Ako získať zdarma fanúšikov (like) na Facebooku

Facebook LikeFacebook, najväčšia sociálna sieť, už dávno nie je len miesto pre zábavu a komunikáciu s priateľmi, ale aj významný online marketingový priestor.  Takmer každý človek s prístupom na internet má na Facebooku svoju osobnú profilovú stránku a taktiež firmy a podnikatelia stále viac FB používajú.

Aby ste sa však dostali do povedomia verejnosti, je potrebné získavať veľké množstvo fanúšikov, ktorí budú zdieľať vašu stránku, príspevky a pridávať LIKE („páči sa mi“). Bez LIKE-ov a fanúšikov nemá v podstate Facebooková stránka žiadny reálny prínos, hlavne z pohľadu internetového biznisu. Tu sa vyskytne väčšinou problém, ako získavať fanúšikov na FB stránku.

Často sa dnes môžeme stretnúť aj s rôznymi ponukami a inzerátmi typu „za 50€ dodám 5 000 fanúšikov na Váš Facebook“. Takto síce môžete získať veľa „like-ov“, no reálne skôr preplnia vašu stránku o bezduchých ľudí, ktorí nebudú žiadnym prínosom a v podstate ich Vaša oblasť, produkty a služby vôbec nezaujímajú.

Ak by ste predsa len potrebovali a chceli získavať rýchlo a zadarmo dostatok LIKE-ov na svoje sociálne siete (Facebook, Twitter, Google+, YouTube a pod.), skúste použiť stránku Addmefast. Môže sa to hodiť napríklad pri spustení novej FB stránky alebo YouTube videa. Registrácia je zdarma, vytvoríte si svoj účet, pridáte si svoju Facebook stránku (alebo inú) do systému a začnete získavať LIKE za kredity, ktoré si priebežne “zarábate” za to, že Vy dávate LIKE ďalším stránkam. Je tu možné nastaviť aj filtrovanie podľa krajín, aby ste mali fanúšikov napr. iba zo Slovenska, Českej rep. a pod. (podrobnejší návod k AddMeFast nájdete tu).

Like zadarmo

Ako získavať tých správnych a kvalitných fanúšikov zdarma?

Na to existuje niekoľko spôsobov:

1. Komunikácia je kľúčom k úspechu – Fanúšikov vždy teší ak vidia, že sa s nimi snažíte rozumne komunikovať. Vtedy im dodávate pocit priateľstva, záujmu a dôveryhodnosti. A v prípade, že chcete Vašich fanúšikov ešte viac zaujať pridávajte príspevky, v ktorých aj oni môžu vyjadriť svoj názor napr. na Vami ponúkané produkty alebo služby. Skúste ankety, hlasovanie, otázky a pod. To Vám umožní získať ich záujem, pozornosť a vyvolať aktivitu.

2. Používajte obrázky a videá – Niektoré štatistiky dokazujú, že príspevky, v ktorých sa vyskytnú obrázky alebo videá dosahujú približne o 50% viac „like-ov“ ako čisto textové. Textové príspevky, ktoré pridávate by mali byť stručné, výstižné a nemali by presahovať 80 znakov. Taktiež je dokázané, že príspevky, ktoré obsahujú otázky získavajú o 100% vyššiu pozornosť ako obyčajné textové. Zabijete dve muchy jednou ranou.

3. Pridávajte na svoj Facebook aj prémiový obsah, ktorý inde ľudia nenájdu. Môžu to byť rôzne bonusy k nákupom, zľavové kódy na vaše produkty a služby, napr. pre prvých XY záujemcov. Tipy a triky “ako na to”, čo a ako použiť, urobiť, vyriešiť v rámci vašej oblasti pôsobenia, odkazy na zaujímavé stránky, novinky a pod.

4. Ponúknite niečo zdarma – Vyhláste súťaž, v ktorej budú môcť fanúšikovia vyhrať darčekové poukážky, rôzne ceny alebo zľavy. Pre firmu je najvýhodnejšie ponúknuť ako výhru to, čo sama firma ponúka alebo vyrába (produkty, služby…). Ak chcete urobiť súťaž viac efektívnou pre vlastnú propagáciu, tak požiadajte výhercov aby sa o svojej výhre podelili s priateľmi formou LIKE alebo zdieľania na Facebooku. To upúta pozornosť a získate ďalších fanúšikov, ktorí budú prejavovať záujem o vašu FB stránku.

5. On/Off line kanály – Čím viac komunikačných kanálov dokážete obsiahnuť, tým lepšie. Ak prepojíte Vašu Facebook stránku aj s inými sociálnymi sieťami ako napríklad Twitter, Instagram alebo YouTube. Takto obsiahnete omnoho väčšie množstvo potenciálnych záujemcov. Taktiež je dôležité aby ste všetky svoje online kanály zverejnili aj na svojej webovej stránke, aby sa návštevníci mohli pridať do Vašich kruhov a označiť “páči sa mi”.

Pri off-line propagovaní služieb, obchodu, prevádzky, konkrétnych produktov alebo firmy je dôležité vždy zverejniť aj odkaz na www stránky. Samozrejme nie každý aj v 21. storočí má možnosť byť stále online. Medzi off-line kanály ktoré môžete využiť určite patria noviny, letáky, vizitky, TV alebo rozhlas, kde môžete zverejňovať odkaz na vašu FB stránku alebo web (ale bohužiaľ toto nie je zdarma).

Taktiež sa osvedčil spôsob „offline“ zľavového kupónu, ktorý ľudia získajú, napríklad vo Vašej prevádzke, obchode, spolu s dodaným produktom (službou) alebo do klasickej poštovej schránky na dome a následne si zľavu môžu uplatniť online na vašich webových alebo facebookových stránkach.

6. Pri komunikácii vždy zanechajte svoje kontaktné údaje. Či už komunikujete cez email, alebo osobne, používajte kontaktnú vizitku alebo podpis v e-mailoch, kde budete mať uvedené svoje údaje a hlavne odkaz na www stránku a Facebook. Ak s niekym jednáte osobne, nezabudnite si s ním vymeniť vizitku. Určite odporúčam s každým predaným tovarom, alebo službou “dodať” zákazníkovi aj vaše kontaktné údaje a adresu na web a Facebook, aby Vás aj po čase ľahko našiel (napr. priamo na etikete, návode na použitie, obale, faktúre alebo formou klasickej papierovej vizitky).

Máte ďalšie tipy a spôsoby ako efektívne získavať zdarma fanúšikov a LIKE? Pridajte ich do komentára pod článkom 🙂

 

Tags: , , , ,

Category: ePodnikanie, Marketing a Reklama, Rôzne

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *