5 spôsobov, ako si zjednodušiť podnikateľský život

zjednoduste-si-podnikanieAko vlastník malej firmy ste zodpovední za mnohé kľúčové úlohy, aby ste udržali svoju firmu „nad vodou“, čo znamená, plniť objednávky, mať tvorivého ducha, vedieť riadiť predaj a marketing a obávaný proces fakturácie, pričom tento zoznam pokračuje samozrejme ďalej.

Byť podnikateľom alebo vlastníkom malej firmy však neznamená, že by ste to všetko potrebovali zvládnuť na jednej úrovni a sami. Úspešní podnikatelia sú v skutočnosti odbornými delegátmi, preto, že pochopili, ako deliť kľúčové úlohy, používať nástroje a riešenia delegovania. Ak chcete byť úspešní, aj vy by ste sa mali stať znalcami toho, čo vám v tomto smere pomôže. Tu je niekoľko tipov:

1. Je to jednoduché – skúste to digitálne

Dokonca aj vo svete, kde je digitalizácia dominantou, mnohí majitelia malých podnikov stále používajú manuálne prostriedky na vytváranie a odosielanie faktúr. V poslednom prieskume spoločnosti Sage sa dokonca zistilo, že 71 % malých podnikov používa na vytváranie faktúr Microsoft Word alebo Excel a 47 % zasiela faktúry svojim klientom poštou.

Ak ste už investovali do riešenia online fakturácie, určite môžete ostatným potvrdiť výhody digitálneho riešenia. Dlhé dni, kedy ste potrebovali ručne písať alebo vytlačiť tieto dokumenty, sú tak už dávno preč. Čo vám v mnohých prípadoch pomôže aj pri vymáhaní pohľadávok. Kľúčom k úspechu je predsa nájdenie riešenia, ktoré je pre vás a vaše podnikanie vhodné.

2. Prenajmite si elektronického asistenta

Nemáte finančné prostriedky na to, aby ste zamestnali ďalšieho človeka, ktorý sa vám postará o riadenie kancelárie? Vyskúšajte virtuálne sídlo, ktoré pri plánovanom založení spoločnosti a niekoľko mesiacov potom určite oceníte tiež. Toto online riešenie môže slúžiť ako elektronický, automatický asistent, ktorý vám pomáha sledovať konkrétne aspekty vašej firmy – napríklad pripomenutie termínov alebo následných položiek, ako aj  správu pošty a iné podobné výhody.

3. Pristupujte k svojim úlohám zodpovedne

Zodpovednosť je veľmi dôležitá a tam, kde sa jej vyhýbajú, veľký a dlhodobý úspech nečakajte. V podnikaní si preto dajte pozor na niekoľko detailov. Ak ste využili dotáciu, spolupracujete s verejným sektorom a čerpáte z neho financie, je pravdepodobné, že sa budete musieť zapísať do registra partnerov verejného sektora. Sankcie za porušenie a nedodržanie stanovených podmienok v tejto oblasti môžu byť veľké a niekedy aj likvidačné.

4. Používajte Cloud

V podstate označuje určitý priestor na internete, kde sa dajú ukladať všetky druhy dôležitých informácií a dokumentov. Ak ste to ešte nevyskúšali, odporúčame! Ukladanie súborov v cloude vám umožní prístup k dôležitým dokumentom odkiaľkoľvek. Bojíte sa, že vaše dáta nebudú v bezpečí? Nemusíte! „Cloudové „riešenia sa ukázali ako bezpečné a spoľahlivé.

5. Uľahčite platby vašim zákazníkom

Platby v hotovosti sú na ústupe a ak vaša firma nie je schopná akceptovať elektronické, pravdepodobne prídete o dôležité obchodné príležitosti. Určite ste sa už presvedčili, že zákazníci od vás čoraz viac očakávajú, že ich nákup bude rýchly a jednoduchý.

Ak ste maloobchod, zvážte preto implementáciu mobilných platieb, kde môžete prostredníctvom mobilného zariadenia prijať kreditnú kartu zákazníka. Samozrejme, že vám to, okrem iného, ušetrí aj čas.
Vďaka niektorým zo spomenutých krokov si môžete ušetriť čas a vyhnúť sa tak zbytočnému stresu a panike. Tak to vyskúšajte.

 

 

Tags: , ,

Category: Rôzne

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *