V poslednej dobe mnohí z nás pracujú doma. A nie je za tým len flexibilný pracovný čas niektorých typov povolaní, ale kríza. Našťastie je tu moderný pokrok v oblasti informačných technológií, ktorý nám môže poskytnúť pohodlné pracovné prostredie bez ohľadu na to, kde sa práve nachádzame.
Doma však nemáme žiadneho správcu systému a vo väčšine prípadov jednoducho neexistuje nikto, kto by nám pomohol.
Preto sme sa rozhodli predstaviť vám niekoľko riešení a užitočných rád, ktoré pri zariadení svojej domácej pracovne určite oceníte.
Pohodlie a komfort
Hlavnou črtou domácej kancelárie je pohodlie pracovného priestoru. Je preto dôležité, aby vám boli k dispozícii všetky potrebné veci a pomôcky. Rýchlosť a efektívnosť práce bude závisieť aj od toho, čím presne je kancelária vybavená.
Preto by ste mali zohľadniť všetky podrobnosti – veľkosť, výšku a umiestnenie pracovnej plochy a kvalitnej konferenčnej stoličky, ale aj osvetlenie a vetrací systém pracoviska.
Kvalita a dostatočné osvetlenie
Najdôležitejším detailom pri organizovaní vášho pracovného priestoru je vhodné miesto a kancelárska súprava, ktorú na prácu využívate. Bez ohľadu na typ povolania, by vždy mali byť malé konferenčné stolíky a ostatné doplnky nábytkovej zostavy do kancelárie kvalitné.
Funkčná pracovná plocha, na ktorej budete pracovať, musí byť umiestnená na jasnom mieste na slnečnej strane, aby nezaťažovala váš zrak. V blízkosti počítača by preto v ideálnom prípade malo byť aspoň jedno okno. Ak to nie je možné, doplňte kvalitné LED svetlo.
Dbajte na poriadok a minimalizmus
Usporiadajte veci tak, aby ste ich nielen ľahko našli, ale aj skryli pred zvedavými očami, napríklad malých detí. Udržujte svoju malú kanceláriu v poriadku a nerobte si v nej zbytočný neporiadok, ktorý sa potom môže veľmi rýchlo „preniesť“ aj do vašej hlavy.
Zariaďte si priestor domácej pracovne v minimalistickom štýle, aby vás pri práci nič nerozptyľovalo akokoľvek by to bolo milé a ostatným členom rodiny vyhovovalo.
Zdroj obrázka: Creative Lab/shutterstock.com
|