RSSePodnikanie

Ako začať s bitcoinom a kryptomenami – burza, nákup BTC a obchodovanie

bitcoin-cryptoStále častejšie a z rôznych strán sa stretávame s pojmami ako kryptomeny, bitcoin, blockchain, altcoiny decentralizované meny, krypto burza a pod. Je to len bublina, alebo neodvratný nový trend, ktorý sa skôr či neskôr stane bežnou súčasťou našich životov a teraz je ten správny čas to využiť?

Bitcoin a kryptomeny (altcoiny) sú v podstate virtuálne „internetové“ mince, ktorým ľudia svojimi finančnými investíciami (nákupom kryptomien) vyjadrujú svoju dôveru v daný „coin“ a tiež projekt za ním stojaci a tým ovplyvňujú ich cenu.

Momentálne má najvyššiu dôveru prvá a najstaršia kryptomena Bitcoin i keď jeho cena má vysoký rozptyl (volatilitu) a nie je žiadnym prekvapením ak behom krátkej doby zvýši svoju cenu o niekoľko 100% a následne zase cena prudko padne dole…

No v dlhodobom merítku má stále rastúci trend a je pravdepodobné že to tak bude aj naďalej, aj napriek občasným vyšším prepadom ceny. Je to aj z dôvodu že počet BTC, ktoré budú celkovo v obehu je presne definovaný (21 000 000 BTC – technicky: 20 999 999,9769) a tým pádom ak si nájde reálne využitie a rastúci dopyt, bude zákonite rásť aj jeho cena.

Čítať ďalej…

 

Ako si poistiť bezpečnosť vašich zásielok

bezpečnosť zásielokPreprava tovaru sa radí k jednej z dôležitých súčastí podnikania. V období internetového obchodovania a poskytovania služieb svojím zákazníkom, patrí k viac než potrebným veciam, bez ktorých sa nezaobídete, keď chcete predávať tovar.

V tomto prípade však nejde ani tak o samotnú prepravu, ako o bezpečnosť spomínaných zásielok. Tie sa musia v rámci dohodnutých všeobecných obchodných podmienok dostať až priamo k spotrebiteľovi. Ak tomu tak nie je, môžete prísť o ťažko získanú klientelu a tej novej sa tak skoro zasa nedočkáte.

Vyberte si spoľahlivú prepravu

Založili ste si spoločnosť, vybrali lukratívne sídlo firmy a čakáte na prvé reakcie? To je síce pekné, ale potrebujete si poistiť aj odbyt tovaru. Pomôže vám v tom klasická vnútroštátna preprava a všetky služby, ktoré s ňou súvisia.
Na dlhé vzdialenosti, rýchlo a na dohodnuté miesto v stanovenom čase. Ešte pred tým si ale nezabudnite zabaliť tovar do špeciálnej plastovej obálky. Na tieto účely vám poslúži naozaj dobre a nemusíte sa pritom obávať o jeho poškodenie, ktoré môže byť potom dôvodom na komplikovanú reklamáciu.

Čítať ďalej…

 

Affiliate Marketing – Čo To Je a Aké Má Výhody?

affiliate marketing

Čo to je affiliate marketing? Affiliate marketing je spôsob sprostredkovania predaja produktov, služieb, alebo elektronických produktov, pri ktorom sprostredkovateľ (affiliate partner) dostáva určitú províziu za sprostredkovanie predaja, respektíve províziu z uskutočneného predaja, alebo inej akcie.

U nás má affiliate marketing niekoľko názvov, pod ktorými ho ľudia poznajú. Affiliate marketing je tiež známy ako partnerský program, alebo provízny program, alebo partnerský systém.

Je to jednoduchý systém, ktorý keď je dobre nastavený, získavajú ním obidve strany – obchodník (prevádzkovateľ) a aj sprostredkovateľ. Funguje to na podobnom princípe ako dropshipping, alebo ešte lepší príklad je realitná kancelária a jej makléri. Maklér je zvyčajne platený od výkonu, čiže od uskutočnených predajov. Presne tak to funguje aj pri affiliate marketingu, iba s tým rozdielom, že affiliate marketing funguje cez internet.

Pri affiliate marketingu však nemusíte mať svoj vlastný e-shop (aj keď môžete), ale stačí vám obyčajná webstránka, alebo blog, prostredníctvom ktorého môžete produkty, alebo firmy propagovať. Taktiež je možné pri affiliate spolupráci efektívne využiť sociálne siete alebo email marketing.

Čítať ďalej…

 

Ako si Vybrať Najlepší Affiliate Program

affiliate programAffiliate marketing sa stal veľmi populárnym spôsobom zarábania peňazí cez internet. Affiliate programy zahŕňajú provízny predaj produktov iných firiem, prinášanie návštev, alebo odporúčanie klientov a následné získavanie provízie z predaja alebo sprostredkovania. Flexibilita, ktorú affiliate marketing ponúka, pokiaľ ide o pracovanie z domu je veľmi lukratívna. Ale snažiť sa zarobiť peniaze pomocou affiliate marketingu môže byť veľmi ťažké. Chcete sa naučiť, ako robiť affiliate marketing ľahšie a efektívnejšie? Čítajte ďalej…

Kľúčom k úspechu v affiliate marketingu je výber správneho affiliate programu a to je ďalší problém. Existujú doslova tisíce affiliate programov na výber. S takým veľkým výberom nie je najľahšie vybrať ten správny.

Čítať ďalej…

 

GDPR – nové nariedenia na ochranu osobných údajov

gdpr-infoGDPR je nové nariadenie na ochranu osobných údajov, ktoré príde do platnosti už 25.mája 2018. Ochrana fyzických osôb v súvislosti so spracovaním ich osobných údajov patrí medzi základné ľudské práva. Prinášame vám zopár dôležitých faktov, ktoré by ste mali vedieť.

Koho sa to týka?

Nariadenie GDPR sa týka každého, kto zhromažďuje a spracováva osobné údaje občanov Európskej únie, vrátane spoločností a inštitúcií mimo EÚ, ktoré pôsobia na našom trhu. Platí to pre firmy, inštitúcie, jednotlivcov, zamestnancov, zákazníkov, dodávateľov atď. Nezávisí od toho aká veľká je firma, ale do akej miery pracuje s osobnými údajmi.

Čo zo sebou prináša

  • GDPR rozširuje definíciu pojmu osobný údaj. Za osobný údaj sa bude považovať aj e-mail, IP adresa, súbory cookies a lokalizačné údaje a ďalšie údaje, na základe ktorých budeme vedieť identifikovať občanov EÚ.
  • Čítať ďalej…
 

Adresa vašej firmy môže byť na tom najlepšom mieste

virtuálne sídlo firmyAk sa z vás stane podnikateľ, určite sa ocitnete pred nejedným dôležitým rozhodnutím, ktoré by vám malo vašu peňaženku alebo účet v banke naplniť a prácu a čas naopak ušetriť. Vďaka internetu  sa dnes dostanete k širokému spektru informácií, ktoré vám tieto postupy zaistia. Jeden z nich sme sa vám teraz preto rozhodli predstaviť aj my.

Ide o vaše sídlo spoločnosti, ktorého služby ak sa rozhodnete využiť, môžete sa dopracovať k zaujímavým výsledkom.

Dokonalá organizačná forma podnikov

Virtuálny podnik je podnik, ktorý spája geograficky oddelené hospodárske subjekty, ktoré integrujú v procese spoločnej výroby, využívajúc hlavne elektronické komunikačné prostriedky. Teda najmä s pomocou internetového pripojenia a využívaním mobilného signálu. Ak máte k dispozícii tieto dva moderné komunikačné kanály, môžete si prenajať virtuálne sídlo firmy, ktoré vám vaše podnikanie zjednoduší. Ak chcete vedieť, ako, potom pokračujte v čítaní ďalej.

S virtuálnou kanceláriou sa ľahšie prispôsobíte náročnejším požiadavkám

Riadiaci systém väčšiny moderných podnikov má dnes výraznú funkčnú orientáciu. Základom tejto riadiacej organizácie je princíp rozdelenia a špecializácie práce. V moderných podmienkach sa takáto organizácia stáva neefektívnou z mnohých dôvodov. Vy to ale môžete zmeniť vo svoj vlastný prospech a hlavne vďaka špeciálnej adrese lukratívneho sídla spoločnosti.

Čítať ďalej…

 

Prvé kroky smerom k úspešnému podnikaniu

02-zalozenie-spolocnostiZaloženie vlastnej spoločnosti a otvorenie nového podniku dnes už možno až tak náročné nie je, avšak väčšina začínajúcich podnikateľov má problém s tým, že nevie, z ktorej strany sa do toho pustiť.

Úspech v podnikaní ale často stojí práve na takýchto rozhodnutiach, ktoré je potrebné urobiť rýchlo a v daný okamih, a aj v neľahkých situáciách vedieť nájsť a implementovať ziskovú stratégiu.

Samozrejme, že je toho oveľa viac a na začiatok niekedy až príliš, ak popri tom ale využijete dostupné a výhodnejšie postupy, môže to byť oveľa jednoduchšie. Niektoré z nich vám preto v tomto článku predstavíme.

Ak chcete začať, vyberte si smer

Jednoducho sa to píše, ale ťažko realizuje. Viete, aké kritériá vám pri výbere správneho predmetu podnikania pomôžu?
Po prvé, musíte stavať na vašich osobných vedomostiach a skúsenostiach, alebo aspoň na svojich záujmoch. Po druhé, je dôležité si určiť geolokáciu – metropolu, regionálne mesto alebo mestečko, v ktorom budete ako podnikateľ pôsobiť. Po tretie, stojí za to premýšľať o pohlaví, pretože existujú oblasti podnikania zamerané čisto na mužov alebo naopak ženy a deti.

Čítať ďalej…

 

Ako hýbe trhom jav „intímne nakupovanie“?

zasielkovna.skVýdajné miesta rastú ako huby po daždi. Spôsobuje to aktuálny boom „diskrétneho nakupovania“.

Ako aktuálne hlási jeden z lídrov stredoeurópskeho e-commerce trhu, spoločnosť Zásielkovňa – slovenský zákazník si stále viac a viac obľubuje takzvané „intímne nakupovanie“. Odborníci týmto pojmom radi označujú výhody, ktoré zákazníkovi prináša online nakupovanie spojené s možnosťou osobne si tovar vyzdvihnúť na výdajnom mieste podľa vlastného výberu.

Diskrétne nakupovanie je čoraz obľúbenejšie

„Zákazníci pri nakupovaní niekedy jednoducho nechcú, aby ich okolie malo informácie o tom, čo kupujú. V takom prípade je pre nich vhodným riešením osobný odber na výdajnom mieste v blízkosti ich bydliska,“ hovorí na tému intímneho nakupovania Petr Sochora zo spoločnosti Zásielkovňa, ktorá je jedným z hlavných sprostredkovateľov intímnych nákupov na Slovensku.

„Eliminujú tak totiž riziko, že príde kuriér k nim domov a zásielku by mal prebrať napríklad manžel alebo niekto z rodiny. Vhodné je to najmä v prípade, ak ide o tovar, ktorý má byť darom či prekvapením a preto ho zákazníci potrebujú nakúpiť diskrétne,“ dodáva.

Čítať ďalej…

 

Marketing v minulosti a dnes – online vs. tradičný marketing

internet a tradičný marketingMarketing – kľúčová zložka každého biznisu, ktorá oddeľuje úspešných od neúspešných.

Ak je vaša marketingová stratégia detailne premyslená, kvalitná a efektívna, pomôže vám dosahovať vaše podnikateľské ciele kontinuálne a progresívne. A naopak – ak tejto časti nevenujete dostatok pozornosti, upadáte do stereotypu a šedého priemeru.

V súčasnosti patrí k najrozšírenejším formám marketingu online marketing, ktorý však stále súperí s tradičným printovým marketingom. V tomto článku si ich trochu porovnáme.

Dosah

Jedným z hlavných rozdielov medzi online marketingom a tým tradičným je ich dosah. Jediná web stránka má v podstate celosvetový dosah, zatiaľ čo printové položky marketingu sú lokálnejšie. Časopisy, letáky či bannery sa ani zďaleka nedostanú toľkým potenciálnym zákazníkom, a to aj napriek dokonale vyriešenej logistickej stránke.

Printový marketing je tak vhodný pre spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na jednu lokalitu či región. Online marketing zas umožní firmám širší dosah aj mimo svojho územia pôsobenia.

Čítať ďalej…

 

Máte nápad? Nečakajte a začnite makať! – Petr Sochora

Petr Sochora - rozhovorNový rok otvára nové dvere a prináša nové príležitosti – aj tie podnikateľské. Inštinktívne hľadáme nové začiatky, rozbiehame nové projekty, zakladáme nové firmy.

Doba informačných technológií diktuje trendy a aj vďaka tomu tvoria obrovské percento novovzniknutých startupov e-shopy.

V nasledovnom rozhovore sa dozviete čo vlastne obnáša založenie e-shopu, na čo všetko sa treba pripraviť a s čím treba rátať, ak vstupujete do vôd e-comercie – radí Petr Sochora, šéf spoločnosti Zásielkovňa a človek, ktorý pomáha slovenským e-shopom nielen rásť doma ale aj expandovať do zahraničia.

Šéfujete Zásielkovni, ktorá má registrovaných až 13 tisíc partnerských eshopov, z toho 2 500 len na Slovensku. Deň čo deň teda doslova pracujete s tisíckami eshopov. Čo by ste poradili začiatočníkovi, ktorý chce vstúpiť medzi eshopárov?

Čítať ďalej…

 

7 rôznych typov duplicitného obsahu

seo-duplicitny-obsah(a ako sa im vyhnúť)

Duplicitný obsah je v prostredí SEO veľkou témou. Väčšinou sa o ňom hovorí v súvislosti s pokutami od Google. Tento vedľajší účinok duplicitného obsahu je však jednak dosť nafúknutý (Google takmer nikdy nepenalizuje stránky len pre duplicitný obsah), navyše zďaleka nejde o najvážnejší dôsledok. Tri najpravdepodobnejšie problémy z pohľadu SEO, ktoré môže spôsobiť duplicitný obsah, sú tieto:

Premrhaný rozpočet na prezeranie stránok (po anglicky crawl budget). Ak sa duplicitný obsah objavuje na internete a aj na vašej stránke, zaručene tak mrháte aspoň časťou rozpočtu na prezeranie stránok (t.j. počet stránok, ktoré vyhľadávač prezrie za jednotku času). To znamená, že podstatné časti stránky bude prezerať menej často.

Čítať ďalej…

 

Prispôsobte svoje služby potrebám zákazníkov

Práve toto je miesto, ktoré mnohí podnikatelia berú na ľahkú váhu. Neurobia si čas aby sa uistili, že ich spoločnosť správne smeruje a v skutočnosti majú recept na podnikanie, ktoré smeruje ku katastrofe.

Zákazník je asi najdôležitejšia súčasť každého biznisu.

Orientovať sa na jeho potreby umožňuje podnikateľom, aby vďaka tomu dosiahli nejaký ten zisk. Nájsť ideálny spôsob, ako vhodne uspokojovať všetky dôležité faktory nie je jednoduché. Ak si nevie podnikateľ poradiť jednoducho a sám, môže sa obrátiť na call centrum.  To ponúka niekoľko výhodných služieb, ktoré vedia presne zacieliť na problematický bod.

Komunikácia, nástroj ktorý všetko uľahčí

Niekoľkoročná história spoločnosti je rozhodne výhodou, keďže má už veľké skúsenosti s trhom a prieskumom v jednotlivých oblastiach. Vie, ako zákazník reaguje na konkrétne veci, a čo mu prináša najväčší prospech. Nielen, že vám dokáže vyhľadať zákazníkov nových, ale sa aj postarať o tých existujúcich. Telemarketing je nástroj reklamy, cez ktorú sa dostanete až priamo k nim.

Čítať ďalej…

 

Vplyv medzinárodného obchodu na podnikateľov

Aby podnikateľ prežil musí v súčasnej dobe myslieť aj globálne. Aj ten najmenší obchod by mal svoje služby orientovať na medzinárodné prostredie a predávať alebo kupovať výrobky vyrobené aj v zahraničí.

Dnes to ide prostredníctvom internetu a komunikačných technológií oveľa jednoduchšie. Moderná offshore firma je tiež veľmi dobrým príkladom, pomocou ktorého si viete uľahčiť jednotlivé kroky. Nemusíte sa obávať ani daňového zaťaženia a ostatných faktorov, tie idú s vedením spoločnosti ruka v ruke a zaťažujú vašu činnosť.

Výhody globálneho priestoru

Malé podniky vedia veľmi jednoducho konkurovať aj v globálnom meradle, pretože môžu predávať lokálne výrobky prostredníctvom internetu. Navyše majitelia malých podnikov môžu nakupovať výrobky na ďalší predaj od zámorských trhov, čím získajú cenovú výhodu.

Malé podniky tiež profitujú z priaznivých výmenných kurzov pri nákupe v krajinách, kde má dolár vyššiu hodnotu ako miestna mena. Výhodné založenie spoločnosti v takýchto podmienkach môže byť tou najobľúbenejšou jurisdikciou  v Európe pre medzinárodné obchodovanie s pridanou hodnotou výhod členských krajín EU.

Čítať ďalej…

 

Vytvárajte faktúry za 2 minúty – pomôže vám online fakturácia

idoklad.sk - faktúry onlinePomalé načítanie, ktoré navyše každú chvíľu pribrzdí otravná aktualizácia. A príprava jednej faktúry sa pretiahne aj na desať minút. Aj takto vyzerá každodenná práca mnohých podnikateľov. Riešenie je pritom jednoduché – využiť online služby, ktoré nemusíte inštalovať.

Práve online fakturácia je riešenie, ktoré využíva čoraz viac živnostníkov a podnikateľov. Len najobľúbenejšiu online fakturáciu v strednej Európe – iDoklad – používa viac ako 120 tisíc ľudí.

Užívatelia totiž u podobných služieb neriešia inštaláciu ani aktualizácie. A pritom majú istotu, že všetky doklady sú v súlade so zákonom.

Dodávatelia totiž legislatívne aj funkčné novinky dopĺňajú priebežne. A pretože všetko beží v cloude, užívateľov aktualizácie nijako nezaťažujú.

Čítať ďalej…

 

Ako podnikať na Amazone – recenzia knihy

„Kniha s veľkými ambíciami“

podnikanie-na-amazone-knihaNa prvý pohľad možno táto kniha o podnikaní na AMAZONe môže vyzerať ako každá iná no už na začiatku si všimnete, že toto predsa nie je len taká obyčajná kniha. Navyše zaujímavé grafické spracovanie, robí knihu prehľadnou a ľahko čitateľnou.

Na rozdiel od klasických „poučkových“ kníh o podnikaní, ktoré sú písané skôr spôsobom, ktorý Vám celé podnikanie znechutí je táto kniha napísaná oveľa príjemnejšie a pútavo. Získate v nej podrobný praktický návod, ako rozbehnúť predaj fyzických produktov pod vlastnou značkou na Amazone.

  • AUTOR: Zdeněk Steiner
  • ROZSAH: 275 strán
  • FORMÁT: 15 x 15 cm
  • Dátum uvedenia do predaja: 1.9.2016
  • Cena: 350 CZK  / 17 EUR

Každá kapitola presne a dopodrobna opisuje jednotlivé kroky podnikania na Amazone. Kapitoly sú písané skôr ako príbehy s konkrétnymi príkladmi z praxe, ktoré sú dôležité pre pochopenie celkového systému a overeného biznis-modelu.

Ak si nie ste celkom istý kde by ste chceli vo svete podnikania pôsobiť, táto kniha Vám otvorí oči a pomôže uveriť, že to dokážete. Dostanete podrobný návod, stačí nabrať odvahu a pustiť sa do akcie aby ste svoj sen konečne previedli do reality. Jednotlivé kapitoly sú dopĺňané motivačnými citátmi, nestratíte tak ani chuť do čítania, ani chuť do podnikania.

Kniha Vám hneď na začiatku predostrie „návod“ na finančnú nezávislosť a už iba zo zvedavosti sa do nej človek začíta. Ani sa nenazdáte a budete v polovici knihy.

Čítať ďalej…