Zviditeľnite svoj biznis vďaka Instagramu. Ako často a kedy byť aktívny?

instagram marketingVysoká popularita a dosah Instagramu robia z tejto platformy skvelý marketingový nástroj súčasnej doby a poskytuje perspektívu aj do budúcna. Zistiť, s akou intenzitou a v akom čase uverejňovať príspevky je kľúčovým pilierom tejto marketingovej stratégie. 

Intenzita “postovania” príspevkov 

Vedúci Instagramu Adam Mosseri v roku 2021 pri príležitosti Q&A live streamu uviedol, že ideálnych je pár príspevkov za týždeň a niekoľko príbehov za deň. 

Príspevky na vašom účte (tzv. vo feede) sú síce dôležité, no príbehy sú pre algoritmus tiež významné, možno dokonca viac. Algoritmy sa stále zlepšujú a ich vyhodnocovanie funguje na počte likes a interakcí s účtom (ľudia často reagujú práve na denné príbehy). 

Ako naštartovať firemný účet 

Kľúčom k rastu a zvyšujúcemu dosahu je konzistne zverejňovaný kvalitný obsah, ktorý ľudí osloví natoľko, že s ním interagujú (komentáre, likes, uloženia). Pohodlne sa usaďte na kancelársku stoličku a plánujte! 

Stanovte si pevný harmonogram, ktorý bude vašej firme dávať zmysel. Môžete napr. pridávať 3 fotky za týždeň – pondelok, streda, piatok a 1 príbeh denne. Obsah sa tak medzi sebou nebude biť o srdiečka a komentáre. 

Pre uľahčenie práce používajte plánovače – aplikácie na správu Instagramu, ktoré vám pomôžu naplánovať uverejnenie príspevkov v predstihu. Instagram odmeňuje aj aktuálnosť, tzn. vynechanie príspevkov môže spôsobiť váš pokles v očiach tejto siete. 

Kedy pridávať príspevky 

Konkrétny čas do veľkej miery závisí od sektoru, v ktorom podnikáte, obsahu a vášho publika. Nedávna analýza viac ako 30 miliónov príspevkov však ukázala, že najväčší dosah mali fotky a videá zverejnené o 6 ráno. 

Vo všeobecnosti máte teda z rána väčšiu šancu, že sa zobrazia používateľovi už pri prvom otvorení aplikácie. Ľudia majú zlozvyk, kontrolovať sociálne siete hneď po prebudení alebo pri rannej káve za konferenčným stolíkom. 

Ako už bolo spomenuté, je to veľmi individuálne. Mali by ste sledovať svoje instagramové štatistiky a porozumieť publiku. 

 

Zdroj obrázku: wichayada suwanachun / Shutterstock.com 

 

Tags: , ,

Category: Marketing a Reklama

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *