RSSWebstránky

Ako môžu neustále aktualizácie ovplyvniť tvorbu e-shopu na mieru?

tvorba webových stránokDizajn webových stránok by nemal byť len špičkový. Vaše stránky, by ste si mali navrhovať a vytvárať tak, aby boli kompatibilné s najnovšími technológiami a novinkami, ktoré ľudia a zákazníci používajú a s tým, že budú naďalej správne fungovať, bez ohľadu na to, čo nové sa na ďalší mesiac objaví na trhu.

Vyžaduje si to obrovský potenciál a rozhľad, kreativitu a schopnosť logicky a dopredu uvažovať. Okrem toho ide aj o určité technické zručnosti, na ktoré si však len tak jednoducho niekto návyk nevytvorí a radšej oslovuje s požiadavkou kvalitnej tvorby webových stránok profesionálov.

Proces tvorby webových stránok

Aby ste mohli svoje podnikanie na trhu robiť on-line, potrebujete jedinečný, funkčný a esteticky príjemný web dizajn. Ako ale môže vaša webová stránka dosiahnuť tieto ciele, a to všetko pri zachovaní riadenia návštevnosti a konverzií? Vyžaduje si to prax a potrebné znalosti!

Čítať ďalej…

 

Linkbuilding: Je dôležitejšia kvalita odkazov alebo ich počet?

linkbuilding tvorba odkazovKvantita je dnes alfou a omegou v každom jednom smere a podnikaní obzvlášť. Dá sa to ale tvrdiť aj v modernom a stále viac dôležitom online marketingu, ktorý si zakladá na skutočných zákazníkoch, prinášajúcich vám zisk?

Možno vás to zaujíma aj pokiaľ ide o budovanie odkazov na vaše stránky – teda to, akým spôsobom je u vás robený linkbuilding. Či je pre vás lepšie mať veľa odkazov, alebo niekoľko prepojení z vysokej autority alebo dôveryhodných webových stránok. Je kvantita dôležitejšia než kvalita, alebo by ste mali vynaložiť vaše úsilie na to, aby ste sa pokúsili dosiahnuť jeden skutočne skvelý odkaz v porovnaní so sto ďalšími?

Dajte si záležať a vytvárajte kvalitné odkazy

Vytváranie kvalitných odkazov je proces ich detailného určenia alebo presmerovania na konkrétnu webovú stránku alebo obsah. Môžete to urobiť tak, že pridáte odkazy z inej webovej stránky alebo požiadate iných vlastníkov webových stránok o ich umiestnenie. Určite si to vyžaduje aj čas, ktorý bude nakoniec dôležitý aj pri samotnej návšteve zákazníka konkrétneho webu. Teda počet sekúnd alebo minút, ktoré mu na základe daného odkazu venuje.

Čítať ďalej…

 

6 základných zručností webového dizajnéra

zrucnosti-weboveho-dizajneraJednou z hlavných podmienok pre jednoduchšie obchodovanie a podnikanie je dnes vlastniť www doménu. Internetovú stránku s konkrétnou adresou, na ktorej budú všetky potrebné informácie o vás, vašej spoločnosti a v prvom rade o tom, čím chcete zaujať potenciálnych zákazníkov.

Takýto web musí byť teda dobre premyslený a disponovať skutočne hodnovernými informáciami, príjemným dizajnom a intuitívnym ovládaním pre návštevníkov. Jeho správne fungovanie vám ale nezaručí len tak niekto. Mal by to byť profesionál v oblasti tvorby internetových stránok. Ak ho hľadáte aj vy, mal by disponovať týmito základnými zručnosťami.

1. Upútať

Je to veľmi dôležitá zručnosť, ktorú musí dizajnér zvládnuť, pretože je to základná vec, ktorá stojí medzi ním a predajom vašich produktov alebo služieb. Schopnosť prísť s najlepším návrhom je vec, ktorú by mal takýto človek mať, pretože je dôležité zanechať trvalý dojem na osobu, ktorá sa bude nachádzať na vašom webe.
Ide o správne využitie písma, farebnej kombinácie, obsahu a samozrejme aj konkrétnych obrázkov. Z toho všetkého potom vznikne unikátna titulka, ktorá sa postará o najviac návštevníkov. Pri plánovanej tvorbe web stránky na to teda nezabudnite.

Čítať ďalej…

 

SEO optimalizácia: Prečo ju vo vašom podnikaní potrebujete?

01-img-seo-optimalizaciaVaše podnikanie potrebuje nový impulz a vy mu ho môžete veľmi jednoducho dodať. Ako to platí ale vo všetkých prípadoch, aj tu by ste mali mať dostatočné množstvo informácii, ktoré vám v tomto smere môžu pomôcť.

Nakoľko je veľmi veľa vecí dnes orientovaných na virtuálny svet, ani podnikanie nie je výnimkou. Založiť si nový web až tak celkom úplne nestačí. Potrebujete ho dostať do správneho publika, a práve v tom by vám malo pomôcť spomínané SEO.

Najlepšia cesta k úspechu

Skôr než spoznáte cestu, ako sa k tomuto cieľu dostať, musíte niečo o tomto unikátnom zdroji aj vedieť. Pochopiť základné pojmy je často prvým krokom k úspechu. V prípade úspešnej SEO optimalizácie to najčastejšie znamená prispôsobenie vašej stránky požiadavkám vyhľadávačov. S nimi pracuje pre vás možno najviac potenciálnych zákazníkov a kupcov, takže orientovať sa týmto smerov je viac než potrebné.

Čítať ďalej…

 

7 rôznych typov duplicitného obsahu

seo-duplicitny-obsah(a ako sa im vyhnúť)

Duplicitný obsah je v prostredí SEO veľkou témou. Väčšinou sa o ňom hovorí v súvislosti s pokutami od Google. Tento vedľajší účinok duplicitného obsahu je však jednak dosť nafúknutý (Google takmer nikdy nepenalizuje stránky len pre duplicitný obsah), navyše zďaleka nejde o najvážnejší dôsledok. Tri najpravdepodobnejšie problémy z pohľadu SEO, ktoré môže spôsobiť duplicitný obsah, sú tieto:

Premrhaný rozpočet na prezeranie stránok (po anglicky crawl budget). Ak sa duplicitný obsah objavuje na internete a aj na vašej stránke, zaručene tak mrháte aspoň časťou rozpočtu na prezeranie stránok (t.j. počet stránok, ktoré vyhľadávač prezrie za jednotku času). To znamená, že podstatné časti stránky bude prezerať menej často.

Čítať ďalej…

 

Čo nesmie chýbať na webstránke

tvorba webu

Keď nie ste skúsený web developer a túžite po skvelej webstránke, zaplaťte profesionálom.

Tvorba web stránok nie je, ako naučiť sa bicyklovať – nie každý sa to dokáže naučiť robiť a už vôbec sa to nenaučí za pár dní. Zaplaťte radšej odborníkom. Nehľadajte cestičky, ako ušetriť pár sto eúr na web stránke, ktorá vás bude sprevádzať počas celého vášho pôsobenia v online svete.

Čo si myslíte, kde vás skôr navštívi potencionálny zákazník? U vás v kancelárii alebo na vašej webstránke? Áno, správne, najskôr vás bude hľadať cez internet, preto sa ho okamžite snažte získať na svoju stranu.

Čo nesmie chýbať na vašej stránke, aby ste návštevníka zaujali?

>> O nás

Záložka „O nás“, presne tam klikne návštevník, keď chce zistiť, čo ste zač. Preto buďte priateľský, predstavte sa mu ako kamarátovi, nie ako robotovi. Nepredstavujte si, že píšete prezidentský prejav, vyvarujte sa klišé, frázam, ničnehovoriacim vetám. Čo znie lepšie? „Prinášame vám kvalitné služby v oblasti predaja XY. Náš sortiment je široký a obsahuje vysokokvalitné výrobky.“ Alebo: „Za 10 rokov sme pomohli už 5000 klientom. Využite aj vy naše služby XY a pridajte sa na stranu spokojných klientov.“  Vidíte, uvoľnite sa a nebuďte zbytočne v kŕči.

Čítať ďalej…

 

Ako by mal vyzerať web v roku 2015?

Ako by mal vyzerať web v roku 2015

Webdizajn našťastie nepodlieha meniacim sa trendom až tak rýchlo móda. V móde sa menia trendy každé tri mesiace, pri webdizajne to nie je až taká bláznivá jazda ako na japonskom rýchlovlaku.

Ale nie je to tak, že dnes pri tvorbe stránok môžete používať trendy, ktoré boli aktuálne pred piatimi rokmi. Vaši návštevníci, hoci sa tejto problematike nevenujú, dokážu oceniť, ak je váš web vizuálne pekný. A určite sa niektorý z nich aj vďaka príťažlivému webu premení na vášho zákazníka či klienta. Ako by mal vyzerať web v roku 2015, aby naňho dizajnéri neukazovali prstom a nekrútili hlavou, že koľko rokov bol zatvorený v jaskyni?

 

Ako zaujať návštevníka?

Webový projekt, ktorý spĺňa požiadavky moderného webdizajnu, by mala byť dlhá stránka, aby návštevník scrolloval a nepreklikával sa rôznymi úrovňami, nech mu ukážete všetko to, čo chcete, aby videl. Ale pozor! Nepreháňajte to s obsahom a nezasypte ho lavínou zbytočných informácií. Ak ešte nemáte na vašom webe príťažlivý obsah, ktorý tam dokáže návštevníka prilákať a udržať, okamžite to napravte. Je rok 2015! Stránky bez príťažlivého obsahu majú len informačnú hodnotu, ukážte, že si svojho návštevníka vážite a ponúknite mu aj pridanú hodnotu. Zadarmo.

Čítať ďalej…

 

Čo je dôležité na firemnom webe?

Čo je dôležité na firemnom webe

Budovanie vzťahov s pravidelnými alebo potencionálnymi zákazníkmi je pre firmu rovnako dôležité ako jej prezentácia. Aké sú najlepšie možnosti vonkajšej prezentácie spoločnosti?

Je rok 2015 a najväčšie množstvo ľudí sa pohybuje na internete, či už sú to sociálne siete, rôzne fóra alebo webstránky. Hoci je prezentácia na internete pre každú úspešnú firmu už povinnosťou, nezabúdajte ani na osobný kontakt so zákazníkmi, či už sú to rôzne výstavy, eventy organizované vašou firmou alebo veľké trhy zamestnávateľov, výrobcov či poskytovateľov služieb. Posvieťme si teraz na vašu webovú stránku.

 

Ako potešiť návštevníka webovou stránkou?

Ako by mala vyzerať vaša stránka a čo by na nej, práve naopak, nemalo byť? Nenechajte návštevníka utopiť sa v neprehľadnom a zbytočne rozsiahlom menu. Pri tvorbe webu sa nepýtajte, čo chcete mať na stránke vy, ale spýtajte sa, čo na stránke potrebuje mať váš návštevník. Webovú stránku nerobíte pre seba, ale pre zákazníka. Ak ešte nemáte svoj web a rozhodli ste sa, že ho vytvoríte, zverte svoje požiadavky spoločnosti, ktorá vám ponúkne webovú stránku vytvorenú pre vás na mieru.

Čítať ďalej…

 

Ako vytvoriť ziskový web – Conversion Academy

Conversion AcademyConversion Academy (CA) je zrejme jediným praktickým a uceleným programom na českom a slovenskom internete, ktorý dokáže transformovať obyčajné webstránky na automaticky fungujúci online nástroj na získavanie nových zákazníkov, objednávok a kontaktov na potenciálnych klientov – tj. web s vysokou konverziou.

Tento program naučí internetových podnikateľov počas 60 dní, detailne krok za krokom to, ako prakticky používať tie najlepšie fungujúce overené postupy a nástroje online marketingu pre vytvorenie ziskového webu v troch základných oblastiach:

  1. Ako získať veľa  kvalitných návštevníkov s minimálnymi nákladmi.
  2. Ako premeniť maximálne % návštevníkov webu na zákazníkov.
  3. Ako si týchto zákazníkov udržať a získať od nich opakované objednávky.

Je dôležité si uvedomiť, že správne vytvorené web stránky s použitím kľúčových online marketingových nástrojov a stratégií majú schopnosť veľmi rýchlo úplne zmeniť svoju efektivitu a konverziu. Conversion Academy každého účastníka naučí, ako to urobiť, bez toho aby ste museli investovať do nových stránok, alebo aby ste sa museli učiť komplikované technické a programátorské veci.

Čítať ďalej…

 

Ako zarobiť peniaze na webstránke alebo blogu

Ako zarobiť na webstránkeZarába vaša web stránka peniaze? Ak nie, problémom môže byť jedna z dvoch základných vecí: nízka a nekvalitná návštevnosť webu, alebo nedostatočná, resp. nevhodne zvolená monetizácia webstránky.

Väčšina majiteľov webstránok si myslí, že peniaze na ich webe, alebo blogu zarobia umiestnením Adsense reklamy, alebo predajom reklamných bannerových plôch. V skutočnosti existuje množstvo iných zaujímavých a často výnosnejších spôsobov ako s webstránkou zarobiť peniaze. Peniaze môžete s vašou web stránkou zarobiť priamo, alebo nepriamo. Tu sú osvedčené a najpoužívanejšie spôsoby zárobku cez web:

a.) Priama monetizácia webstránky

Čítať ďalej…

 

9. Krokov ako vytvoriť web s CMS WordPress

Ak rozmýšľate o tom ako začať pracovAko vytvoriť webať a zarábať na internete, určite bude provou otázkou to v akej oblasti chcete podnikať. To je čisto individuálna záležitosť, takže tomu sa teraz venovať nebudeme. Ale je tu ďalšia otázka a to je web stránka. Ak chce ktokoľvek cez internet rozbehnúť svoje podnikanie, určite k tomu bude potrebovať webstránku.

Na vytvorenie web stránok existuje veľa možností, no predpokladajme že nechcete zbytočne investovať peniaze za výrobu webu a platiť webdizajnérskej firme. Jedna z možností je zakúpiť si kvalitný software v ktorom výrobu webu zvládne aj začiatočník – napr. Website Design Software MioWeb  alebo WebsiteX5 . V týchto programoch si pohodlne vytvoríte celý web offline na svojom PC a hotový web už len nahráte na svoju www doménu. Tak isto pri ďalších úpravách a zmenách webu si všetko pripravíte v PC a potom len “klik” a všetko sa na stránke online aktualizuje.

Druhou možnosťou je vytvoriť web pomocou redakčného systému (CMS). Týmto spôsobom je možné vytvoriť v podstate akýkoľvek web, či už je to prezentačná firemná stránka, internetový obchod, blog alebo čokoľvek iné. Celosvetovo jeden z najpoužívanejších systémov na tvorbu webu je WordPress. Napríklad aj táto stránka beží na WordPress-e. V nasledujúcom článku nájdete presný postup, ako jednoducho vytvoriť v 9-tich krokoch pekný a funkčný web a to aj bez expertných skúseností a znalosti programovania.

Čítať ďalej…

 

Výber Domény Pre Vašu Firemnú Webstránku

Čim kratší názov, tým lepšie sa pamätá

Čo si ľahšie zapamätáte, www.amsterdam.sk, alebo www.amsterdamhlavnemestoholandska.sk?

Kľúčové slovo v názve

Oplatí sa mať v názve webstránky predmet vášho podnikania. Ak máte obchod s keramickými vázami, potom je vhodný názov napríklad www.keramicke-vazy.sk. Už podľa vašej www adresy bude všetkým jasné, čím sa vaša firma zaoberá. Budete mať tiež výhodu v internetových vyhľadávačoch – vaše webstránky sa vďaka tomu môžu objaviť pre vašimi konkurentmi, ktorí nemajú predmet podnikania zakomponovaný do www adresy.

S pomlčkou alebo bez?

Nevýhodou viacslovnej www adresy s pomlčkou je, že sa návštevníci môžu pri písaní adresy pomýliť a namiesto www.keramicke-vazy.sk napíšu len www.keramickevazy.sk. Či už zvolíte názov s pomlčkou alebo bez, odporúčame zaregistrovať aj druhý variant a ten si nechať presmerovať na prvý. Takto zaručíte, aby sa v obidvoch prípadoch dostal zákazník na vaše stránky. Výhodou je, že pomlčka robí názov webstránky čitateľnejší a prehľadnejší. Rýchlejšie rozoznáte obidve slová v adrese www.neuveritelne-prihody.sk než www.neuveritelneprihody.sk. Druhou výhodou je, že internetové vyhľadávače pri variante s pomlčkou rozoznajú obidve slová a môžu tak uprednostniť vašu webstránku pred ostatnými, ktoré síce obsahujú rovnaké kľúčové slová, ale sú spojené do seba bez pomlčky. Treťou výhodou je, že názvy bez pomlčky bývajú častokrát už obsadené a jedinou možnosťou ako získať peknú www adresu je zvoliť variant s pomlčkou.

Čítať ďalej…

 

Ako vytvoriť cenovo dostupnú web stránku?

Existuje viacero spôsobov, ako na internete zarobiť peniaze, no pre väčšinu z nich potrebujete mať vlastnú web stránku. Keď začínate podnikať na internete, tak nie je najvhodnejšie robiť veľké investície do internetových projektov bez toho, aby ste vedeli ako podnikanie na internete funguje. V prípade, že nemôžete investovať do rozbehu internetového podnikania tisíce eur, by ste určite mali vedieť, ako si vytvoriť vlastnú finančne nenáročnú web stránku.

Najlepším spôsobom ako začať, je vytvorenie lacnej, ale plnohodnotnej stránky, na ktorej si to môžete vyskúšať. To znamená, že ak chcete vytvoriť eshop, namiesto drahej výroby na mieru u nejakej  firmy použite na začiatok radšej nejaký open source softvér. To isté platí aj pre iné typy stránok ako napríklad diskusné fóra, blogy, alebo iné.

Dnes už pre väčšinu stránok existujú nejaké hotové riešenia, ktoré môžete použiť. Napríklad pre vytvorenie blogu, či inej webstránky môžete použiť CMS ako WordPress, Joomla, Drupal a iné. Sú to kvalitné systémy, ktoré používajú ľudia na celom svete a najlepšie je na tom to, že sú zadarmo. Takže jediný náklad na vytvorenie web stránky je kúpa domény a webhostingu.

Ak chcete vytvoriť vlastné diskusné fórum, tak môžete použiť CMs ako phpbb, čo je tiež jeden z najpoužívanejších open source softvérov na svete. Alebo môžete tiež použiť WordPress s pluginom bbpress.

Keď chcete vytvoriť pekné webstránky, nieje nič jednoduchšie ako použitie WordPress editora (šablóna) ako napríklad MioWeb. Pomocou tohto editora môžete vytvoriť a upravovať webstránky veľmi jednoducho a rýchlo a ak sa ich naučíte používať, môžete vytvoriť hotovú web stránku v profesion8lnej kvalite behom niekoľkých desiatok minút.

Začínajúci podnikatelia, alebo ľudia, ktorí vidia na internete príležitosť pre zarábanie peňazí sa často vrhajú do rôznych projektov, o ktorých si myslia, že s nimi zarobia peniaze a často investujú nemalé peniaze do tvorby webov, či e-shopov. Až potom, keď zistia, že zarábanie peňazí na internete nie je o drahých riešeniach, ale o pochopení podnikania na internete, zisťujú, že dané riešenie web stránky mohlo byť oveľa lacnejšie ale rovnako účinné.

Takže pred tým, ako sa pustíte do budovania biznisu na internete, je lepšie si vyskúšať o čom to je, a začať napríklad s lacnejšími riešeniami pre tvorbu web stránok uvedenými vyššie.

Tvorba web stránky pomocou CMS systémov a tie6 s pou6it9m MioWebu je jednoduchá, časovo nenáročná a môže vám ušetriť dosť peňazí. Nie vždy a pre každý web je hotové sériové CMS vhodné riešenie, no vo väčšine prípadov je. Tieto riešenia navyše ponúkajú množstvo ďalších úprav, ktoré môžete robiť dodatočne a odlíšiť tak váš web od ostatných.

 

Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0 – Čo To Je a Aký Je Medzi Nimi Rozdiel

 

web1.0 2.0 3.0

Internet sa vyvíja veľkou rýchlosťou a s ním aj rôzne výrazy, či názvy. Za zmienku určite stoja aj Web 1.0, web 2.0 a Web 3.0, pretože sú to názvy, ktoré definujú verzie webu. Je to označenie “generácií“ webu a nielen internetový podnikatelia a marketéri by mali vedieť, čo tieto pojmy znamenajú a aký je rozdiel medzi Web 1.0, Web 2.0 a Web 3.0.

 Web 1.0

Na začiatku internetu v 90tych rokov neexistovali výrazy ako Web 1.0, Web 2.0 či Web 3.0. Bolo to preto, lebo ani neexistovali také weby a technológia ako dnes. Celý internet bol iba o jednoduchých statických web stránkach. Tieto web stránky tak ako dnes ponúkali obsah, ktorý ste si mohli prečítať, no to bolo všetko.  Web 1.0 (čiže základná verzia web stránok a internetu) umožňoval používateľom iba pasívne prezeranie obsahu stránok, ale neumožňoval komunikáciu používateľov s majiteľom webu, alebo používateľmi medzi sebou.

Príkladom webu 1.0 sú obyčajné statické stránky, firemné statické stránky, katalógy stránok atď.

 

Web 2.0

Názov Web 2.0 vznikol v roku 2004, kedy začal boom blogov,  sociálnych sietí a iných webov, ktoré majú dynamický obsah a umožňujú zdieľanie obsahu a interaktivitu medzi návštevníkmi webu. Web 2.0 umožňuje používateľom pridávať na web svoj vlastný obsah, nad ktorým majú kontrolu. Web 2.0 nie je postavený len na obsahu, ktorý vytvorí jeho majiteľ, ale aj na obsahu, ktorý vytvára komunita používateľov webu. Takže Web 2.0 je o dynamicky sa meniacom obsahu, o zdieľaní obsahu, sociálnych sieťach a o komunite ľudí. Čiže presný opak webu 1.0, ktorý bol iba pasívny a jednosmerný.

Príkladom webu 2.0 sú blogy, sociálne média ako facebook, google+, twitter , youtube, digg…

 

Web 3.0

Čo to je Web 3.0? Zatiaľ iba málo ľudí pozná odpoveď na túto otázku. V každom prípade však ide o tretiu generáciu webu, ktorý opäť posúva používanie webu na vyššiu úroveň. Pre web 3.0 je charakteristických viacero znakov. Web 3.0 má spoločné znaky s webom 2.0, no je viac sofistikovanejší po technologickej stránke. Na internete sa objavujú rôzne služby a aplikácie na zdieľanie obsahu. Reklamné spoločnosti vám vedia zacieliť reklamu podľa vašich záujmov aj bez toho, aby ste vypĺňali nejaké dotazníky atď. Mení sa tiež spôsob vyhľadávania, pretože budete dostávať výsledky vyhľadávania šité na mieru pre vás a nie iba všeobecné. Firmy ako Facebook alebo Google sa snažia získať čo najviac informácií o vás, aby vám vedeli poskytnúť čo najlepší obsah a pobyt na internete, a aby vás neotravovali s necielenou reklamou o ktorú nemáte záujem.

Web 3.0 je tiež viac o jednotlivcoch a individualite. Ľudia trávia na webe značnú časť svojho času a internet sa stáva ich domovom. Vytvárajú si na webe svoj vlastný priestor-svoj druhý domov. Preto je web 3.0 viac zameraný na jednotlivcov a používanie internetu. Web 3.0 má viacero typických funkcií, ktoré umožňujú ľuďom používať web s ľahkosťou a kdekoľvek. Web 3.0 je aj o prenosnosti, pretože internet máte dnes dostupný prakticky kdekoľvek, respektíve ho nosíte všade so sebou. Web 3.0 je tiež viac virtuálny ako web 2.0(ľudia si vytvárajú virtuálny svet v ktorom sa cítia dobre). Možno to nie sú nejaké konkrétne funkcie, ktoré by neboli v čase webu 2.0, ale aj tak je na internete cítiť zmenu. Web 3.0 je skrátka web novej generácie.

 

Ak si zoberiete, že internet začal niekedy začiatkom 90tych rokov a pozriete sa kde je dnes, je to až neuveriteľné, ako rýchlo sa rozšíril a dostal do dnešnej podoby. Ešte len nedávno začala éra a boom webu 2.0 a už sme sa dostali do ďalšej-tretej generácie webu, ktorý začína vládnuť internetu. Nie nadarmo sa hovorí, že jeden rok na internete je ako sedem rokov v normálnom svete.

 

5 Najlepších WYSIWYG Editorov Pre Tvorbu Webstránok

wysiwyg editor

Najlepšie wysiwyg editory ponúkajú veľké množstvo možností pre jednoduché vytvorenie  web stránok, vrátané už hotových šablón, ktoré iba doplníte vaším obsahom (ako práca s ms word) a webstránky máte vytvorené behom rekordného času. Wysiwyg editory ale nie sú iba pre laikov, ktorý neovládajú programovacie jazyky, ale naopak používajú ich aj skúsení programátori, pretože im dokážu ušetriť množstvo času.

Tu je 5 najlepších WYSIWYG editorov, ktoré môžete použiť pri tvorbe web stránok:

       1. Adobe Dreamweaver

Je to jeden z najlepších a najprofesionálnejších WYSIWYG editorov, ktorý je veľmi obľúbený najmä medzi skúsenejšími developermi, ktorí dokážu využiť jeho potenciál. Ide o profesionálny softvér s množstvom funkcií pre vytvorenie profesionálnych webstránok. Cena je cca 500€ a zodpovedá kvalite softvéru od firmy Adobe. Ku dreamweaver existujú aj rôzne doplnky, ktoré si môžete dokúpiť a rozšíriť tak možnosti tohto WYSIWYG editora. Viac info nájdete tu.

       2. Microsoft Expression Web

Možno ste počuli o Frontpage – WYSIWYG editore od spoločnosti Microsoft. Niekym viac a niekym menej obľúbený WYSIWYG editor kvôli tvoreniu webstránok s menej kvalitným zdrojovým kódom. Microsoft Expression Web je vylepšená verzia Frontpage, na ktorej si dali vývojári záležať oveľa viac. S Expression Web môžete podobne ako s Adobe Dreamweaver vytvoriť profesionálne web stránky. Expression Web je zhruba na rovnakej úrovni ako Dreamweaver  čo sa týka funkcií, ale je zameraný trochu viac aj na vytváranie lepšej grafiky a web dizajnu.  Cena tohto softvéru záleží od verzie a ponúkaných funkcií, ale základná je $149 a ultimate verzia stojí $599. Viac informácií nájdete tu.

       3. MIOWEB

MioWeb  je kvalitný softvér, ktorého tvorcovia mysleli nielen na to, aby sa pomocou neho dali vytvárať profesionálne webstránky, ale aby práca s ním bola skutočne jednoduchá. Pomocou MioWebu  môžete vytvárať webstránky, ktoré sú priateľské pre vyhľadávače (kvalitný a čistý zdrojový kód a iné možnosti pre optimalizáciu). Mioweb ponúka množstvo funkcií, hotových šablón a možnosti pre monetizáciu a optimalizáciu stránok s ktorými vytvárate skutočne kvalitné webstránky v rekordnom čase.  Je to nadstavba na bežný WordPress ako WP šablóna ktorú si nainštalujete cez WordPress rozhranie a je dostupná v českom aj slovenskom jazyku – tu nádete podronejčie informácie: MioWeb

       4. WYSIWYG Web Builder

WYSIWYG Web Builder je editor s množstvom funkcií, skriptov a tiež šablón pre vytvorenie jednoduchých webstránok. Wysiwyg web Builder je podobný softvér ako Kompozer a má tiež niektoré doplňujúce funkcie ako XsitePro. Tento softvér je určený hlavne pre tvorbu jednoduchších webstránok, takže nieje celkom vhodný na náročné projekty. Je vhodný pre tvorbu menej náročných webstránkok, ale má aj prídavné funkcie, s ktorými môžete posunúť webstránky na vyššiu úroveň.  Wysiwyg Web Builder stojí iba 44,95. Viac informácií tu.

       5. Kompozer

Kompozer je celkom kvalitný a obľúbený WYSIWYG editor, pomocou ktorého si môžete vytvoriť plnohodnotné webstránky. Kompozer vznikol prebraním a vylepšením ďalšieho známeho editoru – NVU. Kompozer je oveľa jednoduchší ako Dreamweaver alebo Expression web, ale tiež v ňom môžete vytvoriť a publikovať a spravovať webstránky. Tento WYSIWYG editor nieje určený na tvorbu profesionálnych projektov. Je to pomerne jednoduchý softvér a nevyžaduje také technické znalosti a preto je určený pre ľudí, ktorí sú menej technicky zdatní. Je vhodný hlavne pre začiatočníkov, ktorí sa chcú naučiť pracovať s WYSIWYG editorom. Je to open source softvér, takže je zadarmo. Viac info tu.

Tvorba webstránok pomocou WYSIWYG editora môže byť jednoduchá, ale aj zložitá. Záleží to od toho aký editor si vyberiete a aké webstránky chcete vytvárať. Čím náročnejšie webstránky budete chcieť vytvoriť, tým viac času vám zaberie nielen samotná tvorba, ale aj učenie práce s WYSIWYG editorom.

Ak sa chcete zamerať na profesionálne webstránky, ktoré budú robené presne na mieru tak zvoľte Dreamweaver, alebo  Microsoft Expression Web.

Ak chcete vytvárať kvalitné webstránky bez zdĺhavého učenia práce s WYSIWYG editorom, chcete vytvárať web stránky rýchlo a jednoducho a myslíte aj na SEO a monetizáciu webu, tak zvoľte MioWeb .

A ak sa chcete naučiť pracovať s WYSIWYG editorom a tvoriť jednoduché webstránky, tak môžete zvoliť WysiwygWebBuilder, alebo Kompozer.