4 tipy, ako si vybrať agentúru pre správu sociálnych sietí

Za posledné roky si reklama na sociálnych sieťach prešla masívnym nárastom. Sociálne médiá sa tešia obrovskej popularite a pre množstvo firiem a podnikateľov je čoraz ťažšie zostať konkurencieschopnými.

Nielen malí podnikatelia to môžu mať ťažké. Aj úspešné spoločnosti sa často pasujú s tým, ako zapôsobiť na ľudí cez sociálne siete. V tomto prípade väčšinou prichádza na rad profesionálna marketingová agentúra.

Odpovedzte si na otázky

Ako si však vybrať tú správnu? Pripravili sme pre vás pár tipov, na čo by ste sa pri výbere marketingovej agentúry mali zamerať.

1. Stotožňujú sa ciele agentúry s víziou vašej firmy?

Tak ako pri každom obchodnom partnerstve, aj tu platí pravidlo, že si musíte navzájom sadnúť. Musíte mať istotu, že marketingová agentúra, s ktorou budete spolupracovať, bude prezentovať vašu spoločnosť cez sociálne médiá takým spôsobom, ktorý je v súlade s vašimi hodnotami.

Na to, aby ste zistili, či sa vaše vízie stotožňujú alebo rozchádzajú, stačí vedieť pár vecí. Pokúste sa pochopiť služby, aké ponúkajú. Zistite si ich referencie, firmy, s akými spolupracovali a ako táto spolupráca vyšla. Tak budete najlepšie vedieť, či vám agentúra vyhovuje, alebo sú ich riešenia mimo vašej vízie.

2. Ako marketingová agentúra komunikuje so svojimi klientmi?

Kľúčovým bodom, na ktorom to môže uspieť, ale aj naopak, padnúť, je komunikácia. Na to, aby ste vytvorili partnerstvo, ktoré je výhodné pre obe strany, musíte vedieť spolu komunikovať. Príde vám marketingová agentúra transparentná? Informujú vás priebežne o svojej práci?

Najvhodnejšie je, ak je agentúra, ktorá sa vám má starať o pravidelnú správu sociálnych sietí, transparentná a do jej stratégie viete kedykoľvek nahliadnuť. Mali by ste byť v úzkej komunikácií, pričom, ak potrebujete s niečím poradiť, alebo máte otázky, budú vám vedieť odpovedať okamžite a nebudú sa vyhovárať, ani nič zatajovať.

3. S kým budete vlastne v kontakte?

O ich personále by ste mali vedieť aspoň základné informácie a takisto je dôležité poznať, s kým spolupracujete. Kto má na starosti vaše sociálne médiá? Vykonáva agentúra všetku prácu priamo v jej sídle, alebo isté činnosti outsourcujú?

Ak by bola reklamná agentúra akoby prostredníkom a viac sa zameriavala na outsourcing, nemusela by byť komunikácia taká rýchla a otvorená, nakoľko by to išlo cez viac očí a rúk. Na druhej strane to môže mať isté výhody. O tomto je ale v každom prípade dobré informovať sa vopred.

4. Aké má agentúra skúsenosti v oblasti vášho podnikania?

Na to, aby ste mali čo najlepšiu návratnosť každého eura, ktoré do sociálnych sietí investujete, potrebujete agentúru, ktorá má skúsenosti. Takú, ktorá nebude tápať a skúšať, ale pôjde priamo cestou, vďaka ktorej sa budete môcť posúvať vpred.

Pri výbere sa preto zamerajte aj na to, akú majú stratégiu a aké výsledky dosahujú. Má agentúra skúsenosti s vaším odvetvím? Ak nie, pracovali aspoň s podobným typom podnikania? Nie je to pravidlo, ale skúsenejšie agentúry by mali dosahovať lepšie výsledky, nakoľko už vedia, čo sa vo vašom segmente oplatí a čo nie.

Je samozrejmé, že každý chce byť úspešný. Preto je vhodné vybrať si tú najvhodnejšiu agentúru, ktorá sa o vaše sociálne siete postará čo najlepšie. Ak pri jej výbere nepodceníte dôležitosť niektorých parametrov, je veľká pravdepodobnosť, že nadviažete výbornú spoluprácu, ktorá vaše podnikanie významne podporí.

.