RSSRôzne

Vplýva aj na vás? Faktor, ktorý najviac zhoršuje výkon v práci

 

interiérová akustikaModerné spojené a otvorené kancelárske priestory dnešná spoločnosť miluje, nie vždy sa s nimi ale stotožňujú aj ich obyvatelia. Rozprávanie, hluk, vyzváňajúce telefóny a iné rušivé prvky ničia nielen vašu produktivitu, ale aj sluch so psychikou. 

Každý, kto musí v práci počúvať kolegov, ktorí telefonujú, diskutujú alebo chatujú, prípadne jeho sluch zamestnáva kopírka alebo ventilácia, sa ťažko sústredí. Aj preto je hluk podľa odborníkov považovaný za najvplyvnejší faktor, ktorý najviac zhoršuje pracovný výkon ľudí pracujúcich v kancelárii. 

Riešením je zlepšenie interiérovej akustiky pomocou niektorých univerzálnych a jednoduchých spôsobov. Tak sa poďme na ne spoločne pozrieť, aby sa vám lepšie podnikalo aj pracovalo.

Inštalujte pod podlahu kročajovú izoláciu

Často si to ani len neuvedomujeme, ale pri sústredení sa na prácu, navyše keď sme v strese a potrebujeme niečo rýchlo dokončiť, pretože nás tlačí termín, môže náš sluch „dráždiť“ aj ten najmenší podnet. Lietajúci hmyz alebo obyčajné kroky po podlahe sa zrazu premenia na nepríjemnú ozvenu. 

Čítať ďalej…

 

Ako sa chrániť, keď vírus ohrozuje vás aj vaše podnikanie?

 

ochrana zdravia na pracoviskuPodnikanie a zdravie majú veľa spoločného, pretože, ak sa človek neteší dobrému zdraviu a fyzickej kondícii, všetky ostatné výhody, ktorými človek disponuje, sú bezcenné. Mnohí z nás aj napriek tomu drobné prechladnutia v práci prehliadajú a podceňujú. Viaceré štúdie ale potvrdili, že vírusy sa v kanceláriách a uzavretých priestoroch šíria veľmi rýchlo, i keď sa v miestnosti nachádza len jeden chorý človek.

Vedci z Univerzity v Arizone sa rozhodli zistiť, ako rýchlo a kde sa vírusy v kancelárskych priestoroch takto šíria. Aby pri tomto experimente neohrozili účastníkov štúdie, ktorá tomto špecifickom priestore prebiehala, využili na tento účel vírus bez rizika, ktorý sa ale svojím charakterom, veľkosťou a inými vlastnosťami podobal tomu klasickému z prechladnutia.

Výsledky záverečných zistení boli veľmi zaujímavé a možno aj vás po prečítaní článku donútia využívať odolné nerezové drezy na detailnejšie čistenie a dezinfekciu nielen kancelárskych priestorov. 

4 hodiny stačia na to, aby bolo vírusom infikovaných viac ako 50 % povrchov v priestore

Zaujímavý a pritom veľmi jednoduchý bol aj samotný priebeh výskumu. Zamestnancom bolo na ruky aplikovaných niekoľko kvapiek vody, pričom nie každá kvapka obsahovala vírus a zamestnanci o tom vedeli. Vírusom boli takto údajne „infikované“ lej tri osoby z 20 členného tímu.  

Čítať ďalej…

 

Keď vám na pomoc pri podnikaní prichádza priemyslový vysávač

 

priemyslový vysávačHoci nie je vysávač stredobodom manuálnych a častých zručností v bežnej domácnosti, málokedy to bez neho zvládneme aj v podnikaní a priemysle. Veľmi spoľahlivo zaisťuje hladký priebeh náročnej práce, prípadne rýchle uvedenie pracovnej plochy do pôvodného stavu po jej ukončení.

Pri krátkej a občasnej údržbe s tým bežné vysávače nemajú najmenšie problémy, no pri intenzívnom používaní tieto zariadenia veľmi rýchlo narazia na svoje výkonové hranice. A práve v takýchto prípadoch prichádza na radu niečo špeciálnejšie, v podobe kvalitného a výkonného priemyslového vysávača.

Klasický verzus priemyslový vysávač 

Priemyslový vysávač samozrejme nevykonáva inú činnosť ako bežný domáci spotrebič tohto typu, ktorý sa stará o dokonalý vzhľad a čistotu vašej obľúbenej vinylovej podlahy. Obmedzený na vlastnú činnosť tiež nasáva nečistoty, prach a iné pevné látky v priemysle a zhromažďuje ich na neskoršiu likvidáciu. 

Čítať ďalej…

 

Expandujete a hľadáte ideálnu formu zastúpenia zahraničnej spoločnosti na Slovensku?

 

 založenie Organizačnej zložkyOtvorené hranice, nové predajné trhy, medzinárodná partnerská sieť, zvýšenie prestíže firmy v očiach zákazníkov a partnerov, zníženie daní a daňová optimalizácia – to všetko sú len niektoré z mnohých dôvodov, prečo sa ľudia rozhodujú podnikať za hranicami svojej vlasti. Založiť si dcérsku spoločnosť u nás môžete ako cudzinec tiež. 

Prostredníctvom Organizačnej zložky je to asi najjednoduchšie, o čom pevne veríme, že vás v nasledujúcom článku presvedčíme. 

Nechajte založenie Organizačnej zložky na odborníkov

Dcérska spoločnosť vám môže priniesť mnohé výhody. Užšiu blízkosť k lokálnemu trhu, pozitívne efekty na konkurencieschopnosť firmy či lepšie rozloženie rizík prostredníctvom diverzifikácie. Netreba však ignorovať ani nevýhody, ako sú výkyvy na devízových trhoch či náklady spojené s otvorením pobočky.

Komplikácie súvisiace so založením takejto „pobočky“ si ale môžete s nami zjednodušiť. Stačí si vybrať odborníkov z Company Consulting, ktorí vám s kompletným založením Organizačnej zložky na Slovensku pomôžu.

Za výhodnú cenu vám v priebehu 15 až 20 pracovných dní Company Consulting založí Organizačnú zložku bez najmenších problémov. 

Čítať ďalej…

 

Potrebujete súdny preklad? Poradíme vám, na koho sa obrátiť.

Súdne preklady pri podnikaníAk sa chystáte rozšíriť svoje podnikanie na medzinárodné trhy, je isté, že súdnym prekladom sa nevyhnete. Dokumenty spojené so zahraničným obchodom budete musieť predložiť príslušným inštitúciám v úradnom jazyku danej krajiny. Nenechajte sa zaskočiť a buďte pripravení.

Právne regulácie týkajúce sa práce a podnikania v cudzine sa môžu v jednotlivých krajinách líšiť, vo všetkých však bude nutné poskytnúť minimálne preložený rodný list a výpis z registra trestov. Kto vám tieto dokumenty preloží a čo očakávať? 

Ako súdny preklad vyzerá? 

Medzi základné náležitosti úradného prekladu (ozn. aj ako notársky, certifikovaný alebo súdny preklad) patrí: okrúhla pečiatka úradného prekladateľa, jeho podpis a pridelený identifikátor, prekladateľská doložka v oboch jazykoch a číslo prekladu. Vyhotovený dokument v cudzom jazyku musí byť s originálom previazaný stuhou – trikolórou. 

Kto môže preklad vyhotoviť? 

Úradný preklad môže vydať iba oprávnená osoba, ktorá zložila odborné skúšky a bola akreditovaná Ministerstvom spravodlivosti SR. Môže ísť o fyzickú osobu, ktorá vykonáva prekladateľskú a tlmočnícku činnosť alebo o prekladateľskú agentúru. 

Čítať ďalej…

 

Ako čítať reč tela – kurz neverbálnej komunikácie

 
Ako čítať reč telaReč tela, neverbálna komunikácia alebo nonverbálna komunikácia. Sú to názvy pre jednu a tú istú vec, pre informácie, ktoré môžeme vyčítať z výrazu tváre, gest alebo postojov jednotlivca. V kurze Neverbálna komunikácia alebo Majster reči tela lektorka Petra Johansson vysvetľuje, čo znamenajú rôzne gestá, a naučí vás, ako čítať reč tela.

Všetci dnes a denne používame reč tela, často bez toho, aby sme si to uvedomovali. Neverbálna komunikácia sprostredkúva úplne iné informácie ako to, čo hovoríme. Vyjadruje postoj hovoriaceho a pôsobí na naše emócie. Prostredníctvom reči tela ovplyvňujeme svoje okolie a môžeme si ho buď získať na svoju stranu, alebo ho obrátiť proti sebe.

V kurze Neverbálna komunikácia alebo Majster reči tela sa naučíte ako čítať reč tela a tiež:

  • čo sú gestá a ich pôvod
  • ako interpretovať gestá a reč tela.
  • ako ďaleko alebo blízko od svojho náprotivku máte stáť.
  • ako správne podať ruku
  • ako sedieť na stoličke bez toho, aby ste o sebe prezradili čokoľvek ľuďom okolo vás
  • ako zistiť, či k vám niekto nie je úprimný

Viete, aké gestá používať alebo aká vzdialenosť je pri komunikácii vhodná alebo nevhodná? Viete, ako si všímať informácie, ktoré o vašom partnerovi prezrádza reč tela? Viete rozoznať, kedy k vám druhá osoba nie je úprimná?

Čítať ďalej…

 

Kde získať najlepšie manažérske zručnosti a schopnosti

 
kurz-manazerskych-zrucnostiAko zlepšovať vzťahy na pracovisku a zvyšovať výkony ľudí vo vašej firme alebo pracovnom tíme? Kde získať najlepšie manažérske zručnosti a schopnosti?

Ak sú to pre vás aktuálne otázky, dávame do pozornosti online “Kurz najlepších manažérskych zručností” od lektora Alexandra Birčáka, kde sa naučíte a objavíte techniky a postupy, ako odhaliť, čo je pre vašich ľudí dôležité a ako s nimi nastaviť korektnú efektívnu spoluprácu, ktorá prinesie tímu aj vám skvelé výsledky.

Online Kurz najlepších manažérskych zručností obsahuje trochu teórie, veľa príkladov zo života a taktiež praktické cvičenia. V tých si prejdete svoje konkrétne problémové situácie a pomenujete nové riešenia, ktoré vám budú vyhovovať viac, než tie doterajšie.

Čo konkrétne sa v manažérskom kurze naučíte:

  • ako odhaliť, čo by vaši ľudia najradšej robili, aj keby za to nedostali zaplatené
  • ako odhaliť skryté príčiny demotivácie ľudí
  • ako zaviesť korektné vzťahy v tíme a kolektíve
  • ako sa vyznať vo svojich aj cudzích emóciách
  • ako ovplyvňovať svoje aj cudzie emócie
  • ako primerane reagovať na emócie iných ľudí

Práca manažéra býva veľmi stresujúca. Konflikty medzi a so zamestnancami, neplnenie úloh, zavádzanie zmien. A k tomu niekedy aj konflikty v osobnom živote.

Čítať ďalej…

 

Bezpečnostné systémy, ktoré sa postarajú o ochranu vašej firmy

 

Bezpečnostné systémyJe pre vás práca vo vlastnej firme dôležitá a venujete jej všetok svoj voľný čas, no aj napriek tomu sú chvíle, počas ktorých ju musíte nechať bez dozoru? V tom prípade by ste mohli na zabezpečenie celého objektu využiť silu a výhody špičkových bezpečnostných systémov.

Profesionálne kamery a spoľahlivá požiarna signalizácia vám tento komfort poskytne. Poďte sa spolu s nami o tom presvedčiť.

S kamerovým systémom budete mať všetko „pod palcom“

Nemôžete mať oči všade vo vašej spoločnosti a už vôbec nie nepretržite všetko sledovať? Moderné video systémy sa o to postarajú za vás. Kvalitné kamerové systémy z Košíc vám ponúkajú individuálne prispôsobené, nákladovo efektívne riešenia pre všetko, čo súvisí s najmodernejším videomonitorovaním.

Tieto moderné kamerové systémy vám poskytujú množstvo údajov, vďaka čomu budete mať firmu pod kontrolou kedykoľvek počas dňa alebo noci. Online prepojenie a špičkové technológie kamier sa o vaše pohodlie, komfort a bezpečie objektu spolu s úspornými LED bodovými svetlami určite postarajú.

Čítať ďalej…

 

Ako sa zachovať a správať, keď to v pracovnom vzťahu škrípe

 

spravne-zvladanie-konfliktovTí, ktorí správne zvládajú konflikty medzi kolegami alebo so zákazníkmi a partnermi, namiesto podnecovania problémov, veľmi dobre aktivujú a využijú dostupné zdroje a otvárajú si nové obchodné príležitosti. Zručné riešenie konfliktov si však vyžaduje analýzu napätia, konštruktívne jednanie s náročnými partnermi a vyjadrenie vlastného postoja.

Nakoľko nie je práca s ľuďmi jednoduchá, máme pre vás niekoľko tipov, ako sa správať šikovne, keď to vo vašom pracovnom alebo obchodnom vzťahu „škrípe“.

1. Berte varovné signály vážne a neignorujte ich

Narastajú medzi vami a vašimi kolegami v práci nezhody? Nepodceňujte prvé varovné signály a riešte to čím skôr. Vecná diskusia je vždy lepšia ako riešenie konfliktu na súde, pri ktorom sa bez výhodných služieb dobrej advokátskej kancelárie už zrejme nezaobídete.

2. Počúvajte a ukážte porozumenie

Doma si môžete svoje bývanie ochrániť pred neprispôsobivými ľuďmi alebo hlukom z ulice vhodnou akustickou izoláciou. V práci sa musíte naučiť s kolegami fungovať. Komunikácia je ten najlepší základ.

Čítať ďalej…

 

Podceňovaný nástroj na podporu podnikania a dobrých vzťahov v biznise

 

Kongres a jeho výhodyKvôli izolácii počas pandémie koronavírusu boli zrušené všetky verejné podujatia, čo viedlo nielen k narušeniu nášho bežného spoločenského života, ale aj k zrušeniu obrovského množstva veľkých konferencií po celom svete. No napriek prebiehajúcej kríze mnohé spoločnosti s dodržaním stanovených pravidiel tento nástroj na podporu a rozvoj podnikania stále využívajú. Niektorý prostredníctvom online siete, iní vďaka dostatočne veľkým kongresovým priestorom našich hotelov.

Bez ohľadu na formu realizácie takéhoto stretnutia, je základom úspechu dôkladná príprava. Čo si pod ňou predstaviť?

1. Kongres a jeho výhody

Termín kongres pochádza z latinského jazykového rozsahu Congressus = stretnutie (angl. Convention) a v hotelierstve označuje zhromaždenie osôb v slušivých oblekoch z určitého odvetvia alebo určitej oblasti. Konferencia je zvyčajne jeden deň, zatiaľ čo kongres je multi-day event. Teda udalosť, ktorá si bude pre svoje správne zameranie a výsledok vyžadovať z vašej strany prípravu. Akú?

2. Základom je dobrá téma

Spojiť konferenčné stretnutie s relevantným kontextom má zmysel. Aby preto mali klasické alebo virtuálne konferencie skutočnú hodnotu, skombinujte všetky svoje stretnutia, kurzy a workshopy s jednou jasnou ústrednou témou. Vyberte si nápad, ktorý je zaujímavý – môže to byť dokonca len jedno slovo – a nechajte túto tému pôsobiť v každom aspekte programu kongresu.

Čítať ďalej…

 

Opäť home office? Možno prišiel čas na zariadenie si pracovne

 homeoffice-domaca-kancelariaZatiaľ čo ešte pred dvomi rokmi bolo slovné spojenie „home office” veľmi ojedinelo používané, dnes jeho význam poznajú aj malé deti, ktorých rodičia pracujú doma. Súčasná situácia poslala mnohých pracujúcich domov, ktorým neostáva nič iné, len sa naučiť pracovať aj z domu. Ako na to? Ako si nájsť svoj vlastný pokoj na prácu v dome plnom rodinného ruchu?

Home office znamená v doslovnom preklade „domáca kancelária“. Niektorí ju možno majú na kuchynskom stole, iní v obývačke na gauči. Po niekoľkých mesiacoch práce doma však človek zistí, že skutočne potrebuje pracovňu, alebo teda miesto, kde môže nerušene pracovať. Ako si pracovňu zariadiť?

1. Dôležité je miesto

V prípade, že máte doma voľnú izbu alebo miestnosť, máte vyhraté. Môžete si ju celú prerobiť na svoju vlastnú pracovňu. Poprípade môžete napríklad šatňu, ktorú príliš nevyužívate, premeniť na pracovnú miestnosť. Čo v prípade, že nemáte k dispozícii celú miestnosť? Skúste si nájsť aspoň malú časť v niektorej inej miestnosti, kde si vytvoríte „mini“ pracovňu. Oddeliť ju môžete napríklad knižnicou alebo gaučom.

Každý z nás potrebuje vlastný priestor na prácu doma. Ak v kuchyni raňajkujete, obedujete, večeriate a ešte v nej aj trávite voľný čas, nebude sa vám dobre pracovať. Ľudské telo potrebuje zmenu. Práve preto je zariadenie pracovne veľmi dôležité.

Čítať ďalej…

 

Chcete urýchliť začiatok podnikania? Vyskúšajte ready-made s.r.o.

ready-made s.r.o.Spoločnosť s ručením obmedzeným je najpopulárnejšou formou podnikania nielen u nás, ale aj vo svete. S jej založením je však často spájané množstvo papierovačiek. Celý tento proces by vám mohla urýchliť kúpa ready-made spoločnosti. 

S. r. o. sa pre mnohých stane ďalším krokom, ktorý je potrebné urobiť, aby ich biznis rástol. Množstvo podnikateľov totiž presun na spoločnosť s ručením obmedzeným spraví až vtedy, keď sa im podnikanie rozbieha či prijmú nového spolumajiteľa do tímu. 

Výhody s. r. o. oproti živnosti sú pritom jasné, pričom tým najväčším benefitom eseročky je, že majiteľ spoločnosti ručí za jej záväzky len do výšky nesplateného vkladu v obchodnom registri. 

Založenie s.r.o. aj napriek tomu, že sa dnes dá vybaviť kompletne online, však trvá istý čas a je s ním spojené množstvo vybavovania. 

Čítať ďalej…

 

TRIO dôležitých schopností, ktoré oceníte pri hľadaní novej práce

 

uspesny-pracovny-pohovorMáte pocit, že pri aktuálnom zamestnaní už nemáte kam rásť a rozhodli ste sa prácu zmeniť? V tom prípade je nutné pouvažovať nad tým, ktorými schopnosťami plánujete na najbližšom pracovnom pohovore zaujať.

Popremýšľať o akých povahových vlastnostiach budete počas pohovoru hovoriť? A aké zručnosti vám okrem tých profesionálnych pomôžu získať vytúžené miesto?

Keď hľadáte prácu, je veľmi dôležité nielen slušivé pánske sako, ale aj vaše schopnosti. Ani tie však nie sú zárukou úspechu. Veľký význam má, aby vašim schopnostiam a zručnostiam budúci zamestnávateľ tiež porozumel, s čím má veľmi veľa ľudí problémy. Mnohí ich podceňujú a iný zasa preceňujú, čo znižuje vaše šance na získanie dobre plateného zamestnania. 

Máme pre vás zoznam tých, ktoré sú dôležité vždy.

Tri zručnosti, ktoré sú dôležité na každom pracovnom pohovore 

1.) Vrodené schopnosti sú znakmi vášho charakteru. Používate ich vo všetkých oblastiach vášho života. Ak požiadate svojich priateľov, aby povedali, kto ste, potom adjektíva, ktoré použijú, budú vaše vrodené schopnosti, napríklad: presný, čestný, organizovaný, priateľský atď. 

Mnoho uchádzačov o zamestnanie neprikladá týmto zručnostiam význam, hoci sú pre zamestnávateľa veľmi dôležité.

Podľa štúdie uskutočnenej medzi personálnymi riaditeľmi sú najčastejšími problémami, ktorým čelia, klamstvá a neúprimnosť 14 %, zdržanlivosť 12 %, arogancia a prílišná sebadôvera 12 %, nedostatok chuti do práce 6 %. Vy môžete tieto štatistiky a aj svoju kariéru zmeniť. 

Čítať ďalej…

 

Vybudujte si úspešnú firmu a tešte sa z veľkého príjmu

 

ako-zacat-podnikatRozhodli ste sa podnikať, no situácia nie je jednoduchá a neviete, aká budúcnosť na vás čaká? Určite nie ste sami, kto má zo vstupu do podnikateľského prostredia obavy. Môžete byť však jediný, komu sa podarí uspieť bez veľkej námahy. 

Prezradíme vám, ako je to možné?!

Pripravte sa na veľa práce

Ak chcete po založení novej s.r.o. rýchlo dosiahnuť aj požadovanú úroveň príjmu, musí vaša spoločnosť vyniknúť. To znamená, že veľa procesov bude musieť byť zostavených úplne od začiatku. Žiadne slepé kopírovanie skúseností konkurencie – iba vaše originálne nápady vám pomôžu uspieť.

Vyberte si dobré miesto

Výber vhodného sídla firmy by ste mali zvažovať ešte pred samotným založením spoločnosti, pretože ho budete potrebovať na zápis firmy do Obchodného registra. Klasické kancelárie sa dnes ukazujú ako zbytočné priestory, ktoré len zvyšujú vaše náklady. Spoločnosť si môžete registrovať aj na súkromnej adrese, je to ale určitá strata súkromia. 

Čítať ďalej…

 

Ako si vytvoriť kanceláriu v domácom prostredí

 

domaca-kancelariaDomáca kancelária sa pre mnohých z nás stala novou realitou. Veľmi rýchlo sme ale zistili, že pracovať v prostredí, ktoré sme v minulosti využívali viac menej len na zábavu a relax, je naozaj veľmi náročné.

Čo robiť, keď vašu klasickú kanceláriu nahradil priestor spálne, obývačky alebo detskej izby?

Máme pre vás niekoľko jednoduchých odporúčaní, pomocou ktorých to zvládnete bez veľkých problémov a zlyhaní.

Rozdeľte si priestor na zóny

Pracovisko v domácnosti sa odporúča navrhnúť tak, aby bolo spojené iba s prácou. Ak sa nenaučíte rozlišovať medzi prácou a odpočinkom, produktivita bude klesať. Pokiaľ ale na potrebné oddelenie pracovného priestoru od zvyšku domácnosti nemáte priestor a voľné metre štvorcové, stačí jednoduchá priečka, ktorou môže byť čokoľvek – kvety, knižnica, záclona alebo iný transformačný nábytok s univerzálnym nábytkovým kovaním. Niekedy stačí správne otočiť aj obyčajný pracovný stôl. 

Zaobstarajte si kvalitnú techniku a pracovné pomôcky

Napriek tomu, že dnes môžete podnikať a riadiť všetko cez internet, predsa len potrebujete k práci aj ďalšie nevyhnutné pomôcky a výbavu. Okrem počítača alebo mobilu to môžu byť aj náhradné náplne do tlačiarne. 

Určite oceníte aj kvalitné osvetlenie, kde je tým najlepším denné svetlo. Preto sa odporúča usporiadať pracovisko oproti oknu alebo vedľa neho. Jasné denné svetlo zvyšuje vašu produktivitu.

Čítať ďalej…