Čo To Je Dropshipping – Výhody a Nevýhody Dropshippingu

| | 1 Comment

dropshipping

Čo to je dropshipping, ako funguje a aké sú výhody a nevýhody dropshippingu? Dropshipping je jedným zo spôsobov, ako môžete zarobiť peniaze cez internet. Je to jednoduchý, ale výhodný obchodný model, ktorý je vytvorený pre internetový obchod. Dropshipping funguje tak, že predajca (eshop) má dohodu alebo zmluvu s veľkoobchodom, ktorý po objednávke posiela tovar priamo zákazníkovi, bez toho aby mal prestupnú zastávku u predajcu v sklade.

Funguje to tak, že vy ponúkate produkty vo vašom e-shope a po prijatí objednávky sú dve možnosti. Zákazník vám môže zaplatiť za tovar dopredu, vy ho následne kúpite a pošlete zákazníkovi, alebo objednáte u dodávateľa a ten ho zabalí a pošle priamo vášmu zákazníkovi a vy získate dohodnutú províziu za sprostredkovanie predaja.

Ak chcete začať predávať formou dropshippingu, určite stojí za zmienku slovenský projekt – www.AffilNET.sk, ktorý združuje dodávateľov umožňujúcich predaj formou dropshippingu. Na tomto webe si teda môžete nájsť obchodného partnera, ktorý Vám umožní dropshipping realizovať. Stačí si vybrať podľa zamerania a podmienok, ktoré ponúka. Ak ešte eshop nemáte, vytvoria Vám ho tam aj s ohľadom na technické potreby dropshippingu.

Na Slovensku pri nakupovaní cez internet je však ešte stále najpopulárnejšou formou dobierka. V tom prípade býva zvyčajne zákazníkovi odosielaný tovar z veľkoskladu a vám príde faktúra, ktorú musíte zaplatiť. Ak to dodávateľ neumožňuje inak, tak musíte po objednávke uhradiť tovar na vlastné náklady a keď dodávateľ obdrží peniaze z dobierky, pošle vám ich. Všetko to už záleží na tom, akého máte dodávateľa, odkiaľ je a aké sú obchodné podmienky a zmluva. Preto je hlavne dôležitý výber správneho dodávateľa.

Dropshipping je výhodný pre internetové obchody a ľudí, ktorí chcú predávať tovar cez internet aj bez veľkých skladových zásob. Najväčší problém pri klasických (nielen internetových) obchodoch je skladovanie tovaru. Klasické e-shopy majú väčšinou všetok ponúkaný sortiment na sklade, pretože ho objednávajú z veľkoskladu vo väčších množstvách naraz a po prijatí objednávky ho balia a odosielajú zákazníkovi. Ak ide o menšie eshopy, alebo obchodníkov, zvyčajne majú sklad doma a svoj čas venujú vybavovaniu objednávok. V prípade väčších obchodov sú potrebné väčšie skladové priestory a ľudia, ktorí sa starajú o sklad a vybavujú objednávky a samozrejme tovar prechádza cez dva, alebo viac skladov, čo sa všetko odrazí na nákladoch a na konečnej cene.

Častým problémom hlavne pre nové e-shopy, alebo začínajúcich podnikateľov je vytvorenie skladu, pretože nemajú dostatočný rozpočet na nákup veľkého množstva tovaru na sklad a v malých množstvách sa tovar veľmi neoplatí kupovať.

Práve dropshipping tento problém rieši a preto môže byť dropshipping pre začínajúcich podnikateľov najlepšia voľba. S použitím dropshippingu môžete mať vlastný eshop, ale nemusíte mať sklad, veľké skladové zásoby a ani zamestnancov. Zasielanie tovaru má na starosti veľkoobchod, takže vy sa môžete zameriavať na samotný predaj a marketing.

 

Výhody dropshippingu:

  • Nepotrebujete mať skladové priestory a ani žiadne skladové zásoby. Tým pádom odpadajú náklady na sklad a čas strávený s jeho prevádzkou a odosielaním balíkov. Tovar je na sklade vo veľkoobchode skoro vždy dostupný, takže sa o to nemusíte báť.
  • Môžete predávať rôzny tovar bez ohľadu na to akého druhu, alebo veľkosti je, pretože ho neskladujete a nenarábate s ním.
  • Výhodou dropshippingu, tak ako aj internetového podnikania, je to, že nie ste obmedzený na podnikanie iba na jednom mieste. Môžete predávať v podstate z akéhokoľvek miesta na akékoľvek miesto na svete. S dropshippingom môžete byť na Slovensku, dodávateľ môže byť z Číny a zákazník môže byť z USA…
  • Dropshippingový obchod si môžete zriadiť rýchlo, jednoducho a lacno. Ak teraz nemáte eshop ani nič nepredávate, tak behom pár dní môžete začať. Na dropshippingové podnikanie vám stačí zohnať dobrého dodávateľa a predávať môžete napríklad aj na aukčných alebo inzertných portáloch.
  • Vždy máte možnosť nakúpiť aj tovar v menšom množstve na sklad ak chcete.
  • Výhodou dropshippingu je aj flexibilita a viac času, ktorý máte, pretože odpadá prevádzkovanie skladu a s tým spojené záležitosti.

 

Dropshipping má určite svoje výhody, no nájde sa aj pár nevýhod.

Nevýhody dropshippingu:

  • Nájsť dobrého dodávateľa je problém. Na Slovenskom trhu je zatiaľ pomerne malé množstvo kvalitných dropshipperov z ktorých si môžete vyberať. Na druhú stranu ak sa rozhodnete predávať tovar cez dropshipping v zahraničí (nič vám nebráni predávať cez dropshipping aj v USA), tak tam ich je zase veľa, ale medzi nimi sa nájde aj dosť nekvalitných dodávateľov alebo podvodníkov, na čo si treba dávať pozor.
  • Keďže neprichádzate do styku s tovarom a balíkmi, nemôžete ovplyvniť ich obsah a balenie.
  • Cena a poplatky. Dropshippingové spoločnosti sa snažia zarobiť čo najviac a keďže väčšinou im malý dropshippingový predajcovia nerobia veľký odber, ceny nie sú práve najnižšie. Navyše si musíte dávať pozor na ceny poštovného, prípadne iné poplatky, ktoré si dropshipper môže účtovať.
  • Doba dodania môže byť dlhšia ako keď máte tovar na sklade vy, ale to samozrejme záleží od veľkoobchodu – dropshippera, a odkiaľ a kam sa tovar posiela.
  • Ak má veľkoobchodný predajca – dropshipper aj maloobchodný predaj (e-shop), môže sa stať, že si bude na vašom úsilí budovať značku, pretože na balíkoch bude ako odosielateľ on a nie vy. Preto sa pokúste pri hľadaní dodávateľa vyhľadať takého, ktorý to rešpektuje a umožní vám použiť na balíkoch vaše vlastné logo alebo adresu web stránky.

 

Takže ako vidíte samotný dropshippingový biznis je jednoduchý ako na spustenie, tak aj na prevádzkovanie, ale ak sa rozhodnete to skúsiť, najdôležitejší je výber dobrého dodávateľa a tiež oboznámenie sa s podmienkami a poplatkami. Nie všetci dropshipperi sú kvalitný, alebo výhodný, takže určite si dajte záležať na výbere dobrej spoločnosti.

 

 

Tags: , , ,

Category: ePodnikanie, Zarábanie na Internete

Comments (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. deadlock píše:

    Jedna z najvacsich nevyhod je, ze e-shop ponuka tovar, ktory castokrat nie je dostupny a o pripadnej nedostupnosti sa zakaznik dozvie az po objednani, v horsom pripade po zaplateni. Aky signal to vysiela smerom navonok, ked e-shop predava neexistujuci tovar, nech si kazdy posudi sam.

     

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *