Je content marketing dôležitý pre vaše podnikanie?

 

content-marketing-eppiV súčasnosti sa na efektívne oslovovanie zákazníkov používa „content marketing“. Znamená tento pojem niečo, alebo je to len nové štýlové slovo v marketingu? Najprv si vysvetlíme, čo tento pojem znamená a následne sa zameriame na to, prečo by ste ho mali zapojiť do svojej podnikateľskej komunikácie.

Čo je content marketing?

Podľa definícií je to marketingový prístup, ktorý sa zameriava na tvorbu kvalitného a relevantného obsahu firemných webstránok alebo blogov, ktorý priláka a udrží definovaných návštevníkov (publikum) – pričom sa snaží prilákať hlavne platiacich zákazníkov.

Najdôležitejšie je definovať si svoje publikum, ktoré chcete prilákať.

Priblížite sa k nemu presne stanovenými cieľmi a digitálnymi marketingovými stratégiami, nie náhodným zverejňovaním príspevkov na sociálnych sieťach a blogu. K tomu vám pomôže zadefinovanie si toho, čo zaujíma vaše publikum: aké má záujmy, potreby a aké otázky ho trápia, či sa chce informovať, zabávať. Zároveň je vhodné, aby tento obsah bol aj kvalitne SEO optimalizovaný a to hlavne na webstránkach a blogoch, aby mohol pritiahnuť návštevníkov a potenciálnych klientov aj z bežného vyhľadávania napr. na Google..

Na základe týchto kritérií sa robí content (obsahový) marketing, obsah vašich stránok musí totiž byť pre vaše publikum hodnotný, relevantný a konzistentný.

  • Hodnota: Publikum ľudí, ktorí budú čítať vaše blogy alebo stránky, chce dostať niečo, čo nemá. Po prečítaní by mali mať pocit, že sa naučili niečo dôležité, prípadne, že ich niekto zabavil takým spôsobom, ktorý sa zhoduje s ich životmi a životnými hodnotami.
  • Relevantnosť: Obsah musí byť adresovaný na vašich zákazníkov, musí obsiahnuť to, čo chcú, potrebujú a čo ich zaujíma. Musíte sa stať skutočným odborníkom, na ktorého sa budú spoliehať, ak budú mať akékoľvek otázky. Ak im ukážete, že ste ich pochopili, a že viete, čo je pre nich zaujímavé a dôležité, ocenia to a prinesie to úspech.
  • Konzistentnosť: Ak budete písať konzistentne, váš štýl a obsah sa stane okamžite rozpoznateľný. Či už to bude štýlom písania, obsahom, tónom alebo výzorom blogu, stránky. Pomôže to vašim zákazníkom spoznať vás a rásť v nadšení z vašej firmy.

Ak sa zameriate na to, aby váš content marketing spĺňal tieto tri kritériá, po čase vám to prinesie platiacich zákazníkov, lebo ľudia vždy radšej uprednostnia tie spoločnosti, pri ktorých majú pocit, že im rozumejú.

 

Ako content marketing láka zákazníkov?

Zákazníci dnes túžia po informáciách, avšak často sú rezistentní, ba odmietajú „tvrdé“ reklamy. Pred kúpou produktu sa vzdelávajú o cenách, funkciách a porovnávajú produkty a obchody medzi sebou. Dobrý obsah im pomáha správne sa rozhodnúť pri kúpe. Podľa jednej štúdie až 70 % zákazníkov preferuje články o produktoch a firme, než aby sa rozhodovali podľa reklamy produktu.

 

Ako content marketing pomáha pri vyhľadávaní?

Ak má dnes zákazník nejaký problém, spolieha sa na internetové vyhľadávače a googli. Práve Google a správne nastavené SEO webu vám môže pomôcť. Google stále viac uprednostňuje a posúva nahor vo vyhľadávaní weby, ktoré majú kvalitný obsah, a trestá tie nekvalitné. Čo znamená kvalita? Ak neustále aktualizujete svoje webstránky, pravidelne publikujete nové články a textový obsah. Vtedy sa vaša stránka bude vo vyhľadávačoch posúvať vyššie a prinesie vám viac ľudí na stránku. K tomu slúžia aj takzvané kľúčové vyhľadávacie slová, ktorých prílišné používanie vyhľadávače považujú za spamovanie.

Príklad: „Ak hľadáte v Bratislave lacného opravára, je tu Ondrej – najlacnejší bratislavský opravár.“ Kľúčové slová teda používajte s mierou a spolu s ich synonymami, vtedy bude váš obsah príťažlivý a priateľský pre SEO.

Seriózny a efektívny content marketing vám pomôže budovať vzťah s vašimi zákazníkmi a dá sa ním nahradiť „ťažká“ a menej efektívna reklamná taktika. Dobrý obsah na sociálnych sieťach a webstránkach vám získa dôveru zákazníkov, zlepší vaše pozície vo vyhľadávaní, umožní vášmu publiku podeliť sa a zdieľať zaujímavé informácie svojím priateľom.

Ak budete zbierať informácie o tom, ako ľudia reagujú na váš content marketing a váš obsah, pomôže vám to zlepšovať ho a prinesie vám to časom stále lepšie výsledky.