Založenie vlastnej spoločnosti a otvorenie nového podniku dnes už možno až tak náročné nie je, avšak väčšina začínajúcich podnikateľov má problém s tým, že nevie, z ktorej strany sa do toho pustiť. Úspech v podnikaní ale často stojí práve na takýchto rozhodnutiach, ktoré je potrebné urobiť rýchlo a v daný okamih, a aj v neľahkých situáciách vedieť nájsť a implementovať ziskovú stratégiu. Samozrejme, že je toho oveľa viac a na začiatok niekedy až príliš, ak popri tom ale využijete dostupné a výhodnejšie postupy, môže to byť oveľa jednoduchšie. Niektoré z nich vám preto v tomto článku predstavíme. Ak chcete začať,...
Výdajné miesta rastú ako huby po daždi. Spôsobuje to aktuálny boom „diskrétneho nakupovania”. Ako aktuálne hlási jeden z lídrov stredoeurópskeho e-commerce trhu, spoločnosť Zásielkovňa – slovenský zákazník si stále viac a viac obľubuje takzvané „intímne nakupovanie“. Odborníci týmto pojmom radi označujú výhody, ktoré zákazníkovi prináša online nakupovanie spojené s možnosťou osobne si tovar vyzdvihnúť na výdajnom mieste podľa vlastného výberu. Diskrétne nakupovanie je čoraz obľúbenejšie „Zákazníci pri nakupovaní niekedy jednoducho nechcú, aby ich okolie malo informácie o tom, čo kupujú. V takom prípade je pre nich vhodným riešením osobný odber na výdajnom mieste v blízkosti ich bydliska,“ hovorí na tému intímneho nakupovania Petr Sochora zo...
Marketing – kľúčová zložka každého biznisu, ktorá oddeľuje úspešných od neúspešných. Ak je vaša marketingová stratégia detailne premyslená, kvalitná a efektívna, pomôže vám dosahovať vaše podnikateľské ciele kontinuálne a progresívne. A naopak – ak tejto časti nevenujete dostatok pozornosti, upadáte do stereotypu a šedého priemeru. V súčasnosti patrí k najrozšírenejším formám marketingu online marketing, ktorý však stále súperí s tradičným printovým marketingom. V tomto článku si ich trochu porovnáme. Dosah Jedným z hlavných rozdielov medzi online marketingom a tým tradičným je ich dosah. Jediná web stránka má v podstate celosvetový dosah, zatiaľ čo printové položky marketingu sú lokálnejšie. Časopisy, letáky či bannery sa ani zďaleka nedostanú toľkým potenciálnym zákazníkom, a to aj...
Nový rok otvára nové dvere a prináša nové príležitosti – aj tie podnikateľské. Inštinktívne hľadáme nové začiatky, rozbiehame nové projekty, zakladáme nové firmy. Doba informačných technológií diktuje trendy a aj vďaka tomu tvoria obrovské percento novovzniknutých startupov e-shopy. V nasledovnom rozhovore sa dozviete čo vlastne obnáša založenie e-shopu, na čo všetko sa treba pripraviť a s čím treba rátať, ak vstupujete do vôd e-comercie – radí Petr Sochora, šéf spoločnosti Zásielkovňa a človek, ktorý pomáha slovenským e-shopom nielen rásť doma ale aj expandovať do zahraničia. Šéfujete Zásielkovni, ktorá má registrovaných až 13 tisíc partnerských eshopov, z toho 2 500 len...
(a ako sa im vyhnúť) Duplicitný obsah je v prostredí SEO veľkou témou. Väčšinou sa o ňom hovorí v súvislosti s pokutami od Google. Tento vedľajší účinok duplicitného obsahu je však jednak dosť nafúknutý (Google takmer nikdy nepenalizuje stránky len pre duplicitný obsah), navyše zďaleka nejde o najvážnejší dôsledok. Tri najpravdepodobnejšie problémy z pohľadu SEO, ktoré môže spôsobiť duplicitný obsah, sú tieto: Premrhaný rozpočet na prezeranie stránok (po anglicky crawl budget). Ak sa duplicitný obsah objavuje na internete a aj na vašej stránke, zaručene tak mrháte aspoň časťou rozpočtu na prezeranie stránok (t.j. počet stránok, ktoré vyhľadávač prezrie za jednotku času). To znamená, že podstatné časti stránky...
Práve toto je miesto, ktoré mnohí podnikatelia berú na ľahkú váhu. Neurobia si čas aby sa uistili, že ich spoločnosť správne smeruje a v skutočnosti majú recept na podnikanie, ktoré smeruje ku katastrofe. Zákazník je asi najdôležitejšia súčasť každého biznisu. Orientovať sa na jeho potreby umožňuje podnikateľom, aby vďaka tomu dosiahli nejaký ten zisk. Nájsť ideálny spôsob, ako vhodne uspokojovať všetky dôležité faktory nie je jednoduché. Ak si nevie podnikateľ poradiť jednoducho a sám, môže sa obrátiť na call centrum. To ponúka niekoľko výhodných služieb, ktoré vedia presne zacieliť na problematický bod. Komunikácia, nástroj ktorý všetko uľahčí Niekoľkoročná história spoločnosti...
Aby podnikateľ prežil musí v súčasnej dobe myslieť aj globálne. Aj ten najmenší obchod by mal svoje služby orientovať na medzinárodné prostredie a predávať alebo kupovať výrobky vyrobené aj v zahraničí. Dnes to ide prostredníctvom internetu a komunikačných technológií oveľa jednoduchšie. Moderná offshore firma je tiež veľmi dobrým príkladom, pomocou ktorého si viete uľahčiť jednotlivé kroky. Nemusíte sa obávať ani daňového zaťaženia a ostatných faktorov, tie idú s vedením spoločnosti ruka v ruke a zaťažujú vašu činnosť. Výhody globálneho priestoru Malé podniky vedia veľmi jednoducho konkurovať aj v globálnom meradle, pretože môžu predávať lokálne výrobky prostredníctvom internetu. Navyše majitelia malých...
Pomalé načítanie, ktoré navyše každú chvíľu pribrzdí otravná aktualizácia. A príprava jednej faktúry sa pretiahne aj na desať minút. Aj takto vyzerá každodenná práca mnohých podnikateľov. Riešenie je pritom jednoduché – využiť online služby, ktoré nemusíte inštalovať. Práve online fakturácia je riešenie, ktoré využíva čoraz viac živnostníkov a podnikateľov. Len najobľúbenejšiu online fakturáciu v strednej Európe – iDoklad – používa viac ako 120 tisíc ľudí. Užívatelia totiž u podobných služieb neriešia inštaláciu ani aktualizácie. A pritom majú istotu, že všetky doklady sú v súlade so zákonom. Dodávatelia totiž legislatívne aj funkčné novinky dopĺňajú priebežne. A pretože všetko beží v cloude,...
„Kniha s veľkými ambíciami“ Na prvý pohľad možno táto kniha o podnikaní na AMAZONe môže vyzerať ako každá iná no už na začiatku si všimnete, že toto predsa nie je len taká obyčajná kniha. Navyše zaujímavé grafické spracovanie, robí knihu prehľadnou a ľahko čitateľnou. Na rozdiel od klasických „poučkových“ kníh o podnikaní, ktoré sú písané skôr spôsobom, ktorý Vám celé podnikanie znechutí je táto kniha napísaná oveľa príjemnejšie a pútavo. Získate v nej podrobný praktický návod, ako rozbehnúť predaj fyzických produktov pod vlastnou značkou na Amazone. AUTOR: Zdeněk Steiner ROZSAH: 275 strán FORMÁT: 15 x 15 cm Dátum uvedenia do...
V súčasnosti sa na efektívne oslovovanie zákazníkov používa „content marketing“. Znamená tento pojem niečo, alebo je to len nové štýlové slovo v marketingu? Najprv si vysvetlíme, čo tento pojem znamená a následne sa zameriame na to, prečo by ste ho mali zapojiť do svojej podnikateľskej komunikácie. Čo je content marketing? Podľa definícií je to marketingový prístup, ktorý sa zameriava na tvorbu kvalitného a relevantného obsahu firemných webstránok alebo blogov, ktorý priláka a udrží definovaných návštevníkov (publikum) – pričom sa snaží prilákať hlavne platiacich zákazníkov. Najdôležitejšie je definovať si svoje publikum, ktoré chcete prilákať. Priblížite sa k nemu presne stanovenými...