RSSRôzne

Ako čítať reč tela – kurz neverbálnej komunikácie

 
Ako čítať reč telaReč tela, neverbálna komunikácia alebo nonverbálna komunikácia. Sú to názvy pre jednu a tú istú vec, pre informácie, ktoré môžeme vyčítať z výrazu tváre, gest alebo postojov jednotlivca. V kurze Neverbálna komunikácia alebo Majster reči tela lektorka Petra Johansson vysvetľuje, čo znamenajú rôzne gestá, a naučí vás, ako čítať reč tela.

Všetci dnes a denne používame reč tela, často bez toho, aby sme si to uvedomovali. Neverbálna komunikácia sprostredkúva úplne iné informácie ako to, čo hovoríme. Vyjadruje postoj hovoriaceho a pôsobí na naše emócie. Prostredníctvom reči tela ovplyvňujeme svoje okolie a môžeme si ho buď získať na svoju stranu, alebo ho obrátiť proti sebe.

V kurze Neverbálna komunikácia alebo Majster reči tela sa naučíte ako čítať reč tela a tiež:

  • čo sú gestá a ich pôvod
  • ako interpretovať gestá a reč tela.
  • ako ďaleko alebo blízko od svojho náprotivku máte stáť.
  • ako správne podať ruku
  • ako sedieť na stoličke bez toho, aby ste o sebe prezradili čokoľvek ľuďom okolo vás
  • ako zistiť, či k vám niekto nie je úprimný

Viete, aké gestá používať alebo aká vzdialenosť je pri komunikácii vhodná alebo nevhodná? Viete, ako si všímať informácie, ktoré o vašom partnerovi prezrádza reč tela? Viete rozoznať, kedy k vám druhá osoba nie je úprimná?

Čítať ďalej…

 

Kde získať najlepšie manažérske zručnosti a schopnosti

 
kurz-manazerskych-zrucnostiAko zlepšovať vzťahy na pracovisku a zvyšovať výkony ľudí vo vašej firme alebo pracovnom tíme? Kde získať najlepšie manažérske zručnosti a schopnosti?

Ak sú to pre vás aktuálne otázky, dávame do pozornosti online “Kurz najlepších manažérskych zručností” od lektora Alexandra Birčáka, kde sa naučíte a objavíte techniky a postupy, ako odhaliť, čo je pre vašich ľudí dôležité a ako s nimi nastaviť korektnú efektívnu spoluprácu, ktorá prinesie tímu aj vám skvelé výsledky.

Online Kurz najlepších manažérskych zručností obsahuje trochu teórie, veľa príkladov zo života a taktiež praktické cvičenia. V tých si prejdete svoje konkrétne problémové situácie a pomenujete nové riešenia, ktoré vám budú vyhovovať viac, než tie doterajšie.

Čo konkrétne sa v manažérskom kurze naučíte:

  • ako odhaliť, čo by vaši ľudia najradšej robili, aj keby za to nedostali zaplatené
  • ako odhaliť skryté príčiny demotivácie ľudí
  • ako zaviesť korektné vzťahy v tíme a kolektíve
  • ako sa vyznať vo svojich aj cudzích emóciách
  • ako ovplyvňovať svoje aj cudzie emócie
  • ako primerane reagovať na emócie iných ľudí

Práca manažéra býva veľmi stresujúca. Konflikty medzi a so zamestnancami, neplnenie úloh, zavádzanie zmien. A k tomu niekedy aj konflikty v osobnom živote.

Čítať ďalej…

 

Bezpečnostné systémy, ktoré sa postarajú o ochranu vašej firmy

 

Bezpečnostné systémyJe pre vás práca vo vlastnej firme dôležitá a venujete jej všetok svoj voľný čas, no aj napriek tomu sú chvíle, počas ktorých ju musíte nechať bez dozoru? V tom prípade by ste mohli na zabezpečenie celého objektu využiť silu a výhody špičkových bezpečnostných systémov.

Profesionálne kamery a spoľahlivá požiarna signalizácia vám tento komfort poskytne. Poďte sa spolu s nami o tom presvedčiť.

S kamerovým systémom budete mať všetko „pod palcom“

Nemôžete mať oči všade vo vašej spoločnosti a už vôbec nie nepretržite všetko sledovať? Moderné video systémy sa o to postarajú za vás. Kvalitné kamerové systémy z Košíc vám ponúkajú individuálne prispôsobené, nákladovo efektívne riešenia pre všetko, čo súvisí s najmodernejším videomonitorovaním.

Tieto moderné kamerové systémy vám poskytujú množstvo údajov, vďaka čomu budete mať firmu pod kontrolou kedykoľvek počas dňa alebo noci. Online prepojenie a špičkové technológie kamier sa o vaše pohodlie, komfort a bezpečie objektu spolu s úspornými LED bodovými svetlami určite postarajú.

Čítať ďalej…

 

Ako sa zachovať a správať, keď to v pracovnom vzťahu škrípe

 

spravne-zvladanie-konfliktovTí, ktorí správne zvládajú konflikty medzi kolegami alebo so zákazníkmi a partnermi, namiesto podnecovania problémov, veľmi dobre aktivujú a využijú dostupné zdroje a otvárajú si nové obchodné príležitosti. Zručné riešenie konfliktov si však vyžaduje analýzu napätia, konštruktívne jednanie s náročnými partnermi a vyjadrenie vlastného postoja.

Nakoľko nie je práca s ľuďmi jednoduchá, máme pre vás niekoľko tipov, ako sa správať šikovne, keď to vo vašom pracovnom alebo obchodnom vzťahu „škrípe“.

1. Berte varovné signály vážne a neignorujte ich

Narastajú medzi vami a vašimi kolegami v práci nezhody? Nepodceňujte prvé varovné signály a riešte to čím skôr. Vecná diskusia je vždy lepšia ako riešenie konfliktu na súde, pri ktorom sa bez výhodných služieb dobrej advokátskej kancelárie už zrejme nezaobídete.

2. Počúvajte a ukážte porozumenie

Doma si môžete svoje bývanie ochrániť pred neprispôsobivými ľuďmi alebo hlukom z ulice vhodnou akustickou izoláciou. V práci sa musíte naučiť s kolegami fungovať. Komunikácia je ten najlepší základ.

Čítať ďalej…

 

Podceňovaný nástroj na podporu podnikania a dobrých vzťahov v biznise

 

Kongres a jeho výhodyKvôli izolácii počas pandémie koronavírusu boli zrušené všetky verejné podujatia, čo viedlo nielen k narušeniu nášho bežného spoločenského života, ale aj k zrušeniu obrovského množstva veľkých konferencií po celom svete. No napriek prebiehajúcej kríze mnohé spoločnosti s dodržaním stanovených pravidiel tento nástroj na podporu a rozvoj podnikania stále využívajú. Niektorý prostredníctvom online siete, iní vďaka dostatočne veľkým kongresovým priestorom našich hotelov.

Bez ohľadu na formu realizácie takéhoto stretnutia, je základom úspechu dôkladná príprava. Čo si pod ňou predstaviť?

1. Kongres a jeho výhody

Termín kongres pochádza z latinského jazykového rozsahu Congressus = stretnutie (angl. Convention) a v hotelierstve označuje zhromaždenie osôb v slušivých oblekoch z určitého odvetvia alebo určitej oblasti. Konferencia je zvyčajne jeden deň, zatiaľ čo kongres je multi-day event. Teda udalosť, ktorá si bude pre svoje správne zameranie a výsledok vyžadovať z vašej strany prípravu. Akú?

2. Základom je dobrá téma

Spojiť konferenčné stretnutie s relevantným kontextom má zmysel. Aby preto mali klasické alebo virtuálne konferencie skutočnú hodnotu, skombinujte všetky svoje stretnutia, kurzy a workshopy s jednou jasnou ústrednou témou. Vyberte si nápad, ktorý je zaujímavý – môže to byť dokonca len jedno slovo – a nechajte túto tému pôsobiť v každom aspekte programu kongresu.

Čítať ďalej…

 

Opäť home office? Možno prišiel čas na zariadenie si pracovne

 homeoffice-domaca-kancelariaZatiaľ čo ešte pred dvomi rokmi bolo slovné spojenie „home office” veľmi ojedinelo používané, dnes jeho význam poznajú aj malé deti, ktorých rodičia pracujú doma. Súčasná situácia poslala mnohých pracujúcich domov, ktorým neostáva nič iné, len sa naučiť pracovať aj z domu. Ako na to? Ako si nájsť svoj vlastný pokoj na prácu v dome plnom rodinného ruchu?

Home office znamená v doslovnom preklade „domáca kancelária“. Niektorí ju možno majú na kuchynskom stole, iní v obývačke na gauči. Po niekoľkých mesiacoch práce doma však človek zistí, že skutočne potrebuje pracovňu, alebo teda miesto, kde môže nerušene pracovať. Ako si pracovňu zariadiť?

1. Dôležité je miesto

V prípade, že máte doma voľnú izbu alebo miestnosť, máte vyhraté. Môžete si ju celú prerobiť na svoju vlastnú pracovňu. Poprípade môžete napríklad šatňu, ktorú príliš nevyužívate, premeniť na pracovnú miestnosť. Čo v prípade, že nemáte k dispozícii celú miestnosť? Skúste si nájsť aspoň malú časť v niektorej inej miestnosti, kde si vytvoríte „mini“ pracovňu. Oddeliť ju môžete napríklad knižnicou alebo gaučom.

Každý z nás potrebuje vlastný priestor na prácu doma. Ak v kuchyni raňajkujete, obedujete, večeriate a ešte v nej aj trávite voľný čas, nebude sa vám dobre pracovať. Ľudské telo potrebuje zmenu. Práve preto je zariadenie pracovne veľmi dôležité.

Čítať ďalej…

 

Chcete urýchliť začiatok podnikania? Vyskúšajte ready-made s.r.o.

ready-made s.r.o.Spoločnosť s ručením obmedzeným je najpopulárnejšou formou podnikania nielen u nás, ale aj vo svete. S jej založením je však často spájané množstvo papierovačiek. Celý tento proces by vám mohla urýchliť kúpa ready-made spoločnosti. 

S. r. o. sa pre mnohých stane ďalším krokom, ktorý je potrebné urobiť, aby ich biznis rástol. Množstvo podnikateľov totiž presun na spoločnosť s ručením obmedzeným spraví až vtedy, keď sa im podnikanie rozbieha či prijmú nového spolumajiteľa do tímu. 

Výhody s. r. o. oproti živnosti sú pritom jasné, pričom tým najväčším benefitom eseročky je, že majiteľ spoločnosti ručí za jej záväzky len do výšky nesplateného vkladu v obchodnom registri. 

Založenie s.r.o. aj napriek tomu, že sa dnes dá vybaviť kompletne online, však trvá istý čas a je s ním spojené množstvo vybavovania. 

Čítať ďalej…

 

TRIO dôležitých schopností, ktoré oceníte pri hľadaní novej práce

 

uspesny-pracovny-pohovorMáte pocit, že pri aktuálnom zamestnaní už nemáte kam rásť a rozhodli ste sa prácu zmeniť? V tom prípade je nutné pouvažovať nad tým, ktorými schopnosťami plánujete na najbližšom pracovnom pohovore zaujať.

Popremýšľať o akých povahových vlastnostiach budete počas pohovoru hovoriť? A aké zručnosti vám okrem tých profesionálnych pomôžu získať vytúžené miesto?

Keď hľadáte prácu, je veľmi dôležité nielen slušivé pánske sako, ale aj vaše schopnosti. Ani tie však nie sú zárukou úspechu. Veľký význam má, aby vašim schopnostiam a zručnostiam budúci zamestnávateľ tiež porozumel, s čím má veľmi veľa ľudí problémy. Mnohí ich podceňujú a iný zasa preceňujú, čo znižuje vaše šance na získanie dobre plateného zamestnania. 

Máme pre vás zoznam tých, ktoré sú dôležité vždy.

Tri zručnosti, ktoré sú dôležité na každom pracovnom pohovore 

1.) Vrodené schopnosti sú znakmi vášho charakteru. Používate ich vo všetkých oblastiach vášho života. Ak požiadate svojich priateľov, aby povedali, kto ste, potom adjektíva, ktoré použijú, budú vaše vrodené schopnosti, napríklad: presný, čestný, organizovaný, priateľský atď. 

Mnoho uchádzačov o zamestnanie neprikladá týmto zručnostiam význam, hoci sú pre zamestnávateľa veľmi dôležité.

Podľa štúdie uskutočnenej medzi personálnymi riaditeľmi sú najčastejšími problémami, ktorým čelia, klamstvá a neúprimnosť 14 %, zdržanlivosť 12 %, arogancia a prílišná sebadôvera 12 %, nedostatok chuti do práce 6 %. Vy môžete tieto štatistiky a aj svoju kariéru zmeniť. 

Čítať ďalej…

 

Vybudujte si úspešnú firmu a tešte sa z veľkého príjmu

 

ako-zacat-podnikatRozhodli ste sa podnikať, no situácia nie je jednoduchá a neviete, aká budúcnosť na vás čaká? Určite nie ste sami, kto má zo vstupu do podnikateľského prostredia obavy. Môžete byť však jediný, komu sa podarí uspieť bez veľkej námahy. 

Prezradíme vám, ako je to možné?!

Pripravte sa na veľa práce

Ak chcete po založení novej s.r.o. rýchlo dosiahnuť aj požadovanú úroveň príjmu, musí vaša spoločnosť vyniknúť. To znamená, že veľa procesov bude musieť byť zostavených úplne od začiatku. Žiadne slepé kopírovanie skúseností konkurencie – iba vaše originálne nápady vám pomôžu uspieť.

Vyberte si dobré miesto

Výber vhodného sídla firmy by ste mali zvažovať ešte pred samotným založením spoločnosti, pretože ho budete potrebovať na zápis firmy do Obchodného registra. Klasické kancelárie sa dnes ukazujú ako zbytočné priestory, ktoré len zvyšujú vaše náklady. Spoločnosť si môžete registrovať aj na súkromnej adrese, je to ale určitá strata súkromia. 

Čítať ďalej…

 

Ako si vytvoriť kanceláriu v domácom prostredí

 

domaca-kancelariaDomáca kancelária sa pre mnohých z nás stala novou realitou. Veľmi rýchlo sme ale zistili, že pracovať v prostredí, ktoré sme v minulosti využívali viac menej len na zábavu a relax, je naozaj veľmi náročné.

Čo robiť, keď vašu klasickú kanceláriu nahradil priestor spálne, obývačky alebo detskej izby?

Máme pre vás niekoľko jednoduchých odporúčaní, pomocou ktorých to zvládnete bez veľkých problémov a zlyhaní.

Rozdeľte si priestor na zóny

Pracovisko v domácnosti sa odporúča navrhnúť tak, aby bolo spojené iba s prácou. Ak sa nenaučíte rozlišovať medzi prácou a odpočinkom, produktivita bude klesať. Pokiaľ ale na potrebné oddelenie pracovného priestoru od zvyšku domácnosti nemáte priestor a voľné metre štvorcové, stačí jednoduchá priečka, ktorou môže byť čokoľvek – kvety, knižnica, záclona alebo iný transformačný nábytok s univerzálnym nábytkovým kovaním. Niekedy stačí správne otočiť aj obyčajný pracovný stôl. 

Zaobstarajte si kvalitnú techniku a pracovné pomôcky

Napriek tomu, že dnes môžete podnikať a riadiť všetko cez internet, predsa len potrebujete k práci aj ďalšie nevyhnutné pomôcky a výbavu. Okrem počítača alebo mobilu to môžu byť aj náhradné náplne do tlačiarne. 

Určite oceníte aj kvalitné osvetlenie, kde je tým najlepším denné svetlo. Preto sa odporúča usporiadať pracovisko oproti oknu alebo vedľa neho. Jasné denné svetlo zvyšuje vašu produktivitu.

Čítať ďalej…

 

Aké vybavenie nesmie chýbať v home office?

 

home officeHome office je v súčasnosti realitou pre väčšinu ľudí, ktorí vykonávajú prácu na počítači. Karanténa bola a je skúškou našej sebadisciplíny  a schopnosti pracovať v online svete aj vo väčších skupinách. Všetky eventy, meetingy aj pracovné zasadnutia sa konali po väčšine online a preto sme trávili oveľa viac času doma a oveľa viac času za počítačom.

 To smeruje aj k tomu, že sme boli nútení vytvoriť si priestor pre našu prácu v našom vlastnom domácom prostredí. Pracovať doma bez skutočného pracovného priestoru je nesmierne namáhavé, najmä čo sa týka koncentrácie. Aké vybavenie je nevyhnutné pre efektívnu prácu v domácom prostredí a ako si vybaviť home office?

Nejde len o základnú elektroniku

Základná elektronika je predovšetkým notebook, internetové pripojenie, prípadne kamera a mikrofón. Avšak pre efektívne vykonávanie práce je potrebné často disponovať tlačiarňou, skenerom. Na tlač potrebujete tiež tonery do tlačiarne a papiere. Rovnako môže byť na šetrenie miesta v počítači, ale aj na rýchly prenos súborov nesmierne dôležitý USB kľúč. Vedzte, že dlhodobý pobyt v domácej kancelárii si vyžaduje vaše nasadenie a rovnako aj určitú dávku financií. 

Čítať ďalej…

 

Bezpečnosť v online podnikaní: Načo si treba dávať pozor?

 

bezpecnost-pri-praciPovinnosť zamestnávateľa zabezpečiť zamestnancom ideálne podmienky a bezpečnosť pri práci je stanovená zo zákona. Dnes sa ale množstvo zamestnaní vykonáva z domu, pretože osobný kontakt môže byť pre náš život hrozbou.

Ako sa v takomto prípade povinnosť zamestnávateľa mení?

Poďte sa spolu s nami pozrieť na to, ako je to v období online podnikania s našou bezpečnosťou a kedy sa vám oplatí absolvovať kurzy prvej pomoci. 

Bezpečnosť práce je dôležitá vždy

Každá organizácia, nech sa venuje akejkoľvek činnosti, musí venovať osobitnú pozornosť ochrane práce. Všetci zamestnanci musia navyše absolvovať školenie o tejto problematike a na základe získaných poznatkov sa pri práci aj adekvátne správať. Pri obsluhe špeciálnych strojov, ktoré uvádzajú do pohybu kvalitné lineárne vedenia, je to jasné. Treba dbať na vlastnosti zariadení a vedieť ich adekvátne obsluhovať. 

Čo však v prípade, ak je vaším pracovným nástrojom počítač alebo tlačiareň? Aj v tomto prípade je nutné mať dostatočné množstvo poznatkov o práci a zariadeniach, ktoré na ňu používate. Pri online práci ide väčšinou o elektroniku, kde je najdôležitejšie dodržiavať bezpečnostné pravidlá súvisiace s používaním elektrickej siete. 

Čítať ďalej…

 

Založte si spoločnosť rýchlejšie ako účet na sociálnej sieti

Rozhodli ste sa, že začiatok nového roka spojíte so založením novej vlastnej spoločnosti? Skvelý nápad, pretože aj to je jedna z možností, ako si splniť svoje sny.

Ešte lepšou správou ale je, že nielen na prácu z domu, ale aj založenie firmy môžete využiť internet, vďaka ktorému sa dá založiť nová firma rovnako rýchlo ako účet na sociálnej sieti. My vás o tom presvedčíme. 

Využite  výhody internetu 

Obávate sa, že rýchla likvidácia spoločnosti, v ktorej pracujete, sa už blíži? Obavy z nového druhu vírusu nám zmenili celý život a postarali sa o určitú formu izolácie v každom jednom smere. Mnohí preto začali využívať svoj domov nielen na oddych, zábavu a relax, ale aj prácu a štúdium. A všetko vďaka internetu. Zdroju, ktorý vám pomôže aj pri zakladaní spoločnosti. 

Žiadne čakanie na úradoch v dlhých radoch kvôli jednej pečiatke alebo potvrdeniu. Elektronizácia predsa potrebu týchto a ďalších iných úkonov už veľmi dávno nahradila. To však nie je ani zďaleka jediná výhoda, ktorá vám z toho plynie.

Čítať ďalej…

 

Podnikajte bez následkov a dopadov na životné prostredie

 

certifikaty-isoMožno si myslíte, že dobrý nápad, dostatok finančných prostriedkov na účte a šikovní zamestnanci sú pre úspech firmy základ. V istom slova zmysle aj áno.

Dnes sa ale kladie dôraz aj na to, aby vaša podnikateľská činnosť neohrozovala kvalitu a stav životného prostredia. Znamená to, že okrem ziskov by ste mali myslieť aj na životné prostredie.

A nielen populárna elektromobilita ale aj environmentálne manažérstvo je prístup zohľadňujúci priority ochrany životného prostredia pri plánovaní a implementácii činností organizácie, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou systému riadenia. A doklad, ktorý garantuje, že takýmto spôsobom postupujete, je certifikát ISO 14001.

Tento dokument je zárukou, že vaša spoločnosť dodržiava zásady ochrany životného prostredia.

Čo vám garantuje norma ISO 14001?

Implementácia procesov systémov environmentálneho manažérstva začína definovaním interakcie vášho podnikania s prostredím. V druhej etape sa ustanovujú kontrolné mechanizmy a postupy, ktoré zabraňujú negatívnemu vplyvu na životné prostredie. Najmä pri práci s normou ISO 14001 dochádza k identifikácii všetkých existujúcich požiadaviek na organizáciu, ktoré musí spĺňať: ide najmú o právne požiadavky a požiadavky ostatných zainteresovaných strán.

Čítať ďalej…

 

Tipy ako znížiť riziko infekcie v práci

 

ako-znizit-riziko-infekcie-v-praciV minulosti sme si s príchodom jesene nástup chrípky ani neuvedomovali. Dnes je ale všetko iné, pretože vírusy sú čoraz silnejšie a naša imunita slabšia. A nielen preto, aby sme ochránili seba, udržali v obehu ekonomiku, ale mysleli aj na staršie generácie a chronicky chorých ľudí, je dôležité dbať na správnu ochranu tela.

Vírus sa šíri prostredníctvom kvapôčok, ktoré sa tvoria, keď infikovaná osoba kašle alebo kýcha. Okrem toho sa môže šíriť cez kontaminované povrchy, ako sú kľučky dverí či iné kontaktované povrchy. Po ich dotyku sa stačí dotknúť očí, úst alebo nosa, aby ste sa vystavili riziku ochorenia.

Spomaliť šírenie vírusu môže  napríklad fyzický odstup, čo je dnes vďaka mnohým formám online podnikania naozaj jednoduché. Chod spoločnosti a ekonomika je ale založená aj na odvetviach, ktoré sa cez počítač riadiť a obsluhovať nedajú. Ako zaistiť pracovníkom ochranu v takýchto prípadoch a prevádzkach?

Preventívne opatrenia, ktorých sa netreba báť

Pravdepodobnosť nákazy vírusom je dosť vysoká, priebeh závisí od toho, ako dobre fyzicky je jednotlivec vybavený a schopný vírusom odolávať. Mnohí si toho, že sú nakazení, ani nevšimnú. To ale nie je dôvod, prečo by sa to malo zľahčovať, určite nie do doby, než sa nájde pre ohrozenú skupinu ľudí účinný liek.

Hygiena rúk a ochranné kombinézy

V priemere môže jedna infikovaná osoba nakaziť ďalších troch ľudí. Preto je veľmi dôležité dodržiavať všetky predpísané opatrenia. Najdôležitejším z nich je nepochybne hygiena, najmä hygiena rúk.

Čítať ďalej…