Ako podporiť rast eshopu v zahraničí?

 

expanzia-eshopuRozvoj a rast je prirodzenou súčasťou každého podnikania. Ak ste pokryli lokálny dopyt je pochopiteľné sa pozrieť po nových možnostiach niekde inde.

Expanzia eshopu ponúka nespočetné množstvo príležitostí a oslovenia väčšieho počtu potenciálnych zákazníkov, ktoré môžu viesť k vyšším tržbám a zisku spoločnosti.

Nato, aby bola expanzia úspešná, je nutná dôkladná príprava. Pred samotnou expanziou je nevyhnutné absolvovať niekoľko úkonov, a to vrátane prieskumu trhu, ktorý odhalí dôležité informácie o konkurencií, slabinách alebo potenciálu daného trhu. Každý trh má iné zvyklosti a špecifiká, ktoré značnou mierou ovplyvňujú nákupný proces, preto je dôležité ich ešte pred samotnou expanziou eshopu dobre poznať. Je potrebné sa prispôsobiť správaniu zákazníka a uľahčiť mu cestu k nákupu.

Vplyv zákazníckeho servisu

Úlohou zákazníckeho servisu je podpora a pomoc vaším zákazníkom pri nakupovaní. Okrem toho má veľký dopad aj na predaj a budovanie vzťahov. Očakávania a nároky zákazníkov sa neustále zvyšujú. Kvalitná zákaznícka podpora v lokálnom jazyku je častokrát kľúčovým faktorom, ktorý rozhoduje o úspechu v zahraničí. Má silný vplyv na spotrebiteľské správanie a prieskumy ukazujú, že až viac ako polovica zákazníkov zmení značku alebo obchod z dôvodu zlého servisu.

Lokálny zákaznícky servis dokáže lepšie porozumieť požiadavke zákazníka, prípadne pochopiť jeho nespokojnosť a správne zareagovať. V momente, ak zákazník dostane vyššiu úroveň služieb, je ochotný zaplatiť viac a jeho nákupy sú opakované. Tieto aspekty majú pozitívny dopad na tržby a konkurencieschopnosť vášho eshopu.

Lokalizované preklady

Pri lokalizácií eshopu by sa mali zohľadňovať kultúrne zvyklosti danej krajiny a texty by mali na zákazníka pôsobiť autenticky. Preklady by nemali byť mechanické, to znamená, že nestačí iba preložiť text do iného jazyka. Je dôležité vychádzať zo širšieho kontextu a mať navnímané kultúrne a ostatné špecifiká lokálneho trhu. Všeobecne platí, že lokálne eshopy pôsobia dôveryhodnejšie, najmä v prípade, že sa jedná o menej známe meno.

Správna lokalizácia webu a zákazníckeho servisu môže aj násobne zvýšiť počet potencionálnych zákazníkov a nákupov. V prípade zákazníkov z regiónu CEE, napríklad Maďarska, zákaznícka podpora v maďarčine je silno odporúčaná, nakoľko zákazníci nie sú zvyknutí komunikovať v cudzom jazyku. Týka sa to aj web stránky a popisov produktov, v prípade expanzie na tento trh sú potrebné preklady do maďarčiny.

Ak zákazník nedostane servis, aký očakáva, na aký je zvyknutý, je veľmi pravdepodobné, že nákup nezrealizuje. Preto je dôležité, aby súčasťou expanzie bola kvalitná lokalizácia, vďaka ktorej získate status lokálneho hráča. Zaujíma vás téma lokalizácie? Prečítajte si článok 13 krokov lokalizácie webu s praktickým checklistom na stiahnutie od spoločnosti Expandeco, ecommerce špecialistov na expanziu.

Zdroj obrázka: Expandeco