Ako Začať Podnikať na Internete

 

Internetové podnikanie je v podstate podnikanie, rovnaké ako aj podnikanie mimo internetu, iba s tým rozdielom, že predaj a marketing produktov a služieb sa uskutočňuje cez internet.

Internet navštevujú denne milióny ľudí, ktorí hľadajú rozptýlenie, zábavu, informácie, chcú nakupovať, alebo sa zoznámiť a preto internet poskytuje obrovské množstvo príležitostí spojených s možnosťou zarábania peňazí. Aj keď podnikanie na internete je vo všeobecnosti o predaji produktov, alebo poskytovaní služieb, je veľké množstvo spôsobov ako môžete na internete zarobiť peniaze a podnikať. Ak sa chcete dať na online podnikanie, tak na začiatok budete potrebovať aspoň základné znalosti spojené s touto formou podnikania. Tu je niekoľko tipov:

 

Výber oblasti, alebo správneho produktu

Analyzujte a nájdite profitabilnú oblasť v ktorej chcete začať podnikať. Je to základný krok, tak ako pri každom podnikaní. Výber správnej oblasti zamerania a trhu môže predurčovať váš úspech, alebo neúspech v online podnikaní. Samozrejme najlepšie je začať podnikať v oblasti, v ktorej sa vyznáte a ktorá vás baví.

Určite vás niečo baví, alebo máte bližší vzťah k nejakej oblasti. Na internete môžete začať ponúkať svoje služby, alebo predávať tovar, môžete si vytvoriť blog a začať zarábať blogovaním alebo písaním pre iných prípadne využiť affilate marketing.

Aj keď to nemusí znieť ako podnikanie, aj na blogu sa dajú zarobiť peniaze. Ak chcete predávať nejaký tovar, vytvorte si eshop a začnite ho predávať vo vašom internetovom obchode. Na internete je množstvo spôsobov ako môžete zarábať peniaze. Či už si vyberiete predaj tovaru cez eshop, predaj reklamy na svojej webstránke, alebo iný spôsob, vždy je dôležité si vybrať správnu oblasť v ktorej začnete podnikať.

Prieskum trhu

Analyzujte potenciálnu konkurenciu v oblasti v ktorej chcete začať podnikať. Väčšinou trh, ktorý je profitabilný, má aj vysokú konkurenciu. Ideálne je keď je v profitabilnej oblasti primeraná konkurencia. Príliš vysoká ani príliš nízka konkurencia nieje dobrá, pretože budete mať buď problém sa na trhu presadiť, alebo príliš nízka konkurencia môže znamenať, že buď ste našli neobjavenú oblasť, alebo že nie je pre podnikateľov atraktívna, čiže sa v nej nedajú zarobiť peniaze. Pomocou zmapovania trhu môžete nielen analyzovať konkurenciu, ale tiež zistiť čo na trhu chýba, prípadne čo by ste mohli urobiť lepšie ako to robí vaša konkurencia.

 

Podnikateľský plán a cieľ

Predtým ako sa pustíte do podnikania si stanovte reálny cieľ a vytvorte si podnikateľský plán. To je základ úspešného biznisu, pretože bez plánu nebudete mať v budovaní vášho podnikania jasno. Je to ako keby ste sa vydali na nejakú cestu, ale nebudete vedieť kam a kade máte ísť. Tak isto ako keď chcete ísť na výlet, musíte vedieť kde idete a ako sa dostanete na požadované miesto. Bez plánu a bez toho aby ste vedeli ako sa tam dostať sa nikde nedostanete, alebo vás môže zaskočiť veľa neočakávaných vecí. To isté platí aj pri budovaní podnikania.

Stanovte si primeraný cieľ (nie príliš malý, ale ani príliš nereálny) a vytvorte si podnikateľský plán, ktorý bude obsahovať všetky detaily a dodržiavajte ho. Možno po nejakom čase zistíte, že niektoré veci nefungujú tak ako ste chceli, ale to nevadí, analyzujte v čom je problém, prehodnoťte situáciu a prípadne upravte svoje ciele a podnikateľský plán.

Je dobré si určiť cieľ a marketingovú stratégiu aj pre obyčajnú webstránku, blog, alebo jednoduchý internetový projekt. Aj pri takých jednoduchých projektoch musíte predsa vedieť čo chcete dosiahnuť a akým spôsobom budete dosahovať váš cieľ v internetovom podnikaní.

Stanovte si ciele ako napríklad akú návštevnosť za mesiac chcete dosiahnúť, aký zisk a podobne a tiež dlhodobé, stredné a krátkodobé (každodenné úlohy) ciele pre vašu prácu. V marketingovej stratégii si určite akých ľudí chcete osloviť, a spôsob akým chcete oslovovať svojich potenciálnych zákazníkov. Ale myslite na to, aby Vaše ciele a plány boli reálne a pracujte na ich dosiahnutí.

 

Kvalitná webstránka

Kvalitná webstránka je základ pre každé internetové podnikanie. V prvom rade by ste mali mať svoju vlastnú webstránku, pretože ak to myslíte s internetovým biznisom vážne, tak bez vlastnej webstránky môžete podnikať na internete len ťažko.

Ak chcete napríklad predávať nejaký tovar, môžete ho síce predávať  aj bez vlastnej webstránky, napríklad prostredníctvom inzertných, alebo aukčných portálov, ale uvedomte si, že Vaša vlastná webstránka je už sama o sebe Vašou reklamou a prezentáciou. A samozrejme vo väčšine prípadov je oveľa výhodnejšie mať vlastnú webstránku, alebo eshop. A ak už podnikáte mimo internetu, tak internetová stránka môže byť doplňujúcim zdrojom príjmu, marketingovým nástrojom, alebo vhodnou prezentáciou na internete.

Vlastnú webstránku môžete mať aj za pár stoviek eur, takže v porovnaní s klasickým podnikaním sú náklady na rozbeh menšie. Môžete použiť aj služby, ktoré vám poskytnú web stránku zadarmo ako napríklad wordpress.com, alebo blogger.com, alebo iné, ale budete mať obmedzené možnosti a rôzne nevýhody a názov (doménu) v tvare “vasemeno.wordpress.com“, čo nieje pre budovanie značky a propagáciu na internete veľmi vhodné.

Výber kvalitnej domény je ďalší dôležitý krok pre začiatok online podnikania. Doména je internetová adresa vášho internetového biznisu a tiež obchodné meno, alebo značka. Myslite na to pred tým, ako si zaregistrujete doménu a začnete na nej niečo budovať a zahrňte do podnikateľského plánu aj budovanie značky.

 

Marketing

Propagácia a marketing vašej webstránky. Je to jeden z najdôležitejších krokov pre úspešné podnikanie na internete. Bez propagácie môžete mať dokonalú webstránku, ale vaše úsilie sa nevyplatí, pretože nebudete mať návštevníkov.  Zamerajte sa na budovanie návštevnosti a hlavne na  správne cielených návštevníkov, alebo zákazníkov.

Budujte spätné odkazy, používajte sociálne siete, pozvite svojích priateľov a známych atď.  Na zvýšenie návštevnosti môžete použiť rôzne spôsoby marketingu a reklamy ako napríklad PPC reklamu ako adwords, alebo etarget. Taktiež nezabudnite vašu webstránku optimalizovať pre vyhľadávače.

Optimalizáciu (SEO) si môžete urobiť aj sami, alebo si najať firmu, ale dajte si pozor na veľa pochybných firiem na trhu, ktoré vám môžu namiesto úžitku spôsobiť škodu používaním praktík, ktoré sú proti pravidlám vyhľadávačov. To znamená že vás môžu dostať vo vyhľadávači na vyššie pozície, ale neskôr vás môžu vyhľadávače penalizovať, alebo celkom vyradiť z výsledkov vyhľadávania kvôli používaniu zakázaných praktík (blackhat seo).

 

Monitorovanie a analýza

Mapujte a anylyzujte výsledky. Toto je dôležitý krok nielen pre vaše podnikanie, ale aj pre vašich zákazníkov. Zapisujte si kroky a podľa štatistík si vytvoríte prehľad o tom čo funguje dobre a čo nie až tak dobre a na základe toho sa môžete zariadiť. Snažte sa porozumieť vaším zákazníkom a prinášať im čo potrebujú.

 

Učte sa zo svojích chýb a buďte kreatívny a svoje podnikanie sa snažte stále vylepšovať.

Toto bolo niekoľko tipov pre online podnikanie v prípade že začínate, alebo plánujete začať podnikať na internete. Zarobiť na internete sa dá pomerne ľahko, keď viete ako na to. Trochu ťažšie už je vybudovať seriózne podnikanie, alebo firmu. Na našej webstránke ePodnikanie.sk nájdete mnoho informácií pre vybudovanie úspešného podnikania na internete.