RSSRôzne

Označenie, s ktorým sa nestratíte, ale naopak vyniknete

certifikat-iso9001Ľudia sa dnes pri výbere vhodnej ponuky rozhodujú na základe rôznych podnetov. Pre mnohých je hlavným ukazovateľom hlavne cena, no stále viac zákazníkov siaha po kvalite. Tvrdiť, že je výrobok alebo služba zaručene kvalitná vám dnes ale môže každý.

Presvedčí vás o tom použitie najlepších materiálov pri výrobe s kombináciou dokonalého technologického postupu. Pre oveľa jednoduchšie rozhodovanie a posudzovanie kvality sú tu však normy ISO.

Medzinárodne uznávané ISO hodnoty, na základe ktorých vám predajca garantuje tú najlepšiu ponuku.

Prečo sa norma ISO oplatí?

Dnešný moderný trh je miestom, kde je silná konkurencia inherentná, a preto je prakticky nemožné na ňom prežiť a rozvíjať sa bez nových technológií a implementácií. Ak má spoločnosť osvedčenie o zhode s ISO 9001, zvyšuje sa jej konkurencieschopnosť.

Tento dokument bol vytvorený s cieľom chrániť spotrebiteľa pred výrobkami nízkej kvality. Každý kupujúci by tak mal vedieť, že spoločnosť s certifikátom ISO 9001 predáva kvalitné výrobky, ktoré spĺňajú medzinárodné normy.

Postup získania osvedčenia o zhode s normou ISO 9001 sa považuje za dobrovoľný. Tento dokument potvrdzuje, že má firma alebo podnikateľ funkčný systém riadenia kvality, ktorý poskytuje služby a kvalitu tovaru bez ohľadu na interné alebo externé zmeny.

Čítať ďalej…

 

Upgrade alebo 5 tipov ako v podnikaní znova uspieť

uspesne-podnikanieRozhodli ste sa podnikať? Gratulujeme k dobrému nápadu. Ako podnikateľ sa však musíte naučiť pracovať s maximálnou účinnosťou. To znamená, že si musíte pripraviť cestu na každý jeden úspešný pracovný deň. Je to všetko o vývoji návykov, ktoré vám umožňujú zvyknúť si na rutinu a dosiahnuť viac.

Ide o využitie vášho času na vytvorenie zmyslu vo vašom živote a tiež o vytvorenie podmienok pre úspech v podnikaní.

Transparentnosť a plánovanie

Spravidla je podnikateľ pre rýchle založenie s.r.o. motivovaný túžbou vychutnať si plody svojej práce čo najskôr, napriek tomu sa oplatí posúdiť, či by nebolo správne presadiť tieto prostriedky z dlhodobého hľadiska, aby sa v budúcnosti dosiahol ešte väčší efekt.

Peňažný tok by sa ale nemal plánovať na jeden rok, ale na dlhšie obdobie. Zároveň musíte pochopiť, že čestne pripravená výročná správa vám nielen pomôže lepšie pochopiť, čo sa v spoločnosti deje, ale vám tiež umožní cítiť sa istejšie pri rokovaniach s bankou alebo inou úverovou inštitúciou.

Vždy majte plán „B“

Dôsledne vypracovaný plán je nepochybne základom, na ktorom je založený rozvoj podniku, ako aj jeho nové virtuálne sídlo. Zároveň však nesmieme zabúdať, že v dnešných podmienkach musí existovať aj plán „B“.

Čítať ďalej…

 

Spôsob, ako ušetriť zdroje spoločnosti, zvýšiť produktivitu a disciplínu zamestnancov

monitoring-vozidielVyužitie služobných vozidiel na osobný zisk, zmena trasy alebo nepovolené čerpanie paliva je len stručný zoznam porušení vodiča, ktorý pre spoločnosť predstavuje nadmerné náklady. Už za jeden deň zavinením takto nezodpovedného zamestnanca strácate najmenej 10 % z rozpočtu plánovaného na náklady na dopravu.

Dnes to už ale nie je žiadny problém, pretože ho môžete veľmi rýchlo vyriešiť monitorovaním pohybu každého automobilu na obrazovke vášho počítača.

GPS monitorovanie vozidiel, stacionárnych objektov a zamestnancov je spôsob, ako ušetriť zdroje spoločnosti, zvýšiť produktivitu flotily a disciplínu zamestnancov. To však ani zďaleka nie je všetko, poďte sa preto spolu s nami pozrieť na to, prečo všetko sa vám obľúbený GPS tracker ešte vyplatí.

Vysoká účinnosť používania vozidiel a spotreby paliva

Pokiaľ je predmetom vašich najbližších plánov podnikanie, alebo sa v týchto vodách už dávno a dobre pohybujete, možno ste opomenuli dôležitosť tohto systému, ktorý k výkonu súčasnej práce potrebujete. Je to systém, vďaka ktorému sa zvyšuje účinnosť používania vozidiel a znižuje spotreba paliva.

Čítať ďalej…

 

Zdravotná stolička, ako pracovný benefit

zdravotna-stolickaTakmer každý zamestnávateľ dnes poskytuje svojim zamestnancom benefity, ktoré ho majú motivovať k lepším výsledkom alebo mu uľahčiť život. Niektorí však pri nich môžu myslieť aj na vaše zdravie.

Tak ako sa kedysi poskytovali rekreačné pobyty, dnes je to hlavne starostlivosť v súkromných klinikách či príspevky na zdravotnú starostlivosť. Benefitom však môže byť aj prevencia problémov, ktoré súvisia so sedavým zamestnaním. Napríklad v podobe zdravotnej stoličky, ktorá zamedzí bolesti a problémom nielen s chrbticou.

Práca v kancelárii vám môže uškodiť

V súčasnosti už prevažujú zamestnania, ktoré si nevyžadujú pohyb, a ktorých súčasťou je celodenné sedenie. Informácie o tom, že to neprospieva našej chrbtici sú známe už pár rokov. Aj vďaka osvete o dôležitosti správneho sedenia, množstvo ľudí cvičí jogu alebo praktizuje rýchle cviky v práci. Dôvodom je, že pri celodennom sedení v nesprávnej polohe trpia svaly, kĺby a obehový systém. Následkom sú potom zdravotné problémy a komplikácie.

Čítať ďalej…

 

Najbežnejšie typy prepravy tovaru, bez ktorých sa váš e-shop nepohne


preprava-zasielokPostaviť podnik na dobrej myšlienke a originálnom nápade ešte ani zďaleka nie je všetko. Pod úspech dnešnej modernej firmy sa podpisuje aj spoľahlivá preprava zaručujúca rozmach a pohodlné fungovanie internetových obchodov. Poďte sa preto spolu s nami pozrieť na to, ktoré prvky môžu vaše e-podnikanie v tomto smere čo najviac rozbehnúť tým správnym smerom?!

Preprava tovaru a kvalitné váhy T-Scale zaručia spokojnosť zákazníkov aj klientov, ktorí sa na základe tej najlepšej vybavenosti rozhodnú s vami spolupracovať.

Kamiónová preprava a jej rýchle dodanie tovaru na správne miesto

Rýchla kamiónová preprava sa podieľa na rozvoze a doručení tovaru v relatívne krátkej vzdialenosti (do 200-300 km), hlavnou výhodou tohto spôsobu prepravy je dobrá manévrovateľnosť, ktorá umožňuje dodať náklad od dverí k dverám.

Aj tento spôsob dopravy vám, ako internetovému e-shopu umožňuje pravidelný rozvoz objednaného tovaru zákazníkom, pričom však musíte dbať na jeho dostatočné a kvalitné balenie.

Čítať ďalej…

 

Nesprávnym sedením v práci k trvalej invalidite

 

kancelarsky-nabytokKancelárske práce, okrem iného, zaťažujú aj váš chrbát. Pri nesprávnom sedení na bolesť krku, chrbtice, hlavy a krížov dlho čakať nemusíte. Ochráni vás a pomôže vhodná stolička, ergonomická myš a správne vzdialenosti medzi telom a počítačom. Kúpte si výškovo nastaviteľný kancelársky stôl a uistite sa, že operadlo ergonomicky tvarovaného kresla sa prispôsobuje pohybu tela pri sede.

Myslíte si, že je to nezmysel? Ochorenie a bolesť chrbta vás môže pripútať na lôžko v priemere na 2 až 12 týždňov, čo je pre tých, ktorí si potrebujú zarobiť na živobytie a strechu nad hlavou nepríjemná správa. Rovnako aj fakt, že až 80 % populácie je aspoň raz v živote postihnutých intenzívnymi bolesťami chrbta.

Dôvodom je nesprávne zaťaženie chrbtice a tela pri práci a príliš málo pohybu v každodennom živote. Našťastie to môžete a máte šancu ešte zmeniť. Ak tak neurobíte, vaše telo si svoju daň za nesprávne sedenie časom určite vyberie.

Zvoľte si na sedenie dobrý kancelársky nábytok

Čítať ďalej…

 

Osvetlenie: Temná stránka práce a rozhodujúci faktor výkonu

 

osvetlenie-kancelarieVedeli ste, že osvetlenie kancelárie ovplyvňuje koncentráciu, zdravie, náladu a motiváciu vašich zamestnancov? Správne osvetlenie je okrem dobrej vnútornej klímy tiež rozhodujúce pre optimálnu efektívnosť vašich zamestnancov. Slabé osvetlenie je jednou z najbežnejších sťažností v kanceláriách na celom svete. Vy sa tomu môžete vo vašej firme vyhnúť.

Osvetlenie sa často vníma ako základný parameter života na zemi, od ktorého závisí naše zdravie, spánok, výkon a mnohé ďalšie činnosti. V exteriéri aj interiéri sa jeho intenzita v priebehu dňa a zmeny ročných období mení. Najčastejším prejavom nedostatočnej intenzity osvetlenia je potom únava, znížený výkon, zhoršené schopnosti vnímania a narušenie emocionálnej rovnováhy.

Prispôsobiť sa týmto podmienkam je pre telo náročné, preto je lepšie, ak sa nášmu organizmu naopak prispôsobuje moderné a umelé osvetlenie, ktorému predchádza rozsiahly energetický audit.

Ako zlepšiť pracovné podmienky pomocou osvetlenia?

Prvá vec, ktorú musíte urobiť, je skontrolovať aktuálne osvetlenie. Okrem spomínaného energetického auditu, je jedným z najlepších spôsobov, ako zistiť, či je vaša kancelária nedostatočne osvetlená, položiť svojim zamestnancom niekoľko otázok o negatívnych dopadoch nekvalitného osvetlenia na ich prácu.

Čítať ďalej…

 

Potrebujete sa vyznamenať? Pokúste sa získať všetky potrebné certifikáty

ziskanie-iso-certifikatuCertifikácia výrobkov a organizácie je súbor opatrení zameraných na identifikáciu súladu ukazovateľov kvality výrobkov s určitými normami. Počas certifikácie sa kontrolujú hodnoty, ktoré sú dôležité pre opis požadovaných spotrebiteľských vlastností výrobku. Certifikácia je teda potvrdením kvality produktu, s ktorým chcete na trhu a medzi konkurenciou zaujať. Ako ju však získať?

Nakoľko ide o proces, ktorý musí podliehať zákonom, pevne stanoveným normám a rôznym požiadavkám, získanie potrebného osvedčenia nie je vždy až tak celkom jednoduché.

Princípom celého procesu certifikácie je, že sa stanovuje stupeň zhody charakteristík výrobku s pevne a jasne danými a stanovenými požiadavkami. Certifikát kvality alebo norma ISO 9001 je určená pre všetky organizácie, ktorým záleží na spokojnosti zákazníka.

Postup ako získať certifikát kvality a bezpečnosti?

Spolu s kvalitou ide „ruka v ruke“ aj bezpečnosť, teda schopnosť zamestnancov alebo majiteľov podniku zaistiť, aby bola nielen práca, ale celá prevádzka a výrobky bezpečné. Získanie ISO 45001, certifikátu bezpečnosti a ochrany zdravia zamestnancov pri práci s certifikátom kvality je možné na základe nasledovného postupu.

Čítať ďalej…

 

VoLTE a ViLTE – technológie, ktoré vám zabezpečia bezproblémový (video)hovor

VoLTEVoLTE a ViLTE. Dve technológie, ktoré majú v budúcnosti zmeniť svet telefonovania. Spojenie medzi mobilmi má byť kvalitnejšie, rýchlejšie a stabilnejšie. 

Obe technológie už začínajú prenikať medzi zákazníkov. V súčasnosti všetci štyria mobilný operátori poskytujú možnosť volať prostredníctvom VoLTE, jediným obmedzením tak je iba smartfón, ktorý dané technológie musí podporovať. Tých zatiaľ nie je veľa, no v priebehu nasledujúcich rokov by podpora spomínaných noviniek mala byť samozrejmosťou. 

Čo to však VoLTE a ViLTE vlastne je?

VoLTE a ViLTE – čo to je?

VoLTE je skratka z anglického Voice over LTE, čo sa do slovenčiny prekladá ako hlasové volanie cez 4G/LTE dátovú sieť. Inak povedané, keď niekomu voláte prostredníctvom technológie VoLTE, operátor vás nespája cez klasickú GSM sieť, ale cez dáta.

Nemusíte sa však báť, že by ste pri takejto forme telefonovania prišli o všetky dáta do mobilu. Hoci hovor prebieha prostredníctvom internetu, operátori vám ich z celkového objemu nestrhnú.

Komerčné využívanie VoLTE začalo pomerne nedávno. Singatel v roku 2014, ako prvý operátor na svete, ponúkol možnosť volať cez LTE svoje zákazníkom v Singapure (niektorí toto prvenstvo prisudzujú  spoločnosti MetroPCS, ktorá spustila službu VoLTE v Dallase v auguste 2012). Odvtedy jej vývoj pokračoval ďalej a dostal sa aj na Slovensko.

Čítať ďalej…

 

7 veľkých zdravotných rizík sedavej práce za počítačom

Sedavý spôsob života sa stáva čoraz bežnejším, no pre telo je táto poloha naopak najmenej prirodzenou. Štatistiky hovoria, že viac ako 75 % svojho pracovného dňa strávime v kancelárii práve v tomto režime. Ak si predstavíme, že už pri 30 minútach sedenia sa telo dostáva do rizika, počas bežnej pracovnej doby si takto „kopeme vlastný hrob“.

Internet a online podnikanie sa ale postarali o to, aby sa počet ľudí sediacich za počítačom znásobil a každým jedným dňom tento trend pokračuje. V tejto chvíli by ste si možno pomysleli, že bežný robotník, ktorý potrebuje na svoju prácu kvalitné montérky je na tom lepšie. Plusy a mínusy má ale každé jedno zamestnanie. To sedavé má týchto sedem zdravotných rizík.

Zdravotné riziká sedavej práce

Na jednej strane je podnikanie cez internet hodnotené ako moderné, rýchle a pohodlné, no stále sú to ľudia, ktoré dodávajú týmto moderným technológiám a strojom konkrétne povely. Takýto pracovníci, ktorí vykonávajú sedavú prácu za svojim počítačom, sú ale vystavení zvýšenému riziku vzniku:

Čítať ďalej…
 

Naozaj potrebujete kanceláriu, aby ste dosiahli úspech v podnikaní?

virtuálna kancelária a sídloV niektorých prípadoch sa podnikateľ alebo manažér spoločnosti do kancelárie v návale svojich povinností v teréne ani nedostane. Dokonca ju mnohí podnikatelia a niektoré výrobné odvetvia ani nepotrebujú, pretože všetko dôležité majú v hlave, počítači a mobile. Pre úspech v podnikaní ale určitú formu kancelárie potrebovať budete a my vám povieme, kde a ako sa to dá vyriešiť formou lacného prenájmu.

Ak sa chystáte založiť novú spoločnosť, jednou zo základných podmienok je jej úspešná registrácia na konkrétnych úradoch. A práve obchodný register je systém, v ktorom sa musia zapísať všetky spoločnosti fungujúce na území našej republiky. Podmienkou pre povolenie zápisu je však spoločnosť registrovaná na konkrétnom sídle.

Na tieto účely využívajú nové firmy moderné virtuálne kancelárie, ktoré poskytujú svojim klientom niekoľko zaujímavých služieb. My si teraz niečo o nich povieme, pretože ešte stále sa môže nájsť človek, ktorý by sa v tom nevyznal.

Čítať ďalej…

 

Je možné proces likvidácie spoločnosti urobiť aj on-line?

likvidacia-spolocnostiLikvidácia spoločnosti nie je o nič jednoduchšia ako jej samotné založenie, a pokiaľ k tomuto stavu dôjde, je nutné si uvedomiť niekoľko dôležitých faktov a neutápať sa v problémoch, ktoré nemajú riešenie. Ako povedal Dalton Exley: „ Nikto z nás sa nemôže vrátiť v čase a znova začať. No čo môže urobiť každý, keď chce, je začať znova odteraz a zavŕšiť to inak a lepšie.“

Vďaka pohodlnej a aj keď to znie možno divne, príjemnejšej likvidácii spoločnosti on-line, sa vám niečo podobné podarí dosiahnuť celkom určite! Chyby a omyly predsa neznamenajú koniec sveta a za každým jedným mrakom svieti slnko a svitá nová nádej. Je na čase obrátiť list a možno aj novými lacnými tonermi začať písať inú a lepšiu históriu spoločnosti.

Dobrovoľná likvidácia spoločnosti má svoj postup

Ak sa spoločníci rozhodnú činnosť svojej firmy z určitého dôvodu ukončiť, je nutné vykonať jej likvidáciu. Je to však komplikovaný proces, s ktorým by vám ale skúsení odborníci mohli pomôcť. Takouto pohodlnejšou likvidáciou spoločnosti si ušetríte možno čas a v niektorých prípadoch zrejme aj financie, ktorých už nie je asi v tomto prípade nazvyš.

Čítať ďalej…

 

Úspešné zvládnutie firemných akcií – čo k tomu treba

firemné pracovné akciePre úspešné zvládnutie firemných akcií budete potrebovať nielen dobrú prezentačnú techniku, ale aj správne vybavené priestory. Plnohodnotné využívanie prezentačnej techniky je kľúčovým bodom každej a s úspechom prijatej vizuálnej prezentácie. Plánovaný kongres, konferencia, míting alebo iná dôležitá udalosť, využíva pri ich organizovaní tie najmodernejšie postupy a techniku, ktorej sa nič nevyrovná.

Ale aký to bude mať efekt, ak sa budete triasť v miestnosti, ktorá nemá správne izolované okná, nedostatočné vetranie alebo osvetlenie?

Z toho vyplýva, že základom úspechu plánovania dobrej akcie, prednášky, školenia alebo kongresu, by malo byť aj kvalitné vybavenie a zariadenie fyzických priestorov na tento účel určených. My vám predstavíme niekoľko možností, ktoré môžete pri najbližšej možnej príležitosti v tomto smere vyskúšať a preveriť.

Čítať ďalej…

 

Ako poslať balík do zahraničia spoľahlivo, rýchlo a za dobrú cenu

dorucovanie-zasielokDoba, v ktorej žijeme, nám dáva neobmedzené možnosti cestovania, komunikácie a ďalšieho spojenia s celým svetom. To platí, aj keď potrebujete odoslať zásielku od dverí k dverám napríklad na druhý koniec sveta.

Riešenie ponúkne rad doručovacích spoločností, stačí si len vybrať tú pravú. Pre niekoho bude určujúca cena, iného bude zaujímať termín dodania a ďalšieho môže limitovať rozmer či váha zásielky.

Cena, dodacia lehota, rozmery

Určiť konečnú cenu poskytovanej služby pomôže kalkulačka, ktorú nájdete na webových stránkach väčšiny doručovacích firiem. K výslednej čiastke je potrebné pripočítať cenu poistenia, ktorá je do určitej hodnoty zásielky nulová.

Doba, kedy zásielka dorazí na miesto určenia, sa líši nielen podľa doručovacích možností jednotlivých prepravcov, ale aj voľbou režimu, ktorý sme si pre odoslanie zvolili. Na výber máme väčšinou režim Standart alebo Expres, ktorý je drahší, avšak umožní doručiť zásielku aj do 24 hodín.

Vzhľadom k limitom váhy a rozmerov panujú medzi jednotlivými spoločnosťami rozdiely. Niektoré firmy zaisťujú prepravu balíkov vážiacich maximálne niekoľko desiatok kilogramov, iné spoločnosti zabezpečujú prepravu paliet vážiacich aj niekoľko stoviek kilogramov.

Čítať ďalej…

 

5 spôsobov, ako si zjednodušiť podnikateľský život

zjednoduste-si-podnikanieAko vlastník malej firmy ste zodpovední za mnohé kľúčové úlohy, aby ste udržali svoju firmu „nad vodou“, čo znamená, plniť objednávky, mať tvorivého ducha, vedieť riadiť predaj a marketing a obávaný proces fakturácie, pričom tento zoznam pokračuje samozrejme ďalej.

Byť podnikateľom alebo vlastníkom malej firmy však neznamená, že by ste to všetko potrebovali zvládnuť na jednej úrovni a sami. Úspešní podnikatelia sú v skutočnosti odbornými delegátmi, preto, že pochopili, ako deliť kľúčové úlohy, používať nástroje a riešenia delegovania. Ak chcete byť úspešní, aj vy by ste sa mali stať znalcami toho, čo vám v tomto smere pomôže. Tu je niekoľko tipov:

1. Je to jednoduché – skúste to digitálne

Dokonca aj vo svete, kde je digitalizácia dominantou, mnohí majitelia malých podnikov stále používajú manuálne prostriedky na vytváranie a odosielanie faktúr. V poslednom prieskume spoločnosti Sage sa dokonca zistilo, že 71 % malých podnikov používa na vytváranie faktúr Microsoft Word alebo Excel a 47 % zasiela faktúry svojim klientom poštou.

Čítať ďalej…