RSSRôzne

Ako si vybrať špedičnú firmu? Nákladná doprava je výhodná!

| 30. októbra 2022 | 0 Comments

 

špedičná firmaPotrebujete prepraviť tovar, či už v rámci štátu alebo do zahraničia? Nákladná doprava je dnes dostupnejšia ako kedykoľvek predtým. Vďaka veľkej konkurencií firiem a špeditérov, už nie je problém poslať náklad aj niekoľko stoviek kilometrov ďaleko. Ako si vybrať kvalitnú špedičnú firmu, ktorá vás o všetkom informuje, zariadi a postará sa o vašu spokojnosť? 

Viete, čo potrebujete?

Bez nakupneho zoznamu strávite v potravinách oveľa viac času ako s ním. Rovnako to platí aj pri vyberaní špedičnej firmy. Spíšte si všetky požiadavky, predstavy, potreby a hlavne množstvo, ktoré plánujete prepraviť. Následne tieto informácie poskytnite špedičnej firme.

Kvalitná špedičná spoločnosť sa vás pokúsi nasmerovať tým správnym smerom. Je dôležité si uvedomiť, že dobrí špeditéri sa o svoje kontakty starajú. Potrebujú poznať vaše silné a slabé stránky. Len tak dokážu optimalizovať svoju prácu a zvýšiť vašu spokojnosť.

Skúsenosti so špecifickým tovarom

Práca špedičnej spoločnosti znamená zvoliť správnu prepravu pre váš náklad. Nie je však každý tovar rovnaký a existujú aj špeciálne kategórie, pri ktorých sa pristupuje špecifickým spôsobom. Jedným z príkladom je aj nadrozmerná preprava alebo preprava výbušnín.

Do ADR spadá Nákladná doprava výbušnín, horľavín a ďalších druhov tovaru. Pri nich je potrebné, aby spoločnosť mala medzi svojimi službami tento druh prepravy. Okrem toho, vodiči musia mať za sebou špeciálne školenia a spoločnosť na to musí mať pripravený vozový park.

Ak s týmto druhom tovaru nemá špedičná spoločnosť skúsenosti, môže vám to vytvoriť komplikácie a stratu drahocenného času. Je preto na mieste, keď sa pri zoznamovaní so špeditérmi opýtate na ich predchádzajúce skúsenosti s tovarom, ktorí plánujete prepraviť.

Čítať ďalej…

 

Neviete sa v práci sústrediť? Na vine môže byť vaša kancelária

| 27. septembra 2022 | 0 Comments

praca-v-kancelariiVeľké otvorené priestory už nejaký ten piatok kraľujú kancelárskym priestorom. Malé uzavreté kancelárie sa vytrácajú a do popredia sa tlačí aj „home office“. Aké sú výhody a nevýhody jednotlivých typov kancelárií?

Open space nie sú výdobytkom súčasnosti

Priestor, v ktorom pracujete má veľký vplyv na vaše sústredenie, produktivitu aj výkon. Otvorené kancelárske priestory ale nie sú výmyslom modernej doby. Za predchodcu sa považuje učtáreň v automobilke Ford, kde okolo roku 1900 zakladateľ pásovej výrobe aplikoval rovnaký princíp aj na kancelárie ostatných zamestnancov. Na začiatku síce pozorovali zvýšenú produktivitu, tá ale postupne začala upadať a na jej miesto sa dostal tzv. syndróm open space.

Lepšia interakcia s kolegami, ale veľa hluku

Jednou veľkou výhodou pri open space kanceláriách je lepšia možnosť komunikácie s kolegami. Navyše vďaka tomu sa zlepšujú aj pracovné vzťahy a kolegovia sa takto dokážu lepšie spoznať. Naopak v uzavretých kanceláriách, kde často sedí 3 až 5 ľudí je sklon k vzniku skupiniek a nie úplne dobrých vzťahov s kolegami.

Čítať ďalej…

 

Plnohodnotný spoločník pri náročnej práci: Repasovaný notebook

| 13. augusta 2022 | 0 Comments

 

repasovaný počítačV apríli v roku 2002 bol vyrobený miliardtý osobný počítač. V súčasnosti je počet vyrobených osobných počítačov niekoľkonásobne vyšší a aj s obľubou a nárastom výroby smartfónov sú notebooky veľkým biznisom. Napriek širokej ponuke a rôznym výrobcom, nie je ešte stále investícia do úplne nového počítačového hardvéru lacná. Repasovaný notebook sa preto stáva pre mnohých z nás ideálne riešenie. 

Ak si kúpite repasovaný počítač, nemusíte minúť veľa peňazí, aby ste do svojich rúk dostali  skvelý stroj.

Čítajte ďalej a zistíte, prečo sa vám pred kúpou nového modelu oplatí uprednostniť rovnako a možno ešte kvalitnejší repasovaný počítač. 

Repasované počítače majú často vyššiu špecifikáciu

Možno si myslíte, že kúpa renovovaného počítača znamená, že musíte urobiť kompromisy vo výkone. V skutočnosti je ale opak pravdou, pretože veľa renovovaných počítačov má často v skutočnosti vyššiu špecifikáciu, akú získate pri kúpe úplne nového počítača.

Repasovaný notebook má oveľa lepšie špecifikácie v každej jednej oblasti a pritom je za podobnú cenu a (v závislosti od modelu a stavu) stále v záruke.

Čítať ďalej…

 

Elektronický zabezpečovací systém: Prečo je pre vaše podnikanie tak dôležitý?

| 12. augusta 2022 | 0 Comments

 

Elektronický zabezpečovací systémNielen v domácom prostredí, ale aj vo firme je bezpečnosť veľmi dôležitá. Správna ochrana majetku a financií zaisťuje bezproblémový chod firmy a predchádza rizikám, ktoré by vás mohli ohroziť a pripraviť o živobytie. Na tieto účely sa používa viacero systémov. 

Elektronický zabezpečovací systém je však najlepší a nasledujúce výhody vám prezradia, prečo?

Kompletná ochrana majetku 

Moderný elektronický zabezpečovací systém je jedným z najlacnejších preventívnych opatrení na ochranu vášho obchodného a osobného majetku, ako sú peniaze, nábytok a dokonca aj duševné vlastníctvo. Jednoducho povedané, elektronické zabezpečenie vás ochráni pred vonkajšou aj vnútornou krádežou.

Prax ukazuje, že počet vlámaní do firemných priestorov sa z roka na rok v tejto neľahkej dobe zvyšuje, preto je jedným zo spôsobov, ako zabrániť takýmto podvodom, mať proti páchateľom trestnej činnosti dôkazy a začať používať špeciálne kamerové systémy.

Čítať ďalej…

 

Ako čítať reč tela – kurz neverbálnej komunikácie

| 12. augusta 2022 | 0 Comments

 
Ako čítať reč telaReč tela, neverbálna komunikácia alebo nonverbálna komunikácia. Sú to názvy pre jednu a tú istú vec, pre informácie, ktoré môžeme vyčítať z výrazu tváre, gest alebo postojov jednotlivca. V kurze Neverbálna komunikácia alebo Majster reči tela lektorka Petra Johansson vysvetľuje, čo znamenajú rôzne gestá, a naučí vás, ako čítať reč tela.

Všetci dnes a denne používame reč tela, často bez toho, aby sme si to uvedomovali. Neverbálna komunikácia sprostredkúva úplne iné informácie ako to, čo hovoríme. Vyjadruje postoj hovoriaceho a pôsobí na naše emócie. Prostredníctvom reči tela ovplyvňujeme svoje okolie a môžeme si ho buď získať na svoju stranu, alebo ho obrátiť proti sebe.

V kurze Neverbálna komunikácia alebo Majster reči tela sa naučíte ako čítať reč tela a tiež:

  • čo sú gestá a ich pôvod
  • ako interpretovať gestá a reč tela.
  • ako ďaleko alebo blízko od svojho náprotivku máte stáť.
  • ako správne podať ruku
  • ako sedieť na stoličke bez toho, aby ste o sebe prezradili čokoľvek ľuďom okolo vás
  • ako zistiť, či k vám niekto nie je úprimný

Viete, aké gestá používať alebo aká vzdialenosť je pri komunikácii vhodná alebo nevhodná? Viete, ako si všímať informácie, ktoré o vašom partnerovi prezrádza reč tela? Viete rozoznať, kedy k vám druhá osoba nie je úprimná?

Čítať ďalej…

 

Digitalizácia: Cesta, ako zjednodušiť a zefektívniť skladovanie tovaru

| 11. augusta 2022 | 0 Comments

 

Digitalizácia procesov vo firmeDigitálny sklad je zariadenie, kde sa technológia používa na optimalizáciu procesov a tokov tovaru a na dosiahnutie úplnej sledovateľnosti produktov. Skúsení podnikatelia a aj tí noví veľmi rýchlo zistia, že na riadenie logistiky potrebujete veľa času, zamestnancov a vynaloženej námahy. Digitalizácia určitých procesov by preto mohla byť riešenie. 

V tradičnom sklade sa kontrola zásob a organizácia úloh skladníka vykonáva vo väčšej miere stále manuálne a preto je riziko chýb alebo oneskorení vysoké. Digitalizácia zvyšuje rýchlosť a presnosť rôznych úloh, čo okrem iného umožňuje kontrolovať zásoby v reálnom čase a skrátiť dodacie lehoty objednávok. 

Poďme sa spoločne pozrieť na výhody, ktoré vám implementácia takéhoto riešenia do praxe  ponúka a zaisťuje efektívne skladovanie tovaru.

Kontrola zásob v reálnom čase

Pri digitálnom sklade je stav zásob presne známy vďaka riadiacemu softvéru, ktorý sleduje prichádzajúci a odchádzajúci tovar. Správne kódovanie tovaru v sklade je však nevyhnutné pre kontrolu zásob v reálnom čase, čo znamená, že všetky položky musia byť riadne identifikované jedinečným kódom alebo identifikátorom.

Zlepšenie procesov

V digitálnom sklade je filozofia neustáleho zlepšovania bežná. Spoločnosti využívajú stratégie určené na zlepšenie procesov a služieb. Systém kontrolovanej organizácie ponúka flexibilitu na prispôsobenie sa obchodným zmenám, ako je napríklad zavádzanie nových procesov.

Čítať ďalej…

 

Online účtovníctvo: Budúcnosť jednoduchého riadenia firmy a jej financií

| 10. augusta 2022 | 0 Comments

 

Online účtovníctvoČasto sa hovorí, že voľný peňažný tok je základom každého podnikania. Aby sa preto zabezpečilo bezproblémové fungovanie podnikania, majitelia firiem musia dbať na to, aby ich účtovné procesy a metódy boli na úrovni.

Tieto povinnosti sú však časovo náročné a môžu vám zabrať značnú časť priestoru na prácu. Dobrou správou ale je, že vďaka technológiám je takéto sledovanie financií a vedenie záznamov jednoduchšie a pohodlnejšie. S online účtovným softvérom, prípadne aplikáciou, záleží od toho, čo si vyberiete, môžete ako podnikateľ bezpečne ukladať svoje údaje a riadiť účtovníctvo bez straty času aj peňazí. 

Tu je niekoľko dôvodov, prečo by aj vaša firma mala používať online účtovný softvér.

Efektívne a presné vedenie účtovníctva, ktoré šetrí čas

Majitelia firiem, ktorí sú zaneprázdnení snahou o rast svojho podnikania, môžu považovať za zdrvujúce zvládnuť veľký objem transakcií vrátane príjmov a udalostí súvisiacich s príjmami a výdavkami.

S cloudovým  účtovným softvérom je spúšťať zostavy a uchovávať dôležité účtovné údaje v systéme oveľa jednoduchšie. Pravidelným zadávaním presných informácií do systému sa výrazne znižuje riziko vzniku nákladných účtovných chýb. A napokon, cloudový softvér je hosťovaný online, čím si ušetríte čas pri cestovaní za osobou, ktorá sa vám doteraz o všetky podklady a faktúry starala.

Takýto systém moderného vedenia účtovníctva celý proces zjednodušuje. Ušetríte na dodatočných zamestnancoch a pritom máte o všetko dokonalý prehľad.

Čítať ďalej…

 

Vplýva aj na vás? Faktor, ktorý najviac zhoršuje výkon v práci

| 11. mája 2022 | 0 Comments

 

interiérová akustikaModerné spojené a otvorené kancelárske priestory dnešná spoločnosť miluje, nie vždy sa s nimi ale stotožňujú aj ich obyvatelia. Rozprávanie, hluk, vyzváňajúce telefóny a iné rušivé prvky ničia nielen vašu produktivitu, ale aj sluch so psychikou. 

Každý, kto musí v práci počúvať kolegov, ktorí telefonujú, diskutujú alebo chatujú, prípadne jeho sluch zamestnáva kopírka alebo ventilácia, sa ťažko sústredí. Aj preto je hluk podľa odborníkov považovaný za najvplyvnejší faktor, ktorý najviac zhoršuje pracovný výkon ľudí pracujúcich v kancelárii. 

Riešením je zlepšenie interiérovej akustiky pomocou niektorých univerzálnych a jednoduchých spôsobov. Tak sa poďme na ne spoločne pozrieť, aby sa vám lepšie podnikalo aj pracovalo.

Inštalujte pod podlahu kročajovú izoláciu

Často si to ani len neuvedomujeme, ale pri sústredení sa na prácu, navyše keď sme v strese a potrebujeme niečo rýchlo dokončiť, pretože nás tlačí termín, môže náš sluch „dráždiť“ aj ten najmenší podnet. Lietajúci hmyz alebo obyčajné kroky po podlahe sa zrazu premenia na nepríjemnú ozvenu. 

Čítať ďalej…

 

Ako sa chrániť, keď vírus ohrozuje vás aj vaše podnikanie?

| 10. mája 2022 | 0 Comments

 

ochrana zdravia na pracoviskuPodnikanie a zdravie majú veľa spoločného, pretože, ak sa človek neteší dobrému zdraviu a fyzickej kondícii, všetky ostatné výhody, ktorými človek disponuje, sú bezcenné. Mnohí z nás aj napriek tomu drobné prechladnutia v práci prehliadajú a podceňujú. Viaceré štúdie ale potvrdili, že vírusy sa v kanceláriách a uzavretých priestoroch šíria veľmi rýchlo, i keď sa v miestnosti nachádza len jeden chorý človek.

Vedci z Univerzity v Arizone sa rozhodli zistiť, ako rýchlo a kde sa vírusy v kancelárskych priestoroch takto šíria. Aby pri tomto experimente neohrozili účastníkov štúdie, ktorá tomto špecifickom priestore prebiehala, využili na tento účel vírus bez rizika, ktorý sa ale svojím charakterom, veľkosťou a inými vlastnosťami podobal tomu klasickému z prechladnutia.

Výsledky záverečných zistení boli veľmi zaujímavé a možno aj vás po prečítaní článku donútia využívať odolné nerezové drezy na detailnejšie čistenie a dezinfekciu nielen kancelárskych priestorov. 

4 hodiny stačia na to, aby bolo vírusom infikovaných viac ako 50 % povrchov v priestore

Zaujímavý a pritom veľmi jednoduchý bol aj samotný priebeh výskumu. Zamestnancom bolo na ruky aplikovaných niekoľko kvapiek vody, pričom nie každá kvapka obsahovala vírus a zamestnanci o tom vedeli. Vírusom boli takto údajne „infikované“ lej tri osoby z 20 členného tímu.  

Čítať ďalej…

 

Keď vám na pomoc pri podnikaní prichádza priemyslový vysávač

| 9. mája 2022 | 0 Comments

 

priemyslový vysávačHoci nie je vysávač stredobodom manuálnych a častých zručností v bežnej domácnosti, málokedy to bez neho zvládneme aj v podnikaní a priemysle. Veľmi spoľahlivo zaisťuje hladký priebeh náročnej práce, prípadne rýchle uvedenie pracovnej plochy do pôvodného stavu po jej ukončení.

Pri krátkej a občasnej údržbe s tým bežné vysávače nemajú najmenšie problémy, no pri intenzívnom používaní tieto zariadenia veľmi rýchlo narazia na svoje výkonové hranice. A práve v takýchto prípadoch prichádza na radu niečo špeciálnejšie, v podobe kvalitného a výkonného priemyslového vysávača.

Klasický verzus priemyslový vysávač 

Priemyslový vysávač samozrejme nevykonáva inú činnosť ako bežný domáci spotrebič tohto typu, ktorý sa stará o dokonalý vzhľad a čistotu vašej obľúbenej vinylovej podlahy. Obmedzený na vlastnú činnosť tiež nasáva nečistoty, prach a iné pevné látky v priemysle a zhromažďuje ich na neskoršiu likvidáciu. 

Čítať ďalej…

 

Expandujete a hľadáte ideálnu formu zastúpenia zahraničnej spoločnosti na Slovensku?

| 14. marca 2022 | 0 Comments

 

 založenie Organizačnej zložkyOtvorené hranice, nové predajné trhy, medzinárodná partnerská sieť, zvýšenie prestíže firmy v očiach zákazníkov a partnerov, zníženie daní a daňová optimalizácia – to všetko sú len niektoré z mnohých dôvodov, prečo sa ľudia rozhodujú podnikať za hranicami svojej vlasti. Založiť si dcérsku spoločnosť u nás môžete ako cudzinec tiež. 

Prostredníctvom Organizačnej zložky je to asi najjednoduchšie, o čom pevne veríme, že vás v nasledujúcom článku presvedčíme. 

Nechajte založenie Organizačnej zložky na odborníkov

Dcérska spoločnosť vám môže priniesť mnohé výhody. Užšiu blízkosť k lokálnemu trhu, pozitívne efekty na konkurencieschopnosť firmy či lepšie rozloženie rizík prostredníctvom diverzifikácie. Netreba však ignorovať ani nevýhody, ako sú výkyvy na devízových trhoch či náklady spojené s otvorením pobočky.

Komplikácie súvisiace so založením takejto „pobočky“ si ale môžete s nami zjednodušiť. Stačí si vybrať odborníkov z Company Consulting, ktorí vám s kompletným založením Organizačnej zložky na Slovensku pomôžu.

Za výhodnú cenu vám v priebehu 15 až 20 pracovných dní Company Consulting založí Organizačnú zložku bez najmenších problémov. 

Čítať ďalej…

 

Potrebujete súdny preklad? Poradíme vám, na koho sa obrátiť.

| 31. januára 2022 | 0 Comments

Súdne preklady pri podnikaníAk sa chystáte rozšíriť svoje podnikanie na medzinárodné trhy, je isté, že súdnym prekladom sa nevyhnete. Dokumenty spojené so zahraničným obchodom budete musieť predložiť príslušným inštitúciám v úradnom jazyku danej krajiny. Nenechajte sa zaskočiť a buďte pripravení.

Právne regulácie týkajúce sa práce a podnikania v cudzine sa môžu v jednotlivých krajinách líšiť, vo všetkých však bude nutné poskytnúť minimálne preložený rodný list a výpis z registra trestov. Kto vám tieto dokumenty preloží a čo očakávať? 

Ako súdny preklad vyzerá? 

Medzi základné náležitosti úradného prekladu (ozn. aj ako notársky, certifikovaný alebo súdny preklad) patrí: okrúhla pečiatka úradného prekladateľa, jeho podpis a pridelený identifikátor, prekladateľská doložka v oboch jazykoch a číslo prekladu. Vyhotovený dokument v cudzom jazyku musí byť s originálom previazaný stuhou – trikolórou. 

Kto môže preklad vyhotoviť? 

Úradný preklad môže vydať iba oprávnená osoba, ktorá zložila odborné skúšky a bola akreditovaná Ministerstvom spravodlivosti SR. Môže ísť o fyzickú osobu, ktorá vykonáva prekladateľskú a tlmočnícku činnosť alebo o prekladateľskú agentúru. 

Čítať ďalej…

 

Kde získať najlepšie manažérske zručnosti a schopnosti

| 30. novembra 2021 | 0 Comments

 
kurz-manazerskych-zrucnostiAko zlepšovať vzťahy na pracovisku a zvyšovať výkony ľudí vo vašej firme alebo pracovnom tíme? Kde získať najlepšie manažérske zručnosti a schopnosti?

Ak sú to pre vás aktuálne otázky, dávame do pozornosti online “Kurz najlepších manažérskych zručností” od lektora Alexandra Birčáka, kde sa naučíte a objavíte techniky a postupy, ako odhaliť, čo je pre vašich ľudí dôležité a ako s nimi nastaviť korektnú efektívnu spoluprácu, ktorá prinesie tímu aj vám skvelé výsledky.

Online Kurz najlepších manažérskych zručností obsahuje trochu teórie, veľa príkladov zo života a taktiež praktické cvičenia. V tých si prejdete svoje konkrétne problémové situácie a pomenujete nové riešenia, ktoré vám budú vyhovovať viac, než tie doterajšie.

Čo konkrétne sa v manažérskom kurze naučíte:

  • ako odhaliť, čo by vaši ľudia najradšej robili, aj keby za to nedostali zaplatené
  • ako odhaliť skryté príčiny demotivácie ľudí
  • ako zaviesť korektné vzťahy v tíme a kolektíve
  • ako sa vyznať vo svojich aj cudzích emóciách
  • ako ovplyvňovať svoje aj cudzie emócie
  • ako primerane reagovať na emócie iných ľudí

Práca manažéra býva veľmi stresujúca. Konflikty medzi a so zamestnancami, neplnenie úloh, zavádzanie zmien. A k tomu niekedy aj konflikty v osobnom živote.

Čítať ďalej…

 

Bezpečnostné systémy, ktoré sa postarajú o ochranu vašej firmy

| 29. novembra 2021 | 0 Comments

 

Bezpečnostné systémyJe pre vás práca vo vlastnej firme dôležitá a venujete jej všetok svoj voľný čas, no aj napriek tomu sú chvíle, počas ktorých ju musíte nechať bez dozoru? V tom prípade by ste mohli na zabezpečenie celého objektu využiť silu a výhody špičkových bezpečnostných systémov.

Profesionálne kamery a spoľahlivá požiarna signalizácia vám tento komfort poskytne. Poďte sa spolu s nami o tom presvedčiť.

S kamerovým systémom budete mať všetko „pod palcom“

Nemôžete mať oči všade vo vašej spoločnosti a už vôbec nie nepretržite všetko sledovať? Moderné video systémy sa o to postarajú za vás. Kvalitné kamerové systémy z Košíc vám ponúkajú individuálne prispôsobené, nákladovo efektívne riešenia pre všetko, čo súvisí s najmodernejším videomonitorovaním.

Tieto moderné kamerové systémy vám poskytujú množstvo údajov, vďaka čomu budete mať firmu pod kontrolou kedykoľvek počas dňa alebo noci. Online prepojenie a špičkové technológie kamier sa o vaše pohodlie, komfort a bezpečie objektu spolu s úspornými LED bodovými svetlami určite postarajú.

Čítať ďalej…

 

Ako sa zachovať a správať, keď to v pracovnom vzťahu škrípe

| 28. novembra 2021 | 0 Comments

 

spravne-zvladanie-konfliktovTí, ktorí správne zvládajú konflikty medzi kolegami alebo so zákazníkmi a partnermi, namiesto podnecovania problémov, veľmi dobre aktivujú a využijú dostupné zdroje a otvárajú si nové obchodné príležitosti. Zručné riešenie konfliktov si však vyžaduje analýzu napätia, konštruktívne jednanie s náročnými partnermi a vyjadrenie vlastného postoja.

Nakoľko nie je práca s ľuďmi jednoduchá, máme pre vás niekoľko tipov, ako sa správať šikovne, keď to vo vašom pracovnom alebo obchodnom vzťahu „škrípe“.

1. Berte varovné signály vážne a neignorujte ich

Narastajú medzi vami a vašimi kolegami v práci nezhody? Nepodceňujte prvé varovné signály a riešte to čím skôr. Vecná diskusia je vždy lepšia ako riešenie konfliktu na súde, pri ktorom sa bez výhodných služieb dobrej advokátskej kancelárie už zrejme nezaobídete.

2. Počúvajte a ukážte porozumenie

Doma si môžete svoje bývanie ochrániť pred neprispôsobivými ľuďmi alebo hlukom z ulice vhodnou akustickou izoláciou. V práci sa musíte naučiť s kolegami fungovať. Komunikácia je ten najlepší základ.

Čítať ďalej…