RSSRôzne

TRIO dôležitých schopností, ktoré oceníte pri hľadaní novej práce

 

uspesny-pracovny-pohovorMáte pocit, že pri aktuálnom zamestnaní už nemáte kam rásť a rozhodli ste sa prácu zmeniť? V tom prípade je nutné pouvažovať nad tým, ktorými schopnosťami plánujete na najbližšom pracovnom pohovore zaujať.

Popremýšľať o akých povahových vlastnostiach budete počas pohovoru hovoriť? A aké zručnosti vám okrem tých profesionálnych pomôžu získať vytúžené miesto?

Keď hľadáte prácu, je veľmi dôležité nielen slušivé pánske sako, ale aj vaše schopnosti. Ani tie však nie sú zárukou úspechu. Veľký význam má, aby vašim schopnostiam a zručnostiam budúci zamestnávateľ tiež porozumel, s čím má veľmi veľa ľudí problémy. Mnohí ich podceňujú a iný zasa preceňujú, čo znižuje vaše šance na získanie dobre plateného zamestnania. 

Máme pre vás zoznam tých, ktoré sú dôležité vždy.

Tri zručnosti, ktoré sú dôležité na každom pracovnom pohovore 

1.) Vrodené schopnosti sú znakmi vášho charakteru. Používate ich vo všetkých oblastiach vášho života. Ak požiadate svojich priateľov, aby povedali, kto ste, potom adjektíva, ktoré použijú, budú vaše vrodené schopnosti, napríklad: presný, čestný, organizovaný, priateľský atď. 

Mnoho uchádzačov o zamestnanie neprikladá týmto zručnostiam význam, hoci sú pre zamestnávateľa veľmi dôležité.

Podľa štúdie uskutočnenej medzi personálnymi riaditeľmi sú najčastejšími problémami, ktorým čelia, klamstvá a neúprimnosť 14 %, zdržanlivosť 12 %, arogancia a prílišná sebadôvera 12 %, nedostatok chuti do práce 6 %. Vy môžete tieto štatistiky a aj svoju kariéru zmeniť. 

Čítať ďalej…

 

Vybudujte si úspešnú firmu a tešte sa z veľkého príjmu

 

ako-zacat-podnikatRozhodli ste sa podnikať, no situácia nie je jednoduchá a neviete, aká budúcnosť na vás čaká? Určite nie ste sami, kto má zo vstupu do podnikateľského prostredia obavy. Môžete byť však jediný, komu sa podarí uspieť bez veľkej námahy. 

Prezradíme vám, ako je to možné?!

Pripravte sa na veľa práce

Ak chcete po založení novej s.r.o. rýchlo dosiahnuť aj požadovanú úroveň príjmu, musí vaša spoločnosť vyniknúť. To znamená, že veľa procesov bude musieť byť zostavených úplne od začiatku. Žiadne slepé kopírovanie skúseností konkurencie – iba vaše originálne nápady vám pomôžu uspieť.

Vyberte si dobré miesto

Výber vhodného sídla firmy by ste mali zvažovať ešte pred samotným založením spoločnosti, pretože ho budete potrebovať na zápis firmy do Obchodného registra. Klasické kancelárie sa dnes ukazujú ako zbytočné priestory, ktoré len zvyšujú vaše náklady. Spoločnosť si môžete registrovať aj na súkromnej adrese, je to ale určitá strata súkromia. 

Čítať ďalej…

 

Ako si vytvoriť kanceláriu v domácom prostredí

 

domaca-kancelariaDomáca kancelária sa pre mnohých z nás stala novou realitou. Veľmi rýchlo sme ale zistili, že pracovať v prostredí, ktoré sme v minulosti využívali viac menej len na zábavu a relax, je naozaj veľmi náročné.

Čo robiť, keď vašu klasickú kanceláriu nahradil priestor spálne, obývačky alebo detskej izby?

Máme pre vás niekoľko jednoduchých odporúčaní, pomocou ktorých to zvládnete bez veľkých problémov a zlyhaní.

Rozdeľte si priestor na zóny

Pracovisko v domácnosti sa odporúča navrhnúť tak, aby bolo spojené iba s prácou. Ak sa nenaučíte rozlišovať medzi prácou a odpočinkom, produktivita bude klesať. Pokiaľ ale na potrebné oddelenie pracovného priestoru od zvyšku domácnosti nemáte priestor a voľné metre štvorcové, stačí jednoduchá priečka, ktorou môže byť čokoľvek – kvety, knižnica, záclona alebo iný transformačný nábytok s univerzálnym nábytkovým kovaním. Niekedy stačí správne otočiť aj obyčajný pracovný stôl. 

Zaobstarajte si kvalitnú techniku a pracovné pomôcky

Napriek tomu, že dnes môžete podnikať a riadiť všetko cez internet, predsa len potrebujete k práci aj ďalšie nevyhnutné pomôcky a výbavu. Okrem počítača alebo mobilu to môžu byť aj náhradné náplne do tlačiarne. 

Určite oceníte aj kvalitné osvetlenie, kde je tým najlepším denné svetlo. Preto sa odporúča usporiadať pracovisko oproti oknu alebo vedľa neho. Jasné denné svetlo zvyšuje vašu produktivitu.

Čítať ďalej…

 

Aké vybavenie nesmie chýbať v home office?

 

home officeHome office je v súčasnosti realitou pre väčšinu ľudí, ktorí vykonávajú prácu na počítači. Karanténa bola a je skúškou našej sebadisciplíny  a schopnosti pracovať v online svete aj vo väčších skupinách. Všetky eventy, meetingy aj pracovné zasadnutia sa konali po väčšine online a preto sme trávili oveľa viac času doma a oveľa viac času za počítačom.

 To smeruje aj k tomu, že sme boli nútení vytvoriť si priestor pre našu prácu v našom vlastnom domácom prostredí. Pracovať doma bez skutočného pracovného priestoru je nesmierne namáhavé, najmä čo sa týka koncentrácie. Aké vybavenie je nevyhnutné pre efektívnu prácu v domácom prostredí a ako si vybaviť home office?

Nejde len o základnú elektroniku

Základná elektronika je predovšetkým notebook, internetové pripojenie, prípadne kamera a mikrofón. Avšak pre efektívne vykonávanie práce je potrebné často disponovať tlačiarňou, skenerom. Na tlač potrebujete tiež tonery do tlačiarne a papiere. Rovnako môže byť na šetrenie miesta v počítači, ale aj na rýchly prenos súborov nesmierne dôležitý USB kľúč. Vedzte, že dlhodobý pobyt v domácej kancelárii si vyžaduje vaše nasadenie a rovnako aj určitú dávku financií. 

Čítať ďalej…

 

Bezpečnosť v online podnikaní: Načo si treba dávať pozor?

 

bezpecnost-pri-praciPovinnosť zamestnávateľa zabezpečiť zamestnancom ideálne podmienky a bezpečnosť pri práci je stanovená zo zákona. Dnes sa ale množstvo zamestnaní vykonáva z domu, pretože osobný kontakt môže byť pre náš život hrozbou.

Ako sa v takomto prípade povinnosť zamestnávateľa mení?

Poďte sa spolu s nami pozrieť na to, ako je to v období online podnikania s našou bezpečnosťou a kedy sa vám oplatí absolvovať kurzy prvej pomoci. 

Bezpečnosť práce je dôležitá vždy

Každá organizácia, nech sa venuje akejkoľvek činnosti, musí venovať osobitnú pozornosť ochrane práce. Všetci zamestnanci musia navyše absolvovať školenie o tejto problematike a na základe získaných poznatkov sa pri práci aj adekvátne správať. Pri obsluhe špeciálnych strojov, ktoré uvádzajú do pohybu kvalitné lineárne vedenia, je to jasné. Treba dbať na vlastnosti zariadení a vedieť ich adekvátne obsluhovať. 

Čo však v prípade, ak je vaším pracovným nástrojom počítač alebo tlačiareň? Aj v tomto prípade je nutné mať dostatočné množstvo poznatkov o práci a zariadeniach, ktoré na ňu používate. Pri online práci ide väčšinou o elektroniku, kde je najdôležitejšie dodržiavať bezpečnostné pravidlá súvisiace s používaním elektrickej siete. 

Čítať ďalej…

 

Založte si spoločnosť rýchlejšie ako účet na sociálnej sieti

Rozhodli ste sa, že začiatok nového roka spojíte so založením novej vlastnej spoločnosti? Skvelý nápad, pretože aj to je jedna z možností, ako si splniť svoje sny.

Ešte lepšou správou ale je, že nielen na prácu z domu, ale aj založenie firmy môžete využiť internet, vďaka ktorému sa dá založiť nová firma rovnako rýchlo ako účet na sociálnej sieti. My vás o tom presvedčíme. 

Využite  výhody internetu 

Obávate sa, že rýchla likvidácia spoločnosti, v ktorej pracujete, sa už blíži? Obavy z nového druhu vírusu nám zmenili celý život a postarali sa o určitú formu izolácie v každom jednom smere. Mnohí preto začali využívať svoj domov nielen na oddych, zábavu a relax, ale aj prácu a štúdium. A všetko vďaka internetu. Zdroju, ktorý vám pomôže aj pri zakladaní spoločnosti. 

Žiadne čakanie na úradoch v dlhých radoch kvôli jednej pečiatke alebo potvrdeniu. Elektronizácia predsa potrebu týchto a ďalších iných úkonov už veľmi dávno nahradila. To však nie je ani zďaleka jediná výhoda, ktorá vám z toho plynie.

Čítať ďalej…

 

Podnikajte bez následkov a dopadov na životné prostredie

 

certifikaty-isoMožno si myslíte, že dobrý nápad, dostatok finančných prostriedkov na účte a šikovní zamestnanci sú pre úspech firmy základ. V istom slova zmysle aj áno.

Dnes sa ale kladie dôraz aj na to, aby vaša podnikateľská činnosť neohrozovala kvalitu a stav životného prostredia. Znamená to, že okrem ziskov by ste mali myslieť aj na životné prostredie.

A nielen populárna elektromobilita ale aj environmentálne manažérstvo je prístup zohľadňujúci priority ochrany životného prostredia pri plánovaní a implementácii činností organizácie, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou systému riadenia. A doklad, ktorý garantuje, že takýmto spôsobom postupujete, je certifikát ISO 14001.

Tento dokument je zárukou, že vaša spoločnosť dodržiava zásady ochrany životného prostredia.

Čo vám garantuje norma ISO 14001?

Implementácia procesov systémov environmentálneho manažérstva začína definovaním interakcie vášho podnikania s prostredím. V druhej etape sa ustanovujú kontrolné mechanizmy a postupy, ktoré zabraňujú negatívnemu vplyvu na životné prostredie. Najmä pri práci s normou ISO 14001 dochádza k identifikácii všetkých existujúcich požiadaviek na organizáciu, ktoré musí spĺňať: ide najmú o právne požiadavky a požiadavky ostatných zainteresovaných strán.

Čítať ďalej…

 

Tipy ako znížiť riziko infekcie v práci

 

ako-znizit-riziko-infekcie-v-praciV minulosti sme si s príchodom jesene nástup chrípky ani neuvedomovali. Dnes je ale všetko iné, pretože vírusy sú čoraz silnejšie a naša imunita slabšia. A nielen preto, aby sme ochránili seba, udržali v obehu ekonomiku, ale mysleli aj na staršie generácie a chronicky chorých ľudí, je dôležité dbať na správnu ochranu tela.

Vírus sa šíri prostredníctvom kvapôčok, ktoré sa tvoria, keď infikovaná osoba kašle alebo kýcha. Okrem toho sa môže šíriť cez kontaminované povrchy, ako sú kľučky dverí či iné kontaktované povrchy. Po ich dotyku sa stačí dotknúť očí, úst alebo nosa, aby ste sa vystavili riziku ochorenia.

Spomaliť šírenie vírusu môže  napríklad fyzický odstup, čo je dnes vďaka mnohým formám online podnikania naozaj jednoduché. Chod spoločnosti a ekonomika je ale založená aj na odvetviach, ktoré sa cez počítač riadiť a obsluhovať nedajú. Ako zaistiť pracovníkom ochranu v takýchto prípadoch a prevádzkach?

Preventívne opatrenia, ktorých sa netreba báť

Pravdepodobnosť nákazy vírusom je dosť vysoká, priebeh závisí od toho, ako dobre fyzicky je jednotlivec vybavený a schopný vírusom odolávať. Mnohí si toho, že sú nakazení, ani nevšimnú. To ale nie je dôvod, prečo by sa to malo zľahčovať, určite nie do doby, než sa nájde pre ohrozenú skupinu ľudí účinný liek.

Hygiena rúk a ochranné kombinézy

V priemere môže jedna infikovaná osoba nakaziť ďalších troch ľudí. Preto je veľmi dôležité dodržiavať všetky predpísané opatrenia. Najdôležitejším z nich je nepochybne hygiena, najmä hygiena rúk.

Čítať ďalej…

 

Hľadáte spôsoby zvýšenia efektívnosti? Popremýšľajte nad zlepšením bezpečnosti

 

efektivnost-praceVýznamná časť našich aktivít a práce sa vykonáva v priemyselných zariadeniach, a preto sú otázky bezpečnosti na pracoviskách pre stabilné fungovanie všetkých zložiek podnikania prvoradé. A nakoľko sú jedným z hlavných aktív každej spoločnosti väčšinou jej zamestnanci, je dôležité dbať na zaistenie ich bezpečnosti.

Hodnota života človeka a jeho zdravia predsa presahuje všetky ekonomické výsledky a výsledky výroby. Plány trvalo udržateľného rozvoja a ďalšieho rozširovania výroby preto nemôžu byť realizované bez organizovanej kontroly nad potenciálne nebezpečnými zariadeniami a technologickými procesmi.

Vytváranie bezpečných a pohodlných pracovných podmienok pre zamestnancov, znižovanie pracovných úrazov a zdravé životné podmienky budúcich generácií sú dôležitými súčasťami stratégie každej jednej spoločnosti. Sú ako kvalitný elektromotor, ktorý dodá silu celému tímu. Tak sa poďte spolu s nami pozrieť na to, ktoré prvky celý tento dokonalý systém charakterizujú.

Vyškoľte zamestnancov

Na prevenciu úrazov na pracovisku je nevyhnutný komplexný výcvik. Zaistite preto, aby všetci vaši zamestnanci mali prístup a absolvovali všetky bezpečnostné školenia pre svoje pozície. Dbajte na to, aby poznali pri obsluhe strojov a zariadení všetky dôležité mechanizmy a potrebné pohony. Je to základná prevencia, ako sa vyhnúť nákladnej liečbe v dôsledku úrazu alebo poškodenia zdravia.

Čítať ďalej…

 

Nepodceňujte bezpečnosť a využite na prevenciu správny ochranný pracovný prostriedok

 

ochranne-pracovne-prostriedkyPráca je pre človeka základným zdrojom obživy. Prostredníctvom nej si dokážeme zariadiť celý svoj život a pohodlie. Pokiaľ ale podceníme bezpečnosť pri jej vykonávaní, môžeme o všetky výhody, ktoré nám z nej plynú veľmi rýchlo prísť.

Nezanedbávajte preto tento dôležitý faktor a myslite na všetky detaily, vďaka ktorým budete výkonní ako motor.

Osobné ochranné pracovné prostriedky

Obsluha mnohých špeciálnych prídavných zariadení je závislá od pravidelnej údržby, ale aj dostatočnej ochrany. Avšak, neznamená to len dodržiavanie predpisov, ale aj používanie ochranných prostriedkov.

Osobné ochranné pomôcky vám pomôžu chrániť všetky časti tela, ktoré sú náchylné na nehody, pred škodlivými účinkami pracovného procesu. Budete ich potrebovať takmer v každej dielni. Výhodou je, že izolujú pokožku pred škodlivými účinkami prachu a zároveň chránia pred chemickými, tepelnými a elektrickými popáleninami. Ktoré z nich sú pre vás najdôležitejšie?

Maximálny komfort počas výrobného procesu

Pracovné rukavice sú nevyhnutným a nenahraditeľným prvkom zo všeobecného „šatníka“ všetkých pracovných odevov. Ich hlavnou výhodou je maximálny komfort počas výrobného procesu a komplexná ochrana rúk, ktorá predstavujú 89 % pracovnej záťaže a asi 40 % zranení.

Čítať ďalej…

 

Čo všetko by vám nemalo chýbať pri pohodlnej práci z domu?

 

domaca-kancelariaV poslednej dobe mnohí z nás pracujú doma. A nie je za tým len flexibilný pracovný čas niektorých typov povolaní, ale kríza. Našťastie je tu moderný pokrok v oblasti informačných technológií, ktorý nám môže poskytnúť pohodlné pracovné prostredie bez ohľadu na to, kde sa práve nachádzame.

Doma však nemáme žiadneho správcu systému a vo väčšine prípadov jednoducho neexistuje nikto, kto by nám pomohol.

Preto sme sa rozhodli predstaviť vám niekoľko riešení a užitočných rád, ktoré pri zariadení svojej domácej pracovne určite oceníte.

Pohodlie a komfort

Hlavnou črtou domácej kancelárie je pohodlie pracovného priestoru. Je preto dôležité, aby vám boli k dispozícii všetky potrebné veci a pomôcky. Rýchlosť a efektívnosť práce bude závisieť aj od toho, čím presne je kancelária vybavená.

Preto by ste mali zohľadniť všetky podrobnosti – veľkosť, výšku a umiestnenie pracovnej plochy a kvalitnej konferenčnej stoličky, ale aj osvetlenie a vetrací systém pracoviska.

Čítať ďalej…

 

Ako si vybrať tlačiareň do kancelárie, s ktorou nebudú žiadne komplikácie?

 

ako-si-vybrat-tlaciarenJe ťažké si dnes predstaviť verejnú organizáciu alebo modernú obchodnú spoločnosť, ktorá nemá tlačiareň. Čokoľvek robíte, vy aj vaši pracovníci ste denne konfrontovaní s potrebou tlačiť buď textové, grafické alebo fotografické materiály. Môže ísť o zmluvy, listy, dotazníky, správy, prezentácie, portfóliá alebo iné dôležité dokumenty.

Preto, ak ste práve začali podnikať alebo sa vaša stará tlačiareň pokazila a je pred vami úloha kúpiť si novú, mali by ste sa pred výberom ešte zamerať na niekoľko detailov:

  • Bude vám slúžiť na tlač textov alebo obrázkov?

  • Aké objemy tlače očakávate?

  • Koľko ľudí s ňou bude pracovať?

  • Ako dostupné sú vám náhradné tonery?

Atramentová alebo laserová?

Pri výbere kancelárskej tlačiarne sa stretnete v prvom rade so skutočnosťou, že budete musieť rozhodnúť, ktorú tlačovú technológiu bude podporovať – ​​atramentovú alebo laserovú. V prvom prípade sa atrament používa na farebné prvky, ktoré dobre reprodukujú farby a odtiene, a tiež sa líšia v prijateľných nákladoch a v druhom, je dôležitý zasa toner.

Čítať ďalej…

 

3 tipy cvičení popri práci, ktoré vám pomôžu s bolesťou chrbta

 

cvicenie-popri-praciKaždý máme toho v práci nad hlavu a práve cvičenie by malo byť vhodným odreagovaním sa od stresu, ktorý v práci zažívame. Mnohé výskumy potvrdzujú, že práca v spojení s cvičením zvyšuje ľudskú produktivitu, spoluprácu a zlepšuje nám náladu.

Preto je veľmi dôležité, aby ste si počas práce našli čas aj na krátke cvičenie. Máme pre vás 3 tipy cvičení, ktoré vám pomôžu pri bolesti chrbta, ktorú mávate počas vykonávania svojej práce.

  1. Jednoduché kardio cvičenie

Keď prídete do práce, nechoďte na svoje poschodie výťahom. Dajte si predsavzatie, že každý deň na svoje poschodie pôjdete po schodoch. Ak pracujete moc vysoko, dávajte si postupné ciele. Po schodoch choďte najprv len na tretie poschodie a zvyšok sa vyvezte výťahom. Každý týždeň pridajte jedno poschodie. To platí, aj keď prídete domov a bývate v paneláku. Lepšie začať pomaly, ako vôbec

Ako ďalšie jednoduché kardio cvičenie je, chôdza. Keď potrebujete kolegovi povedať novú informáciu, nepíšte mu mail a ani mu nevolajte. Zdvihnite sa zo stoličky a choďte za kolegom osobne. Pretiahnete si svoje telo a nepresedíte tak kompletne celý deň na stoličke. V prípade, že robíte z domu, si občas popri stoličke „zabehajte“ na mieste. Vaša chrbtica sa vám zato odvďačí.

Čítať ďalej…

 

Najbežnejšie typy prepravy tovaru, bez ktorých sa váš e-shop nepohne


preprava-zasielokPostaviť podnik na dobrej myšlienke a originálnom nápade ešte ani zďaleka nie je všetko. Pod úspech dnešnej modernej firmy sa podpisuje aj spoľahlivá preprava zaručujúca rozmach a pohodlné fungovanie internetových obchodov. Poďte sa preto spolu s nami pozrieť na to, ktoré prvky môžu vaše e-podnikanie v tomto smere čo najviac rozbehnúť tým správnym smerom?!

Preprava tovaru a kvalitné váhy T-Scale zaručia spokojnosť zákazníkov aj klientov, ktorí sa na základe tej najlepšej vybavenosti rozhodnú s vami spolupracovať.

Kamiónová preprava a jej rýchle dodanie tovaru na správne miesto

Rýchla kamiónová preprava sa podieľa na rozvoze a doručení tovaru v relatívne krátkej vzdialenosti (do 200-300 km), hlavnou výhodou tohto spôsobu prepravy je dobrá manévrovateľnosť, ktorá umožňuje dodať náklad od dverí k dverám.

Aj tento spôsob dopravy vám, ako internetovému e-shopu umožňuje pravidelný rozvoz objednaného tovaru zákazníkom, pričom však musíte dbať na jeho dostatočné a kvalitné balenie.

Čítať ďalej…

 

Označenie, s ktorým sa nestratíte, ale naopak vyniknete

certifikat-iso9001Ľudia sa dnes pri výbere vhodnej ponuky rozhodujú na základe rôznych podnetov. Pre mnohých je hlavným ukazovateľom hlavne cena, no stále viac zákazníkov siaha po kvalite. Tvrdiť, že je výrobok alebo služba zaručene kvalitná vám dnes ale môže každý.

Presvedčí vás o tom použitie najlepších materiálov pri výrobe s kombináciou dokonalého technologického postupu. Pre oveľa jednoduchšie rozhodovanie a posudzovanie kvality sú tu však normy ISO.

Medzinárodne uznávané ISO hodnoty, na základe ktorých vám predajca garantuje tú najlepšiu ponuku.

Prečo sa norma ISO oplatí?

Dnešný moderný trh je miestom, kde je silná konkurencia inherentná, a preto je prakticky nemožné na ňom prežiť a rozvíjať sa bez nových technológií a implementácií. Ak má spoločnosť osvedčenie o zhode s ISO 9001, zvyšuje sa jej konkurencieschopnosť.

Tento dokument bol vytvorený s cieľom chrániť spotrebiteľa pred výrobkami nízkej kvality. Každý kupujúci by tak mal vedieť, že spoločnosť s certifikátom ISO 9001 predáva kvalitné výrobky, ktoré spĺňajú medzinárodné normy.

Postup získania osvedčenia o zhode s normou ISO 9001 sa považuje za dobrovoľný. Tento dokument potvrdzuje, že má firma alebo podnikateľ funkčný systém riadenia kvality, ktorý poskytuje služby a kvalitu tovaru bez ohľadu na interné alebo externé zmeny.

Čítať ďalej…