Tvorba eshopu – ako na vlastný automatizovaný e-shop

Ako na automatizovaný eshopE-shop (internetový obchod) je výborný prostriedok ako rozšíriť predaj a osloviť širší okruh zákazníkov. Čo ak však zatiaľ  vôbec nepredávate, nemáte zabezpečenú logistiku ani financie na naskladnenie väčšieho množstva tovaru a  v neposlednom rade čas na prácne napĺňanie eshopu tovarom?

Existuje na to efektívne riešenie. Tvorba eshopu, avšak nie obyčajného, ale automatizovaného s prepojením na dodávateľa.

Čoraz viac dodávateľov ponúka spoluprácu, pri ktorej dodávateľ drží kompletný sklad u seba, zabezpečuje expedíciu tovaru až ku Vášmu zákazníkovi (dropshipping), prípadne aj zodpovedá za reklamácie a vrátenie tovaru (preposielanie objednávok).

Ako teda v praxi takýto automatický eshop funguje ?

V prvom rade je potrebné nájsť vhodného dodávateľa, ktorý prepojenie s eshopom partnera umožňuje. Na to aby to bolo možné, musí mať dodávateľ pripravený výstup zo svojho eshopu v špeciálnom formáte. Dodávateľ tento výstup automaticky aktualizuje vždy keď pridá nejaký nový produkt, zmení cenu, popis alebo skladovú dostupnosť.

Váš eshop bude automaticky tento výstup kontrolovať a všetky zmeny, ktoré urobí dodávateľ sa zrkadlovo prenesú aj do Vášho eshopu. Okrem pravidelných aktualizácií tovaru sa samozrejme eshop naplní tovarom dodávateľa aj na začiatku. Bez zdĺhavého manuálneho vkladania produktov.

Aby bol vytvorený eshop plne automatizovaný, možné je nastaviť aj automatické preposielanie objednávok, resp. dodacích adries spätne dodávateľovi. Vo finále Vám teda príde do eshopu objednávka na tovar, ktorý bude odosielať dodávateľ. Celý proces je možné tak automatizovať, že bude eshop fungovať aj bez Vašej pozornosti.

Spôsob spolupráce s dodávateľom

Eshop pripravený máme, teraz prichádza na rad voľba spôsobu spolupráce. V závislosti na type spolupráce sa následne nastaví cenotvorba a prípadné preposielanie celých objednávok, alebo len informácií o dodacích adresách zákazníkov dodávateľovi.

> Mohlo by vás zaujímať:  internetové obchody – zoznam eshopov

Najjednoduchší spôsob spolupráce je takzvané preposielanie objednávok. Pri preposielaní objednávok vystupujete len ako sprostredkovateľ predaja. Dodávateľ zabezpečuje sklad, zasielanie tovaru, vybavovanie reklamácií a samotnú fakturáciu. Vy fakturujete len “čistý zisk”, teda Vašu províziu. Pri preposielaní objednávok je Vašou jedinou úlohou starať sa o marketing eshopu, všetko ostatné je zabezpečené.

Výhodný spôsob je aj tzv. dropshipping, ktorý kombinuje výhody vlastnej cenotvorby a zasielania tovaru dodávateľom. Pri dropshippingu si vediete vlastnú cenotvorbu. Váš zisk tvorí rozdiel predajnej a nákupnej ceny. Zákazníci kupujú tovar priamo od Vás, tovar však zasiela dodávateľ priamo Vášmu zákazníkovi.

Na záver klasický obchodný model, kde tovar objednávate priebežne, podľa toho, po čom je najväčší dopyt. Automatizácia tu spočíva v tom, že eshop nieje potrebné ručne tovarom napĺňať.


Ak hľadáte riešenie, ktoré bude fungovať bez Vašej aktívnej podpory, rozhodnite sa pre tvorbu eshopu s preposielaním objednávok. Ak ste ochotní tovar priamo predávať, no nechcete sa zaoberať logistikou, dropshipping bude tá pravá voľba.

Kto mi takýto eshop vytvorí ?

Na to, aby ste s týmto typom eshopu mali skutočne minimum práce, potrebné je zvoliť spoľahlivého partnera, ktorý Vám takýto automatický eshop zabezpečí.

Spoločnosť NajReklama s.r.o. sa venuje práve tvorbe takýchto plne automatizovaných eshopov. Eshop Vám vytvoria už za cca 1000€ na stálo. Eshop obsahuje všetky potrebné prepojenia, teda prepojenie na sklad dodávateľa, preposielanie objednávok alebo len dodacích adries, prepojenie na porovnávače cien, online platobné brány a mnoho iného už v základe.

  • Ak sa zaujímate o klasický eshop, bez prepojenia na sklad dodávateľa, pomôžu Vám aj s ním. Bežný eshop  vám vytvoria už za cca 700€ na stálo.
  • Okrem samotnej realizácie eshopu Vám pomôžu aj s propagáciou eshopu a poskytnú potrebné poradenstvo.

S akými nákladmi na prevádzku eshopu treba počítať ?

Ako pri každom webe / eshope, potrebné je zabezpečiť prenájom domény (cca 20€ / rok) a webhosting, teda priestor na webovom serveri, z ktorého bude eshop dostupný na internete (cca 50€ / rok). Ak sa rozhodnete pre tvorbu eshopu od spoločnosti NajReklama s.r.o., webhosting budete mať na 1. rok zadarmo, každý ďalší rok za 50€ fixne.

Kde nájdem vhodného dodávateľa tovaru ?

Ak už máte ucelenú predstavu, aký tovar chcete cez eshop predávať, môžete priamo osloviť eshopy, ktoré tovar predávajú a zistiť aké možnosti spolupráce ponúkajú.
V prípade, že nemáte predstavu, resp. eshopy neponúkajú všetky typy spolupráce (napr. ponúkajú veľkoobchod no preposielanie objednávok nie), môžete využiť portál www.affilnet.sk, ktorý práve takýchto dodávateľov tovaru združuje a umožňuje Vám s nimi obchodovať.

Portál affilnet.sk je projekt spoločnosti NajReklama s.r.o. Ak by ste sa rozhodli pre tvorbu eshopu s napojením na dodávateľa z tohto portálu, eshop môžete mať už za 800€ na stálo so všetkými potrebnými prepojeniami.

V prípade akýchkoľvek otázok ohľadom fungovania automatického, alebo aj klasického eshopu, neváhajte sa obrátiť na ľudí zo spoločnosti NajReklama s.r.o., radi Vám pripravia optimálne riešenie pre Váš budúci eshop.

(PR článok)