Tvorba obsahu
Online kurz – kreatívny copywriting
Kompletný kurz kreatívneho copywritingu je online video kurz a pokrýva kreatívny copywriting od A po Z.
Je vhodný pre začiatočníkov aj pre tých, ktorí sa copywritingu už venujú a chcú získať ďalšie vedomosti alebo si rozšíriť obzory a praktické zručnosti.
V “Kompletnom kurze kreatívneho copywritingu” s lektorom Ondrejom Součkom sa naučíte všetko, čo potrebujete poznať, aby sa z vás stal úspešný copywriter.
Kurz je vhodný pre úplných začiatočníkov, ktorí sa chcú venovať kreatívnemu copywritingu buď v agentúre, alebo na voľnej nohe, ale aj pre skúsenejších, ktorích copywriting živí a chcú získať ďalšie znalosti a rozšíriť si tak svoje obzory. Kurz je tiež vhodný pre všetkých, ktorí sa s kreatívnym copywritingom stretávajú vo svojej práci i osobnom živote, napríklad v marketingu alebo obchode.
Čo sa v kurze kreatívneho copywritingu sa naučíte ?
- Ako sa stať kreatívny copywriter vrátane toho, ako sa dostať do reklamnej agentúry a ako úspešne pôsobiť ako freelance kreatívny copywriter
- Ako musí kreatívny copywriter postupovať, aby dokázal naplno využiť koncepčné, kritické aj out of box myslenie
- Ako písať reklamné texty od headline, cez direct maily a posty na sociálne siete po scenáre televíznych reklám
- Ako sa stať kreatívnym lídrom a kreatívnou autoritou bez ohľadu na funkciu, ktorú máte momentálne na svojej vizitke
Autoblogy – Blogy o Autách, Alebo Stroj Na Peniaze?
Čo to je autoblog, alebo autoblogovanie? Ľudí, ktorým nie je internetové podnikanie veľmi blízke, asi napadne blog o autách. Môže sa jednať aj o blogy zamerané na tému áut, no podstata autoblogu je o niečom inom. Ak niekedy budete počuť o automatizovanom príjme z internetu, je pravdepodobné, že ide o autoblogovanie.
Už z názvu si môžete domyslieť, že ide o automatizáciu blogu a blogovania. Ako je to možné a ako autoblog funguje?
Autoblogy fungujú tak, že namiesto originálneho obsahu je na nich umiestňovaný obsah z iných blogov, alebo zdrojov z internetu. To znamená, že majiteľ autoblogu netvorí pracne vlastný obsah, ale používa obsah z iných blogov, a aby to bolo celkom jednoduché, používa na to softvér, ktorý všetko automatizuje. Ide o softvér, ktorý sťahuje obsah z RSS feedu z rôznych online zdrojov a automaticky ho publikuje na špeciálne vytvorenom blogu.
Aby prinášal autoblog úžitok pre majiteľa aj pre návštevníkov webu, je vhodné zamerať autoblog na určitú špecifickú tému, ku ktorej sa bude na blogu zobrazovať relevantný obsah. Napríklad si majiteľ autoblogu zvolí tému chudnutia, tak bude na blogu publikovať články, videá, produkty a pod., ktoré majú s témou chudnutia priamy súvis. Takto ponúkne návštevníkom dobre cielený obsah z rôznych zdrojov na jednom mieste.
Čo je to content marketing
Obsahový marketing nie je len o písaní – v náplni copywritera musí byť pochopenie pre marketing a SEO optimalizáciu zároveň. Content marketing čerpá vedomosti z rôznych marketingových disciplín. Vyžaduje si tiež skúsenosti, všeobecný rozhľad a tvorivosť. Poďme sa na to bližšie pozrieť.
Content marketing je plánovanie, vytváranie a zdieľanie hodnotného obsahu s cieľom prilákať čo najviac zákazníkov, získať konverzný úspech u zákazníkov a získať zákazníkov na opakované nákupy.
Typ obsahu záleží od toho, čo daný obchodník predáva. Tento druh marketingu tiež musí vychovávať k dôvere zákazníka.
Náplňou práce obsahového marketéra je vhodne vybrať produkty, správne nastaviť cenu, vybrať vhodné distribučné kanály tak, aby sa dostali k zákazníkovi a treba tiež správne naplánovať reklamnú stratégiu.
Čo nesmie chýbať na webstránke
Keď nie ste skúsený web developer a túžite po skvelej webstránke, zaplaťte profesionálom.
Tvorba web stránok nie je, ako naučiť sa bicyklovať – nie každý sa to dokáže naučiť robiť a už vôbec sa to nenaučí za pár dní. Zaplaťte radšej odborníkom. Nehľadajte cestičky, ako ušetriť pár sto eúr na web stránke, ktorá vás bude sprevádzať počas celého vášho pôsobenia v online svete.
Čo si myslíte, kde vás skôr navštívi potencionálny zákazník? U vás v kancelárii alebo na vašej webstránke? Áno, správne, najskôr vás bude hľadať cez internet, preto sa ho okamžite snažte získať na svoju stranu.
Čo nesmie chýbať na vašej stránke, aby ste návštevníka zaujali?
>> O nás
Záložka „O nás“, presne tam klikne návštevník, keď chce zistiť, čo ste zač. Preto buďte priateľský, predstavte sa mu ako kamarátovi, nie ako robotovi. Nepredstavujte si, že píšete prezidentský prejav, vyvarujte sa klišé, frázam, ničnehovoriacim vetám. Čo znie lepšie? „Prinášame vám kvalitné služby v oblasti predaja XY. Náš sortiment je široký a obsahuje vysokokvalitné výrobky.“ Alebo: „Za 10 rokov sme pomohli už 5000 klientom. Využite aj vy naše služby XY a pridajte sa na stranu spokojných klientov.“ Vidíte, uvoľnite sa a nebuďte zbytočne v kŕči.
Ako by mal vyzerať web v roku 2015?
Webdizajn našťastie nepodlieha meniacim sa trendom až tak rýchlo móda. V móde sa menia trendy každé tri mesiace, pri webdizajne to nie je až taká bláznivá jazda ako na japonskom rýchlovlaku.
Ale nie je to tak, že dnes pri tvorbe stránok môžete používať trendy, ktoré boli aktuálne pred piatimi rokmi. Vaši návštevníci, hoci sa tejto problematike nevenujú, dokážu oceniť, ak je váš web vizuálne pekný. A určite sa niektorý z nich aj vďaka príťažlivému webu premení na vášho zákazníka či klienta. Ako by mal vyzerať web v roku 2015, aby naňho dizajnéri neukazovali prstom a nekrútili hlavou, že koľko rokov bol zatvorený v jaskyni?
Ako zaujať návštevníka?
Webový projekt, ktorý spĺňa požiadavky moderného webdizajnu, by mala byť dlhá stránka, aby návštevník scrolloval a nepreklikával sa rôznymi úrovňami, nech mu ukážete všetko to, čo chcete, aby videl. Ale pozor! Nepreháňajte to s obsahom a nezasypte ho lavínou zbytočných informácií. Ak ešte nemáte na vašom webe príťažlivý obsah, ktorý tam dokáže návštevníka prilákať a udržať, okamžite to napravte. Je rok 2015! Stránky bez príťažlivého obsahu majú len informačnú hodnotu, ukážte, že si svojho návštevníka vážite a ponúknite mu aj pridanú hodnotu. Zadarmo.
Čo je dôležité na firemnom webe?
Budovanie vzťahov s pravidelnými alebo potencionálnymi zákazníkmi je pre firmu rovnako dôležité ako jej prezentácia. Aké sú najlepšie možnosti vonkajšej prezentácie spoločnosti?
Je rok 2015 a najväčšie množstvo ľudí sa pohybuje na internete, či už sú to sociálne siete, rôzne fóra alebo webstránky. Hoci je prezentácia na internete pre každú úspešnú firmu už povinnosťou, nezabúdajte ani na osobný kontakt so zákazníkmi, či už sú to rôzne výstavy, eventy organizované vašou firmou alebo veľké trhy zamestnávateľov, výrobcov či poskytovateľov služieb. Posvieťme si teraz na vašu webovú stránku.
Ako potešiť návštevníka webovou stránkou?
Ako by mala vyzerať vaša stránka a čo by na nej, práve naopak, nemalo byť? Nenechajte návštevníka utopiť sa v neprehľadnom a zbytočne rozsiahlom menu. Pri tvorbe webu sa nepýtajte, čo chcete mať na stránke vy, ale spýtajte sa, čo na stránke potrebuje mať váš návštevník. Webovú stránku nerobíte pre seba, ale pre zákazníka. Ak ešte nemáte svoj web a rozhodli ste sa, že ho vytvoríte, zverte svoje požiadavky spoločnosti, ktorá vám ponúkne webovú stránku vytvorenú pre vás na mieru.
Kde vkladať PR články – Zoznam PR webov
Vkladanie článkov do katalógov článkov, alebo PR webov je jedným z účinných spôsobov, ako budovať povedomie o vašom biznise a dobrá podpora pre vašu stránku tým, že pre ňu vytvárate relevantné spätné odkazy a čo pomáha aj zvyšovať návštevnosť.
Na internete môžete nájsť desiatky aj stovky rôznych PR webov a katalógov, kde môžete publikovať PR články, prípadne vkladať odkazy na Váš web. Nie všetky sú však kvalitné, takže vkladať články a URL odkazy sa oplatí iba na weby, ktoré sú “živé” a pravidelne udržiavané.
Väčšina katalógov vyžaduje vkladanie iba originálnych článkov, ale niektoré umožňujú vkladať aj duplicitné články, čo ale nie je najlepšia voľba hlavne pre autorov článkov. Duplicitný obsah neobľubujú ani internetové vyhľadávače, ktoré potom znižujú “rating” takýmto článkom a spätným odkazom z nich. Katalógy článkov, alebo PR weby umožňujú väčšinou publikovanie článkov zadarmo, ale niektoré sú aj platené, alebo vyžadujú spätný odkaz z Vášho webu.
Vhodné je vkladať svoje články na tematicky príbuzné weby aby sa dosiahla čo najvyššia relevancia témy článku a webu. Je to hlavne z dôvodu lepšieho SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), lebo vyhľadávače (a hlavne google) berú do úvahy nie len to koľko stránok odkazuje na Váš web, ale hlavne aké sú to stránky. Je lepšie vložiť článok na 5 dobre cielených webov než na 20 webov s nesúvisiacimi témami vzhľadom k téme článku.
Tu je zoznam Slovenských katalógov článkov, na ktorých môžete publikovať vaše PR články:
Optimalizácia Pre Vyhľadávače – Základy SEO
Prečo je SEO priam nevyhnutnou súčasťou podnikania na internete? Je v podstate jedno akú webstránku máte, či je to eshop, diskusné fórum, alebo blog, ale ak je komerčne zameraná, alebo aspoň chcete aby ju ľudia našli, tak určite by ste nemali podceniť význam optimalizácie pre vyhľadávače.
Vyhľadávače sú jedným zo základných zdrojov návštevnosti väčšiny webstránok na internete, a na celkovej návštevnosti môžu mať podiel aj 80%. Navyše prirodzená návštevnosť z vyhľadávačov je zadarmo.
Čo to je SEO a ako to využiť pre zvýšenie návštevnosti webstránok?
SEO je skratka pre Search Engine Optimization, čo znamená optimalizácia pre vyhľadávače. SEO je iba skratka, takže je to to isté ako optimalizácia pre vyhľadávače. Niektorí ľudia mýlne používajú pojem SEO optimalizácia, čo je vlastne nezmysel. Je to buď optimalizácia pre vyhľadávače, alebo iba SEO.
Webstránku môžete optimalizovať pomerne jednoducho pridaním správnych kľúčových slov a vybudovaní správnych odkazov smerujúcich na váš web. Už základnou optimalizáciou môžete dosiahnúť oveľa lepšie výsledky vo vyhľadávačoch. Samozrejme záleží hlavne na tom, pre akú oblasť chcete web stránku optimalizovať. Ak je príliš konkurenčná, tak to buď bude vyžadovať veľa úsilia a/alebo peňazí, alebo sa to ani neoplatí a je lepšie sa zameriať na inú špecifickejšiu oblasť, respektive iné kľúčové slová.
Blog alebo Webstránka?
Aj blog je len webstránka, nie? Áno je, ale je to skôr určitý druh webstránky. V čom je teda rozdiel medzi blogom a webstránkou a čo si vybrať? Túto otázku rieši hlavne veľa začiatočníkov, ktorí si nie su istý rozdielom medzi blogmi a statickými webstránkami a ich použitím. Aj keď pre blog a webstránku môžu existovať rôzne definície, berme to ako jednoduché rozdelenie ako blog a statická webstránka.
Blog je dynamická webstránka, ktorá je pravidelne aktualizovaná s novým obsahom a umožňuje interaktivitu medzi blogerom a návštevníkni blogu.
Statická webstránka zobrazuje statický obsah, ktorý nie je pravidelne aktualizovaný aj keď možnosť pridávať nový obsah, alebo stránky je. Statická stránka by sa dala nazvať aj pasívnou. Pozrime sa bližšie na charakteristiky blogov a statických webstránok.
Čo to je blog?
-blogy sú pravidelne aktualizované s novými článkami a obsahom. Ľudia očakávajú, že blogy budú aktualizované pravidelne a práve to je ich charakteristická vlastnosť. Pretože blogy sú postavené na to, aby boli aktualizované často, sú urobené tak, že vkladanie nového obsahu a upravovanie a administrácia blogu je veľmi jednoduchá.
-keďže blogy sú pravidelne aktualizované s novým obsahom, majú aj pravidelných čitateľov a odoberateľov noviniek.
-blogy nie su pasívne a vyžadujú pravidelnú aktualizáciu, čo znamená, že autor blogu musí pridávať nový obsah často a mal by byť aktívny, kreatívny a motivovaný témou a písaním.
-Blogy majú väčšinou veľa nového obsahu a preto čím staršie sú tým viac sa stráca starší obsah. Nemajú dobrú navigáciu a starší obsah nie je celkom dobre vyhľadateľný. Starší obsah býva zvyčajne uložený v archívoch a ľuďom sa môže zdať neaktuálny.
-Blogy sú väčšinou osobné a reprezentujú človeka, alebo viacero ľudí ktorí ich tvoria. Blogy ale používajú aj firmy, alebo organizácie a môžu byť použité pre rôzne účely. Blogy tvoria dnešnej dobe najväčší podiel z webstránok na internete.
Čo to je statická webstránka?
-Statické webstránky nevyžadujú toľko údržby a aktualizácie po ich vybudovaní. Postavíte ich, vytvoríte obsah, vybudujete im návštevnosť a môžete na nich v podstate zabudnúť. Ak vám ide hlavne o vytvorenie pasívneho príjmu, tak statické webstránky môžu byť lepšou voľbou.
-Navigácia na statických webstránkach je väčšinou jednoduchá a prehľadná, pretože zvyčajne obsahujú menej podstránok ako blogy a preto máte väčšiu istotu, že návštevník stránky nájde to čo hľadá, alebo čo chcete vy aby si všimol.
-Statické webstránky väčšinou nie su osobné a nemajú charakter ako blogy, že “za nimi niekto je”. Statické webstránky sa používajú najčastejšie pre nestarnúci obsah, alebo informačný obsah(webstránky firiem, reštaurácií a podobne).
Takže čo si vybrať, blog alebo statickú webstránku?
Záleží to iba na tom čo od toho očakávate a či máte vzťah k písaniu respektive ku blogovaniu. Ja osobne si myslím že blogovanie nie je pre každého. Blogovanie je o prinášaní nových zaujímavých informácií, postrehov, alebo nápadov a svojích myšlienok, alebo pravidelného publikovania nejakého obsahu.
Ak vám ide o zarábanie na internete, tak čo sa týka peňazí, nedá sa povedať, že vo všeobecnosti s blogom zarobíte viac ako so statickou webstránkou alebo naopak. Ak sa rozhodujete medzi blogom a klasickou webstránkou, počítajte s tým, že aj keď budete mať rovnaké množstvo obsahu na blogu, alebo webstránke, blog vám zaberie trochu viac času na údržbu.
Ak si chcete prácu s tvorbou webstránky uľahčiť a tvoriť pekné weby jednoducho a rýchlo, určite si pozrite tento článok.
Ak cítite že chcete pravidelne a často prinášať pre ľudí nový obsah, a písanie vám robí radosť, začnite blogovať. A ak cítite, že pre vás a váš obsah bude lepšia statická stránka tak vytvorte webstránku. Alebo môžete vytvoriť oboje, ale najlepšie postupne a nie naraz, pretože najlepšie je sa sústrediť iba na jednu vec a tú robiť poriadne.
Najnovšie komentáre