Ako neprísť o peniaze s google Adsense

Ak používate na svojich web stránkach reklamy google Adsense, chcel by som Vás upozorniť, aby sie si dávali pozor na niektoré dôležité veci, aby ste o svoje perspektívne zárobky zbytočne neprišli.

1. Moduly tretích strán – Ak máte svoje stránky postavené na niektorom populárnom CMS systéme ako je napr. Word Press, Joomla, Drupal a pod. a používate na vkladanie (zobrazovanie) Adsense reklám moduly a pluginy vytvorené rôznymi partnerskými firmami, odporúčam aby ste si priebežne kontrolovali, či sú všetky Vaše Adsense “html” kódy správne vložené do stránok a či sú v štatistikách Adsense správne evidované! Mne osobne sa totiž nedávno stalo, že po nainštalovaní modulu pre Adsense (CMS Word Press) sa zo začiatku reklamy zobrazovali bez problémov, ale po update tohto modulu už neboli kliky na reklamy v Adsense štatistike evidované. Toto som si všimol až po niekoľkých dňoch, takže za tých pár dní som vlastne z Adsense nemal žiadny príjem, napriek tomu, že sa reklamy na mojom webe zobrazovali a ľudia na nich klikali…

Po detailnom prezretí html kódu modulu som zistil, že bola kóde len malá chybička a miesto údaja … data-ad-client=”ca-pub-………..” sa v html kóde zobrazovalo iba “pub-………“, niekde im vypadlo “ca-” a tým pádom už reklama nebola pre google korektne zobrazená a nebola účtovaná mne! Preto odporúčam po každej inštalácii nového modulu, alebo jeho aktualizácii si overiť a skontrolovať, či je všetko v poriadku a či náhodou niečo vývojári modulu “neupravili”… Hlavne si to treba sledovať pri takých moduloch, kde sa vkladá unikátny html kód, aby bol naozaj vložený presne ako treba.

2. Počet reklamných plôch – Druhé odporúčanie pri zobrazovaní reklám google Adsense je aby ste bezpodmienečne dodržali maximálny počet reklamných plôch na jednej stránke a to je 3. Osobne odporúčam iba 1-2 reklamné plochy a to tiež v závislosti na veľkosti a obsahu publikovanej stránky, alebo článku. Ak by ste mali veľmi krátky článok, povedzme 200 slov a mali by ste tam zobrazené 3 reklamné plochy google Adsense, mohlo by to byť pre google signál spamu, alebo neadekvátnej reklamy. V prípade spolupráce s google je slogan “radšej menej ako viac” rozhodne na mieste. Ak si nieste istí rozsahom Vášho článku, radšej zobrazte na webe len jednu reklamnú plochu než dve alebo tri ….

3. Klikanie na reklamy – Nikdy, nikdy, nikdy nekliknite na reklamu zobrazenú na Vašej web stránke!!! Toto je naozaj veľmi dôležité a nepodceňujte v tomto Google. Ak chcete v partnerskom programe google Adsense zarábať peniaze, dávajte si veľký pozor na to, aby ste nikdy neklikli na reklamu na Vašej web stránke z Vášho počítača, tabletu, alebo mobilu. Dokonca ani v rámci Vašej domácej WIFI siete by nikto nemal kliknúť na Vaše reklamy! Google veľmi podrobne vyhodnocuje každý klik na reklamy v sieti google Adsense a keď nájde duplicitné kliky z administrácie google Adsense a niektorej web stránky, môže Vám zablokovať konto bez akéhokoľvek upozornenia a prídete takto o všetky naakumulované peniaze. A navyše už budete mať veľký problém znovu si aktivovať nové konto google Adsense.