RSSePodnikanie

Ako hýbe trhom jav „intímne nakupovanie“?

zasielkovna.skVýdajné miesta rastú ako huby po daždi. Spôsobuje to aktuálny boom „diskrétneho nakupovania“.

Ako aktuálne hlási jeden z lídrov stredoeurópskeho e-commerce trhu, spoločnosť Zásielkovňa – slovenský zákazník si stále viac a viac obľubuje takzvané „intímne nakupovanie“. Odborníci týmto pojmom radi označujú výhody, ktoré zákazníkovi prináša online nakupovanie spojené s možnosťou osobne si tovar vyzdvihnúť na výdajnom mieste podľa vlastného výberu.

Diskrétne nakupovanie je čoraz obľúbenejšie

„Zákazníci pri nakupovaní niekedy jednoducho nechcú, aby ich okolie malo informácie o tom, čo kupujú. V takom prípade je pre nich vhodným riešením osobný odber na výdajnom mieste v blízkosti ich bydliska,“ hovorí na tému intímneho nakupovania Petr Sochora zo spoločnosti Zásielkovňa, ktorá je jedným z hlavných sprostredkovateľov intímnych nákupov na Slovensku.

„Eliminujú tak totiž riziko, že príde kuriér k nim domov a zásielku by mal prebrať napríklad manžel alebo niekto z rodiny. Vhodné je to najmä v prípade, ak ide o tovar, ktorý má byť darom či prekvapením a preto ho zákazníci potrebujú nakúpiť diskrétne,“ dodáva.

Čítať ďalej…

 

Marketing v minulosti a dnes – online vs. tradičný marketing

internet a tradičný marketingMarketing – kľúčová zložka každého biznisu, ktorá oddeľuje úspešných od neúspešných.

Ak je vaša marketingová stratégia detailne premyslená, kvalitná a efektívna, pomôže vám dosahovať vaše podnikateľské ciele kontinuálne a progresívne. A naopak – ak tejto časti nevenujete dostatok pozornosti, upadáte do stereotypu a šedého priemeru.

V súčasnosti patrí k najrozšírenejším formám marketingu online marketing, ktorý však stále súperí s tradičným printovým marketingom. V tomto článku si ich trochu porovnáme.

Dosah

Jedným z hlavných rozdielov medzi online marketingom a tým tradičným je ich dosah. Jediná web stránka má v podstate celosvetový dosah, zatiaľ čo printové položky marketingu sú lokálnejšie. Časopisy, letáky či bannery sa ani zďaleka nedostanú toľkým potenciálnym zákazníkom, a to aj napriek dokonale vyriešenej logistickej stránke.

Printový marketing je tak vhodný pre spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na jednu lokalitu či región. Online marketing zas umožní firmám širší dosah aj mimo svojho územia pôsobenia.

Čítať ďalej…

 

Máte nápad? Nečakajte a začnite makať! – Petr Sochora

Petr Sochora - rozhovorNový rok otvára nové dvere a prináša nové príležitosti – aj tie podnikateľské. Inštinktívne hľadáme nové začiatky, rozbiehame nové projekty, zakladáme nové firmy.

Doba informačných technológií diktuje trendy a aj vďaka tomu tvoria obrovské percento novovzniknutých startupov e-shopy.

V nasledovnom rozhovore sa dozviete čo vlastne obnáša založenie e-shopu, na čo všetko sa treba pripraviť a s čím treba rátať, ak vstupujete do vôd e-comercie – radí Petr Sochora, šéf spoločnosti Zásielkovňa a človek, ktorý pomáha slovenským e-shopom nielen rásť doma ale aj expandovať do zahraničia.

Šéfujete Zásielkovni, ktorá má registrovaných až 13 tisíc partnerských eshopov, z toho 2 500 len na Slovensku. Deň čo deň teda doslova pracujete s tisíckami eshopov. Čo by ste poradili začiatočníkovi, ktorý chce vstúpiť medzi eshopárov?

Čítať ďalej…

 

7 rôznych typov duplicitného obsahu

seo-duplicitny-obsah(a ako sa im vyhnúť)

Duplicitný obsah je v prostredí SEO veľkou témou. Väčšinou sa o ňom hovorí v súvislosti s pokutami od Google. Tento vedľajší účinok duplicitného obsahu je však jednak dosť nafúknutý (Google takmer nikdy nepenalizuje stránky len pre duplicitný obsah), navyše zďaleka nejde o najvážnejší dôsledok. Tri najpravdepodobnejšie problémy z pohľadu SEO, ktoré môže spôsobiť duplicitný obsah, sú tieto:

Premrhaný rozpočet na prezeranie stránok (po anglicky crawl budget). Ak sa duplicitný obsah objavuje na internete a aj na vašej stránke, zaručene tak mrháte aspoň časťou rozpočtu na prezeranie stránok (t.j. počet stránok, ktoré vyhľadávač prezrie za jednotku času). To znamená, že podstatné časti stránky bude prezerať menej často.

Čítať ďalej…

 

Prispôsobte svoje služby potrebám zákazníkov

Práve toto je miesto, ktoré mnohí podnikatelia berú na ľahkú váhu. Neurobia si čas aby sa uistili, že ich spoločnosť správne smeruje a v skutočnosti majú recept na podnikanie, ktoré smeruje ku katastrofe.

Zákazník je asi najdôležitejšia súčasť každého biznisu.

Orientovať sa na jeho potreby umožňuje podnikateľom, aby vďaka tomu dosiahli nejaký ten zisk. Nájsť ideálny spôsob, ako vhodne uspokojovať všetky dôležité faktory nie je jednoduché. Ak si nevie podnikateľ poradiť jednoducho a sám, môže sa obrátiť na call centrum.  To ponúka niekoľko výhodných služieb, ktoré vedia presne zacieliť na problematický bod.

Komunikácia, nástroj ktorý všetko uľahčí

Niekoľkoročná história spoločnosti je rozhodne výhodou, keďže má už veľké skúsenosti s trhom a prieskumom v jednotlivých oblastiach. Vie, ako zákazník reaguje na konkrétne veci, a čo mu prináša najväčší prospech. Nielen, že vám dokáže vyhľadať zákazníkov nových, ale sa aj postarať o tých existujúcich. Telemarketing je nástroj reklamy, cez ktorú sa dostanete až priamo k nim.

Čítať ďalej…

 

Vplyv medzinárodného obchodu na podnikateľov

Aby podnikateľ prežil musí v súčasnej dobe myslieť aj globálne. Aj ten najmenší obchod by mal svoje služby orientovať na medzinárodné prostredie a predávať alebo kupovať výrobky vyrobené aj v zahraničí.

Dnes to ide prostredníctvom internetu a komunikačných technológií oveľa jednoduchšie. Moderná offshore firma je tiež veľmi dobrým príkladom, pomocou ktorého si viete uľahčiť jednotlivé kroky. Nemusíte sa obávať ani daňového zaťaženia a ostatných faktorov, tie idú s vedením spoločnosti ruka v ruke a zaťažujú vašu činnosť.

Výhody globálneho priestoru

Malé podniky vedia veľmi jednoducho konkurovať aj v globálnom meradle, pretože môžu predávať lokálne výrobky prostredníctvom internetu. Navyše majitelia malých podnikov môžu nakupovať výrobky na ďalší predaj od zámorských trhov, čím získajú cenovú výhodu.

Malé podniky tiež profitujú z priaznivých výmenných kurzov pri nákupe v krajinách, kde má dolár vyššiu hodnotu ako miestna mena. Výhodné založenie spoločnosti v takýchto podmienkach môže byť tou najobľúbenejšou jurisdikciou  v Európe pre medzinárodné obchodovanie s pridanou hodnotou výhod členských krajín EU.

Čítať ďalej…

 

Vytvárajte faktúry za 2 minúty – pomôže vám online fakturácia

idoklad.sk - faktúry onlinePomalé načítanie, ktoré navyše každú chvíľu pribrzdí otravná aktualizácia. A príprava jednej faktúry sa pretiahne aj na desať minút. Aj takto vyzerá každodenná práca mnohých podnikateľov. Riešenie je pritom jednoduché – využiť online služby, ktoré nemusíte inštalovať.

Práve online fakturácia je riešenie, ktoré využíva čoraz viac živnostníkov a podnikateľov. Len najobľúbenejšiu online fakturáciu v strednej Európe – iDoklad – používa viac ako 120 tisíc ľudí.

Užívatelia totiž u podobných služieb neriešia inštaláciu ani aktualizácie. A pritom majú istotu, že všetky doklady sú v súlade so zákonom.

Dodávatelia totiž legislatívne aj funkčné novinky dopĺňajú priebežne. A pretože všetko beží v cloude, užívateľov aktualizácie nijako nezaťažujú.

Čítať ďalej…

 

Ako podnikať na Amazone – recenzia knihy

„Kniha s veľkými ambíciami“

podnikanie-na-amazone-knihaNa prvý pohľad možno táto kniha o podnikaní na AMAZONe môže vyzerať ako každá iná no už na začiatku si všimnete, že toto predsa nie je len taká obyčajná kniha. Navyše zaujímavé grafické spracovanie, robí knihu prehľadnou a ľahko čitateľnou.

Na rozdiel od klasických „poučkových“ kníh o podnikaní, ktoré sú písané skôr spôsobom, ktorý Vám celé podnikanie znechutí je táto kniha napísaná oveľa príjemnejšie a pútavo. Získate v nej podrobný praktický návod, ako rozbehnúť predaj fyzických produktov pod vlastnou značkou na Amazone.

  • AUTOR: Zdeněk Steiner
  • ROZSAH: 275 strán
  • FORMÁT: 15 x 15 cm
  • Dátum uvedenia do predaja: 1.9.2016
  • Cena: 350 CZK  / 17 EUR

Každá kapitola presne a dopodrobna opisuje jednotlivé kroky podnikania na Amazone. Kapitoly sú písané skôr ako príbehy s konkrétnymi príkladmi z praxe, ktoré sú dôležité pre pochopenie celkového systému a overeného biznis-modelu.

Ak si nie ste celkom istý kde by ste chceli vo svete podnikania pôsobiť, táto kniha Vám otvorí oči a pomôže uveriť, že to dokážete. Dostanete podrobný návod, stačí nabrať odvahu a pustiť sa do akcie aby ste svoj sen konečne previedli do reality. Jednotlivé kapitoly sú dopĺňané motivačnými citátmi, nestratíte tak ani chuť do čítania, ani chuť do podnikania.

Kniha Vám hneď na začiatku predostrie „návod“ na finančnú nezávislosť a už iba zo zvedavosti sa do nej človek začíta. Ani sa nenazdáte a budete v polovici knihy.

Ako podnikať na Amazone

Čítať ďalej…

 

Affiliate Marketing – Čo To Je a Aké Má Výhody?

affiliate marketing

Čo to je affiliate marketing? Affiliate marketing je spôsob sprostredkovania predaja produktov, služieb, alebo elektronických produktov, pri ktorom sprostredkovateľ (affiliate partner) dostáva určitú províziu za sprostredkovanie predaja, respektíve províziu z uskutočneného predaja, alebo inej akcie.

U nás má affiliate marketing niekoľko názvov, pod ktorými ho ľudia poznajú. Affiliate marketing je tiež známy ako partnerský program, alebo provízny program, alebo partnerský systém.

Je to jednoduchý systém, ktorý keď je dobre nastavený, získavajú ním obidve strany – obchodník (prevádzkovateľ) a aj sprostredkovateľ. Funguje to na podobnom princípe ako dropshipping, alebo ešte lepší príklad je realitná kancelária a jej makléri. Maklér je zvyčajne platený od výkonu, čiže od uskutočnených predajov. Presne tak to funguje aj pri affiliate marketingu, iba s tým rozdielom, že affiliate marketing funguje cez internet.

Pri affiliate marketingu však nemusíte mať svoj vlastný e-shop (aj keď môžete), ale stačí vám obyčajná webstránka, alebo blog, prostredníctvom ktorého môžete produkty, alebo firmy propagovať. Taktiež je možné pri affiliate spolupráci efektívne využiť sociálne siete alebo email marketing.

Čítať ďalej…

 

Je content marketing dôležitý pre vaše podnikanie?

content-marketing-eppiV súčasnosti sa na efektívne oslovovanie zákazníkov používa „content marketing“. Znamená tento pojem niečo, alebo je to len nové štýlové slovo v marketingu? Najprv si vysvetlíme, čo tento pojem znamená a následne sa zameriame na to, prečo by ste ho mali zapojiť do svojej podnikateľskej komunikácie.

Čo je content marketing?

Podľa definícií je to marketingový prístup, ktorý sa zameriava na tvorbu kvalitného a relevantného obsahu firemných webstránok alebo blogov, ktorý priláka a udrží definovaných návštevníkov (publikum) – pričom sa snaží prilákať hlavne platiacich zákazníkov.

Najdôležitejšie je definovať si svoje publikum, ktoré chcete prilákať. Priblížite sa k nemu presne stanovenými cieľmi a digitálnymi marketingovými stratégiami, nie náhodným zverejňovaním príspevkov na sociálnych sieťach a blogu. K tomu vám pomôže zadefinovanie si toho, čo zaujíma vaše publikum: aké má záujmy, potreby a aké otázky ho trápia, či sa chce informovať, zabávať,… .

Na základe týchto kritérií sa robí content (obsahový) marketing, obsah vašich stránok musí totiž byť pre vaše publikum hodnotný, relevantný a konzistentný.

Čítať ďalej…

 

Podnikanie z pláže (kniha)

| | 1 Comment

Podnikanie z plážeMáte chuť žiť život, z ktorého si nemusíte brať dovolenku? Život, v ktorom sa obzriete a vydýchnete úžasom, že toto všetko ste zažili? Život, v ktorom máte možnosť žiť slobodne, radostne a naplno?

O tom všetkom je nová kniha „Podnikanie z pláže“ od Stanislavy Mrázkovej!

Je to 154 stránok plných inšpirácie aj praktických rád. Kniha je pretkaná osobnými príbehmi autorky aj ďalších podnikateľov, ktorí dlhodobo žijú život svojich snov a podnikanie im prináša slobodu, radosť a naplnenie.

Stáňa je autorka online bestselleru Ako napísať eBook za 14 dní a projektu „Podnikanie z pláže“. Inšpiruje ľudí, ako žiť slobodne, radostne a naplno, ako využívať potenciál internetu a online marketingu na to, aby sa mohli kráčať za svojimi snami a podnikať napríklad aj z pláže.

>>> viac o tejto skvelej knihe si prečítajte tu

„Věřím, že Vám kniha ukáže, že podnikání z pláže je styl života, který je dnes díky internetu dostupný pro každého“

Stanislava Mrázková

 

Návod na podnikanie na AMAZON.com

| | 1 Comment

MegaByznysMožností ako zarábať online na internete je v dnešnej dobe veľmi veľa. Či už je to affiliate marketing, prevádzkovanie eshopu, predaj vlastných služieb a produktov, infomarketing, online vzdelávacie kurzy a pod. No je tu teraz jedna extra zaujímavá príležitosť … doslova MEGA biznis 2 !

Viete si predstaviť, že máte k dispozícii najväčší internetový obchod na svete, kam chodia ľudia cielene so záujmom kúpiť si niečo, obchod ktorý nonstop predáva produkty vašej vlastnej značky o ktoré má záujem obrovské množstvo ľudí a vy sa nemusíte starať o balenie ani o distribúciu? A všetko si to viete riadiť odkiaľkoľvek cez svoj PC s pripojením na internet?

Zdá sa Vám to nereálne? Bláznivé?

Musím Vás bohužiaľ sklamať, je to realita!

Čo je za tým?

Koncept tohto podnikania je postavený na obrovskej “páke” najväčšieho internetového obchodu na svete, ktorým je Amazon.com a špeciálne vytvorenej obchodnej stratégie a systému výberu produktov. Tie si následne necháte vyrobiť pod vlastnou značkou a potom ich budete predávať online na Amazone podľa odskúšaného a overeného systému – MEGABYZNYS !

 

Čítať ďalej…

 

5 dôvodov, prečo začať obchodovať s binárnymi opciami

binárne opcieObchodovanie opcií, mien, komodít či akcií je laickou verejnosťou väčšinou považované za niečo extrémne zložitého. Predovšetkým u opcií a ich binárnych variánt tomu tak ale nie je. Tento druh obchodovania je prístupný úplne každému a v porovnaní s ostatnými možnosťami prináša nesporné výhody.

Pozrime sa na 5 dôvodov, prečo je zaujímavé sa o binárne opcie zaujímať.

 

1. Jednoduchosť

Obchodovanie binárnych opcií je skutočne jednoduché. Vyberiete si titul, ktorý chcete obchodovať a následne zvolíte jeden z možných scenárov. Napríklad, že vo vopred stanovenom dátume bude cena EUR/USD vyššia alebo nižšia ako je vami zvolená.

Špekulovať je možné aj na pohyb v určitom pásme, mimo neho alebo na dotyk cenovej úrovne počas vami zvoleného obdobia. Vždy si dopredu dohodnete scenár a spoznáte prípadný zisk aj maximálnu možnú stratu. Binárne obchodovanie je tak obchodom na istotu.

 

Čítať ďalej…

 

Ako si Vybrať Najlepší Affiliate Program

affiliate programAffiliate marketing sa stal veľmi populárnym spôsobom zarábania peňazí cez internet. Affiliate programy zahŕňajú provízny predaj produktov iných firiem, prinášanie návštev, alebo odporúčanie klientov a následné získavanie provízie z predaja alebo sprostredkovania. Flexibilita, ktorú affiliate marketing ponúka, pokiaľ ide o pracovanie z domu je veľmi lukratívna. Ale snažiť sa zarobiť peniaze pomocou affiliate marketingu môže byť veľmi ťažké. Chcete sa naučiť, ako robiť affiliate marketing ľahšie a efektívnejšie? Čítajte ďalej…

Kľúčom k úspechu v affiliate marketingu je výber správneho affiliate programu a to je ďalší problém. Existujú doslova tisíce affiliate programov na výber. S takým veľkým výberom nie je najľahšie vybrať ten správny.

Čítať ďalej…

 

Živnostníci milujú stravné kupóny

Výhody jedálnych kupónovSte živnostník a nevyužívate stravné lístky? Chyba, prichádzate o výhody! Prečítajte si, čo môžete získať a ako ušetriť.

Kto si to nevyskúšal, nevie. Živnostníci majú zamestnanie na 24 hodín denne. Znie to možno trochu prehnane, no keď si chce človek zarobiť na živobytie a pracuje sám pre seba, naozaj musí obetovať kopu svojho voľného času, kým mu jeho snaha prinesie vytúžené ovocie. Každý podnikateľ sa snaží dosiahnuť čo najväčší zisk a obracia sa na všetky strany, aby mohol využiť výhody, ktoré sa mu ponúkajú. Prečo je výhodné, keď je živnostník odberateľom jedálnych kupónov?

Načo, keď sa stravujem doma?

Čítať ďalej…