Dôvody, prečo reklama na Facebooku funguje tak dobre

 

reklama na FacebookuZhruba pred siedmimi rokmi Facebook vygeneroval takmer 4,3 miliardy dolárov z príjmov z reklamy. V Európe to bola viac ako miliarda. Je to vďaka rozmanitým možnostiam Facebook Ads, ktoré na dosiahnutie svojich cieľov využívajú marketingoví profesionáli po celom svete. 

My sa v našom článku pozrieme na to, prečo sú tieto metódy tak efektívne a aj dnes stále dobre fungujú a môžu byť pre vás rovnako dobrým prínosom ako medzinárodne uznávané hodnoty systému EMAS.

Umožňuje presné zacielenie

Obrovskou výhodou Facebooku ako reklamného kanála je možnosť umiestniť reklamy pre presne definované publikum. Podľa toho, koho chcete svojim produktom osloviť, si môžete na Facebooku vyberať presne na mieru ušité skupiny používateľov.

Cieľovú skupinu si samozrejme viete určiť na základe základných demografických informácií, ako je miesto bydliska, vek a pohlavie. Avšak – a to je kľúčová výhoda reklám na Facebooku – ako kritérium výberu môžete zadať aj určité záujmy, vzťahový stav, jazykové znalosti, vzdelanie a informácie o správaní.

S touto presnosťou cieľovej skupiny sa potom môžete vyhnúť plytvaniu a rozdeliť svoj rozpočet na reklamu tým ľuďom, ktorí sú pre vás relevantní.

Obsahuje výzvu na akciu

Mnoho reklamných kanálov upútava pozornosť čitateľov a divákov rôznym obsahom, chýba im však schopnosť podnietiť osobu k priamej akcii. 

Pokiaľ máte internetový obchod s tlačidlom „Nakupovať teraz“ vo svojom informačnom kanáli na Facebooku, s väčšou pravdepodobnosťou zákazník klikne na odkaz a bližšie sa pozrie na produkty vo vašom obchode. 

Týmto spôsobom upútate pozornosť vašej cieľovej skupiny a môžete dosiahnuť skutočné konverzie, ako je lajkovanie stránky, prijatie na podujatie alebo registrácia do vášho newslettera. Podobne to funguje aj s rovnako obľúbenou reklamou Google. 

Atraktívna súčasť newsfeedu

Ak je reklama na Facebooku dobre navrhnutá, reklamná správa bez problémov zapadne do informačného kanála používateľov a ani v najmenšom nenaruší tok čítania. Ak ste svoju cieľovú skupinu dôkladne vyfiltrovali podľa záujmov, používateľ teraz nájde vašu reklamu medzi novinkami z preferovaného odborného blogu a novinkami od svojich priateľov. Váš obsah sa tak stane atraktívnou súčasťou newsfeedu používateľov vašej cieľovej skupiny, vďaka čomu získate ďalších spokojných klientov. 

 

Zdroj obrázka: metamorworks/Shutterstock.com