Čo nesmie chýbať na webstránke

tvorba webu

Keď nie ste skúsený web developer a túžite po skvelej webstránke, zaplaťte profesionálom.

Tvorba web stránok nie je, ako naučiť sa bicyklovať – nie každý sa to dokáže naučiť robiť a už vôbec sa to nenaučí za pár dní. Zaplaťte radšej odborníkom. Nehľadajte cestičky, ako ušetriť pár sto eúr na web stránke, ktorá vás bude sprevádzať počas celého vášho pôsobenia v online svete.

Čo si myslíte, kde vás skôr navštívi potencionálny zákazník? U vás v kancelárii alebo na vašej webstránke? Áno, správne, najskôr vás bude hľadať cez internet, preto sa ho okamžite snažte získať na svoju stranu.

Čo nesmie chýbať na vašej stránke, aby ste návštevníka zaujali?

>> O nás

Záložka „O nás“, presne tam klikne návštevník, keď chce zistiť, čo ste zač. Preto buďte priateľský, predstavte sa mu ako kamarátovi, nie ako robotovi. Nepredstavujte si, že píšete prezidentský prejav, vyvarujte sa klišé, frázam, ničnehovoriacim vetám. Čo znie lepšie? „Prinášame vám kvalitné služby v oblasti predaja XY. Náš sortiment je široký a obsahuje vysokokvalitné výrobky.“ Alebo: „Za 10 rokov sme pomohli už 5000 klientom. Využite aj vy naše služby XY a pridajte sa na stranu spokojných klientov.“  Vidíte, uvoľnite sa a nebuďte zbytočne v kŕči.

>> Príbeh

Ľudia milujú príbehy, rozpovedzte im ten svoj. Že nie ste Steve Jobs či Bill Gates? To vôbec neprekáža, predajte váš príbeh tak, aby ste vášho návštevníka zaujali. Opíšte svoje začiatky, opíšte to, čo vás inšpirovalo pri podnikaní, opíšte čokoľvek, čo vás dostalo na túto cestu. Možno ste z výtvarnej výchovy dostali  v škole päťku, a preto ste teraz špičkový grafik. Nemusíte sa porovnávať s najväčšími, aby ste mali zaujímavý príbeh. Ak žiadny nemáte, pokojne si nejaký vymyslite – legendu, mýtus, bájku a vsaďte ju do vášho podnikania. Vypustite vašu fantáziu z voliéry.

>> Testimonialy

Čo to je? Word of mouth, slovo iných, to, čo o vás povedali druhí. Slovo druhých má väčšiu hodnotu ako tisíc vašich slov. Nechajte spokojných zákazníkov, nech rozprávajú za vás. Poproste ich, či by nemohli napísať pár viet o tom, ako boli spokojní s vašimi službami, výrobkami, produktmi. Ak sú príliš dlhé, zosekajte ich, ak majú gramatické chyby, opravte ich a až potom ich umiestnite na svoju stránku. Umiestnite ich tam, kde sa návštevníci rozhodujú, či vaše služby využijú alebo nie. Pomôžte im rozhodnúť sa. Keď k testimonialu pridáte skutočné meno spokojného zákazníka a jeho fotku, nie je žiadny lepší prostriedok, ako si získať dôveru.

>> CTA

Call to action. Vyzvite návštevníka do akcie. Predstavíte mu skvelý produkt, ktorý je prelomový, skvele ho opíšete a návštevník ho už, už chce kúpiť, ale na konci stránky nepridáte call to action tlačítko. Tlačítko, ktoré hovorí: „Chcem kúpiť tento super-duper výrobok“. Keď robíte webdizajn, myslite na to. Nespoliehajte sa na to, že sa bude niekto preklikávať cez tri záložky a stránky len preto, aby si niečo od vás kúpil. Vyzvite ho to tanca. Čaká sa to od vás.

>> Blog

Máte novú stránku, ste nadšený, dali ste si sľub, že každý týždeň napíšete jeden článok. Nadšenie vám vydrží len pár mesiacov a potom blog zapadá prachom. Je vidieť, že to je len slabý pokus o SEO. Ak na to nemáte čas, nepúšťajte sa do toho a záložku „blog“ zo svojho webu vynechajte. Ak to chcete brať skutočne vážne, spravte si harmonogram postovania nových príspevkov a dodržiavajte ho. Oplatí sa to. To isté platí aj o záložke „novinky“, v ktorých máte posledný príspevok tri roky starý. Nie každý potrebuje informovať o svojich novinkách. Porozmýšľajte, či budete mať svojich návštevníkov, o čom informovať v pravidelných intervaloch. Ak nie, nedávajte to na stránku len preto, že to tam majú všetci. Ak áno, super, publikujte pravidelne a úspech sa dostaví.

Ak sa budete držať týchto základných pravidiel a tipov, vaša stránka bude pôsobiť ľudskejšie a prejaví sa to aj na vašich tržbách. Zmeňte návštevníka na zákazníka. Nie je to také zložité…

(PR článok)