Budovanie Značky v Podnikaní

Ak budujete akékoľvek podnikanie, alebo firmu bez budovania vlastnej značky, tak  v skutočnosti strácate. V dnešnej dobe predáva značka viac ako kedysi a je jedno v akej oblasti podnikáte. Či už je to veľká internetová firma, alebo písanie jedného blogu, ak si vytvoríte vlastnú značku, môžete tým získať oveľa viac.

Čo to je značka a prečo je pre biznis taká dôležitá?

Značka je špecifický znak, alebo súhrn znakov a symbolov, ktoré identifikujú váš produkt, službu, vašu firmu, webstránku, alebo Vás. Značka je obchodné meno, ale môžu to byť aj rôzne grafické prvky na webstránke, logo, slogan ale aj také detaily ako malá ikonka na webstránke-favicon a podobne. Jednoducho všetko čo je špecifické a symbolizuje váš biznis.

Vďaka značke si vás ľudia zapamätajú

Predstavte si to na príklade. Ak sa povie sociálna sieť, alebo dokonca priatelia, tak väčšinu ľudí napadne Facebook. Alebo pod slovom vyhľadávač si väčšina ľudí automaticky vybaví Google, alebo napríklad pod slovom mobilný telefón si veľa ľudí predstaví Nokiu, alebo inú známu značku. To znamená, že keď príde na nákup, alebo použitie týchto vecí, alebo služieb, ľudia sa väčšinou rozhodnú pre najlepšie veci a známe značky.

Budovane značky môže mnohonásobne zvýšiť hodnotu vašej firmy, služieb, alebo aj webstránky či blogu. Áno, napríklad aj jednoduchému blogu, alebo aj sebe-svojmu menu ako blogerovi môžete vybudovať značku, vďaka ktorej si vás ľudia zapamätajú a ktorá bude predávať. Ak si vybudujete značku, tak budete mať v podnikaní veľkú výhodu oproti konkurencii, ktorá svojmu biznisu značku nebuduje. Jednou z najväčších výhod značky v biznise aj to, že ak sa niekedy rozhodnete váš biznis predať, vďaka značke, ktorú ľudia poznajú bude mať oveľa vyššiu hodnotu, a môžete ho predáť za oveľa vyššiu cenu.

Skoro každý nápad sa dá napodobniť,“ukradnúť“, alebo prevziať, ale ak máte vytvorenú značku, tak tú vám nikto nepreberie. Preto niet pochýb o tom, že značka je pre vaše podnikanie jedno z najdôležitejších aktív a investícia do budovania značky má pre biznis veľký význam a určite stojí za to. Ak chcete svoj biznis rozvíjať, určite by ste mali investovať aj do rozvoja značky.

Ako budovať značku na internete?

Ak predávate nejaký tovar, alebo ponúkate služby cez internet, tak prvá vec, ktorá vás môže odlíšiť od konkurencie je vaše obchodné meno, alebo doména a vaša webstránka.

Výber domény je preto základný a dôležitý krok nielen pre samotné internetové podnikanie, ale aj pre budovanie značky.

Vytvorte si vlastný originálny dizajn, podľa ktorého si vás a vaše podnikanie ľudia zapamätajú. Môže to byť špecifický dizajn, alebo kombinácia farieb na webstránke, originálne zaujímavé logo a podobne. K budovaniu značky určite môžu prispieť aj veci ako váš originálny slogan. Ak to myslíte vážne, môžete si zaregistrovať aj ochrannú známku na vaše obchodné meno, doménu, slogan a iné symboly.

Je jedno či budujete značku pre svoj blog, svoje meno, alebo svojej firme, ale pri budovaní značky na internete je dôležité stále prezentovať váš biznis, alebo seba ako značku a stále na to myslieť. Budovanie značky na internete je o stotožnení sa zo svojou značkou a stálou prezentáciou značky.

Pri komunikácií s verejnosťou môžete používať rôzne média ako napríklad facebook, twitter, skype, ICQ a iné. Pri komunikácií s verejnosťou prostredníctvom týchto médií však nezabudnite vždy používať rovnaké meno, rovnaký obrázok, fotku či logo a rovnaký dizajn, ktoré budú reprezentovať vašu značku. Niektoré sociálne média ako napríklad MySpace, alebo Twitter vám umožňujú použiť vlastný dizajn. Využite to a prezentujte svoju značku pod vašim originálnym a rovnakým dizajnom a najlepšie takým, aký máte na vašej webstránke, alebo blogu.

Ak komunikujete s verejnosťou v mene vašej firmy, alebo v rámci podnikania prostredníctvom emailu, používajte v emailoch váš dizajn podpis, ktorý obsahuje vaše obchodné meno, prípadne ikonku, alebo logo a odkaz na vašu webstránku, alebo blog. Najjednoduchšie je, keď si vytvoríte pre emaily vzor, ktorý bude tieto veci obsahovať automaticky pre každý email.

To isté platí aj pre prezentáciu na diskusných fórach. Ak je to možné, prezentujte svoju firmu na diskusných fórach tak, že budete mať vyplnený profil s vašími údajmi a nastavené podpisy, ktoré sa zobrazujú pri vašich príspevkoch.

Ak chcete úspešne prezentovať vaše internetové podnikanie,  a budovať tak značku, mali by ste váš biznis prezentovať na viacerých miestach na internete. Asi najdôležitejšie sú sociálne siete a diskusné fóra. Uistite sa, že vaše podnikanie prezentujete na viacerých sociálnych sieťach, alebo iných dôležitých webstránkach, ale zároveň dbajte na to, aby ste to s kvantitou nepreháňali. Zamerajte sa len na tie, ktoré pre váš biznis majú skutočne význam.

Aj keď samotná značka vašej webstránke neprinesie priamu návštevnosť, respektíve sa to nedá nejako priamo zmerať, je jasné, že budovanie značky prináša biznisu veľkú hodnotu. Kľúčové pri budovaní značky je jej vytvorenie a jej stále prezentovanie.

Budovanie značky na internete má aj veľa spoločného s reputáciou a marketingom, čiže prezentáciou vášho biznisu na internete. Budovanie značky je dôležité, ale ešte dôležitejšie je, ak si vašu značku ľudia spájajú s kvalitnými produktami, alebo službami. Ak spojíte budovanie značky s kvalitnými produktami, alebo službami a reputáciou vášho podnikania, budujete tým skutočne hodnotný biznis.  Prečítajte si viac tipov pre úspešné podnikanie na internete.