RSSRôzne

7 veľkých zdravotných rizík sedavej práce za počítačom

Sedavý spôsob života sa stáva čoraz bežnejším, no pre telo je táto poloha naopak najmenej prirodzenou. Štatistiky hovoria, že viac ako 75 % svojho pracovného dňa strávime v kancelárii práve v tomto režime. Ak si predstavíme, že už pri 30 minútach sedenia sa telo dostáva do rizika, počas bežnej pracovnej doby si takto „kopeme vlastný hrob“.

Internet a online podnikanie sa ale postarali o to, aby sa počet ľudí sediacich za počítačom znásobil a každým jedným dňom tento trend pokračuje. V tejto chvíli by ste si možno pomysleli, že bežný robotník, ktorý potrebuje na svoju prácu kvalitné montérky je na tom lepšie. Plusy a mínusy má ale každé jedno zamestnanie. To sedavé má týchto sedem zdravotných rizík.

Zdravotné riziká sedavej práce

Na jednej strane je podnikanie cez internet hodnotené ako moderné, rýchle a pohodlné, no stále sú to ľudia, ktoré dodávajú týmto moderným technológiám a strojom konkrétne povely. Takýto pracovníci, ktorí vykonávajú sedavú prácu za svojim počítačom, sú ale vystavení zvýšenému riziku vzniku:

Čítať ďalej…
 

Naozaj potrebujete kanceláriu, aby ste dosiahli úspech v podnikaní?

virtuálna kancelária a sídloV niektorých prípadoch sa podnikateľ alebo manažér spoločnosti do kancelárie v návale svojich povinností v teréne ani nedostane. Dokonca ju mnohí podnikatelia a niektoré výrobné odvetvia ani nepotrebujú, pretože všetko dôležité majú v hlave, počítači a mobile. Pre úspech v podnikaní ale určitú formu kancelárie potrebovať budete a my vám povieme, kde a ako sa to dá vyriešiť formou lacného prenájmu.

Ak sa chystáte založiť novú spoločnosť, jednou zo základných podmienok je jej úspešná registrácia na konkrétnych úradoch. A práve obchodný register je systém, v ktorom sa musia zapísať všetky spoločnosti fungujúce na území našej republiky. Podmienkou pre povolenie zápisu je však spoločnosť registrovaná na konkrétnom sídle.

Na tieto účely využívajú nové firmy moderné virtuálne kancelárie, ktoré poskytujú svojim klientom niekoľko zaujímavých služieb. My si teraz niečo o nich povieme, pretože ešte stále sa môže nájsť človek, ktorý by sa v tom nevyznal.

Čítať ďalej…

 

Je možné proces likvidácie spoločnosti urobiť aj on-line?

likvidacia-spolocnostiLikvidácia spoločnosti nie je o nič jednoduchšia ako jej samotné založenie, a pokiaľ k tomuto stavu dôjde, je nutné si uvedomiť niekoľko dôležitých faktov a neutápať sa v problémoch, ktoré nemajú riešenie. Ako povedal Dalton Exley: „ Nikto z nás sa nemôže vrátiť v čase a znova začať. No čo môže urobiť každý, keď chce, je začať znova odteraz a zavŕšiť to inak a lepšie.“

Vďaka pohodlnej a aj keď to znie možno divne, príjemnejšej likvidácii spoločnosti on-line, sa vám niečo podobné podarí dosiahnuť celkom určite! Chyby a omyly predsa neznamenajú koniec sveta a za každým jedným mrakom svieti slnko a svitá nová nádej. Je na čase obrátiť list a možno aj novými lacnými tonermi začať písať inú a lepšiu históriu spoločnosti.

Dobrovoľná likvidácia spoločnosti má svoj postup

Ak sa spoločníci rozhodnú činnosť svojej firmy z určitého dôvodu ukončiť, je nutné vykonať jej likvidáciu. Je to však komplikovaný proces, s ktorým by vám ale skúsení odborníci mohli pomôcť. Takouto pohodlnejšou likvidáciou spoločnosti si ušetríte možno čas a v niektorých prípadoch zrejme aj financie, ktorých už nie je asi v tomto prípade nazvyš.

Čítať ďalej…

 

Úspešné zvládnutie firemných akcií – čo k tomu treba

firemné pracovné akciePre úspešné zvládnutie firemných akcií budete potrebovať nielen dobrú prezentačnú techniku, ale aj správne vybavené priestory. Plnohodnotné využívanie prezentačnej techniky je kľúčovým bodom každej a s úspechom prijatej vizuálnej prezentácie. Plánovaný kongres, konferencia, míting alebo iná dôležitá udalosť, využíva pri ich organizovaní tie najmodernejšie postupy a techniku, ktorej sa nič nevyrovná.

Ale aký to bude mať efekt, ak sa budete triasť v miestnosti, ktorá nemá správne izolované okná, nedostatočné vetranie alebo osvetlenie?

Z toho vyplýva, že základom úspechu plánovania dobrej akcie, prednášky, školenia alebo kongresu, by malo byť aj kvalitné vybavenie a zariadenie fyzických priestorov na tento účel určených. My vám predstavíme niekoľko možností, ktoré môžete pri najbližšej možnej príležitosti v tomto smere vyskúšať a preveriť.

Čítať ďalej…

 

Ako poslať balík do zahraničia spoľahlivo, rýchlo a za dobrú cenu

dorucovanie-zasielokDoba, v ktorej žijeme, nám dáva neobmedzené možnosti cestovania, komunikácie a ďalšieho spojenia s celým svetom. To platí, aj keď potrebujete odoslať zásielku od dverí k dverám napríklad na druhý koniec sveta.

Riešenie ponúkne rad doručovacích spoločností, stačí si len vybrať tú pravú. Pre niekoho bude určujúca cena, iného bude zaujímať termín dodania a ďalšieho môže limitovať rozmer či váha zásielky.

Cena, dodacia lehota, rozmery

Určiť konečnú cenu poskytovanej služby pomôže kalkulačka, ktorú nájdete na webových stránkach väčšiny doručovacích firiem. K výslednej čiastke je potrebné pripočítať cenu poistenia, ktorá je do určitej hodnoty zásielky nulová.

Doba, kedy zásielka dorazí na miesto určenia, sa líši nielen podľa doručovacích možností jednotlivých prepravcov, ale aj voľbou režimu, ktorý sme si pre odoslanie zvolili. Na výber máme väčšinou režim Standart alebo Expres, ktorý je drahší, avšak umožní doručiť zásielku aj do 24 hodín.

Vzhľadom k limitom váhy a rozmerov panujú medzi jednotlivými spoločnosťami rozdiely. Niektoré firmy zaisťujú prepravu balíkov vážiacich maximálne niekoľko desiatok kilogramov, iné spoločnosti zabezpečujú prepravu paliet vážiacich aj niekoľko stoviek kilogramov.

Čítať ďalej…

 

5 spôsobov, ako si zjednodušiť podnikateľský život

zjednoduste-si-podnikanieAko vlastník malej firmy ste zodpovední za mnohé kľúčové úlohy, aby ste udržali svoju firmu „nad vodou“, čo znamená, plniť objednávky, mať tvorivého ducha, vedieť riadiť predaj a marketing a obávaný proces fakturácie, pričom tento zoznam pokračuje samozrejme ďalej.

Byť podnikateľom alebo vlastníkom malej firmy však neznamená, že by ste to všetko potrebovali zvládnuť na jednej úrovni a sami. Úspešní podnikatelia sú v skutočnosti odbornými delegátmi, preto, že pochopili, ako deliť kľúčové úlohy, používať nástroje a riešenia delegovania. Ak chcete byť úspešní, aj vy by ste sa mali stať znalcami toho, čo vám v tomto smere pomôže. Tu je niekoľko tipov:

1. Je to jednoduché – skúste to digitálne

Dokonca aj vo svete, kde je digitalizácia dominantou, mnohí majitelia malých podnikov stále používajú manuálne prostriedky na vytváranie a odosielanie faktúr. V poslednom prieskume spoločnosti Sage sa dokonca zistilo, že 71 % malých podnikov používa na vytváranie faktúr Microsoft Word alebo Excel a 47 % zasiela faktúry svojim klientom poštou.

Čítať ďalej…

 

Ak potrebujete trvalý pobyt, môžete si ho vybaviť aj online

trvaly-pobyt-onlineDo rôznych nelichotivých situácií sa každý občas dostane a musí sa s nimi naučiť žiť a konfrontovať. Nie vždy je to ale tak jednoduché a jednoznačné, nájsť si cestu, ktorá vám otvorí v danom a konkrétnom smere nové obzory a možno aj dvere.

V tomto článku sme sa zamerali na to, ako vyriešiť svoje problémy napr. s vlastným sídlom firmy alebo s trvalým pobytom. Sú to záležitosti, ktoré nás môžu postretnúť v podnikaní a tiež v bežnom súkromnom živote.

Využívajú to aj podnikatelia

Určite ste už počuli o virtuálnej kancelárii a virtuálnom sídle spoločnosti, ktoré môžu výrazne uľahčiť podnikateľské začiatky a rozbeh podnikania. Je to v podstate virtuálna forma klasickej kancelárie, o ktorú sa ale nemusíte ako fyzická osoba, podnikateľ a prenajímateľ vôbec starať.

Čítať ďalej…

 

Ako začať s bitcoinom a kryptomenami – burza, nákup BTC a obchodovanie

bitcoin-cryptoStále častejšie a z rôznych strán sa stretávame s pojmami ako kryptomeny, bitcoin, blockchain, altcoiny decentralizované meny, krypto burza a pod. Je to len bublina, alebo neodvratný nový trend, ktorý sa skôr či neskôr stane bežnou súčasťou našich životov a teraz je ten správny čas to využiť?

Bitcoin a kryptomeny (altcoiny) sú v podstate virtuálne „internetové“ mince, ktorým ľudia svojimi finančnými investíciami (nákupom kryptomien) vyjadrujú svoju dôveru v daný „coin“ a tiež projekt za ním stojaci a tým ovplyvňujú ich cenu.

Momentálne má najvyššiu dôveru prvá a najstaršia kryptomena Bitcoin i keď jeho cena má vysoký rozptyl (volatilitu) a nie je žiadnym prekvapením ak behom krátkej doby zvýši svoju cenu o niekoľko 100% a následne zase cena prudko padne dole…

No v dlhodobom merítku má stále rastúci trend a je pravdepodobné že to tak bude aj naďalej, aj napriek občasným vyšším prepadom ceny. Je to aj z dôvodu že počet BTC, ktoré budú celkovo v obehu je presne definovaný (21 000 000 BTC – technicky: 20 999 999,9769) a tým pádom ak si nájde reálne využitie a rastúci dopyt, bude zákonite rásť aj jeho cena.


Ako ľahko získavať BTC zadarmo? Stačí zmeniť webový prehliadač na CryptoTab!

Čítať ďalej…

 

Chcete podnikať a potrebujete sídlo pre vašu spoločnosť

sídlo pre vašu spoločnosťDnešná rýchlo sa meniace technológie odstraňujú potrebu organizácie mať fyzickú polohu. Jednou z najväčších výhod tejto zmeny je to, že podnik nemusí investovať do prenájmu, a úspory sa tak môžu potom preniesť na zákazníkov a klientov.


Jednou z možností, akú dnes majú podniky, ktoré chcú odstrániť fyzickú polohu, je flexibilné virtuálne sídlo, ktoré má stále viac benefitov a tie môžete vo svoj prospech v biznise využiť aj vy.

Jednoduchá práca z domu

Ak si plánujete zakladať spoločnosť alebo už máte svoju malú domácu firmu a chcete si prenajať virtuálny kancelársky priestor, môžete získať fyzickú adresu bez toho, aby ste si museli prenajať klasickú kanceláriu alebo na tieto účely využiť svoju súkromnú adresu. Môžete tiež využívať telefón a službu odpovedania na hovory, takže si nebudete musieť prenajať ani sekretárku alebo vyčleniť čas z vášho rušného dňa, aby ste odpovedali na dané volania sami! Všetko je to ale samozrejme na vašom slobodnom rozhodnutí.

Čítať ďalej…

 

Hlavné úlohy podnikateľa, alebo čo a ako robiť, ak sa ním chcete stať

úlohy podnikateľaCharakteristiky moderného podnikania a manažmentu vytvárajú univerzálnu štruktúru pre osobitný typ manažéra. Aj keď sa to niekedy javí ako presný opak, manažérom úspešného podniku sa nestanete len tak zo dňa na deň. Dnes si to vyžaduje inovatívnu povahu, priaznivé sociálne prostredie, finančné, organizačné a iné špeciálne kompetencie a zručnosti.

Účinnosť moderného podnikania, jeho schopnosť existovať a rozvíjať sa vo vysoko konkurenčnom prostredí je čoraz viac závislé od maximálneho využitia potenciálu existujúceho ľudského zdroja.

Úlohou moderného manažéra je tak vytvoriť podmienky, v ktorých dokonca aj obyčajní ľudia môžu dosiahnuť mimoriadne výsledky. Všetko je závislé pritom na čase, ktorého sledovanie na moderných pánskych hodinkách je v biznise takmer na dennom poriadku. Aby ste si aspoň niektoré veci zjednodušili, chce to organizáciu a dobré zručnosti, ktoré vám v tom všetkom pomôžu.

Aký by mal byť manažér, aby mohol efektívne zmeniť správanie podriadeného?

Ako zo samotného názvu vyplýva, je to všetko o spolupráci. Teda aspoň by to tak byť malo. No ak si ani napriek tomu neviete predstaviť, čo všetko tým myslíme, môžete si prečítať nasledujúce riadky. Zvykli sme si na to, že je pre nás lepšie, ak nám niekto poradí a podá pomocnú ruku, toto je jeden zo spôsobov.

Čítať ďalej…

 

Kvalitné svetlo ako kľúč k bezproblémovému podnikaniu

svetlo-na-pracoviskuO tom, že je svetlo pre našu existenciu nevyhnutné asi viete. V domácom prostredí s tým až tak veľký problém nie je, ale ako si zaistíte tie najideálnejšie podmienky v práci, kde sa musíte podriadiť daným podmienkam?

Väčšina ľudí trávi veľkú časť svojho dňa na pracovisku. A značné množstvo práce je spojené s intenzitou vizuálnosti v danom prostredí. Preto je veľmi dôležité poskytnúť zamestnancom pohodlné pracovné podmienky, medzi ktoré patrí povinné, vysoko kvalitné osvetlenie. Na ňom závisí účinnosť práce zamestnancov, ich nálada a bezpečnosť.

Čo je hlavným účelom osvetlenia v pracovnom priestore

Aby sme si to na začiatok odôvodnili, pripomenieme si niekoľko dôležitých bodov, ktoré hovoria o nutnosti dobrého osvetlenia kancelárie pri vašej práci. K tým najzákladnejším dôvodom sa radí:

  • zabezpečenie optimálnych pracovných podmienok v súlade s normami;
  • zníženie únavy očí;
  • zaistenie bezpečnosti zamestnancov;
  • prevencia chorôb z povolania;
  • zvýšenie efektivity a kvality práce.

Ak tieto veci pri riadení svojej prevádzky podceníte, určite sa nedopracujete k očakávaným výkonom svojim, ani od vašich zamestnancov.

Čítať ďalej…

 

Dobrý podnikateľský plán je pre vás to najväčšie eso v rukáve, ale výhru vám vždy nezaručí

img01-dobry-podnikatelsky-planPustiť sa do podnikania bez potrebných znalostí o všetkom, čo k tomu patrí je niekedy ako ísť na výlet do neznámej oblasti bez dobrého GPS signálu alebo mapy. Aby ste sa ani vy v tomto niekedy neľútostnom prostredí nestratili, mali by ste si, pokiaľ možno, urobiť dobrý orientačný plán, ktorý sa dá využiť aj v reálnom prostredí.

Samozrejme, že to nie je všetko a okrem podkladov, ktoré vám pomôžu postaviť základy silnej a stabilnej spoločnosti, potrebujete oveľa viac. Čo konkrétne to je a ako to využiť vo svoj prospech si teraz povieme.

Na čo sa v podnikaní pripraviť?

Na túto otázku môže byť len jedna odpoveď – na všetko. Vo svojom podnikaní musíte byť 100 % kompletní. Áno, znamená to hlavne zo začiatku stráviť niekoľko bezsenných nocí, opustiť svoje koníčky, vzdať sa častých výletov a dovoleniek. a neustále sa vzdávať. Ale jedine tak vytvoríte živnú pôdu, z ktorej úroda bude bohatá. Je to teda o tvrdej práci, ktorá by vás mala ideálne aj baviť.

Čítať ďalej…

 

Investujte do ergonomického pracovného prostredia – oplatí sa to

pracovné prostredieS rastúcim počtom profesií vykonávaných prevažne v sede rastie aj počet ľudí, na ktorých zdraví sa podpisujú negatívne vplyvy tohto typu práce. Ľudia s tzv. “sedavými povolaniami” sú náchylnejší k vzniku civilizačných chorôb, častejšie trpia bolesťou chrbta či hlavy, očí.

Aj prax na Slovensku ukazuje, že ľudia pracujúci v kancelárii si čím ďalej viac uvedomujú dopad svojho zamestnania na zdravie. Sami zamestnanci potom prichádzajú s podnetmi na obstaranie ergonomických pracovných pomôcok.

Nech už ide o kancelárske stoličky, pracovné stoly, periférie k počítačom, systém osvetlenia či vetrania miestností, prípadne odstránenie rušiacich elementov, napr. oddelenia kancelárie a recepcie priečkou tak, aby pracovníci boli čo najmenej rušení prichádzajúcimi ľuďmi.

Dnes sme pre vás pripravili checklist ergonomických pracovných pomôcok, ktorý vám pomôže odhaliť najslabšie miesta vášho súčasného interiérového zariadenia a zároveň vás nasmeruje pri výbere zariadenia nového. Tu samozrejme platí, že do výberu vybavenia by mali byť zapojení aj samotní zamestnanci.

Čítať ďalej…

 

Automatizácia podnikania alebo ako dať veci do poriadku za 10 minút

automatizacia-podnikaniaObchod je jedným z dôležitých hospodárskych odvetví takmer pre každý štát. Preto sa počet podnikateľov, ktorí si vyberajú túto konkrétnu oblasť postupne zvyšuje.

Dynamický rozvoj priemyslu si ale vyžaduje, aby podnikateľ používal progresívne spôsoby organizovania výroby, služieb a tovaru, ako aj riadenia jeho podniku. A najjednoduchší spôsob, ako zvýšiť úroveň konkurencieschopnosti, je komplexná automatizácia.

Tento postup je vo všeobecnosti označovaný ako súbor činností, ktoré sú zamerané na zavedenie moderného softvéru a špičkových technológií do celého procesu. Vďaka nim vzniká reálna šanca na  maximalizovanie efektívnosti využívania pracovných zdrojov, ako aj kvalitu ich služieb.

Efektívnosť výrobného procesu

Pomocou automatizácie je možné minimalizovať množstvo prác zameraných na vypĺňanie dokumentov, zníženie pracovného zaťaženia personálu a zároveň zvýšenie intenzity obratu vo výrobe. Nebolo by to ale možné, ak by neboli stroje vybavené kvalitnými polyuretánovými kolieskami. Aj tie sa vďaka automatizácii starajú o to, aby bola ťažká manuálna práca ľudí zastúpená strojmi, čoho výsledkom je samozrejme vyššia efektivita.

Čítať ďalej…

 

6 tipov pre vytvorenie dobrého podnikateľského plánu

podnikatelsky-plan-tipyPokúsiť sa o realizáciu myšlienky bez podnikateľského plánu je asi to isté ako vydať sa na neznámu a dlhú cestu bez GPS alebo mapy. Spoliehajúc sa výlučne na skúsenosti, intuíciu a rady sa vám vždy nemusí vyplatiť.

Niekedy je dobré si urobiť aj menší alebo väčší plán. V podnikaní to platí dvojnásobne a my vám prinášame niekoľko rád, ako vám môže pomôcť.

Nie je to len bezcenný dokument

Podnikateľský plán sa pre väčšinu začínajúcich podnikateľov stáva nutným zlom, ktoré chcú mať rýchlo za sebou. Často si myslia, že takýto dokument je potrebný len na to, aby sa niečo podalo banke alebo ukázalo potenciálnym investorom, prečo by sa mali rozhodnúť vám poskytnúť svoje finančné prostriedky, ktoré potom môžete využiť aj na nákup spoľahlivých obchodných váh.

V skutočnosti je podnikateľský plán ale cenným sprievodcom aj pre samotného podnikateľa. Umožňuje mu posúdiť životaschopnosť myšlienky, identifikovať riziká a zistiť príležitosti.

Čítať ďalej…