visieť na internete, môžete zvoliť lepší spôsob jej využitia-môžete ju zaparkovať a možno tak zarobiť nejaké peniaze.

 

Čo to je parkovanie domén?

Parkovanie domény je výraz pre stav, keď na doménu umiestnite jednoduchú stránku s reklamnými odkazmi. Namiesto toho, aby ste nepoužívanú doménu nechali len tak bez obsahu, pri jej parkovaní je na doméne vytvorená jednoduchá stránka s reklamami, alebo reklamnými odkazmi a za každý klik vám parkovacie spoločnosti dajú určité % zo zisku. Väčšinou ide o zárobky od 1 centa až do 1 eura, niekedy aj viac. Zvyčajne však ide o sumy od 5 do 20 centov za klik. Záleží to od viacerých faktorov, ale hlavne od toho, akú máte doménu, respektive od oblasti na ktorú je zameraná, a tiež kde ju parkujete. Parkovanie domén poskytujú viaceré parkovacie spoločnosti, alebo registrátori domén.

 

Výhody parkovania domén

Výhodou parkovania domény je to, že aj doména, ktorú nepoužívate môže byť zisková a vy tak nemusíte byť stratový na ročnom poplatku. Ak si doména dokáže na parkovaní zarobiť viac ako ročný poplatok, tak na tom môžete byť ziskový. Napríklad pri desiatich doménach nemusíte byť na ročných poplatkoch v strate 140 eur, ale môžete byť 140 eur v pluse. Ďalšou výhodou zaparkovaných domén je to, že vyzerajú aj pre návštevníkov lukratívnejšie ako iba prázdne stránky, alebo stránky s hlásením, že stránka neexistuje. Zaparkované domény sú zvyčajne aj na predaj a výhodou zaparkovaných domén je to, že na nich je aj oznam o tom, že sú na predaj, čo zvyšuje šancu ich predaja.

 

Ako zarobiť na parkovaní domén?

online biznis

Ak chcete zaparkovať domény s tým, že na tom zarobíte, mali by ste vedieť, že nie každá doména je vhodná na parkovanie.

Na to aby ste zarobili na parkovaní domén, musíte mať domény s vysokou návštevnosťou. Zisk z parkovania je priamoúmerný návštevnosti domény. Ak máte doménu, alebo portfólio domén, ktoré má nejakú lepšiu návštevnosť, tak sa vám ich môže oplatiť zaparkovať a domény si tak môžu zarobiť aspoň na registračný poplatok.

Napríklad na to aby doména zarobila iba na svoj ročný registračný poplatok, musí mať okolo 14 návštev denne, mieru prekliku 5% a 5 centov za klik. (Sú to len obrazné čísla, ale v tomto biznise je to iba o číslach). Čím lukratívnejšiu doménu máte, tým má vyššiu návštevnosť a tým viac na parkovaní zarobíte. Sú ľudia, ktorí zarábajú na parkovaní domén tisíce eur, pretože využívajú potenciál kvalitných a vysoko navštevovaných domén.

 

Veľmi kvalitné domény získavajú takzvanú type-in návštevnosť, čiže návštevnosť, ktorá prichádza priamym zadávaním domény do prehliadača. Ľudia niekedy skúšajú prísť na webstránku tak, že doménu zadajú priamo do prehliadača, pretože očakávajú, že tam nájdu webstránku, ktorú hľadajú. Domény ktoré takto ľudia zadávajú priamo do prehliadača sú väčšinou najlepšie jednoslovné domény ako napríklad obchod.sk, auta.sk, pocasie.sk a podobne.

Parkovať však nemusíte iba kvalitné jednoslovné domény. Môžete zaparkovať akékoľvek domény, ktoré majú určitú návštevnosť napríklad zo stránky, ktorá kedysi bola na doméne, alebo zo spätných odkazov z iných stránok.

Je tu ešte jedna kategória domén, ktoré sa zvyknú často parkovať a tými sú takzvané preklepové domény. Sú to domény, ktoré sú zámerne registrované s tým, že sa spoliehajú na preklepovú návštevnosť. Sú podobné ako domény známych spoločností ako napríklad facebook, alebo google a obsahujú o písmeno viac, či menej, alebo nejaký iný preklep. Pri obrovskej návštevnosti, akú má napríklad facebook, získavajú aj tieto preklepové varianty domén určitú návštevnosť z ktorej môžu mať profit.

 

Ako a kde zaparkovať doménu?

Na to, aby ste mohli zaparkovať doménu si potrebujete vytvoriť konto u parkovacej spoločnosti a presmerovať na ňu DNS a vaše domény. Niektorí registrátori domén (napríklad Godaddy) ponúkajú aj parkovanie domén, takže ak už máte u nich konto, stačí si aktivovať túto službu. Lepšie je však použiť parkovaciu spoločnosť, ktorá sa zaoberá primárne parkovaním domén.

Sú rôzne parkovacie spoločnosti a každá má svoje výhody aj nevýhody. Niektoré parkovacie spoločnosti platia lepšie provízie, ale sú prísnejšie pri výbere domén, iné zase platia menej a môžete parkovať domény aké chcete. Niektoré parkovacie spoločnosti (napríklad Sedo) ponúkajú aj miernu optimalizáciu pre zaparkované domény pomocou nastavenia kľúčových slov a výberu oblasti, takže sa môžete objaviť na lepších miestach vo vyhľadávačoch, čo môže pridať nejakú návštevnosť navyše. Kým pre niekoho, alebo nejaké domény je lepšia tá spoločnosť, pre iného, alebo iné je lepšia iná spoločnosť.

 

Určite je lepšie využiť parkovanie inač nepoužívanej domény na to, aby vám zarobila nejaké drobné, ale keď to chcete brať ako biznis, tak musíte mať veľké portfólio kvalitných domén s vysokou návštevnosťou. Ináč parkovanie domén nemá zmysel.

Predtým ako začnete parkovať vaše domény sa uistite, že majú dostatočnú návštevnosť na to, aby zarobili aspoň na prekročenie výplatného limitu u parkovacej spoločnosti, ináč sa môže stať, že im necháte vaše zárobky…

 

Tipy pre Obchodovanie s Doménami

domény biznis

Domény sú virtuálne pozemky na internete. Tak ako v normálnom svete potrebujete pozemok, ak chcete postaviť dom, tak aj na internete potrebujete doménu, keď chcete postaviť web stránku. A takisto ako pri podnikaní v normálnom svete, tak aj pri podnikaní na internete platí, že správna adresa je základ. Ak postavíte obchod, alebo reštauráciu na správnom frekventovanom mieste, tak automaticky budete mať viac návštevníkov, ako nový biznis na mieste kde nechodí veľa ľudí. To isté platí aj o doménach a investovaní do domén a ako pravidlo pre obchodovanie s doménami.

Obchodovanie s doménami a investovanie do domén je lukratívny biznis. Obchodovať s doménami môžete aj Vy, ale pred tým ako začnete, by ste mali vedieť ako na to, pretože tak ako môžete na investícií do domén získať, tak môžete aj stratiť. Investovanie  znamená, že kúpite doménu na dlhšie obdobie a postupom času ju môžete zhodnotiť a prípadne na nej zarábať napríklad na parkovaní. Alebo tiež môžete s doménami obchodovať krátkodobo, čiže ich nákup a následný predaj zo ziskom.

Ak máte záujem o investovanie do domén, tak tu je pár tipov, ktoré by ste mali brať na vedomie predtým ako sa pustíte do doménového biznisu.

 

1. Zamerajte sa na kvalitu namiesto kvantity

Nové domény, resp. registrácia novej domény je pomerne lacná, takže niekoľko stoviek domén si môžete zaregistrovať za pár tisíc eur. Ale to nie je celkom dobrá investícia, pretože dobré domény nekúpite tak lacno. Navyše ak budete mať pár sto domén ktoré budú nekvalitné, tak ich nepredáte a ani na nich nezarobíte a ročný poplatok za predĺženie registrácie sa bude pohybovať v tisícoch eur. Takže keď zistíte, že sa vám ich nedarí predať, na ďalší rok ich pravdepodobne necháte expirovať.

Naopak ak by ste mali pár kvalitných domén nakúpených za tú istú cenu ako množstvo nekvalitných, tak nielenže o tieto domény budú mať ľudia záujem, ale ročný poplatok za registráciu vás výjde na niekoľko desiatok, alebo stoviek eur. Dnes je určite ťažšie nájsť dobrú doménu na predaj a zarobiť na nej ako to bolo pred pár rokmi, ale nie je to nemožné. Môžete si vybrať buď registráciu nových domén, alebo kúpu starších domén od majiteľa. Niekdy nemusí byť doména kvalitná sama o sebe, ale môže mať vysoký PageRank, alebo návštevnosť a také domény môžu byť tiež dobrá investícia. Čo sa týka nových domén, tak kvalitnú „novú“ doménu nájdete už iba veľmi ťažko. Stále je však potenciál nájsť dobrú voľnú doménu, ktorá nemusí obsahovať kľúčové slovo, ale môže byť vhodná napríklad pre budovanienie značky. Ide o to, aby ste dokázali odhadnúť či doména má potenciál a predať  ju, keď ju kupujete zo zámerom na nej zarobiť.

 

2. Snažte sa predať domény koncovému zákazníkovi

Podstata biznisu s doménami je taká istá ako každého iného biznisu a tou je kúpiť doménu lacno a predať ju zo ziskom. Ak napríklad kúpite doménu v aukcii, alebo na diskusnom fóre plnom domainerov a o mesiac neskôr sa ju budete pokúšať predať na tom istom mieste, tak s najväčšou pravdepodobnosťou môžete zabudnúť na nejaký zisk. Ale ak sa vám podarí kúpiť dobrú doménu za dobrú cenu napríklad v aukcii, tak ju môžete ponúknuť koncovému zákazníkovi za oveľa vyššiu cenu. Napríklad domény ako zubnáambulancia.sk, alebo právnik.sk a podobné sú najlepšie, pretože môžete priamo osloviť potencionálnych koncových zákazníkov. To platí pre rôzne domény, ale musíte mať víziu pre to, ako sa môže doména použiť a kto je potencionálny zákazník, ešte predtým ako doménu kúpite.

 

3. Doménové koncovky

Je strašne veľa domén, ale iba niektoré majú veľký potenciál. Každá doména má svoju cenu, ale  niektoré majú vyššiu ako iné a tiež majú väčší potenciál pre predaj. Celosvetovo najlepšia doménová koncovka je .com a po nej .net, .org atď. Na Slovensku sú to však domény .sk, v Čechách .cz atď. Môžete investovať aj do iných domén ako napríklad .eu, .tv, .biz a podobne, ale neinvestujte zbytočne do akýchkoľvek domén a snažte sa zameriať na najpoužívanejšie koncovky. Možno najkontroverznejšia doména je .mobi a stále sa špekuluje či z nej niečo bude, alebo nie a pri kúpe takých domén možno zbytočne riskujete, preto je lepšie sa zamerať na najpoužívanejšie domény. Pre anglické .com, pre slovenské .sk atď.

 

4. Vyhnite sa nezmyselným doménam

Aj keď môže byť doména krátka, môže byť zbytočná bez nejakého použitia. Príkladom môžu byť domény typu fvqy.com, ktorých je na trhu dosť a ľudia si myslia, že preto, že je to štvor písmenová doména, tak bude mať nejakú cenu a nakoniec ju buď predajú za ešte menej ako registračný poplatok, alebo vôbec.

 

5. Vyberte si dobrého registrátora domén

Ak chcete mať kvalitné domény, je lepšie keď budú u registrátora, ktorý vám poskytne najlepšie služby a dôverujete mu. Môžu sa stať rôzne veci a je vždy lepšie mať domény u registrátora, ktorý je najlepší, poskytuje najlepšie služby a bezpečnosť.

 

Pokiaľ chcete investovať do domén a obchodovať s nimi úspešne, musíte tomu venovať veľa času. Musíte byť v obraze a venovať sa tomuto biznisu naplno. Domény môžete aj parkovať, no z parkovania nečakajte žiadne veľké príjmy pokiaľ nemáte doménu s návštevnosťou. Na to aby ste na parkovaní zarobili, alebo aspoň pokryli registračný poplatok, doména musí mať určitú návštevnosť – buď zostatkovú z webstránky, alebo type-in (ľudia ju zadávajú priamo do vyhľadávača), ale takú návštevnosť majú iba veľmi dobré domény. Prečítajte si, ako si vybrať doménu.

Snažte sa získať čo najviac informácií o doménach a doménovom biznise. Pred tým ako kúpite nejakú doménu si buďte istý, že viete čo robíte, prečo ju kupujete, komu ju môžete predať a za koľko, pretože ako som písal vyššie na doménech môžete aj veľmi ľahko prerobiť. Tieto veci môžete zistiť keď sa budete v tejto oblasti pohybovať trochu dlhšie. Najlepšie bude, ak sa stanete členom diskusných fór ako domainer.sk, alebo webtrh.cz a strávite nejaký čas poznávaním domén a doménového biznisu pred tým, ako začnete s doménami obchodovať.

 

Ako si Vybrať Najlepšiu Doménu

 
Ako si vybrať doménu

Ak si práve vyberáte nejakú doménu pre vašu webstránku, internetový obchod či iný projekt, mali by ste zvážiť určité kritéria predtým, ako si doménu zaregistrujete a začnete na nej niečo budovať. Výber domény môže znamenať rozdiel medzi úspechom a neúspechom vášho internetového biznisu.

Doména je základ pre pre vašu webstránku a internetový biznis, ale výber nemusí končiť iba pri vhodnom názve. Samotný názov je dôležitý, a niekedy aj na prvý pohľad bezvýznamná doména môže mať veľkú cenu a byť pre váš projekt vhodná, ale sú aj iné dôležité kritéria pre výber kvalitnej domény, ktoré si možno ani neuvedomujete.  Tu je pár tipov, ktoré by ste mali zvážiť pred kúpou domény:

 

1. Názov domény/projektu

Vaš web môže mať názov, aký len chcete (ak je taká doména voľná), ale najlepší nazov by mal byť taký, ktorý bude vyjadrovať podstatu webstránky, alebo projektu. Ideálna doména by mala byť jednoduchá, taká ktorú si návštevník ľahko zapamätá, a mala by súvisieť s produktom alebo službou ktorú ponúkate. Ak má webstránka mať profesionálny charakter, vyberte si nejaký profesionálny názov, ak humorný, tak môžete použiť humorný názov a podobne. Záleží to od zamerania webstránky, a ak si chcete vymyslieť nejaké zaujímavé meno, kľudne popustite uzdu svojej fantázií. Myslite iba na to, aby bol názov výstižný, jednoduchý, ľahko zapamätateľný, dobre vyzerajúci(bez 4 pomlčiek a čísiel), aby sa dal dobre vyslovovať a prípadne, aby ste ho mohli použiť pri budovaní značky.

 

2. Kľúčové slová v doméne

Nikdy nie je zlé, keď doména obsahuje kľúčové slová, na ktoré sa snažíte stránku optimalizovať vo vyhľadávačoch. Vyhladávače ako napríklad Google použivajú pri vyhľadávaní výsledkov aj doménu, takže ak máte relevantnú doménu,tak je to výhoda pri SEO. Výhodou kľúčových slov v doméne je aj anchor text pri odkazoch. Ak na vašu stránku bude na nejakej inej stránke odkaz, ktorý obsahuje kľúčové slovo, tak ten odkaz bude mať trochu väčšiu váhu ako odkaz bez kľúčového slova. Tieto dve veci sú dôležité pri optimalizácii vašej stránky. A takisto návštevník vašej stránky si váš názov zapamätá skôr, alebo na neho vo vyhľadávačoch, či na iných webstránkach klikne skôr, keď ho zaujme doména, respektive uvidí, že doména obsahuje slovo zamerané na tému, ktorá ho zaujíma.

Čítať ďalej…

 

Ako Vytvoriť Web Stránku?

 

ako vytvorit webstrankuNikdy neboli webstránky dostupné pre každého tak, ako je to v dnešnej dobe. Každý mohol mať svoju webstránku aj predtým, ale musel na to ovládať aspoň najzákladnejší programovací jazyk HTML a iné veci potrebné na to aby sa webstránka na internete objavila.

Samozrejme aj dnes potrebujete ovládať aspoň základy z týchto vecí, ako FTP a MySQL, ale vytvoriť webstránku, alebo blog je dnes veľmi jednoduché aj keď neviete čo tieto výrazy znamenajú. Je to jednoduché hlavne vďaka CMS (Content Management System) a WYSIWYG editorom môžete mať webstránku na internete behom pár hodín, alebo dokonca minút aj bez toho aby ste ovládali programovanie.

Na to aby ste mohli začať podnikať a zarábať peniaze na internete, potrebujete jednoznačne mať svoju vlastnú webstránku. Samozrejme môžete zarábať aj bez webstránky, ale ak to myslíte vážne, skôr či neskôr ju budete potrebovať. V tomto článku vám predstavím finančne nenáročné možnosti a tipy pre postavenie a spustenie webstránky o ktorých ste možno nevedeli a ktoré vás vyjdu lacno, alebo skoro zadarmo. Nesnažte sa hľadať riešenia ktoré sú celkom zadarmo, pretože vždy prinášajú nejaké nevýhody, ktoré sa väčšinou nevyplatia. Čítajte ďalej a dozviete sa ako mať vlastnú webstránku na počkanie a ušetriť pritom peniaze.

Máte viacero možností, ktoré môžete použiť, ale predovšetkým začnite s výberom typu webstránky. Načo ju chcete používať? Čomu sa chcete venovať, alebo v čom podnikať? Na to aby ste si mohli vybrať najlepšie riešenie, by ste mali vedieť čo od webstránky očakávate a na čo má byť použitá. Niektoré riešenia prinášajú viac funkcií a možnosti použitia ako iné. Ak máte vybrané zameranie, kúpte si doménu a webhosting.

Čítať ďalej…