Parkovanie Domén

Ak máte doménu, na ktorej nemáte žiadnu webstránku, ale nechcete ju nechať iba tak visieť na internete, môžete zvoliť lepší spôsob jej využitia-môžete ju zaparkovať a možno tak zarobiť nejaké peniaze.

 

Čo to je parkovanie domén?

Parkovanie domény je výraz pre stav, keď na doménu umiestnite jednoduchú stránku s reklamnými odkazmi. Namiesto toho, aby ste nepoužívanú doménu nechali len tak bez obsahu, pri jej parkovaní je na doméne vytvorená jednoduchá stránka s reklamami, alebo reklamnými odkazmi a za každý klik vám parkovacie spoločnosti dajú určité % zo zisku. Väčšinou ide o zárobky od 1 centa až do 1 eura, niekedy aj viac. Zvyčajne však ide o sumy od 5 do 20 centov za klik. Záleží to od viacerých faktorov, ale hlavne od toho, akú máte doménu, respektive od oblasti na ktorú je zameraná, a tiež kde ju parkujete. Parkovanie domén poskytujú viaceré parkovacie spoločnosti, alebo registrátori domén.

 

Výhody parkovania domén

Výhodou parkovania domény je to, že aj doména, ktorú nepoužívate môže byť zisková a vy tak nemusíte byť stratový na ročnom poplatku. Ak si doména dokáže na parkovaní zarobiť viac ako ročný poplatok, tak na tom môžete byť ziskový. Napríklad pri desiatich doménach nemusíte byť na ročných poplatkoch v strate 140 eur, ale môžete byť 140 eur v pluse. Ďalšou výhodou zaparkovaných domén je to, že vyzerajú aj pre návštevníkov lukratívnejšie ako iba prázdne stránky, alebo stránky s hlásením, že stránka neexistuje. Zaparkované domény sú zvyčajne aj na predaj a výhodou zaparkovaných domén je to, že na nich je aj oznam o tom, že sú na predaj, čo zvyšuje šancu ich predaja.

 

Ako zarobiť na parkovaní domén?

Ak chcete zaparkovať domény s tým, že na tom zarobíte, mali by ste vedieť, že nie každá doména je vhodná na parkovanie.

Na to aby ste zarobili na parkovaní domén, musíte mať domény s vysokou návštevnosťou. Zisk z parkovania je priamoúmerný návštevnosti domény. Ak máte doménu, alebo portfólio domén, ktoré má nejakú lepšiu návštevnosť, tak sa vám ich môže oplatiť zaparkovať a domény si tak môžu zarobiť aspoň na registračný poplatok.

Napríklad na to aby doména zarobila iba na svoj ročný registračný poplatok, musí mať okolo 14 návštev denne, mieru prekliku 5% a 5 centov za klik. (Sú to len obrazné čísla, ale v tomto biznise je to iba o číslach). Čím lukratívnejšiu doménu máte, tým má vyššiu návštevnosť a tým viac na parkovaní zarobíte. Sú ľudia, ktorí zarábajú na parkovaní domén tisíce eur, pretože využívajú potenciál kvalitných a vysoko navštevovaných domén.

 

Veľmi kvalitné domény získavajú takzvanú type-in návštevnosť, čiže návštevnosť, ktorá prichádza priamym zadávaním domény do prehliadača. Ľudia niekedy skúšajú prísť na webstránku tak, že doménu zadajú priamo do prehliadača, pretože očakávajú, že tam nájdu webstránku, ktorú hľadajú. Domény ktoré takto ľudia zadávajú priamo do prehliadača sú väčšinou najlepšie jednoslovné domény ako napríklad obchod.sk, auta.sk, pocasie.sk a podobne.

Parkovať však nemusíte iba kvalitné jednoslovné domény. Môžete zaparkovať akékoľvek domény, ktoré majú určitú návštevnosť napríklad zo stránky, ktorá kedysi bola na doméne, alebo zo spätných odkazov z iných stránok.

Je tu ešte jedna kategória domén, ktoré sa zvyknú často parkovať a tými sú takzvané preklepové domény. Sú to domény, ktoré sú zámerne registrované s tým, že sa spoliehajú na preklepovú návštevnosť. Sú podobné ako domény známych spoločností ako napríklad facebook, alebo google a obsahujú o písmeno viac, či menej, alebo nejaký iný preklep. Pri obrovskej návštevnosti, akú má napríklad facebook, získavajú aj tieto preklepové varianty domén určitú návštevnosť z ktorej môžu mať profit.

 

Ako a kde zaparkovať doménu?

Na to, aby ste mohli zaparkovať doménu si potrebujete vytvoriť konto u parkovacej spoločnosti a presmerovať na ňu DNS a vaše domény. Niektorí registrátori domén (napríklad Godaddy) ponúkajú aj parkovanie domén, takže ak už máte u nich konto, stačí si aktivovať túto službu. Lepšie je však použiť parkovaciu spoločnosť, ktorá sa zaoberá primárne parkovaním domén.

Sú rôzne parkovacie spoločnosti a každá má svoje výhody aj nevýhody. Niektoré parkovacie spoločnosti platia lepšie provízie, ale sú prísnejšie pri výbere domén, iné zase platia menej a môžete parkovať domény aké chcete. Niektoré parkovacie spoločnosti (napríklad Sedo) ponúkajú aj miernu optimalizáciu pre zaparkované domény pomocou nastavenia kľúčových slov a výberu oblasti, takže sa môžete objaviť na lepších miestach vo vyhľadávačoch, čo môže pridať nejakú návštevnosť navyše. Kým pre niekoho, alebo nejaké domény je lepšia tá spoločnosť, pre iného, alebo iné je lepšia iná spoločnosť.

 

Určite je lepšie využiť parkovanie inač nepoužívanej domény na to, aby vám zarobila nejaké drobné, ale keď to chcete brať ako biznis, tak musíte mať veľké portfólio kvalitných domén s vysokou návštevnosťou. Ináč parkovanie domén nemá zmysel.

Predtým ako začnete parkovať vaše domény sa uistite, že majú dostatočnú návštevnosť na to, aby zarobili aspoň na prekročenie výplatného limitu u parkovacej spoločnosti, ináč sa môže stať, že im necháte vaše zárobky…