Novinky v Google Ads v roku 2021

 

novinky-google-adsGoogle neustále prichádza s novinkami a inováciami vo svete online reklamy, či už sa jedná o PPC reklamu alebo SEO služby. Inak tomu nebude ani v roku 2021. 

Pokračovať bude automatizácia kampaní aj zmeny v zobrazovaní kľúčových slov.

Ako bude vyzerať PPC reklama na internete v roku 2021?

Spravíme to za vás

To by sa mohlo stať novým heslom spoločnosti Google. Automatická optimalizácia kampaní je a naďalej bude veľkým fenoménom tohto roka. 

To so sebou prináša výhody, ale aj nevýhody. V minulom roku vstúpilo do online sveta množstvo malých podnikateľov, ktorý začali intenzívnejšie riešiť reklamu na internete kvôli zatvoreným kamenným prevádzkam. 

Práve pre tento typ malých kampaní môže byť automatická optimalizácia kampaní malou výhodou, čo sa týka šetrenia financií. 

Ak si totiž neviete správne nastaviť PPC kampaň a zároveň nemáte peniaze na externého správcu, môže to byť pre vás kompromisné riešenie. Menšou nevýhodou je fakt, že nemáte úplne pod kontrolou míňanie peňazí z rozpočtu na kampaň. 

Google totiž na základe strojového určenia rozhodne, kedy zobrazí vašu reklamu tak, aby bola čo najväčšia šanca na preklik a konverziu.

To je skvelé pre malé kampane. Správcovia väčších kampaní by si možno želali viac slobody v rozhodnutí, kedy a ako minú rozpočet na kampaň. To sa však pomaly a postupne stáva minulosťou. 

PPC kampaň by po novom mala osloviť viac relevantných zákazníkov

Zaručiť to má zmena vo frázovej zhode a modifikátore voľnej zhody kľúčových slov.  Prvé zmeny spustil Google už vo februári. Naplno vstúpia do praxe v júli 2021.

Kým doteraz sa ešte kľúčové slova s frázovou zhodou a kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody priraďovali rovnako, od tohto leta dostanú kľúčové slová s modifikátorom voľnej zhody definitívnu stopku. 

Táto funkcia však zostane dostupná pri frázovej zhode. Ak vám kampaň s kľúčovými slovami s voľnou zhodou stále beží, bude fungovať aj naďalej, avšak podľa nových pravidiel. 

Ak chcete online kampaň, do ktorej vám Google nebude priamo zasahovať, SEO stratégia je tou správnou voľbou. Výsledky uvidíte síce neskôr ako pri PPC kampani, ale zvyčajne majú väčší zásah a ich efekt nevyprchá ihneď po skončení kampane.